Gå til innhold

ikke mens, og heller ikke gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre eller om andre har hatt det lignende.

Jeg har siden jeg fikk mensen første gang hatt regelmessig sykluspå 29 dager, men etter jeg sluttet på p pillene for 2,5 år siden, hadde jeg en periode fra juni til januar uten menstruasjon. Når jeg fikk mensen tilbake hadde jeg uregelmessig syklus de første 4 månedene og deretter en syklus på 34 dager.

Jeg og kjæresten min bestemte oss for å prøve å få barn i september i fjor og vi var heldige å fikk positiv test 20.november. Gleden var kortvarig, for noen dager senere fikk jeg en spontanabort.  Jeg gikk inn i en slags deprimert periode og var redd for å prøve igjen i tillfelle det samme hente igjen. 

Nå har det gått et år og jeg har fortsatt ikke blitt gravid igjen. I tillegg har syklusen min siden august kommet 2 uker på overtid og nå har jeg ikke hatt mensen siden 17 september(!)

Vurdere å få sjekk hos gynekolog for å finne ut at alt er som det skal, men det er så dyrt 😨

Ps: Har tatt to graviditetstester, men begge har vært negative og har heller ingen symptomer som jeg kan knytte til graviditet 

Anonymkode: e3c16...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke menstruasjon på over ett år pga at kroppen min hadde hormoner på utukt/på kjøret (som jeg sier..). Kanskje du skulle ha sjekket om hormonene, kroppen, mensen og alt er i samsvar med hverandre ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blodprøver å slik da? :) burde jeg tatt en tur til gynekolog også? 

Anonymkode: e3c16...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke menstruasjon på over ett år pga at kroppen min hadde hormoner på utukt/på kjøret (som jeg sier..). Kanskje du skulle ha sjekket om hormonene, kroppen, mensen og alt er i samsvar med hverandre ?:)

samme her, fant det fort ut hos lege.

Anonymkode: 910b6...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blodprøver å slik da? :) burde jeg tatt en tur til gynekolog også? 

Anonymkode: e3c16...a34

Du tar blodprøve hos fastlegen, er det noe for du henvisning til gynekolog-Har du gynekolog gå til fastlegen og til h#n.

Anonymkode: 910b6...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du tar blodprøve hos fastlegen, er det noe for du henvisning til gynekolog-Har du gynekolog gå til fastlegen og til h#n.

Anonymkode: 910b6...b4c

Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: e3c16...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...