Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er lov å være ulekker når man har ferie. Dessuten er det antrekket du beskriver behagelig.

Ukontrollerte lavendelutbrud er skumle saker. Du får prøve å snuse deg fram til kilden.

Ønsker deg en god helg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavendelspøkelset er avslørt :ler: . Lukten hadde satt seg i permen på baksiden av boka. Så klart. Det var jo den som lå mot skilleveggen inn til selve koffertrommet der lavendelen lå.

Vel, da kan jeg regne med at jeg fra nå av har lavendelduftende koffert også *delikat* .

Skrevet

Lavendel dufter jo godt da. Bra du fikk avslørt spøkelset....

Skrevet

Siste feriedag.... :trist: . Altså,....egentlig blir det jo greit å komme på jobb igjen, men jeg vet det går mot en veldig strevsom periode nå og dessuten gleder jeg meg ikke til å begynne å stå opp tidlig.

Er blitt latsabb nå, jeg.

Men, det blir sikkert bra å komme i gjenge igjen etter først å ha fartet skandinavia rundt og så hengt ved PC'n i flere dager. Avslutningen på ferien skal i kveld feires med kyllingfilet....oiiiii, har jeg middagsris i skapet tro? I grunnen er dette den store "gomle-dagen" for jeg bakte brød i går og da er det litt vanskelig å ligge unna.

Nybakt brød er nemlig godt (*opplyser dem som ikke måtte vite det fra før* :ler: )

Skrevet

bare duften av nybakt brød er nok til å få vann i munnen av.

Uempen med ferie er at man ikke har noe press på seg for å stå opp. Deilig - men det er en omstilling når man skal begynne på jobb i morgen. Håper du får en sånn passe hektisk dag i morgen - ikke fullt kjør med en gang.

Skrevet

Jeg vil og ha lavendelduft i stua. Nå går det i masse røkelse her om dagen. Det og stearinlys, så her er det nesten hippietilstander. På musikkanlegget toner alternativ musikk ut... fløyter og klokker og oboer og slike ting, i rolige og avslappende former. Lise for sjelen er det...

Godt å være på jobb igjen, eller?

Skrevet

Jo, det er godt å være tilbake igjen - på sin måte. Det som ikke er godt er å stå opp klokka 6....

Men gutta har passet butikken bra ;) så det ble en ganske myk start.

Skrevet

Godt at du fikk en myk start. Man trenger det etter en ferie.

Skrevet

Side 2, Cata - det går ikke an. Haler deg over til side 1.

Skrevet

Takk for "hal og dra", Bettie. Nei, det går virkelig ikke an å befinne seg på side 2. Men blir sittende og henge på SL om kvelden nå, så dermed blir det litt mindre dagbokskriving. (Innholdsrike dager, oh yes....)

Gjorde litt fornuftig i går da. Bestilte meg vertikal datamus. Kjenner en gammel senebetennelse begynner å røre seg i underarmen og siden jeg sitter mye ved PC hjemme og en del på jobb så er det sikkert greit å variere stilling litt. Men blir dyr fornøyelse. Den kostet over 600 på komplett.no. Usjameg.

Men som sagt - greit å prøve.

Prosjekt på jobb går framover. Regner med det blir en travel helg og deretter et par særdeles travle uker. Men.....det er bare å stå på.

Skrevet

Senebetennelse er ikke bra, så det kan være greit å gjøre noe for å forebygge det.

Skrevet

Vertikal datamus? Er det sånn avlang sak du legger i forkant av tastature eller, med selve musepekeren på et stag i midten f.eks.? Jeg hadde sånn på jobb de siste to jobbene mine og synes de er helt toppers.

Her hjemme bruker jeg tastene mest mulig, og musa bare når jeg må.

Skrevet

Neida, mysan, det er mer eller mindre en helt vanlig mus som er lagt på høykant. Sånn ser den ut.

Er ellers litt skyldbevisst fornøyd i dag. Prosjektet på jobb ligger litt bak planen så nå blir det å starte over helga i stedet for på lørdag. Siden det blir noen temmelig lange økter på meg så er jeg glad til. Nattarbeid i helg frister liksom ikke. I det hele tatt er jeg ikke glad i nattarbeid (da vil jeg helst sove), men det er tross alt bedre midt i uka.

Skrevet

Nattarbeid frister uansett ikke. Godt du får helgen uten. Man kan godt jobbe mye en periode, når det er nødvendig, hvis man kan få fri litt på et seinere tidspunkt.

Skrevet

Ingen mus i dag....

Hadde sånn halvveis håpet at vertikalmus kunne hentes på posten i dag, men...ingen hentelapp i postkassa. Jaja, kommer vel i neste uke da.

For øvrig liten BH krise i heimen :ler: . Ikke helt a jour med hva som lå til vask og hva som var i skuffen etter ferien så det ble reserveløsningen i dag (BH som ikke passer helt optimalt, men kan brukes). Vaskemaskin har nå gjort jobben sin og de små nette plagg henger til tørk.

Skrevet

Jeg er skrubba og polert. Ikke helt frivillig altså. Etter mange mil i bil på hjemvei fra ferie så var bilen blitt litt.....støvete, tror jeg er ordet. Og svart bil forplikter. Ingenting blir sååååå støvete som svart. Så jeg dro for å vaske, siden det faktisk var vær til det. (Bruker sånn halvautomatisk vaskeplass på sommeren.) Vel, altså...vær var muligens en overdrivelse. Det regner ikke, men blåser. Så nå er jeg dynket med diverse bilpleiemidler på alle bauger og kanter. (Og så jeg som hadde en skikkelig dusj- og hårvaskseanse i morges :sur: )

Skrevet

Anbefaler ikke Fjordlands pizza :kjefte: . Må visst begynne å psyke meg opp til å lage mat selv, for dette var det mest smakløse jeg har spist på lange tider. Selv fiskeboller i hvit saus ville det vært mer sprett i.

Skrevet

DU får gjøre det annerledes nestegang - først bilpleie, så egenpleie, hvis du ikke skal poleres du også, da.

Skal holde meg unna Fjordlands pizza med andre ord.

Skrevet

Ja, noe bør visst byttes om på i rekkefølgen her. Nå får vi se hvordan det blir i dag. I dag tok jeg egenvask og rengjøring samtidig :ler: . Dusjen trengte en liten shining så jeg tok med meg mikrofiberen inn i dusjen og da jeg var ren selv så skurte jeg alle veggene og spylte. Deretter ble overskuddsvannet dratt av med na (av dusjveggene, ikke meg).

Blankt og fint :tommelsmil: !

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...