Cata Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #2601 Del Skrevet 29. juli 2007 Ryggrad av stål? Det hadde kanskje ikke vært så dumt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #2602 Del Skrevet 30. juli 2007 I dag fikk jeg bruk for "stålryggraden". Det var dagen for tøffe (og til dels upopulære) avgjørelser. Og som vanlig, hadde jeg nær sagt, så endte jeg med å vinne fram for mitt syn. Av og til lurer jeg på om det rett og slett er fordi jeg er mest påståelig . Men på den annen side, -hvis disse "guttene mine" ikke kan argumentere bedre for sine synspunkter så.... hm..... Vel, med eller uten rett så kom vi da etterhvert i land og jeg kom meg hjem. Såvidt. Ca. 25 sekunder etter at jeg hadde kommet inn døra så ringte telefonen: "Om jeg kunne komme med et tips sånn at de kunne løse nyoppstått problem selv?" Det kunne jeg ikke for det hørtes temmelig ubegripelig ut slik jeg fikk det forklart så jeg gomlet i meg to brødskiver og stakk avsted igjen. Heldigvis var det mystiske jobbmysteriet lettløst så jeg kom meg fort hjem igjen - med æra i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. juli 2007 #2603 Del Skrevet 30. juli 2007 Ikke morsomt med upopulære avgjørelser, men noen ganger må det til. Regner med at du vinner fram nettopp fordi du kan argumentere på en forståelig måte, og fordi du har gode argumenter. Du kan godt sette nesa litt i sky etter å ha vært reddende engel etter arbeidstid. Flink Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #2604 Del Skrevet 31. juli 2007 Ikke mye nesa i sky i dag. Langt mindre action - back to kjedsomhet. Godt det snart er ferie og godt jeg vet det blir mer å gjøre etter ferien. Da blir det faktisk ganske travelt tror jeg. Men er forsåvidt ingen krise om jeg ikke må stresse meg halvt i hjel nå. Ryggen er ikke medgjørlig. Jeg puster fremdeles ikke. Dvs. jeg gjør naturligvis det, men det er spent og vondt og kiropraktor tar fremdeles ikke telefonen.... Ja, jeg vet - de må jo en gang ha ferie de også, men....akkurat nå? Prøver nødløsning med noe rart som kalles homeopraktiker. Får håpe damen kan løsne litt på muskelfloken i allfall. Det er bare sånn passe fristende med mange feriemil i bil hvis det ikke roer seg littegrann baki der. Har prøvd å gjøre mitt i dag og har vært en tur på trening, samt hatt strekke- og tøyepauser utover dagen på jobb. Det blir ikke verre, men kan ikke påberope meg noen mirakuløs bedring heller. Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. juli 2007 #2605 Del Skrevet 31. juli 2007 Huff - synd du er plaget med ryggen. Muskler i knipe er skikkelig vondt, så jeg forstår at du ikke har så lyst til å ta dype åndedrett. Håper det snart retter seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #2606 Del Skrevet 31. juli 2007 Huff - synd du er plaget med ryggen. Muskler i knipe er skikkelig vondt, så jeg forstår at du ikke har så lyst til å ta dype åndedrett. Håper det snart retter seg for deg. Det ordner seg nok. Skal prøve med en times knaing i morgen for å se om det verste løsner. Er vant til det, for ryggen har vært skral siden jeg var barn (det er nok ikke smart å ramle ned lange trapper som 4-åring ) , men det er litt ugreit når jeg skal kjøre så langt om en drøy uke. Sist jeg var forknytt på samme sted tok det nemlig 3 måneder før det løsnet - og da med kiropraktorhjelp. Og så jeg som ble så smigret på jobb i dag. Sto og pratet med en litt perifer kollega og vi kom inn på dette med alder. Jammen hadde ikke fyren trodd jeg var 5-6 år yngre enn jeg faktisk er. "Tusen takk", sa jeg, "nå reddet du dagen". Nå er jeg gammel nok til å sette veldig pris på den slags utsagn, men......det står jo i ganske sterk kontrast til kropp i reparasjonsalderen. Skjebnens ironi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. august 2007 Forfatter #2607 Del Skrevet 1. august 2007 Så er man knadd da. Det viste seg at damen var kinesiolog så hun gikk straks på jakt etter mine svake punkter. Og fant dem. For øyeblikket kjennes det ut som jeg kan puste igjen, så det virker som om det nyttet. (Men kan jo gå over etterhvert.) Det som er oppmuntrende er at hun fant en "klump" ved ryggraden der det kjentes ut som noe var i vranglås, og etter behandlingen så var vi begge enig om at klumpen var vekk - eller i allfall grundig krympet. Det gir meg håp for at det er bedring som sitter en stund. Dessuten kjennes det som om det høyre benet mitt er blitt lenger :klø: . Skjønner jo at det ikke er reelt, men mulig det har vært noe muskelspenninger der som har fått det til å føles sånn. Var helt snålt å gå bort til bilen etterpå. Da alle løse deler var skubbet på plass (lekmannsforklaring :fnis: ) så fikk jeg en grundig ryggmassasje. Så jeg fikk definitivt det jeg kom for. Funker dette, så skal damen få mer besøk neste gang noe slår floke på seg. Flink dame . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. august 2007 #2608 Del Skrevet 1. august 2007 Så flott at det virker som at knainga gir resultater. Du skal se hun har løsnet på noe som gjør at beinet virker lengre - fordi det ikke er en låsning som trekker musklene sammen. Flott merknad å få at man ser yngre ut enn man er. Det var ikke så morsomt når man på død og liv skulle være gammel nok, men nå - nå er det absolutt et gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. august 2007 Forfatter #2609 Del Skrevet 1. august 2007 Så flott at det virker som at knainga gir resultater. Du skal se hun har løsnet på noe som gjør at beinet virker lengre - fordi det ikke er en låsning som trekker musklene sammen. Ja, jeg tror det, for hun oiet noe fryktelig i setemusklene og bekkenregionen på den sida. Så det er nok noe som har slappet av i sammenføyningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. august 2007 Forfatter #2610 Del Skrevet 3. august 2007 Godt jeg ble kvitt ryggvondtet for i dag har jeg hatt bruk for sterk rygg. 13 timers arbeidsdag holder! Kom på jobb til pågående krise. Utstyrshavari. Folk som egentlig var på ferie ble kalt inn og i det hele tatt. Ingen bra dag. Klorte meg fast i 13 timer og da de var gått hadde vi faktisk både en "Plan F" og en akuttløsning på problemet. Er ganske stolt av organisasjonen som helhet i slike stunder. Men blir sliten i hodet av sånt. Og sulten . Takker skjebnen og de næringsdrivende for at vi har en ålreit kinarestaurant her med take-away mulighet. Nå har jeg fått stappet i meg mat og dusjet, og regner med tidlig kveld i kveld. Fordi jeg fortjener det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. august 2007 #2611 Del Skrevet 4. august 2007 Det må ha vært en ganske stor krise at utstyret havarerte. 13 timer på jobb er lenge. Så klart du fortjente en tidlig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. august 2007 Forfatter #2612 Del Skrevet 4. august 2007 Jepp, og krisen fortsatte visst litt i dag. Snakket med en kollega som hadde vært på jobb på morrakvisten. Frustrasjonsnivået var visst høyt en tid, før de fikk litt orden på sakene. Flinke gutter. Selv sov jeg min søteste søvn til langt utpå morra'n. Takknemlig for at det ikke er jeg som skal fikse når sånne ting havarerer. Men må på jobb i morra for å følge opp litt på "min side". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. august 2007 Forfatter #2613 Del Skrevet 5. august 2007 Jobbeøkt unnagjort, sein morrakaffe på gang. Del som skulle byttes passet ikke så mekanikere må nok slite litt i morra. Men det går seg til. Gammel reservedel er stappet inn igjen og ting er i gjenge (med litt ekstra årvåkenhet og foranstaltninger). Men deilig å se at det hadde gått greit utover dagen i går. Føler dessuten at jeg har gjort nytte for lønna mi etter noen heller slappe uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 6. august 2007 #2614 Del Skrevet 6. august 2007 Hellu! Jeg ble jo bare nødt til å markere meg litt i dagboken din nå som vi har blitt naboer og greier. Imponert over terassebyggingen din tross støl rygg! Det må jeg si;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2007 Forfatter #2615 Del Skrevet 6. august 2007 Koselig med nabobesøk i bok, Pail . Ryggen har roet seg etter besøk hos kinesiolog i forrige uke, og godt er det. For det første fordi kranglete rygg er umorsomt uansett og for det annet fordi jeg har lest i Norsk Ukeblad i dag at kvinner gjerne får mer diffuse symptomer på hjertelidelser, blant annet vondt mellom skulderbladene og i ryggen sammen med trøtthet og slapphet. Hjelpe seg, det var like før jeg ble hypokonder da jeg leste det, for alt det der har jeg jo. Dvs. jeg er ikke slapp, bare trøtt, men til gjengjeld er jeg trøtt så det holder. Men siden kinisiologen fikset ryggen brukbart så får jeg vel la hypokonderfaktene hvile en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 6. august 2007 #2616 Del Skrevet 6. august 2007 Ja fysjom ! De ukebladene er skumle saker! Man kan jo rett og slett lese seg ihjel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2007 Forfatter #2617 Del Skrevet 6. august 2007 *lesestans på meg i ferien - iallfall hva ukeblader angår* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 6. august 2007 #2618 Del Skrevet 6. august 2007 Haha... ja kjøp deg heller "det sanne" eller noe slikt.. slapp av med det... eller den siste Harry Potter boken...det får vel tankene bort fra alle symptomer.... for min egen del... been there, done that and got the t-skirt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2007 Forfatter #2619 Del Skrevet 6. august 2007 :hår: Ikke "Det Sanne" vel??? Si at du ikke mener det..... Det gjorde jeg meg ferdig med da jeg var 13. Harry Potter vil jeg ha på norsk siden jeg har begynt å lese dem på norsk, men....har et par bøker som skal få være med på tur, ja. Må ha noe å "trøste" meg med på mine ensomme hotellrom . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. august 2007 #2620 Del Skrevet 6. august 2007 Sommerlitteratur er viktig enten man skal være alene på hotellrommet eller tar en langflat en på solsenga (vært mye av det i sommer, ja) Er ikke lenge før du har ferie nå, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg