Gå til innhold

Har man virkelig 0 kontroll over hvem man forelsker seg i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det er ikke ok, for andre enn dem selv. Men ja, det er mange slm forventer å være nyforelska hele tida.

Bryr man seg om partnerens følelser så er man ikke utro. Bryr man seg om partneren så skal det veldig mye til for å dumpe vedkommende. Men jeg forstår mer at en utro mann kan være glad i damen sin, enn at en som dumper en person er glad i henne. Eller han da... hvis vi skal nevne hankjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansvarsfraskrivelse å anerkjenne at det her er krefter som er større enn oss og at noen ganger feiler vi i å håndtere dem?

ja det syntes jeg absolutt er ansvarsfraskrivelse. Du er ikke et dyr og du må, som ett voksent rasjonelt menneske, stå til ansvar for handlingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg er litt usikker på om jeg tror på... Er 'følelsene større enn oss'? 'Kan vi ikke noe for hva vi føler'? Følelser er jo uansett flyktige, skal man basere livet sitt på noe så midlertidig? Unskylder det å gjøre 'ulogiske' livsvalg?

Anonymkode: 6c816...048 

hvis du vil starte på ny frisk hvert tredje år så lar du følelsene styre all the way...men husk at hver gang sårer du den nye...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsfraskrivelse å anerkjenne at det her er krefter som er større enn oss og at noen ganger feiler vi i å håndtere dem?

Ansvarsfraskrivelse å legge skylden på "krefter" og ikke anerkjenne at vi alltid er ansvarlige for våre egne handlinger. Det er menneskelig å gjøre feil, men det er idioti å ikke ta ansvar for at handlingen ene og alene er ens egen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en sak er sikker: Man kan nok dessverre ikke styre hvem man forelsker seg i. Men det er noe skit å forelske seg i å innvolvere seg i en fake person som til syvende og sist ikke hadde følelser på noen måter.

Men err det bare rosenrødt å forelske seg? Nei det er skummelt... Man risikerer å bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil starte på ny frisk hvert tredje år så lar du følelsene styre all the way...men husk at hver gang sårer du den nye...

 

jeg tror du misforstod innlegget mitt. Jeg er helt enig med deg

Anonymkode: 6c816...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det syntes jeg absolutt er ansvarsfraskrivelse. Du er ikke et dyr og du må, som ett voksent rasjonelt menneske, stå til ansvar for handlingene dine.

 

Ansvarsfraskrivelse å legge skylden på "krefter" og ikke anerkjenne at vi alltid er ansvarlige for våre egne handlinger. Det er menneskelig å gjøre feil, men det er idioti å ikke ta ansvar for at handlingen ene og alene er ens egen. 

Ja, ja, jeg synes det her er veldig svart/hvitt og ikke så lite naivt av dere. For det å anerkjenne de her følelsene er altså da ikke det samme som at folk fraskriver seg noe som helst ansvar hvis de blir revet med av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig har 0 kontroll over kjærligheten så kan man jo unnskylde utroskap? Man kan ikke hjelpe for hvem man forelsker seg i? Jeg tror man må være litt åpen for å forelske seg, og at man kan velge hvordan man takler slike følelser...

Anonymkode: 6c816...048

Jeg tror absolutt at man ikke har kontroll på hvem man forelsker seg i, men det betyr da vitterlig ikke at man trenger å bli til en idiot av den grunn. 

Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fortsatt var i et forhold. Det betyr ikke at jeg var utro. Jeg tok det opp med min daværende samboer, vi gikk fra hverandre og jeg gjorde ingenting med den nye mannen før jeg hadde flyttet for meg selv og alt var gjort opp skikkelig med eksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, ja, jeg synes det her er veldig svart/hvitt og ikke så lite naivt av dere. For det å anerkjenne de her følelsene er altså da ikke det samme som at folk fraskriver seg noe som helst ansvar hvis de blir revet med av dem. 

Er man voksen erkjenner man følelsen og agerer ikke. Hvis ikke oppfører man seg som en tenåring som forelsker seg for første gang....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger kanskje ikke hvem man forelsker seg i. Men man velger å mate forelskelsen! Og hvis man virkelig ikke klarer å kontrollere seg, så velger man også å slå opp, FØR man hopper på forelskelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, ja, jeg synes det her er veldig svart/hvitt og ikke så lite naivt av dere. For det å anerkjenne de her følelsene er altså da ikke det samme som at folk fraskriver seg noe som helst ansvar hvis de blir revet med av dem. 

Hvis man lar seg rive med av følelser og man har forpliktelser for andre, og i tillegg presterer å komme med "jeg hadde ikke kontroll", så er det ansvarsfraskrivelse til de grader. 

Jeg er ikke naiv, jeg er et menneske som også har gjort feil. Men det var helt og holdent MIN FEIL, for jeg var da vitterlig ved bevissthet 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man voksen erkjenner man følelsen og agerer ikke. Hvis ikke oppfører man seg som en tenåring som forelsker seg for første gang....

Det er det ideelle, men jeg tror vi må anerkjenne at vi rett og slett er bare mennesker og noen ganger så er vi ikke rasjonelle, særlig ikke når det kommer til sex og den rå tenningen som noen ganger skjer mellom to mennesker. Jeg har en teori på at mennesker som aldri har erfart å miste seg selv totalt fullt under sex rett og slett ikke forstår det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man lar seg rive med av følelser og man har forpliktelser for andre, og i tillegg presterer å komme med "jeg hadde ikke kontroll", så er det ansvarsfraskrivelse til de grader. 

Jeg er ikke naiv, jeg er et menneske som også har gjort feil. Men det var helt og holdent MIN FEIL, for jeg var da vitterlig ved bevissthet 😉

Vel, men da skjønner jeg ingenting ut av at du så kategorisk avviser hva jeg prøver å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror absolutt at man ikke har kontroll på hvem man forelsker seg i, men det betyr da vitterlig ikke at man trenger å bli til en idiot av den grunn. 

Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fortsatt var i et forhold. Det betyr ikke at jeg var utro. Jeg tok det opp med min daværende samboer, vi gikk fra hverandre og jeg gjorde ingenting med den nye mannen før jeg hadde flyttet for meg selv og alt var gjort opp skikkelig med eksen

Man har ikke kontroll over hvem man forelsker seg i ... for jeg tror ikke at jeg hadde forelsket meg kun i idioter hvis jeg hadde kontroll ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men da skjønner jeg ingenting ut av at du så kategorisk avviser hva jeg prøver å si.

Slik jeg leser det du skriver, så bortforklarer du slik handling med "krefter som var større enn meg". Jeg har aldri vært utro, men vært en tredjepart. Det er pisspreik å kalle det noe annet enn idioti og respektløshet, både av meg og han.

Det er bare det jeg vil frem til, at ingen andre enn oss selv er ansvarlige. Krefter eller ikke, vi velger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser det du skriver, så bortforklarer du slik handling med "krefter som var større enn meg". Jeg har aldri vært utro, men vært en tredjepart. Det er pisspreik å kalle det noe annet enn idioti og respektløshet, både av meg og han.

Det er bare det jeg vil frem til, at ingen andre enn oss selv er ansvarlige. Krefter eller ikke, vi velger. 

Da bør du lese meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det ideelle, men jeg tror vi må anerkjenne at vi rett og slett er bare mennesker og noen ganger så er vi ikke rasjonelle, særlig ikke når det kommer til sex og den rå tenningen som noen ganger skjer mellom to mennesker. Jeg har en teori på at mennesker som aldri har erfart å miste seg selv totalt fullt under sex rett og slett ikke forstår det her. 

Å joda, jeg forstår godt den tenningen. Men har du lyst til å ligge med andre menn når du allerede er i et forhold, da bør du avslutte forholdet før du lar det gå så langt. Hvorfor er det så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, jeg forstår godt den tenningen. Men har du lyst til å ligge med andre menn når du allerede er i et forhold, da bør du avslutte forholdet før du lar det gå så langt. Hvorfor er det så vanskelig?

Og der er du igjen til utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unnskyldes nei, men jeg tror pinadø vi alle bør anerkjenne at det her er krefter man ikke alltid klarer å kontrollere.

Da bør du lese meg igjen.

Jeg har lest deg igjen, og her skriver du jo at "det er krefter man ikke klarer å kontrollere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har lest deg igjen, og her skriver du jo at "det er krefter man ikke klarer å kontrollere".

og å anerkjenne at det er krefter man ikke kan kontrollere bestandig er ikke det samme som å fraskrive seg ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...