Cata Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2861 Skrevet 12. november 2007 Jeg tvangsferierer. Oppdaget til min forskrekkelse at jeg har 7 feriedager som må brukes før årsskiftet. Trodde det bare var 5, men neida. Dermed blir det masse løse feriedager her. I dag benyttet jeg "friheten" til et frisørbesøk. Dermed ser jeg noe bortimot sivilisert ut igjen (så lenge det varer) .
Bettie Skrevet 12. november 2007 #2862 Skrevet 12. november 2007 Har 14 dager igjen, jeg. Lurer på hvordan jeg skal få tatt dem ut. Tror jeg må sette meg ned og studere kalenderen og ta meg noen fridager framover. Kanskje jeg skal ta ei uke fri oppunder jul?
Cata Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2863 Skrevet 12. november 2007 Ja, må bli kalendervirksomhet, Bettie. Jeg hadde 17 dager igjen, og bare håp om å overføre 10, så noe måtte gjøres. Dermed satte jeg meg opp på vår felles ferieoversiktskalender og sa til gutta at kom det ikke noen protester nå så var jeg vekk da, da og da... Ingen protesterte. (De har nemlig vært flinke og fått brukt ferien sin før.)
Cata Skrevet 13. november 2007 Forfatter #2864 Skrevet 13. november 2007 Uh, jeg som skulle være flink og komme meg på trening i dag . Den gang ei. Det kom noe i veien og "noe" var i dette tilfellt jobb. Driver og nøster i et lite mysterium og nøstingen fortsatte utover normal arbeidstid. Dermed ble det såpass sent at jeg måtte ha noe mat - og nå er jeg for mett til å trene. Var ikke det noen gode unnskyldninger? Men bag'en får ligge i bilen så blir det vel enten i morgen eller på fredag.
Cata Skrevet 15. november 2007 Forfatter #2865 Skrevet 15. november 2007 Au! Vond i tanna igjen - eller snarere rundt. Tannlege lappa sammen tann på permanent basis i dag, men sølte litt fyllmasse mot nabotanna.... For å fikse på det så kom han jammen med et slipepapir som han stappet mellom de to tennene og slipte vekk overflødig fyllmasse med. Tennene mine står temmelig tett så det der merket jeg. Men blir vel bra i morgen, tenker jeg. Han regnet med at reparasjonsarbeidet ville holde resten av min levetid. Har forresten vært på stor handletur etter jobb i dag. Planlagt innkjøp av flatskjermTV er nå utført. De skulle komme med den i kveld, så da får vi se om jeg får koplet sammen alt som koples skal sånn at den virker.
Cata Skrevet 18. november 2007 Forfatter #2866 Skrevet 18. november 2007 OK, grunnlag for TVslaveri er lagt. Jeg fikk nyanskaffelsen til å virke , men nå streiker altså DVD-spilleren. (Den hadde begynt å fuske før jeg fikk ny TV altså, så det er neppe koplingsfeil..). Men DVD må man jo ha før jul så jeg bestilte like godt den billigste jeg klarte å finne på nett med HDMI inngang. (Strengt tatt er det vel utgang fra DVD og inngang på TV når jeg tenker meg om...) . Som om ikke det var nok pengeforbruk så har jeg også begynt som långiver. Leste en artikkel om mikrolån på nett i Dagbladet før helga og måtte slå opp på en av sidene det var linket til der. Den type bistand er nemlig noe jeg har stor sans for. Simsalabim - der var jeg jammen långiver til et par driftige damer i fremmede land gitt. Forhåpentlig kommer pengene tilbake i løpet av 6-12 måneder og gjør de det ikke, så tåler jeg vel å tape 300 kroner. Sist men ikke minst så har jeg nå stelt pent med meg selv. Samvittigheten sier meg at man ikke kan sitte foran PC/TV en hel helg uten å lette på rumpa, så nå har jeg nettopp kommet hjem fra en aldri så liten spasertur. Må jo trimme masaiskoene jeg kjøpte i fjor .
Cata Skrevet 20. november 2007 Forfatter #2867 Skrevet 20. november 2007 Ugh! Møte i Oslo i morgen. Og så jeg som liksom skulle ha langfri i helga. Men skulle reise bort da. Dermed blir det laaaaang biltur på meg for å få dette til å klaffe. Først til Oslo og så "bort". Liker som kjent å kjøre bil, men......skal ha med kollega som skal på samme møtet. *sukk* Kollega er hyggelig, altså, så det er ikke noe "personlig" sukk. Det er bare det at jeg liker best å kjøre alene når jeg kjører langt. Men det ville jo vært direkte tåpelig om han skulle fly til Oslo når jeg skal til samme møte og kjører. Selv jeg innser jo det. Jaja, jeg får klaske ham ned ved rattet i noen mil, så får jeg avløsning med kjøringen i allfall .
Navnløs Skrevet 21. november 2007 #2868 Skrevet 21. november 2007 Kjør pent! Glatte veier! Du får vinke når du kjører rundtomforbioginni hovedstaden, da. Hadde en nesten-plan om å ta meg en tur for å fikse sveisen og ta en kaffekopp med en venninne der i morgen. Men siden jeg ikke har bestemt meg til nå, så blir det vel ikke noe av tenker jeg. Feriedager, ja... du får ta deg litt sånn advents-ferie, leie deg en serie på dvd, kjøpe ei flaske vin, noen badeoljer og ha litt hjemme-spa foran den nye, flate glanekassa di. Det er sååå koselig. Så kan jeg komme på førjulsbesøk til gamle tanter med kamfer og cognac. Hadde ikke det vært noe du? God natt!
Cata Skrevet 22. november 2007 Forfatter #2869 Skrevet 22. november 2007 Der sier du noe, ja Navnløs. Det hadde vært no´det. Men kan jeg bytte cogncen med whisky, tror du? Jeg vinket da jeg passerte sånn ca rundtomkring dine trakter, men det er ikke sikkert du la merke til det for jeg kunne bare avse et lillefingervink. Fyttikatta for noen kjøreforhold. Var ikke så glatt, men regn og slaps og søleskvett på ruta så sikten var nesten ca. lik null. Og jeg konkluderer med at i morgen må det shoppes nye vinduspussere. Kjøpte nye i januar men det må ha vært heller laber kvalitet for synes det har begynt å stripe mer bare fra i går til i dag. Kan ikke kjøre helt hjem med det der.
Cata Skrevet 25. november 2007 Forfatter #2870 Skrevet 25. november 2007 Sånn. Der var i rask rekkefølge jobb, julegavehandel, familiebesøk og venninnebesøk unnagjort og jeg er hjemme igjen. Med samme gamle vinduspussere. Venninne foreslo en liten Zalovask av pusserbladene og jammen funka det gitt. Familiebesøk var også morsom affære. Dette er en gren av familien som vi ikke har hatt noen kontakt med, men for noen år siden dukket mors fetter opp på uventet besøk. Siden jeg likevel skulle forbi der de bor så fikk jeg nå streng beskjed av mine foreldre om å stikke innom og hilse på. (Jeg har aldri truffet dem før.) Vel, jeg hadde en del tid mellom julegavehandel og venninnebesøk så jeg tok oppfordringen og ringte og inviterte meg . (Må da tilføye at mor hadde tipset sin fetter i forkant, så de var ikke helt uforberedt). Det ble riktig hyggelig. Mors fetter hadde åpenbart tipset sine barn om begivenheten for 3 stk tremenninger dukket opp som troll av eske for å hilse på sin fjerne slektning. Jammen ble det livlig i stua, men veldig hyggelig. Vi fant tonen med en gang (og jeg må innrømme at jeg nesten følte meg mer vel til mote der enn hos enkelte slektninger som egentlig befinner seg nærmere på stamtreet...) Har nå stående ordre om å komme innom på en kopp kaffe hvis jeg tilfeldigvis er på de trakter igjen - og jeg tror jammen julekortlista er blitt litt utvidet. Er ellers lettet, for jeg klarte å få handlet alle de "store" julegavene til foreldre og tantebarn ++, så dermed slipper jeg sistelitenhandlestress.
Bettie Skrevet 25. november 2007 #2871 Skrevet 25. november 2007 Hei Cata Godt å være hjemme etter langtur? Så kos å treffe familie man føler seg i familie med.
Cata Skrevet 26. november 2007 Forfatter #2872 Skrevet 26. november 2007 Noenlunde ryddig hus igjen. Har atter en gang hatt "tvangsferiedag", og i tillegg til "sitte foran skjermen" så er den blitt brukt til en god runde med støvsugeren, skrubbing av kjøkkenbenk og støvtørking. Dessuten har jeg fått arkivert en del regninger som har hopet seg opp. (Joda, de ble betalt innen fristen, men fakturaene har det med å ende på skrivebordet eller i gangen, i stedet for i permen der de skal bo. ) Så nå er det blitt veldig levelig her inne. Bare jeg nå får installert ny DVD spiller (kom i posten i dag) så kan jeg få somlet meg til en innleveringsplass med defekt spiller og defekt varmeovn (sistnevnte "døde" i fjor). Da har jeg kontroll så lenge det varer.
Bettie Skrevet 27. november 2007 #2873 Skrevet 27. november 2007 Oj så fornuftig du har vært på feriedagen din. Skal også ha ny DVD-spiller, men venter til Halvdelen kommer hjem med å kjøpe en.
Cata Skrevet 27. november 2007 Forfatter #2874 Skrevet 27. november 2007 :rødme: Der var ny DVD spiller installert og testet, og det viste seg at superhjernen meg ikke hadde tenkt på å kjøpe HDMI kabel..... Dermed ble det ingen sylskarp film i går kveld. Men klarte nå i allfall å få spiller til å virke (lett) og få stilt inn bildet sånn at jeg fikk "riktig" bilde (ikke fullt så lett). Men....litt fikling og blaing i manual (jada, Bettie, jeg måtte krype til korset og ty til manual denne gangen ) så ble det så fint så. Lyden ble også ca 100 ganger bedre enn på min lille, gamle TV. Og i dag kom HDMI kabel i hus, så nå har jeg fått testet det også (mens jeg bakte brød). Det gjorde susen ja. Ny filmverden åpnet seg, det må jeg innrømme. Men har også kommet til den konklusjon at dagens fjernsyn ikke er for "gammelt folk" . Jeg tror muligens jeg er over gjennomsnittet interessert i elektroniske duppeditter, og jeg måtte lese en del for å skjønne hvordan jeg skulle stille inn saker og ting. Mine aldrende foreldre ville aldri klart det, det er jeg sikker på. (Nå skjønner jeg hvorfor de har forvrengt bilde på sin TV )
Bettie Skrevet 29. november 2007 #2875 Skrevet 29. november 2007 Gratulerer med ny duppeditt. Helt klart en nyttig og nødvendig sådan. Skal ikke si et pip om manualer, jeg.....
Cata Skrevet 30. november 2007 Forfatter #2876 Skrevet 30. november 2007 Nåja, nyttigheten av DVD og HDMI kan vel diskuteres, men absolutt en fin oppgradering av stua. Og til alle dere som tror jeg bare tenker på duppeditter så HAR jeg altså ikke hjemmekinoanlegg - bare sånn for å presisere. Neste dings blir nok program for hjemmeside på dataen. Har hatt lyst til å lage det i et års tid, men ikke funnet noe OK tema før nå. Men så dukket en ide opp i min hjerne her for noen dager siden og den skal jeg prøve ut. Har noen gode ideer til OK programmer for å lage web sider i mac? Dreamweaver er ekskludert av prishensyn. Vil ikke betale 4000 kr for noe som jeg ikke engang vet om jeg får til *fornuftig* .
Bettie Skrevet 1. desember 2007 #2877 Skrevet 1. desember 2007 Ide til hjemmesidelageing? Spennende, da. Ønsker deg en fortsatt god helg
Cata Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #2878 Skrevet 2. desember 2007 Ikke sant? Er spent selv jeg. Første forsøk med nedlasting til mulig hjemmeside hos Tele2 skar seg. Men det var i grunnen bare en test så jeg er ikke så lei meg av den grunn. Har funnet billig programvare (som ser ut til å gi OK resultat) til under 300 kr. så det må jeg si meg fornøyd med. Så får vi se hvordan resultatet blir da. Må nok jobbe litt i jula før jeg "tør" legge ut noe som helst .
Bettie Skrevet 2. desember 2007 #2879 Skrevet 2. desember 2007 Det er jo greit å prøve seg litt fram, da, men du får det sikkert til.
Cata Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #2880 Skrevet 3. desember 2007 (endret) I dag har jeg vært trafikkfarlig.... Ikke mange meterne, men dog.... Skulle kjøre til jobb og av en eller annen grunn hadde det dugget på innsiden av bilrutene. Vel, jeg tørket av som best jeg kunne men litt "bedugget" var det nok likevel, så jeg prøvde å myse gjennom der defrosteren virker først (den er heldigvis effektiv så det pleier gå fort). Og der ramla en kontaktlinse ut. Bruker ganske sterke linser, så her var det bare en ting å gjøre - ta helomvending i første kryss og snike seg de 100 meterne tilbake hjem. Ny linse på og ankomst jobb 5 min for sent. Godt jeg ikke hadde kommet lenger. Akkurat her i nabolaget er det null trafikk på den tid av døgnet, men hadde jeg kommet lenger ville det rett og slett vært ubehagelig. Endret 3. desember 2007 av Cata
Fremhevede innlegg