Gå til innhold

Ubehag ved samleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i mange år hatt problemer nedentil. Er veldig tørr, det svir mye, det klør. Dette går i perioder og forverres ved sex. Vært hos gynekolog mange ganger og alt ser normalt ut. Har ikke mye utflod og sliter med å bli våt der nede. Prøvd alt der ute føler jeg, sopp kurer, kremer osv.. Nå har jeg lest mye om vestibulitt, noen som har erfaringer med dette? Testet meg for alle typer kjønnssykdommer og hatt fast partner i 7 år. Går utover sexlivet det her :( 

Noen som har noen råd ? 

Anonymkode: 305e3...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vestibulitt! Ble fortalt at det kommer av for mye bruk av soppkrem der nede. Hos meg er det veldig ømt ved skjedeåpning. På det verste føles det som om det brenner der nede. Anbefaller xylocain-salve! Det hjalp meg veldig! Demper smertene! Det eneste som hjalp for jeg ble gal :ph34r:

Anonymkode: 283f8...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått det på resept ? Ser at 5% selges reseptfritt men at mange synes den svir veldig fordi den er så sterk. 

Anonymkode: 305e3...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyno skrev den på resept, men etter det kjøpte jeg den uten. Den selges på apoteket uten resept. Den svir ikke synes jeg. Kjøpte 10 % i utlandet og DEN svir, men den hjalp på de verste smertene. Prøv det ut, koster 120 kr. Det reddet livet mitt, virkelig. 

Anonymkode: 283f8...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få prøvd den ! Sliter med at jeg fort revner ulike plasser under samleie, vet ikke om denne kan gjøre det værre. Sliter du med dette i tilleg til svie rundt åpning ? 

Anonymkode: 305e3...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte xylocain 5% en stund, svir bare de første dagene. Husk at den kremen bare behandler symptomet, ikke selve lidelsen. Noen mener faktisk at den kan gjøre det værre på sikt fordi den bare bedøver smerten, nervene dine føler fortsatt smerten. Andre mener at en xylocain-kur kan løse hele problemet. 

Har hatt vestibulitt i mange år og for min del sitter problemet i hodet. Så jeg gjør pusteøvelser, yoga, fysioterapi og avspenningsøvelser. Har hjulpet litt, men det er veldig mange måneder siden jeg orket å ha skikkelig sex med samboeren sist. 

Har vært hos to gynekologer og en hudlege, sexolog, to fysioterapeuter og en psykolog med spesialisering i klinisk sexologi.  

Om du bor i Oslo ville jeg tatt turen til Storo Nydalen Mensendieck. Der er de mange flinke folk! Du bør ha henvisning til fysioterapeut fra legen din før du drar dit, da blir det mye billigere. 

Mitt beste tips: Ikke gi deg! Oppsøk nye fagpersoner om du merker du står fast. 

Anonymkode: 219f8...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...