Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jeg er sulten igjen :ler: , men ingen middag i dag. Jeg har vondt i magen og orker ikke tanken på tung mat. Det er noe som "svir" øverst oppunder ribbeina. Muligens for mye kaffe og stillesitting :klø: . Regner med det går over i løpet av natta,

Hm, en bolle cornflakes kunne kanskje være noe til kvelds?

Jo, jeg tror det er det riktige, om enn ikke for magen så for meg. Og så rekker jeg en liten runde til med Sim før jeg tar kvelden. Må opp i otta i morgen. Bilen skal inn på verksted for å få på sommersko, pluss at jeg forhåpentligvis får satt på "dingsen" som manglet over den ene lyktespyleren. Men verkstedet er et stykke unna så jeg må være der tidlig for å rekke bussen som jeg må ta tilbake til jobb. (Det er ikke enkelt her på bygda :ler: ). Blæ! Stå opp kl 5 er for tidlig for denne kroppen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp i dagboka - nå var jeg jo forsåvidt allerede oppdatert på siste dagers hendelser, men... dagbok er dagbok :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me like ebay!

Kun en saksopplysning for dem som ennå måtte lure, altså. I dag ankom 1 stk dongerishorts. Kjøpte den dels fordi jeg går mye i shorts om sommeren og av og til vil jeg være litt mer "kledd" enn om jeg bare bruker treningsshorts. Dels kjøpte jeg den fordi jeg lurer på de amerikanske størrelsene og ville teste ut på noe som var billig. Vel, i dag kom den seilende i postkassen og den satt som et skudd. Vil faktisk påstå den passet bedre enn mye av det jeg kjøper etter å ha prøvd det på butikk. :)

Nå er det bare å vente på finkjolen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene: Nytrimma og tøff....

Jeg har tatt sol.... Ok, jeg vet, det er ikke det sunneste man kan gjøre, men jeg er så til de grader blek. Jeg er litt spent på hvordan det går. Som ca. 20 åring tok jeg en serie på 10 soltimer og et par år etter prøvde jeg igjen. Resultatet var at det spratt fram pigmentflekker på ryggen. Siden jeg kommer fra en "kreftfamilie" så satte det en effektiv stopper for mer soling. Naturlig sol får jeg sjelden på meg for jeg hater å sole meg. Det er så gruelig kjedelig. Samtidig har jeg armer og ben med litt sånn rar, nuppete hud så de trenger sol. Ser at huden blir bedre straks T-skjorte og shortssesong setter inn for alvor. Så nå prøver jeg meg litt fram. 6 minutter på solsenga, med sammenbrettet T-skjorte under ryggen der de største flekkene sitter :ler: . Skal se om jeg ikke kan finne en ermeløs topp å tre på meg etterhvert. Da får jeg dekket det som antakelig ikke har godt av sol mens armer og ben får en passe dose.

Lurt? :tommel:

Har ikke tenkt å gjøre det til noen vane, men det hadde vært greit med bittelitt farge før sommeren. Bruker jo selvbruner i sommersesongen, men vil gjerne ha littegrann nesten ekte farge i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er kjempelur, jeg.

Men jeg venter til sola finner det for godt å titte fram av seg selv. Tåler godt å ligge på solsenga med en god bok, men er ikke helt venner med sånne solsenger med lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fryser: I dag er det skikkelig surt og kaldt ute - og det smitter innover, tror jeg.

Jeg fryser, selv om det egentlig ikke er kjempekaldt inne. Tror det må være det å se ut på regnværet som gjør det.

Hva er det forresten med enkelte mannfolk? :sur: Om noen få uker skal jeg avsted på jobbetur med en gjeng. Dette er noe som har vært varslet til dem som skal av sted for flere måneder siden. I dag minnet jeg en på at jeg kom til å legge ut noe "sisteliteninfo" om reisen så han måtte huske å se i posthylla de nærmeste dagene. Jooo, men han visste ikke helt hvordan det ble med jobben. Turen kom til å gå delvis i en friperiode og han kunne jo ikke jobbe to turnuser i strekk. Og dessuten visste han ikke om han kunne være med i det hele tatt pga. familiære hensyn....

Neivel, nei. Begge deler er forsåvidt greit isolert sett, men....det med turnusen må han jo ta opp med sjefen sin. Det er ikke noe som jeg kan gjøre noe med. Og hvis familiehensyn forhindrer ham fra å reise så er det ikke noe å gjøre ved det, men da må han jo være så inderlig elskverdig å si fra med sikkerhet sånn at vi kanskje kan få en annen til å dra i stedet. Det var ikke noe akutt som hadde dukket opp dette her, men det er neimen ikke turen heller. Den ble varslet for lenge siden så han har hatt tid til å si fra før. Har en mistanke om at han kommer til å gi endelig beskjed sånn omtrent dagen før vi skal reise, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig- det er en grå, sur og ekkel dag.

Du har sikkert rett - den mannen sier nok ikke ifra før i siste liten hvis ingen presser ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Jeg er daff!

Hadde en halv avtale med en venninne i dag om å gå i svømmehallen. Den halve avtalen ble til en hel, så vi gikk... De er så snille der at de har varmtvannsbasseng så gjett hvor vi havnet? Ble fint lite treningssvømming, men vi fikk plasket rundt og stresset ned ganske bra. Med en liten svipp innom badstua også så ble det full pott. Nå er det rene babyhuden på armer og bein her. (Joda, jeg sauset meg godt inn med bodylotion etterpå :ler: .) Er jo også litt støl etter gårsdagens trening så det kommer til å bli godt å legge seg. (Men må vel for skams skyld vente en times tid før jeg omsetter den tanken i praksis. Jeg vet av erfaring at det å legge seg for tidlig ikke er noen god idé. Det ender gjerne med full søvnløshet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å snakke om grytidlige morgener. Det er jo ikke nødvendig å stå opp samtidig som fuglene begynner å tenke på å åpne nebbet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Pokker ta selvangivelsen.

Jeg har fylt den ut og sendt den, men jeg er nesten sikker på at det ble noe tull der. Jeg solgte noen aksjer i fjor og etter mitt ringe hode fikk jeg det til å bli gevinst på moroa. Men VPS eller skatteetaten eller noen har klart å få det til å bli tap. Det er ikke mange tusen det dreier seg om, men jeg skulle nå være ærlig sjel og korrigere. Surret skyldes imidlertid nedskriving av noen aksjer en gang og dermed er det blitt tull med anskaffelsesverdien. Kan jo heller ikke forandre anskaffelesantallet i det der elektroniske 1088 skjemaet. :klø:

Det endte med at jeg la inn kommentar på hva jeg mente hadde skjedd og lot skjemaet være uendret. Så endret jeg i selvangivelsen det som jeg trodde var mest rivende feil. Dermed blir det vel mindre penger tilbake på meg enn det jeg hadde trodd, men vil helst ikke ha skattekompaniet på nakken hvis de oppdager at de har gjort feil om 8 år eller så...... Spørs hva de finner ut av mine kommentarer.

Så lenge jeg kan forholde meg til det jeg får tilsendt og bare si ja og ha så er dette med aksjer greit, men når jeg må endre så blir det rot. Jeg aner jo ikke hva de spør om i disse skjemaene sine engang. De er ikke laget for oss mikroaksjonærer, det er sikkert.

Menmen, selvangivelsen er sendt og gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke slike problemer med selvangivelsen. Min er av helt standard type - og dermed enkel å forholde seg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvangivelse ja. Får ta min i helgen. Jeg har funnet den frem, så det er bare å sette seg ned å gjøre det. Sjekke at tallene stemmer, det er jo ikke mer innviklet enn det.

I morgen er det lovet sol og varme her hos meg... gleeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kokt (varm leilighet, ja), jeg klør og jeg nyser. Måtte pokker ta denne verdens bjørker :frustrert: . Åja, jeg glemte visst.....nesa renner også. Har vært oppe i over 26 grader i stua i ettermiddag, men tør jo ikke lufte før sola er gått ned og pollenspredningen er minsket. Tør ikke tenke på hvordan dette ville vært uten lillepille.

Men....rundt regnet en uke igjen nå. Håper jeg.

Har vært på trening i dag (fremdeles litt au), -og tatt sol etterpå. Må være verdens rareste solariumbruker :ler: . Er veldig glad for at ingen kan se meg der jeg ligger i topp og truse og soler armer og ben. Men når overkroppen ikke tåler mye sol, så gjør den ikke det. Da er det bare å skjerme som best man kan. Men blir greit med littegrann farge nedover beina når shortssesongen begynner. Resten av fargen får jeg fikse med selvbruner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha varmepumpe nååååååå!!!!!

Savner ikke varme altså, men kjøleeffekten og luftfiltreringen. Vet om noen som skal mase i neste uke hvis jeg ikke hører noe. De sa ca. 2 uker før montøren fikk tid og det blir 2 uker på mandag.

Har ellers vært på jakt etter pollen med statisk tørrmopp i morgentimene, så det er ikke altfor ille her, men klør gjør det likevel. Og jeg er rød i øynene. Ikke veldig rød, men likevel så det synes.

Får holde lukene skalket som best jeg kan i helga og satse på at det går fort over nå som det er kraftig spredning i hele området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på årets allerkjappeste handletur :ler: . Godt innpakket i solbriller for å holde de små iltre (pollenkorn) vekk fra meg. Tror det lyktes ganske bra for det er ikke blitt altfor ille snufs & klø siden jeg kom inn igjen.

I ren kjedsomhet har jeg vært på MSN MySpace og laget meg side. Fikk lyst til å finne ut hva det var for noe. Har også prøvd å ringe bursdagsjubilerende familiemedlem, men der i gården er man nok travelt opptatt med å arrangere kveldens festligheter. Fikk bare mobilsvar. La igjen en gratulasjon der og får heller ringe og snakke med jubilanten i morgen. Var invitert, men det er for langt å reise så jeg får heller høre om moroa i ettertid.

I kveld skal jeg hygge meg ved PC (surprise-surprise) og med bok som Amazon har vært så elskeverdig å sende meg. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Fullt så ille har ikke jeg det, selv om jeg er tett, klør og nyser om hverandre. Jeg kan i hvert fall være litt ute i vårværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke tett, jeg bare klør og renner. Men skalker lukene for jeg synes det er ubehagelig. Jeg vet jo nå at det går over, så da gir jeg avkall på litt vårvær til det blir litt mindre kløende tilstander.

Begynner nå å få dreis på MySpace'n men er litt handicappet. Safari takler ikke de finere finesser der og jeg får ikke til å skrive i gjestebøker :klø: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...