pika Skrevet 13. januar 2017 #12961 Skrevet 13. januar 2017 8 timer siden, Byjenta! skrev: @Coronas @minister-mio @applestories @Mysticgirl @Moonwalker @pika @Lady Er dere personer med masse spill på mobilen eller kun apper? Og hvordan er været hos dere nå? Er Tinder et spill? Har Pokemongo, men har ikke spilt det siden i sommer... Og her er det -10 grader og snø! @Byjenta! Har du masse spill? 3 timer siden, EpleDrue skrev: Intervall. @pika Hvem tror du løper 10km raskest av dere kvinner i spørretråden? @Ukorrekt kanskje? @EpleDrue Hvilken app bruker mest strøm på telefonen din?
Kruset Skrevet 13. januar 2017 #12962 Skrevet 13. januar 2017 25 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Kunne godt tenkt meg et yrke der jeg var i mer kontakt med mennesker og fikk flere nye bekjentskaper. Da faller nok forsker bort som alternativ, og jeg er ingen selger-type. Er leken, så kanskje barnehageonkel? @Kruset hvordan vil du reagere om fremtidige elever/foresatte tiltaler deg som "frøken"? Antakelig vil jeg bli litt satt ut, og svare noe i gata: "Kruset heter jeg." Et eller annet slikt. @Dr. A. Kula Hva drømte du om å bli da du var liten?
Byjenta! Skrevet 13. januar 2017 #12963 Skrevet 13. januar 2017 15 minutter siden, pika skrev: Er Tinder et spill? Har Pokemongo, men har ikke spilt det siden i sommer... Og her er det -10 grader og snø! @Byjenta! Har du masse spill? @Ukorrekt kanskje? @EpleDrue Nei det er ikke noe spill. Oki. Liker du snøen @pika? 18 minutter siden, Moonwalker skrev: Ingress og Numbers Game. Er de to det går i @Byjenta! Er du god til å lyve? Jeg er ikke god på å lyve og jeg lyver aldri heller. Hva med deg @Moonwalker? 5 timer siden, applestories skrev: Har ikke så mange favoritter av noe som helst. Men jeg er litt svak for Alan Alda og John Cleese. Hvorfor? MASH og Fawlty Towers. Men John Cleese er nok mer på grunn av han og mindre på grunn av rollene hans. @Byjenta! Om du skulle anbefale et lite og ukomplisert mobilspill, hva ville det bli? (ukomplisert som i at det kan spilles litt her og der, nå og da, og ikke store ekstravagante saker) Hmmmm.... Flip diving kanskje. Litt hekta @applestories 3 steder i Norge du vil besøke!?
annebanane Skrevet 13. januar 2017 #12964 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Byjenta! skrev (På 14.1.2017 den 0.08): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 13. januar 2017 #12965 Skrevet 13. januar 2017 (endret) 30 minutter siden, Moonwalker skrev: Britisk humor er den beste humoren da! Meeeeen det tallet sier meg nok ikke så mye. @Dr. A. Kula Hvem er din favorittartist? Ingress og Numbers Game. Er de to det går i @Byjenta! Er du god til å lyve? Haha! Nei. Jeg er heller den som skriver enn blir skrevet om. @EpleDrue Hva synest du om "mockumentaries"? For å finne svar på spørsmålet om 42 ( egentlig spørsmålet til svaret 42) anbefaler jeg trilogien i fire (fem) deler av Douglas Adams med tittelen "A hitchhikers guide to the Galaxy". Samtidig vil du forstå hvorfor Altavista kalte oversettertjenesten sin for babelfish. Jammen ikke lett å plukke ut bare en. Duoen fra Little Britain, hvorav han ene (beste) var vert for "Kongelig variete" sendt på nyttårsaften. Likevel tror kjem jeg velger Michael McIntyre som jeg har hatt gleden av å se live. @Moonwalker har du sett noen britiske stand-up artister live? 14 minutter siden, Kruset skrev: Antakelig vil jeg bli litt satt ut, og svare noe i gata: "Kruset heter jeg." Et eller annet slikt. @Dr. A. Kula Hva drømte du om å bli da du var liten? Tror jeg en gang som barn drømte om å bli politi. @Kruset hvorfor reagerte du ikke da også på at jeg skrev barnehageonkel? http://forum.kvinneguiden.no/topic/968746-en-ansatt-i-barnehagen-klikket-på-meg Endret 13. januar 2017 av Dr. A. Kula
Batgirl Skrevet 13. januar 2017 #12966 Skrevet 13. januar 2017 På 12.1.2017 den 7.33, EpleDrue skrev: @Batgirl Hvordan gikk det med kattepusen? Litt sent svar, hatt litt å styre med siste dagene! Pusen gikk det heldigvis bra med❤ Hun løper nå rundt med lampeskjerm og krasjer i alt mulig, samtidig som hun løfter potene veldig høyt så hun ser litt ut som en sirkusponni🙊 @EpleDrue Hvordan føles det å ha helg?
Kruset Skrevet 13. januar 2017 #12967 Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: For å finne svar på spørsmålet om 42 ( egentlig spørsmålet til svaret 42) anbefaler jeg trilogien i fire (fem) deler av Douglas Adams med tittelen "A hitchhikers guide to the Galaxy". Samtidig vil du forstå hvorfor Altavista kalte oversettertjenesten sin for babelfish. Jammen ikke lett å plukke ut bare en. Duoen fra Little Britain, hvorav han ene (beste) var vert for "Kongelig variete" sendt på nyttårsaften. Likevel tror kjem jeg velger Michael McIntyre som jeg har hatt gleden av å se live. @Moonwalker har du sett noen britiske stand-up artister live? Tror jeg en gang som barn drømte om å bli politi. @Kruset hvorfor reagerte du ikke da også på at jeg skrev barnehageonkel? http://forum.kvinneguiden.no/topic/968746-en-ansatt-i-barnehagen-klikket-på-meg Er det ikke en viss forskjell på det? Altså, om elever hadde kalt meg frøken hadde kanskje vært sammenlignbart med at barna kalte deg onkel. Hva du omtaler deg/yrket som på skravlesidene her, betyr for meg mindre. Hva elevene tiltaler meg som i klasserommet, eller forsåvidt også hva foreldre tiltaler meg som, dreier seg om respekt og autoritet, tenker jeg. Med det sagt forstår jeg at barnehageansatte, og da særlig pedagogisk ansatte, reagerer på å omtales som tanter/onkler. Det dreier seg i stor grad om yrket status, tenker jeg. @Dr. A. Kula Hva hadde du til middag i dag?
annebanane Skrevet 13. januar 2017 #12968 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 0.15): Endret 14. januar 2023 av annebanane
pika Skrevet 13. januar 2017 #12969 Skrevet 13. januar 2017 26 minutter siden, Byjenta! skrev: Nei det er ikke noe spill. Oki. Liker du snøen @pika? Haha - føles sånn noen ganger tho Både og - når det først er vinter er det forsåvidt hyggelig med litt snø, men jeg hater å fryse! @Byjenta! Skal du sove lenge i morra?
Dr. A. Kula Skrevet 13. januar 2017 #12970 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, Kruset skrev: Er det ikke en viss forskjell på det? Altså, om elever hadde kalt meg frøken hadde kanskje vært sammenlignbart med at barna kalte deg onkel. Hva du omtaler deg/yrket som på skravlesidene her, betyr for meg mindre. Hva elevene tiltaler meg som i klasserommet, eller forsåvidt også hva foreldre tiltaler meg som, dreier seg om respekt og autoritet, tenker jeg. Med det sagt forstår jeg at barnehageansatte, og da særlig pedagogisk ansatte, reagerer på å omtales som tanter/onkler. Det dreier seg i stor grad om yrket status, tenker jeg. @Dr. A. Kula Hva hadde du til middag i dag? Skal ikke ta titteldiskusjonen her, jeg endte opp med å skrive mye i den tråden, så lurer du på mitt syn har du litt ekstralesing foran deg. Det ble en ferdigpizza i dag. Altså ikke Taco. @Kruset middagsplanen for i morgen? 4 minutter siden, Moonwalker skrev: Får se hva jeg gjør David Walliams, ja? Jeg har sett flere! Ingen av de største da jeg har vært opptatt eller for sen når de har komt over, men mange som er kjent innen miljøet. Jobbet på standup-festival, så fikk henge med de også @Dr. A. Kula Har du vært frivillig på en del festivaler opp gjennom årene? Har ikke vært frivillig ved festival, men har vært aktiv frivillig i ulike sammenhenger, så blitt dugnadsjobbing og/eller arrangørjobbing ved turneringer AG arrangement, samt natteravning og leder/styremedlem i klubber og FAU etc. Så gitt min skjer av fritiden min til lokalsamfunnet. @Moonwalker største festivalen/arrangement du har vært frivillig ved?
annebanane Skrevet 13. januar 2017 #12971 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 0.37): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 14. januar 2017 #12972 Skrevet 14. januar 2017 32 minutter siden, Moonwalker skrev: Har ikke vært frivillig på særlig store festivaler. Får vel bli på Ekstremsportveko. @Dr. A. Kula Har du rett eller krøllete hår? Kult! Det kommer vel noe annet på hvor på kroppen du mener ? På hode er det relativt glatt men med noe fall, skjegget er derimot noe krøllet. @Moonwalker driver du ekstremsport siden du har vært frivillig der (du kjører vel snøbrett, noe annet også)?
Kruset Skrevet 14. januar 2017 #12973 Skrevet 14. januar 2017 43 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Skal ikke ta titteldiskusjonen her, jeg endte opp med å skrive mye i den tråden, så lurer du på mitt syn har du litt ekstralesing foran deg. Det ble en ferdigpizza i dag. Altså ikke Taco. @Kruset middagsplanen for i morgen? Har ikke vært frivillig ved festival, men har vært aktiv frivillig i ulike sammenhenger, så blitt dugnadsjobbing og/eller arrangørjobbing ved turneringer AG arrangement, samt natteravning og leder/styremedlem i klubber og FAU etc. Så gitt min skjer av fritiden min til lokalsamfunnet. @Moonwalker største festivalen/arrangement du har vært frivillig ved? Og der hadde jeg lesning for lang tid, ja. Kyllinglår og wokede grønnsaker er planen @Dr. A. Kula Hva vil du si er din beste egenskap?
annebanane Skrevet 14. januar 2017 #12974 Skrevet 14. januar 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 1.21): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 14. januar 2017 #12975 Skrevet 14. januar 2017 3 minutter siden, Kruset skrev: Og der hadde jeg lesning for lang tid, ja. Kyllinglår og wokede grønnsaker er planen @Dr. A. Kula Hva vil du si er din beste egenskap? Ikke sikkert alle synes det er en god egenskap, men jeg er flink til å vende det andre kinnet til. Altså ikke ta igjen med samme mynt men tenke seg om og snakke seg frem til løsning. Noen mener det er naivt, men så lenge det ikke går ut over min egen selvfølelse, så mener jeg det er bra. Slår man igjen (faktisk eller i overført betydning) så eskalerer man bare. @Kruset blir synes du det høres naivt ut eller som en bra egenskap? 2 minutter siden, Moonwalker skrev: Haha! Nope. Er bare en av de som lurker rundt utøverne For feig selv, men liker flere av sportene. Er ekstremsport nok for meg å bevege seg ut av døren så klumsete jeg er @Dr. A. Kula Jeg fikk noen porselensbilder til jul av et familiemedlem som har begynt å gi bort sine greier for å få plass i ny bolig. Saken er at jeg ikke liker de i det hele tatt. Er det ille om jeg gir de videre til de som evnt vil ha de, eller kaster de? Kaste synes jeg ikke er greit :nei:, men å gi de videre eller selge /bytte levere tiL loppemarked / bruktinnsanling må være lov. Spørsmålet er om det kan være taktfullt å vente noe, før du gjør det. @Moonwalker har du mye rot du trenger å bli kvitt?
applestories Skrevet 14. januar 2017 #12976 Skrevet 14. januar 2017 13 timer siden, Byjenta! skrev: @applestories 3 steder i Norge du vil besøke!? Bare tre? Sør/Sør-Vestlandet, Helgelandskysten, Svalbard. @Byjenta! Har du en type klesplagg du har altfor mye av? @Byjenta
annebanane Skrevet 14. januar 2017 #12977 Skrevet 14. januar 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 14.1.2017 den 1.39): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 14. januar 2017 #12978 Skrevet 14. januar 2017 8 minutter siden, Moonwalker skrev: Kastet så mye i vår at jeg nå har det jeg trenger (og litt til da) Nå har jeg i stedet begynt å bytte ut det jeg har med en nyere/annerledes versjon, haha. @Dr. A. Kula Har dere et gjennomgående fargetema i telys/kubbelys, duker osv. hjemme? Og endrer dere det etter sesong? Telys er stort sett hvite uansett. Lys matcher gjerne blomster/vaser/brikker/anledning heller enn duken selv. Men i hverdagen er nok fruen som bryr seg mest om det. Dekker vi til fint/fest er jeg mer nøye på at ting hører sammen/matcher. Bruker selvsagt gule stearinlys til påsake, lilla til advent og rød til jul. Hvite ved høytidsdager/bursdager. @Moonwalker leter du frem matchende bestikk når du er på cafe/kafeteria/kantine/hjemme/på besøk eller bryr du deg ikke?
Kruset Skrevet 14. januar 2017 #12979 Skrevet 14. januar 2017 15 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Ikke sikkert alle synes det er en god egenskap, men jeg er flink til å vende det andre kinnet til. Altså ikke ta igjen med samme mynt men tenke seg om og snakke seg frem til løsning. Noen mener det er naivt, men så lenge det ikke går ut over min egen selvfølelse, så mener jeg det er bra. Slår man igjen (faktisk eller i overført betydning) så eskalerer man bare. @Kruset blir synes du det høres naivt ut eller som en bra egenskap? Kaste synes jeg ikke er greit :nei:, men å gi de videre eller selge /bytte levere tiL loppemarked / bruktinnsanling må være lov. Spørsmålet er om det kan være taktfullt å vente noe, før du gjør det. @Moonwalker har du mye rot du trenger å bli kvitt? Jeg synes det er en veldig god egenskap, så lenge man ikke lar seg overkjøre. Jeg er opptatt av at man skal sette sunne grenser rundt seg selv. Likevel tenker jeg at det finnes langt bedre måter å løse det enn å slå igjen, slik som å snakke sammen for å finne en løsning. Jeg tror verden kunne vært en mye bedre plass om folk tenkte sånn @Dr. A. Kula Om du vant en million, hva ville du brukt den til?
Dr. A. Kula Skrevet 14. januar 2017 #12980 Skrevet 14. januar 2017 7 minutter siden, Kruset skrev: Jeg synes det er en veldig god egenskap, så lenge man ikke lar seg overkjøre. Jeg er opptatt av at man skal sette sunne grenser rundt seg selv. Likevel tenker jeg at det finnes langt bedre måter å løse det enn å slå igjen, slik som å snakke sammen for å finne en løsning. Jeg tror verden kunne vært en mye bedre plass om folk tenkte sånn @Dr. A. Kula Om du vant en million, hva ville du brukt den til? Først ville jeg tenkt meg godt om. Hadde nok brukt noe til å feire (type en fin ferie, kjøpt/byttet ut noen kapitalvarer) men størsteparten hadde nok blitt invitert i noe, fordelt på aksjer/fond/og eiendom. Kanskje gitt "en slant" til lag/organisasjoner som har betydd/betyr noe for meg. @Kruset hvor lenge har du igjen av utdanningen din/ når kan du begynne i jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå