Gå til innhold

Menn bryr seg UTELUKKENDE om utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...påstår en jeg kjenner godt. Han er knallhard i sin sak, og sier at dama ikke trenger å ha noe som helst interesser for å være interessant. Det eneste kravet er at hun er fin. (Slank, fin rumpe, pen, langt hår.) Også når det gjelder forhold visstnok. (Men han presiser at interesser er en grei ting, men at han er ganske likegyldig til det.)

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. Dette avviser han blankt, og sier at dette gjelder ALLE menn. Han påstår også at alle menn liker det samme i utgangspunktet, og at de som sier noe annet "lurer meg eller seg selv". Jeg har prøvd å si at jeg er enig i at menn vil ha en fin dame, men at det kan variere hva menn synes er pent. (Som han avviser - det er bare en fasit.)

 Det skal nevnes at dette er en fyr med litt "sjåvinistiske" tendenser - han mener f.eks. at damer skal stå for vasking, barneoppdragelse og matlaging. (Han har for eksempel også uttalt at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for.)

Det skal nevnes at dette er en utrolig kjekk fyr, som dessuten er veldig smart på mange måter (!!). (Men han har noen i mine øyne ekstreme holdninger.)

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Er det virkelig sånn at dere menn kunne hatt et forhold med en hvilket som helst dame bare hun ser bra ut? 

Anonymkode: 8f9c9...232

Jeg er kvinne men kan svare for mine erfaringer, da jeg har vært tjukk før-  For å si det slik så dro jeg menn da også men jeg tror det mest var pga personligheten min, jeg er utadvent, sosial og hyggelig, ler mye og er søt i ansiktet. Men da jeg slanket meg og begynte å trene og jeg fikk de fine kroppsformene i tillegg, så får jeg rett og slett ikke gå i fred! Så ja, menn velger etter utseendet. Jeg er så sjeleglad for at jeg har " the look " men er synd at de ikke verdsetter mer personlighet. Nå kan det jo være at jeg er hyggelig og, men tilbudene på byen og generelt i hvers\dagen er stor i motsetning til da jeg var feit. Og de vet jo ikke om jeg er hyggelig heller før de blir kjent med meg.. synd at det skal være slik:( Også på sosiale medier får jeg enormt med brev hver dag. På datingapper flommer dt over av hjerter, likes osv, og de ser jo bare utenpå meg og ikke det som er inni. Da jeg var feit fikk jeg noen få da også men overhodet ikke i den skala jeg får nå.

Anonymkode: 1ff8e...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg får jeg enormt med komplimenter for min fine figur, har store pupper, breie hofter og innsving i midjen. Kan nesten ikke være på facebook pga venneforespørsler og meldinger flommer det over av. Selv om jeg har bilde av meg selv og en annen mann , kan det komme meldinger. Jeg orker ikke å svare på meldinger men da ringer de på messenger. Noen som vet hvordan jeg kan sperre av ringing på messenger? At folk ikke kan ringe til meg?

Anonymkode: 1ff8e...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar feil. Hun må kunne gjærbakst. Jeg er skikkelig dårlig på baking selv men digger nystekt brød, boller, kanelsnurr osv.

Noen krav må man da ha:opplyser:

Nettopp :sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg får jeg enormt med komplimenter for min fine figur, har store pupper, breie hofter og innsving i midjen. Kan nesten ikke være på facebook pga venneforespørsler og meldinger flommer det over av. Selv om jeg har bilde av meg selv og en annen mann , kan det komme meldinger. Jeg orker ikke å svare på meldinger men da ringer de på messenger. Noen som vet hvordan jeg kan sperre av ringing på messenger? At folk ikke kan ringe til meg?

Anonymkode: 1ff8e...1dd

Da lurer jeg virkelig på hva slags bilder du har på facebook... Det kan være greit å tenke over hva slags signaler man sender ut gjennom bilder. Fokuserer du på store pupper og former på facebookbildene skjønner jeg at du får uønsket oppmerksomhet. Hva med å sette alle bildene til at bare venner kan se dem? Og ha et helt vanlig bilde som profilbilde?

Anonymkode: 84e97...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en "feit" kvinne, og kan fint påstå at jeg er og alltid har vært omsvermet:) Og nei, det er ikke bare "stygge" eller kjipe menn som er interessert i jenter som meg. 

Jeg vet ikke hvordan din venn bortforklarer slike ting, men han høres ærlig talt litt enkel ut i verdensbildet sitt. Godt mulig han er smart som du sier, men han høres ikke ut som om han er så smart på alle områder, hvis han ikke greier å ta inn at hans forestillinger ikke er global fasit.

Er selv veldig opptatt av å behandle mennesker jeg møter på en åpen og hyggelig måte, kroppsform, utseende etc. er i så måte helt irrelevant. Jeg synes det stemmer godt det man sier om at de menneskene som har en flott personlighet, også blir vakre for deg og vice versa. Min erfaring er definitivt at menn i mange tilfeller er mye mindre overfladiske enn jenter - spesielt jenter i tidlig 20-åra. Kravstore og med dårlig kompass for "håpløse" (playere, gutter som ikke behandler dem bra etc) menn!

Du kan da være pen selv om du er stor. Mange store med pent ansikt (og kropp).

Anonymkode: 81fbd...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne men kan svare for mine erfaringer, da jeg har vært tjukk før-  For å si det slik så dro jeg menn da også men jeg tror det mest var pga personligheten min, jeg er utadvent, sosial og hyggelig, ler mye og er søt i ansiktet. Men da jeg slanket meg og begynte å trene og jeg fikk de fine kroppsformene i tillegg, så får jeg rett og slett ikke gå i fred! Så ja, menn velger etter utseendet. Jeg er så sjeleglad for at jeg har " the look " men er synd at de ikke verdsetter mer personlighet. Nå kan det jo være at jeg er hyggelig og, men tilbudene på byen og generelt i hvers\dagen er stor i motsetning til da jeg var feit. Og de vet jo ikke om jeg er hyggelig heller før de blir kjent med meg.. synd at det skal være slik:( Også på sosiale medier får jeg enormt med brev hver dag. På datingapper flommer dt over av hjerter, likes osv, og de ser jo bare utenpå meg og ikke det som er inni. Da jeg var feit fikk jeg noen få da også men overhodet ikke i den skala jeg får nå.

Anonymkode: 1ff8e...1dd

Var det bedre "kvalitet" på de mennene som tok kontakt før?

Anonymkode: 81fbd...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lurer jeg virkelig på hva slags bilder du har på facebook... Det kan være greit å tenke over hva slags signaler man sender ut gjennom bilder. Fokuserer du på store pupper og former på facebookbildene skjønner jeg at du får uønsket oppmerksomhet. Hva med å sette alle bildene til at bare venner kan se dem? Og ha et helt vanlig bilde som profilbilde?

Anonymkode: 84e97...d00

Jeg synes også det høres spesielt ut. Jeg har vært slank og søt/pen hele livet, men får stort sett være i fred. :)

Anonymkode: f5902...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre tror jeg kompisen din har mye rett, MEN jeg kjenner noen ultrakjekke menn med mindre pene damer som gir håp om det motsatte. I mange år har det vært slik at menn blir forelsket i meg uten å kjenne meg en gang, latterlig. Og det er slitsomt, for jeg føler ikke jeg kan stole på den jeg er sammen med av den grunnen. Hva når han møter en som er penere enn meg liksom?! Da er det vel over og ut.

Anonymkode: ef485...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel derfor en stor andel av disse mennene ender opp med thai/fillipinske damer til slutt xD

Anonymkode: 8426c...caf

Thai/filipinske damer har da veldig mange fine egenskaper. Også får man så vakre barn med dem i tillegg:)

Anonymkode: feb5a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Desverre tror jeg kompisen din har mye rett, MEN jeg kjenner noen ultrakjekke menn med mindre pene damer som gir håp om det motsatte.

Anonymkode: ef485...477

Merkelig å nevne spesifikt (ultra)kjekke menn. Er det bare de som er aktuelle siden det gir håp? Damer bryr jo seg kun om utseende!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å nevne spesifikt (ultra)kjekke menn. Er det bare de som er aktuelle siden det gir håp? Damer bryr jo seg kun om utseende!! :fnise:

Hehe, ser poenget ditt men var ikke sånn ment. Mente bare at de er såpass lite overfladiske selv om de kunne valgt på øverste hylle. 

Anonymkode: ef485...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thai/filipinske damer har da veldig mange fine egenskaper. Også får man så vakre barn med dem i tillegg:)

Anonymkode: feb5a...eb6

Det er litt trist at menn utnytter situasjonen at de er mer pengesterke fordi de kommer fra et skandinavisk land og der kvinner som er fattige gjør alt for å få et bedre liv økonomisk. Mannen plukker seg ei kone, uten å gidde å bli kjent med henne eller engang tenke over hvorfor ei vakker ung kvinne på 25 år frivillig velger å flytte til den andre delen av jorda, vekk fra sin egen familie, for å bli forsørget av en dobbelt så gammel, overvektig mann... Som regel varer ikke slike forhold, fordi det er ikke basert på kjærlighet, men utnyttelse. Det er rett og slett pinlig å se på. Prostitusjon i praksis. 

Anonymkode: 50390...519

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt trist at menn utnytter situasjonen at de er mer pengesterke fordi de kommer fra et skandinavisk land og der kvinner som er fattige gjør alt for å få et bedre liv økonomisk. Mannen plukker seg ei kone, uten å gidde å bli kjent med henne eller engang tenke over hvorfor ei vakker ung kvinne på 25 år frivillig velger å flytte til den andre delen av jorda, vekk fra sin egen familie, for å bli forsørget av en dobbelt så gammel, overvektig mann... Som regel varer ikke slike forhold, fordi det er ikke basert på kjærlighet, men utnyttelse. Det er rett og slett pinlig å se på. Prostitusjon i praksis. 

Anonymkode: 50390...519

Når du har sagt det, så må det selvsagt være sant. Alt sammen. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene som er mest opptatt av utseende er ofte de som ikke har noe utseende selv.Derfor må de finne seg en kjæreste de kan vise frem som et slags trofe`.Jeg vet om mange kjekke menn som har etablert seg med damer litt under deres eget nivå.Felles for disse damene er at de er sympatiske og oppegående damer som er morsomme å være sammen med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun svare for min egen del, og si så mye som at dette overhodet ikke stemmer. Jo, klart, jeg liker veldig godt hvordan dama ser ut, men det viktigste er faktisk hvordan hun er som person, det hun har mellom ørene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er faktisk utrolig fort gjort for oss mennesker å basere verdens bilde på hva man selv tenker.

"Jeg foretrekker sjokoladeis fremfor jordbæris, dette er sikkert normen"

En annen vanlig ting er "jeg er bare med folk  som er Brann- fans, dette gir meg grunner til å tro at folk flest(i denne forstanden, de 10 menneskene av 7000 som du kjenner til) - liker brann!"

 

Vanligvis er det viktig å se helhetlig på ting. Se at verden ikke er deg og synet ditt, eller deg og dine nærmeste. Det er mange andre meninger og tanker ute å går.. men den særeste måten å skaffe seg verdensbilde på er "HAN sa"...altså noe EN person sier. "EN MANN" sa at... derfor er det nok sånn! Tullete.

Anonymkode: e9493...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...