Gå til innhold

Spør en bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 2.3.2017 den 12.44, Moonwalker skrev:

Liker det! 

Nei, her er det bestemor som tar seg av sanger til slike arrangement. Ikke en eneste stor dag slipper unna hennes sanger (som også er på rim), med tilhørende melodi som bare bestemor kan :ler: 

@Dr. A. Kula Har du grått av en tale som var til deg/deg med flere?

Litt usikker på noen grenseganger her, samt usikker på hukommelsen, men velger å svare ja på det spørsmålet. Jeg har også selv hatt tårer i øynene/grætt ved fremførelse av egne ord/tale til den tilstedeværende forsamlingen.

@Moonwalker griner du lett? Og har eventuelt hendelser i livet ditt påvirket deg i den ene eller andre retningen?

19 timer siden, Kruset skrev:

"Nei? Er du seriøs?!"

@calavi Hvem var den siste du ringte?

Jeg fikk med meg valgmuligheten, men har ikke smakt noe annet enn originalvarianten, så jeg måtte nesten bare ta utgangspunkt i det. Kunne kanskje ha spesifisert :)

Det med mat er et høyt prioritert punkt på budsjettet, jeg er opptatt av å spise godt, variert og relativt sunt. Likevel blir det jo noen avveininger: jeg kjøper helst ferske grønnsaker for smakens del, men velger både frukt og grønt etter pris og sesong, for eksempel. Noen produkter kan man kjøpe billig uten at det går ut over smak, mens for eksempel ost kjøper jeg ikke billig, da kan jeg like gjerne droppe ost. Drøyer dog til den er på tilbud på en butikk i nærheten og hamstrer da. Med andre ord, jeg prioriterer stort sett god smak så lenge jeg har råd til det.

Det jeg kanskje er misunnelig på, er muligheten til å gjøre det uten at det går ut over andre poster på budsjettet. Jeg handler for eksempel sjelden klær (ikke et stort offer, siden jeg ikke liker shopping, men garderoben kunne trengt en oppgradering :ler:). Puh, det ble et langt svar!

@Dr. A. Kula Kan/vet du noen ting som ikke så mange andre kan?

I den store sammenhengen er nok svaret nei, men i omgangskrets og lokalmiljø kan det tenkes det finnes noen ting jeg kan/vet om som ikke alle er klar over. Litt fordi jeg var interessert i mye, og litt fordi jeg har erfart endel. Eksempelvis bretter jeg/vi langdukene spesielt for at de skal ha fin brett når de ligger på bordet. Mange tenker ikke over dette og bare bretter dukene "tilfeldig". Det er også flere tradisjonelle kvinnesysler som jeg har bedrevet før (men som jeg ikke nødvendigvis husker nå) som få menn på min alder gjør. Eksempelvis er det jeg som håndterer symaskinen hjemme (fortsatt).

@Kruset er du bevisst på brettingen av lang-/fin-dukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 3.3.2017 den 17.41):

Endret av annebanane
Skrevet
21 timer siden, Moonwalker skrev:

Nøkkelen min! Kommer meg ikke inn igjen uten :bond: 

@Byjenta! Bruker du vareprøver du får, eller ender du oftest opp med å kaste de?

Hehe =) Sant.

Det spørs helt hva det er .....

@Moonwalker Har du en matrett du elsker, men ikke tør å lage selv?

Skrevet
18 minutter siden, Moonwalker skrev:

Nei, tror ikke det. Jeg griner sjeldent, så når jeg først griner er det noe som veier meg ned eller at jeg bare er totalt utslitt fysisk og/eller psykisk. 

Tror jeg alltid har vært slik, men jeg har ting jeg kan tenke på som gjør at jeg kan grine med en gang om jeg vil.

@dr.a: Følger du med på VM i Lahti? Hva ser du på?

Normalt ville jeg fulgt med på alt jeg kan, men har travle dager på jobb, så det blir altfor lite VM-titting. LIker all sport (så godt som), spesielt på TV, men er (var) ikke vanskelig å be om å prøve. Stafetter og lagkonkurranser generelt er ekstra kjekt, da det ligger momentet med at styrkeforholdet kan endre seg fra runde (omgang) til runde (omgang). Synes det er ekstra kjekt med miks lag, men det er vel bare i hopp i Lahti?

@Moonwalker har du drevet noen av idrettene som utøves i VM nå, eller hvilken frister mest å prøve?

Skrevet
På 28.2.2017 den 22.17, Strixa skrev:

Oi, er nok ikke så veldig original, men liker Game of thrones, Outlander, The Fall og The Vikings. @Byjenta! sett dem?

Da må du nesten se The kingdom. 

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 3.3.2017 den 20.11):

Endret av annebanane
Skrevet
15 minutter siden, Moonwalker skrev:

Biff! Jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre, men får ikke til den stekingen :( Så ddablir det bare biff når andre lager det til meg.

@Byjenta! Hvordan foretrekker du biffen? Rå, medium/rå, medium, godt stekt, osv?

(Tvangs)drev med langrenn en del år. Både klassisk, skøyting og stafett. Var elendig i alt, så DET frister ikke iallefall :snurt: 

@dr.a: (tagging henger ikke helt med på deg for tiden) Har du en matkombinasjom det ser ut til at du er en av få som åpent liker?

Ååå, biff er jo nydelig da =) Jeg liker den godt stek. Hva med deg? =)

@Moonwalker Er du god i bowling?

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 3.3.2017 den 21.51):

Endret av annebanane
Skrevet
34 minutter siden, Moonwalker skrev:

Biff! Jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre, men får ikke til den stekingen :( Så ddablir det bare biff når andre lager det til meg.

@Byjenta! Hvordan foretrekker du biffen? Rå, medium/rå, medium, godt stekt, osv?

(Tvangs)drev med langrenn en del år. Både klassisk, skøyting og stafett. Var elendig i alt, så DET frister ikke iallefall :snurt: 

@dr.a: (tagging henger ikke helt med på deg for tiden) Har du en matkombinasjom det ser ut til at du er en av få som åpent liker?

Tips: Du får prøve med mellomrom før A

Kommer ikke på noe spesielt som jeg er sær med, kanskje med unntak av at jeg liker blodpølse/blodpudding. Den er best med potetstappe til, men funker fint med pasta til!

@Moonwalker har du fryktelig lyst å fortelle om en matkombo du selv opplever som sær?

Skrevet
8 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Litt usikker på noen grenseganger her, samt usikker på hukommelsen, men velger å svare ja på det spørsmålet. Jeg har også selv hatt tårer i øynene/grætt ved fremførelse av egne ord/tale til den tilstedeværende forsamlingen.

@Moonwalker griner du lett? Og har eventuelt hendelser i livet ditt påvirket deg i den ene eller andre retningen?

I den store sammenhengen er nok svaret nei, men i omgangskrets og lokalmiljø kan det tenkes det finnes noen ting jeg kan/vet om som ikke alle er klar over. Litt fordi jeg var interessert i mye, og litt fordi jeg har erfart endel. Eksempelvis bretter jeg/vi langdukene spesielt for at de skal ha fin brett når de ligger på bordet. Mange tenker ikke over dette og bare bretter dukene "tilfeldig". Det er også flere tradisjonelle kvinnesysler som jeg har bedrevet før (men som jeg ikke nødvendigvis husker nå) som få menn på min alder gjør. Eksempelvis er det jeg som håndterer symaskinen hjemme (fortsatt).

@Kruset er du bevisst på brettingen av lang-/fin-dukene?

Jeg har i grunn ikke noen, så det er litt vanskelig! Mamma har alltid strøket dem, og så brettet på langs og hengt opp, sånn med tanke på bretter og krøller og slikt - antakelig kommer jeg til å gjøre det selv, for det er i og for seg noe som bryr meg.

@Dr. A. Kula Hvordan bretter du dukene?

Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 3.3.2017 den 22.13):

Endret av annebanane
Gjest Annetnavn_
Skrevet
På 28.2.2017 den 22.34, Byjenta! skrev:

Det burde du absolutt =) Jeg trodde ikke den serien var noe for meg i det heeele tatt, nå har jeg vært fengsla til tv, er helt avhengig av den serien nå, min samboer hadde sett den for 10 år sida, nå ser han på den med  meg igjen, utrolig bra. Nå er vi snart ferdig med alle sesongene da, dessverre.... Men heldigvis komme faktisk sesong 5 ut snart, 10 år etter den gikk på tv! 

@Strixa Skal fremover da? 

Framover skal jeg bruke tiden på å finne meg selv.

@Byjenta! hvilken by snakker vi om?

Gjest Annetnavn_
Skrevet
På 2.3.2017 den 0.10, calavi skrev:

Nei, kan ikke skryte på meg det. Jeg er heller typen som sier noe superteit kun for at stemningen ikke skal bli for klissete. Orker ikke klisjeer... Men jeg er fan av hverdagsromantikk, da! 

Jeg frykter nok mest å ringe 113.. Situasjonen kan være så mangt i grunn, men jeg tror jeg ville hatt problemer med å holde hodet kaldt om en av de som står meg nærmest ikke hadde hatt puls. 

@Dr. A. Kula Har du noen gang blitt hentet i ambulanse? 
@Kruset Hva stod det på siste sms'en du sendte? 
@Strixa Hvilken parfyme er din signaturduft? 

Jeg er ingen parfymedame. Har bare en, DKNY be delicious fresh blossom. 

@calavi opptatt av dufter?

Skrevet
På 4.3.2017 den 1.43, Kruset skrev:

Jeg har i grunn ikke noen, så det er litt vanskelig! Mamma har alltid strøket dem, og så brettet på langs og hengt opp, sånn med tanke på bretter og krøller og slikt - antakelig kommer jeg til å gjøre det selv, for det er i og for seg noe som bryr meg.

@Dr. A. Kula Hvordan bretter du dukene?

Man er to som tar tak i hjørnene på hver sin kortende. Så bretter man vrangt (undersiden utover) i lengderetningen. Så holder man bretten øverst og henter opp langsidene på hver sin side. Man bretter altså utover på begge sider slik at man da står med hjørne-brett-hjørne (og ikke brett-hjørne-hjørne). Da får man hele langsgående brett (v/^) på duken i hele lengden. Slik som forklart vil senterbretten være v og de to sidebrettene være ^, men de kan byttes. Det er også mulig å brette slik at alle er ^, men det får du fundere på selv.

@Kruset skjønte du forklaringen og kjenner du den igjen fra din mors dukbehandling? (har du noengang "strøket" duker i rulle?)

På 4.3.2017 den 8.36, Moonwalker skrev:

Egentlig ikke :ler: Fortalt om en litt rar kombo i en tråd en gang, men det var det. 

@Dr. A. Kula Er det sol der du er i dag?

Selvsagt er det sol, det er det alltid (på dagen), spørsmålet er vel heller om det er skyer/tåke som ligger i mellom.

@Moonwalker finnes det dårlig vær, eller bare dårlige/feil klær?

Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 5.3.2017 den 15.22):

Endret av annebanane
Skrevet
2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Finnes begge deler, faktisk! 

@Dr. A. Kula Hockey-, ballett eller løpsskøyter?

Regner med du egentlig spør om hockey-, kunstløp- eller lengdeløps-skøyter. Svaret er uansett hockeyskøyter. 

@Moonwalker bortover- eller nedover-ski?

Skrevet (endret)
Dr. A. Kula skrev (På 5.3.2017 den 17.36):

Endret av annebanane
Skrevet
4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Man er to som tar tak i hjørnene på hver sin kortende. Så bretter man vrangt (undersiden utover) i lengderetningen. Så holder man bretten øverst og henter opp langsidene på hver sin side. Man bretter altså utover på begge sider slik at man da står med hjørne-brett-hjørne (og ikke brett-hjørne-hjørne). Da får man hele langsgående brett (v/^) på duken i hele lengden. Slik som forklart vil senterbretten være v og de to sidebrettene være ^, men de kan byttes. Det er også mulig å brette slik at alle er ^, men det får du fundere på selv.

@Kruset skjønte du forklaringen og kjenner du den igjen fra din mors dukbehandling? (har du noengang "strøket" duker i rulle?)

Selvsagt er det sol, det er det alltid (på dagen), spørsmålet er vel heller om det er skyer/tåke som ligger i mellom.

@Moonwalker finnes det dårlig vær, eller bare dårlige/feil klær?

Jeg skjønte forklaringen, men det gjøres nok ikke helt likt her. Jeg tror riktignok at antallet og plasseringen av brettene blir likt. Er ikke hjemme hos familien, så jeg får ikke sjekket opp akkurat det :P Rulling har jeg aldri prøvd.

@Dr. A. Kula Hva har du på deg akkurat nå?

AnonymBruker
Skrevet

@Strixa Forelsket i en mann på KG?

Anonymkode: 6dcb8...005

Gjest Annetnavn_
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

@Strixa Forelsket i en mann på KG?

Anonymkode: 6dcb8...005

Oi, det var et uventet spørsmål. Kan jeg spørre hvorfor du lurer på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...