Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

...og jeg hekter meg på. Er på seminar, men som den disiplinerte deltaker jeg er så tørner jeg inn tidlig. (Har gjort min plikt og vært ute og minglet og smalltalket med andre deltkere altså.) Treffer jo en del mer eller mindre kjente ved slike anledninger. Beregner storstilt kalorisprekk de nærmeste dagene. Selv om jeg holder meg til alkoholfri drikke (stort sett) så er det ikke så rent få kalorier i brus og/eller alkoholfritt øl også.

Akk.

Men er man på seminar så må man jo nesten spise med de andre. Men når helga er omme så har jeg 6 uker med hverdag før ferien, så da kan jeg gjøre en innsats. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøft program med seminar og bryllup. Du kan jo nesten ikke sitte med kaloritabellen og veie inn det du spiser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke det - og ikke gidder jeg heller. Får heller utvide slankeperioden med 3 måneder til. Eller noe. Det skal jo ikke være maraton heller, men ned skal jeg - uansett hvor lang tid det tar. Denne kroppen skal plasseres pent på noe i nærheten av sin trivselsvekt og bli der.

Det har jeg bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles på seminar. Blir full dag i morgen også. Har nå vært på seminarmiddag og innviet nyskoene. De er nok litt store fremdeles ja. Burde kanskje egentlig vært et nr. mindre. Men så lenge jeg ikke skal danse masse eller gå langt så går det bra. De henger på.... Og det var ganske deilig å sitte under middagen og faktisk ha plass til beina. Mine gamle finsko var for trange selv når jeg satt. (Men til tross for "bigfoot" så har jeg nå en øm lilletå. Æ'kke bare bare å venne seg til høye hæler :ler: .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du kan få kjøpt sånne hælkapper. Da kipper ikke skoa.

Håper du har hatt utbytte av seminaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte sånne innleggssåler for å ha framme i skoene. Da skulle foten skyves bakover, mente damen i butikken. Men det ble visst ikke nok skyv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og nå er jeg i bryllup og holder på å fryse i hjel..... Altså, jeg er ikke i bryllup enda, selvsagt, men skal i morgen. Men jeg er installert på hotellet og har den siste timen drevet og fiklet med noe fancy utseende termostatdings..... Det regnet nemlig ved ankomst og jeg ble søkk våt (og kald).

Varmere ble det ikke av den fiklingen så til slutt måtte jeg rusle ned i resepsjonen og spørre.

"Jo, det er bare å slå på ovnen under vinduet, det," sa den hjelpsomme resepsjonist :rodme: .

Sånn blir det når man er blitt altfor teknodingsminded :ler: . Håper på bedre tider utover kvelden nå. Er bare veldig glad for at selskapsantrekket innbefatter pashminasjal.... Akkurat nå luner det nemlig godt over skuldrene - til varmeovnen få gjort jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært temmelig vått i dag, ja. Håper du har fått opp varmen på rommet. Det er ikke moro å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på seminarmiddag og innviet nyskoene. De er nok litt store fremdeles ja. Burde kanskje egentlig vært et nr. mindre. Men så lenge jeg ikke skal danse masse eller gå langt så går det bra. De henger på.... Og det var ganske deilig å sitte under middagen og faktisk ha plass til beina.

Såler og hælkapper er fine greier... jeg putter gjerne såler i skoene dersom de er litt romslige...

Håper du koser deg i bryllup nå da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Jeg bruker ullsåler i finskoene mine som er for store. Da blir de akkurat passelig, og best av alt jeg slipper vondt i foten. Tror ull er støtdempende eller noe. Svett på beina slipper jeg og. Men ser teit ut om du tar av skoene og noen begynner å studere sålen :ler:

Må bare spørre siden jeg så noe om slanking, hvilket "slankeopplegg" følger du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuueh!!! Vondt i beina. Sandaler med hæl er au, særlig med smale og stramme remmer. Men det ble pene ben. Er ferdigfestet. Morsomt bryllup. Borgerlig vielse og veldig stilig. Broget forsamling blant gjestene. Flere nasjonaliteter og alt fra norske bønder til tøffe motorsykkelkarer blant gjestene. Artig. Det er moro med blandete forsamlinger, særlig når alle er blide og feststemte.

Kom hjem til hotellet litt tidligere enn strengt tatt planlagt. Skulle bestille taxi litt i forkant men kom ikke gjennom på linja. Så fikk jeg den geniale ideen å spørre om de kunne ringe fra festlokalet. Det kunne de, men der var også kø på linjene, så da damen kom gjennom så bestilte hun naturligvis taxi med en gang. (Sånn går det når man spesifiserer for dårlig.) I og med at det var fullt kaos i taxiverdenen så måtte jeg jo bare hive meg inn når min taxi kom. Ikke deres feil at jeg ikke uttrykte meg klart nok.

Dermed vaklet jeg inn hotelldøra en halv time før strengt tatt ønsket.

Men beina mine syntes det var helt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En halvtime før tiden er jo ikke sååå ille da. Verre om du hadde fått bil flere timer før planlagt =)

Stakkars føttene, jeg føler med deg. Er de bedre i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beina er bra, men humøret laaaaabert :sur: . Jeg hater SAS. Flyet hjem ble kansellert og det ble pokker ta meg flyet etter det også. Jeg er blitt busset hjemover..... Hater buss også....

Tror kanskje jeg skriver mer i morgen når humøret har tatt seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Juhuuuu, I'm back - etter seminar og bryllup.

Seminaret var interessant. Veldig ofte reiser jeg hjem etter slike seanser med en følelse av at "hva i allverden er dette godt for"? Denne gangen fikk jeg faktisk med meg noe matnyttig info. Nå må jeg bare få lurt sjefen til å åpne litt på pengesekken.... Noe av info'n trengs det litt bevilgninger til å få nyttiggjort seg.

Bryllupet var hyggelig. Allerede på flyplassen traff jeg slektninger som jeg ikke har sett på lange tider. Vi tok flytoget inn til byen sammen og hadde til og med plass på samme hotell. Jeg fikk rom med en gang, mens de måtte vente litt, så vi satte inn bagasjen og ruslet ut og tok oss en velfortjent kaffekopp. På fredag måtte all aktivitet foretas innendørs - hvis man ikke hadde særdeles solid regntøy. Det hadde ikke vi.....

Lørdag formiddag ruslet jeg opp på et av de andre hotellene og møtte min tante og onkel. Det ble ny bytur (og mer kaffe) mens vi ventet på at klokka skulle bli mange nok til å jumpe inn i finstasen. Omsider var tiden inne og jeg fikk plassert meg i den meget omtalte kjolen. Egentlig var det bra for meg at det var litt kjølig så kunne jeg gjemme meg under sjalet. Kjolen var nemlig litt vel utringet til at jeg følte meg helt trygg ;) .

Vielsen var flott. Spesiell, men flott. De hadde en humanistisk vielse. Hadde hørt litt i forkant om hvordan de planla det så jeg var litt skeptisk (ikke pga. at det var humanistisk altså), men skepsisen var ubegrunnet. Det ble veldig stilig og "riktig".

Så gift ble de. Som de dyktige arrangører de var hadde de fått satt fram grønnsaker og dip som vi gjestene kunne knaske på mens brudeparet ble fotografert og vi "minglet". Lurt valg. Det var knaskemat uten at vi ble for mette.

Middagen var nydelig og det var heldigvis ikke alt for mange taler . (De talene som var, var stort sett av det morsomme slaget som fremkalte litt humring her og der.)

I det store og hele en veldig vellykket feiring! Fikk snakket med ganske mange slektninger som jeg ikke ser til hverdags og klarte til og med å sosialisere meg en smule med noen av de gjestene som ikke var familie. (Ofte holder man seg jo til sin egen "klikk" ved slike anledninger.)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre siden jeg så noe om slanking, hvilket "slankeopplegg" følger du?

Denne har jeg helt glemt å svare på :ler: . Jeg bruker vektklubben i VG. God gammeldags kaloritelling, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at bryllupet ble vellykket. At kjolen din var utringet kunne du vel utnyttet vel? Funnet deg en diger motorsykkelbamse :ler:

Litt fart og spenning i hverdagen.... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...