Gå til innhold

Spør en bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 15.35):

Endret av annebanane
Skrevet
43 minutter siden, Moonwalker skrev:

Det pleier komme som matchende alle andre steder enn hjemme da. Her er det en miks av litt forskjellig siden jeg ikke har mitt eget, så bryr meg ikke så mye.

@Dr. A. Kula Har du prøvd beanboozled?

Nei, det har jeg ikke prøvd, men det virket kult da. Kunne lett vert med på en runde (eller fler) med det.

@Moonwalker hva er din favoritt usmak i spillet?

Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 18.46):

Endret av annebanane
Skrevet
5 minutter siden, Moonwalker skrev:

Om det finnes en popcorn oppi der regner jeg med det blir den uansett hva enner de har å by på. Popocorn-bønne er noe av det verste jeg noensinne har smakt.  Får se om jeg har et svar senere i kveld etter spillet er prøvd :P

@Dr. A. Kula Kunne du tenkt deg å prøve "speak out"-spillet?

Jeg har svart før i tråden her at jeg liker å leke. Klart jeg kunne tenkt meg å prøve!

@Moonwalker er det et spill du absolutt ikke ville vært med på, eller er det bare avhengig av hvem andre som er med?

Skrevet
2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Først ville jeg tenkt meg godt om. Hadde nok brukt noe til å feire (type en fin ferie, kjøpt/byttet ut noen kapitalvarer) men størsteparten hadde nok blitt invitert i noe, fordelt på aksjer/fond/og eiendom. Kanskje gitt "en slant" til lag/organisasjoner som har betydd/betyr noe for meg.

@Kruset hvor lenge har du igjen av utdanningen din/ når kan du begynne i jobb?

2,5 år har jeg igjen av utdanningen :)

@Dr. A. Kula Hvor høy er du?

Skrevet
1 minutt siden, Kruset skrev:

2,5 år har jeg igjen av utdanningen :)

@Dr. A. Kula Hvor høy er du?

Det starte jeg på her i tråden for kun kort tid siden. Svaret er mellom, 185-190. (og jeg som først trodde svaret var 175-180 og måtte sjekke passet sist fordi noe skurret).

@Kruset da har du vel muligens ikke gått på direkte utdanningsløp med tanke på alder. Hvilke "avsporinger" har du hatt? Tenker på feil studievalg, militære, friår, jobbeår, permisjon etc. 

Skrevet
22 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Det starte jeg på her i tråden for kun kort tid siden. Svaret er mellom, 185-190. (og jeg som først trodde svaret var 175-180 og måtte sjekke passet sist fordi noe skurret).

@Kruset da har du vel muligens ikke gått på direkte utdanningsløp med tanke på alder. Hvilke "avsporinger" har du hatt? Tenker på feil studievalg, militære, friår, jobbeår, permisjon etc. 

Det stemmer det, tatt i betraktning at jeg ikke går masterløpet. Jeg hadde et friår av type folkehøgskole :)

@Dr. A. Kula Hvilke ting gir deg glede i hverdagen?

Skrevet
25 minutter siden, Kruset skrev:

Det stemmer det, tatt i betraktning at jeg ikke går masterløpet. Jeg hadde et friår av type folkehøgskole :)

@Dr. A. Kula Hvilke ting gir deg glede i hverdagen?

Opplevd mestringsfølelse, enten when, barnas eller andre rundt meg. Og når noen viser glede eller takknemlighet i form av et smil (i hele ansiktet), enten som følge av mestring, eller et smil fra meg. :-)

@Kruset smiler du tilbake når random mennesker smiler til deg, feks møtende når du går tur eller betjeningen i butikken? Og gir du selv fremmede mennesker et "umotivert" smil?

Skrevet

Ja, klart jeg smiler tilbake! Betjeningen i butikken hilser jeg som regel hyggelig på, det samme gjelder bussjåfører etc. Jeg smiler iblant også til fremmede på gata, og må le litt for meg selv av at mange ser litt skeptiske ut.

@Dr. A. Kula Kunne du invitert et fremmed, ensomt menneske hjem for å feire jul?

Skrevet
27 minutter siden, Kruset skrev:

Ja, klart jeg smiler tilbake! Betjeningen i butikken hilser jeg som regel hyggelig på, det samme gjelder bussjåfører etc. Jeg smiler iblant også til fremmede på gata, og må le litt for meg selv av at mange ser litt skeptiske ut.

@Dr. A. Kula Kunne du invitert et fremmed, ensomt menneske hjem for å feire jul?

Veldig godt spørsmål, som jeg ikke helt vet svaret på. Tror jeg kunne gjort det selv, med noen forbehold, men tror ikke alle i husstanden ville vært komfortabel med dette. Dog gar det mye med vår situasjon å gjøre, vi har ikke selv vært vertskap på julaften på minst 4 år. Og det skyldes egentlig ikke plass.

@Kruset har du noen gang vært alene på julaften?

Skrevet
8 minutter siden, Kruset skrev:

Nei, aldri.

@Dr. A. Kula Hva pleier dere å spise på julaften?

Godt å høre.

Julemat er svineriet eller pinnekjøtt, og tidligere har vi også hatt oksestek og suste. I senere år har vi blitt servert kalkun på julaften, og det blir litt feil for min del. Kalkun er nyttårsdag.

@Kruset har du noen gang duppet skiver (fransbrød) i kakaoen?

Skrevet

Jeg antar fransbrød er en spesiell type brød? Jeg har aldri smakt, tror jeg. Det nærmeste jeg kommer er vel at jeg har duppet rundstykker i kakaoen :)

@Dr. A. Kula Hva er ditt første klare minne?

Skrevet
3 timer siden, Kruset skrev:

Jeg antar fransbrød er en spesiell type brød? Jeg har aldri smakt, tror jeg. Det nærmeste jeg kommer er vel at jeg har duppet rundstykker i kakaoen :)

@Dr. A. Kula Hva er ditt første klare minne?

Fransbrød er lyst brød, omtrent som loff og ikke noe man spiser til hverdags (lenger).

Det ble tatt mye bilder da jeg var liten, så noen av minnene klarer jeg ikke helt å vite er faktiske minner eller minner som spinner fra bilder. Men husker i hvertfall en ferietur før hei begynte på skolen, så det var vel sommeren jeg var 5 eller 6. Da var vi på bondegård og så høner bli Hafslund og sprang hodeløse til de stoppet.

@Kruset har du vært på bondegård (oveenattet, ikke bare dagsbesøk)? 

Skrevet
6 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Fransbrød er lyst brød, omtrent som loff og ikke noe man spiser til hverdags (lenger).

Det ble tatt mye bilder da jeg var liten, så noen av minnene klarer jeg ikke helt å vite er faktiske minner eller minner som spinner fra bilder. Men husker i hvertfall en ferietur før hei begynte på skolen, så det var vel sommeren jeg var 5 eller 6. Da var vi på bondegård og så høner bli Hafslund og sprang hodeløse til de stoppet.

@Kruset har du vært på bondegård (oveenattet, ikke bare dagsbesøk)? 

Nei, jeg har aldri overnattet som jeg kan huske.

@Dr. A. Kula Hvordan ser en vanlig søndag ut for deg?

Skrevet
21 timer siden, applestories skrev:

Bare tre? Sør/Sør-Vestlandet, Helgelandskysten, Svalbard.

@Byjenta! Har du en type klesplagg du har altfor mye av?

@Byjenta

Hmmmm i grunn ikke. 

@applestories @Moonwalker @minister-mio om dere vant  100 millioner. Hva ville det bli brukt til?

Skrevet
På 9.1.2017 den 23.47, EpleDrue skrev:

@calavi Fikk du barbieplaster som barn?

Hmm, det er jeg sannelig ikke helt sikker på... Men jeg elsket barbie da! 

@EpleDrue Hvordan feiret du din siste bursdag? 
@Dr. A. KulaSpiser du mye frukt? 
@Kruset Hvilke 3 ord beskriver deg godt? 

Skrevet
8 timer siden, Kruset skrev:

Nei, jeg har aldri overnattet som jeg kan huske.

@Dr. A. Kula Hvordan ser en vanlig søndag ut for deg?

Det finnes ikke en helt vanlig søndag. :ninja:

@Kruset bor du sentralt eller hvor lang tid bruker du hjem-studiested?

2 timer siden, calavi skrev:

Ikke overdrevent mye. Men noen dager blir det litt. Går mest i eple, mandarin og banan, men bruker mye Avokado som alternativ til smør.

@calavi har du kommet ordentlig i gang med det nye året?

Skrevet
4 timer siden, calavi skrev:

Sta, positiv og engasjert. Noe sånt :)

@calavi Samme spørsmål i retur.

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Det finnes ikke en helt vanlig søndag. :ninja:

@Kruset bor du sentralt eller hvor lang tid bruker du hjem-studiested?

Ikke overdrevent mye. Men noen dager blir det litt. Går mest i eple, mandarin og banan, men bruker mye Avokado som alternativ til smør.

@calavi har du kommet ordentlig i gang med det nye året?

Studiestedet ligger omtrent 10 min busstur unna :)

@Dr. A. Kula Hvis du skulle velge helt fritt, hvor ville du helst bo?

Skrevet
3 minutter siden, Kruset skrev:

Sta, positiv og engasjert. Noe sånt :)

@calavi Samme spørsmål i retur.

Studiestedet ligger omtrent 10 min busstur unna :)

@Dr. A. Kula Hvis du skulle velge helt fritt, hvor ville du helst bo?

Er ganske fornøyd med hvor jeg bor pr. i dag. Ganske sentralt, men med friområde på baksiden, slik at jeg kan våkne til fuglekvitter når årstiden tillater det.

Men både det å bo midt i sentrum uten behov for transport, og det å slå seg ned på en gård litt usentralt er ønsker som har vært tenkt.

@Kruset har du bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...