Gå til innhold

syke barn på sykebesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

bare tull. Åpenbart flere her som ikke aner hva de snakker om. Eller hva?   Forkjøla folk blir ytterst sjelden lagt på isolat.

Utrolig at jeg har opplevd det selv, da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes alltid unntak....  Men det er ikke regelen.

Tenk litt på hva det betyr for bestemor å få se barnebarn en siste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Tenk heller litt på hva barnebarnet vil måtte føle resten av livet dersom bestemor ble forkjølet og døde som følge av infeksjonen...

Nå er dette heldigvis ikke tilfelle i denne saken, siden barnet tydeligvis var fornuftig, voksent og uselvisk nok til ikke å ville utsette bestemoren for smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes alltid unntak....  Men det er ikke regelen.

Tenk litt på hva det betyr for bestemor å få se barnebarn en siste gang...

Tenk om hun heller ville ha avsluttet krimboka si, og sett barnebarnet i neste uke, eller om et par dager? Hvis en nå skal ta så mye hensyn til den som ligger på det siste på sykehuset.

 

Anonymkode: fd1c9...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen kunne brukt munnbind og vært nøye med håndhygiene?=)

Anonymkode: c34b3...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett så bør ikke syke pårørende oppholde seg på et sykehus. I dette tilfellet skal pasienten på sykehjem? Det vil vel i bunn og grunn si at hun sikkert har litt tid igjen. Isåfall ville jeg heller besøkt henne der, til tross for at det kanskje må tas ut ferie/fridager for å få det til (om det er langt unna).
Om hun nå hadde få dager igjen av livet, så ville jeg vurdert munnbind og god håndvask (utført riktig ut i fra sykehusets prosedyrer). Samt sørget for dusj og rene klær før besøk. Ville også gjort det samme med dere andre som er med...Dere kan være smittebærere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tips er å ringe avdelignen å høre, vi strekker oss langt og prøver å legge tilrette for at pårørende skal få si sitt farvel. Med hensyn til bade den gjeldene pasient og andre pasienter på avdelingen.

Og det med at alle smittsomme pasienter blir lagt på isolat er ikke helt standard, desverre. Kunne ønske det bare var enerom slik at det faktisk var mulig. Da min mann ble innlagt til observasjon for hjertetrøbbel ble han lagt på rom med en mann med influensa, og enda vi reiste etter bare 5 timer og vi var nøye med hygienen så ble vi begge smitta og var dårlige lenge etterpå. Vil du bli syk så dra på et sykehus, masse herlige basselusker over alt! Og de sykehus jeg har jobbet på var det kun 1 isolasjonsrom på hver avd, og fåtall enerom:icon_frown:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor ligger på sykehus og er veldig kreftsyk. Min samboer vil ta ungene med på besøk i kveld ettersom dette er siste mulighet før hun blir sendt til sykehjemmet på hjemplassen. Ene ungen er syk (forkjøla) og jeg mener at man da ikke besøker en som er kreftsyk og ligger på det siste, mens min samboer tenker mer på at det kanskje er siste gang ungen får se bestemor. Jeg er selv forkjøla og holder meg unna. Hva mener dere?

Anonymkode: 7fd79...5a5

NEI!

Anonymkode: 36d87...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke folk med forkjølelse nei. Sykehus er vel et av de stedene man nesten kan garantere å bli smittet av noe, enten pga pasienter, men også syke personale eller urene prosedyrer. 

Mener ikke at man skal besøke syke folk, og da spesielt pasienter med nedsatt immunforsvar, hvis man selv er syk da må man nesten vente.

Anonymkode: aa0c7...d06

Tror du de legger en skikkelig forkjølet person på samme rom som kreftsyke mennesker så og si uten immunforsvar som ligger på det siste....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og guttene var syke den siste helga svigermor var I live. Kun mannen min dro på besøk. De gangene vi var på sykehuset tok vi forhåndsregelen på at dette var siste gang vi så henne.

Man utsetter ikke andre for smitte når de kjemper mot kreft, eller andre sykdommer for den sakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...