Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Nå har jeg slått fast at jeg tåler vepsestikk rimelig bra.

:rope: AU! Hvepsestikk er vondt!

Husk at vi er laga slik at det er andre eller nte gangen vi utsettes for allergener at vi reagerer. Ved første gangs eksponering begynner kroppen å produsere de stoffene som fører til allergisk reaksjon.

Får ikke til å formulere meg slik en lege ville gjort det, men du kan jo forske videre på dette selv..... (Noe jeg tror du klarer utmerket godt!)

GOD HELG!!!

:is:

(Fant ikke den ordentlige meninga med livet, men denne er jo ganske nære.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøtt, men ganske fornøyd. Opplæringsplan for Nytt Utstyr funker rimelig bra. Gjengen som skulle læres opp i dag tok jobben på strak(e) arm(er). Litt annet vedlikeholdsarbeid gikk også greit. Kjekt å se etter en uke der ikke alle har vært like entusiastiske (for å si det pent).

Nå venter jeg på at middagen skal bli ferdig og så skal jeg vegetere inne på SL og på sofaen resten av kvelden. Har en bok som burde vært lest ut også.

:fnise: Vanskelige valg å ta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Kjøpte en download av Gimp på nett for jeg hadde lyst til å prøve meg på litt billedbehandling, men ikke lyst til å betale mange tusen for Photoshop. Vel, det funker ikke. Har nå sittet og bannet for meg selv og regner med at årsaken er at jeg mangler noe mystisk (en plugin?) som kalles X11.

Blir ganske sur på meg selv når jeg ikke begriper såpass at jeg mangler noe - før jeg handler. Sånn er det å tro man er flinkere enn det man faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffe: Kaffen er bra, hodet ikke fullt så bra. Det ble nok litt seint i går kveld. Lastet ned en demoversjon av et annet billedbehandlingsprogram og dermed ble det litt seint. Resultat: sein oppstandelse i dag og det liker ikke hodet mitt. Det murrer der inne.

Håper kaffen kan bidra til litt mer futt og fart.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, murrende hodepine har ruslet sin vei (må ha vært kaffen ;) ) Har nå sittet og gjort mitt beste for å pådra meg en ny. Kjøpte lisens på billedbehandlingsprogram som virket og har nå sittet og slitt med å få til "layers".

Ble et heller klønete resultat på testprosjektet, men ser håp om bedring etterhvert som jeg får trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dille er gøy. Har hektet meg på Photobucket så jeg etterhvert kan vise mine kreasjoner (hvis det blir noen). For øyeblikket har jeg "lånt" kaninen til en venninne og brukt den som hovedmotiv. Her er mitt 3. forsøk der jeg prøver å få dyttet litt tekst inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata har blitt en racer på "Pixelpokker". Det dukker opp kaniner og katter i hytt og pine. Satser på at gjennomsiktighetsprosjektet også går i boks snart, slik at det blir kokosnøtter og annen moro. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten var jo forsåvidt ferdigkjøpt da, grunnet manglende PP og på ingen måte gjennomført gjennomsiktighetsprosjekt.

Må inn og sjekke fersk hunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp i fisken etter arbeidsdag. Trodde jeg hadde kontroll på opplæringa nå, men neida. I dag dukket det opp to foreløpig uopplærte (det gikk over i løpet av dagen) så da måtte jeg til med Tung Jobb igjen. Men fin trim da.

Ellers satt jeg og hygget meg mer med billedkreering i går. Liten vofs fikk lide for mitt ønske om å prøve "blur" i billedredigeringsprogrammet. :ler:

Resultatet ble slik. Litt skummel katt i bakgrunnen der da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal vente med å kaste meg på bølgen, for jeg et at da er jeg tapt for omverdenen for en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til er det jo greit å gå litt tapt for omverdenen, jenter ;) . Men min fortapthet blir nok ikke langvarig, kjenner jeg meg rett. Jeg fascineres av mulighetene i programmet, men har ikke fantasi og kreativitet til å lage noe som er vakkert, stilig eller morsomt. Dermed begrenser det seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. I dag har jeg vært flink. Har satt opp masse fridager utover høsten. Sjefen applauderer tiltaket helhjertet siden han ikke har noe lyst til at alle skal ta ut 14 dagers ferie samtidig i jula :ler: - eller noe.

Uansett, jeg har nå spredd avspasering og gjenlevende feriedager litt utover så....da får jeg gjort ett og annet. F.eks spørs det om jeg ikke blir flatskjermeier den 9. november.

*er det dette som kalles detaljstyring, tro :klø: ?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få dreisen på denne billedgreia. Dette bildet ble jeg faktisk fornøyd med selv også. Fremdeles ikke noe veldig avansert, men temmelig mange layers og jeg klarte å holde meg til matchende blånyanser. (Og fremdeles er det kjente og ukjente pelsdyr som får "lide" for kreativiteten.) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...