Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:hoppe: Det er lurt å være litt forutseende. Det ante meg at i løpet av 5 dager fri så kunne jobben komme til å ønske kontakt med meg, så jeg tok med PC hjem. Og denne gangen var det faktisk noe som kunne fikses via telefon og nett så jeg ordna det fra egen stue. Deilig å ikke måtte fysisk rykke ut hver gang det er spørsmål om noe.

Ellers har snø gått over i regn og jeg har kost meg innendørs med "To Tårn". Kjøpte Ringenes Herre for nesten et år siden, men filmene er så lange at jeg må nesten ha fri for å se dem. Dermed sparte jeg dem til påsken. Nå er det også såpass lenge siden de gikk på kino at det var hyggelig med et gjensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at dr.Cata slapp å rykke ut på "sykebesøk " til jobben. Snø vil vi ikke ha, selv om den ligger hvit og kald her ute nå. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, værgudene planlegger noe fanteri, det er jeg sikker på. Men etter å ha sittet inne hele påsken så tror jeg at jeg bytter ut helsestudioet med en times trasketur med masaiene på. Jeg bare måååå ha frisk luft nå. Allværsjakke og genser fikser forhåpentligvis det som værgudene måtte finne på å stelle i stand....

Sånn må det bli. I'm out of here - men kommer tilbake med vind i håret :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time og 23 minutter masaitrasking :) . Det gjorde godt - etterpå. Fikk både sol og regn på turen, men ikke overdrevne mengder av noen av delene. Selvsagt har jeg etterpå ødelagt en del av helsegevinsten med å kjøpe meg en burger i sjappa på hjørnet, men jeg gadd altså ikke lage middag :sjenert: .

Forøvrig tror jeg det er et hjemlig geriljaangrep under oppseiling. Jeg hører merkelig brummelyd fra mitt 18-årige kjøleskap og jeg liker det ikke. Et angrep fra det hold vil være meget uheldig med tanke på blivende varmepumpeanskaffelse. Erfaringsmessig så har jo elektriske dingser det med å havarere på verst mulig tidspunkt og 18 år og mange flyttesjauer er ikke noe som borger for veldig mange nye år.....

Isj!

Får bare holde øye med situasjonen og håpe det beste. Heldigvis er det bare et par-tre måneder til feriepengene kommer så da slipper jeg å rasere sparekonto om det verste skulle skje. En annen sak er at jeg bør vel begynne å snoke etter nytt kjøleskap snart uansett. Jeg har en mistanke om at et 18 år gammelt skap som har fått litt medfart ikke nødvendigvis er blant de meste energieffektive.

Nå blir det en kjapp forumrunde og så tenker jeg at jeg får sette på "Atter en konge" så jeg får sett ferdig filmene mine i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap med ulyder er ikke bra. Kjøleskap skal bare surre stille og opptre kaldt. Får håpe at det ikke havarerer før du finner ut at du vil skifte det ut.

I dag har jeg nektet å bevege meg ut. Jeg fyrer i ovnen og er helt sofagris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - jeg tror jeg fikset ulyden. Sannsynligvis var det bare en mugge som klirret litt mot innerveggen av skapet. Det ble i allfall fredeligere da jeg flyttet den vekk fra veggen. Håper det betyr at skapet holder et halvt års tid til uten trøbbel.

Sofagris foran ovnen høres veldig behagelig ut. Jeg mangler ovn (dvs. har jo elektrisk da, men den er ikke spesielt koselig...) men plantet meg i stedet i go' stolen foran TV og så "Atter en konge". Viggo Mortensen i rollen som Aragorn er ikke det verste man kan hvile blikket på på en mandag :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en genial frisør :) .

Eller muligens er det bare jeg som er dum? :klø:

Uansett - jeg var hos frisør i dag og siden hun pleier sette opp neste time når jeg er der, så måtte jeg jo nevne bryllupet jeg skal i til sommeren, sånn at jeg kommer i rute og får fikset håret ikke så veldig lenge før. Så ble det jo litt småprat om emnet selvsagt og jeg nevnte "kjoleproblemet". "Men, snille deg", sa hun "hvorfor leier du ikke bare en kjole?"

Ja, det kunne hun sagtens spørre om. Selvsagt kan jeg gjøre det. Selv om det ikke er noen som driver utleie her i byen så finnes det jo dem som driver med det innen rimelig avstand. Det må jo nesten uansett bli billigere enn å kjøpe, og med mitt forbruk av selskapsklær så vil det jo omtrent ha gått møll i en finkjole før jeg får brukt den igjen. Så her er det bare å hive seg rundt og undersøke priser og muligheter.

Hvorfor tenkte jeg ikke på det selv :sjenert: ?

Mulig det har gått møll i hjernen min.

Vel, ideen var god og må forfølges videre. Dessuten ble jeg fin på håret denne gangen også. Flinke frisører gjør underverker for selvfølelsen. Det er få ting som gir en sånt positivt boost som en nyklippet sveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt det med å leie en kjole.

Det er så godt å komme fra frisøren og være fornøyd. Fikk faktisk flere komplimenter for fargen på håret denne gangen, og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytrimma. Dessuten med en illusjon av å være sunn. Jeg kjøpte nemlig en salatbolle etter trening og fikk dermed gaflet i meg noe grøntfor. Illusjonen ble naturligvis ødelagt av den isen jeg måtte ha som dessert, men.....det er da bare frosset melk ? Litt sunt det også, vel? ;)

Har ellers fått ny fin solbrille i posten i dag. Jammen var det raskt levert. Under en uke siden jeg "vant" den på ebay. Helt ordentlig, ekte Dolce & Gabanna kopi tenker jeg - made in China :ler: . Men skitt au, brillen var fin den, og sitter godt på nesa selv om den klemmer litt bak ørene.

Har dessuten fått likningkontorets oppgave over aksjer og de må være helt på bærtur. De får det til å se ut som jeg tapte på aksjene jeg solgte i fjor, men etter min ringe viten så tjente jeg da noen kroner på dem. Her må det blas i gamle papirer i helga for dette kan bare ikke være rett. Nå har ikke jeg aksjer i det omfang at det utgjør noen stor forskjell om tallet er pluss eller minus, men vil jo helst ha det rett så jeg ikke får ubehagelige overraskelser senere.

Hm, ubehagelig overraskelse ja.... Har en mistanke om at jeg bør vaske trappeoppgang i dag. Jeg har ikke helt oversikten, men det aner meg at det er min uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holden dame med egen aksjeportefølje. Ikke dumt, ikke dumt.

Trappevask er ikke akkurat morsomt, men det er et nødvendig onde.

Du ble sikkert lekker i nye, nesten originale, designsolbriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Grav meg ned... :sinna: . I dag har vært dagen for "generell bitching", mer eller mindre med rette. På en liten befaring på morrakvisten oppdaget jeg (surprise, surprise) feilleveranse av Viktig Vare. Det er 3. gang på mindre enn et år det skjer. Så jeg labbet bort til dem som styrer og steller med å anskaffe den slags og ble møtt av mer eller mindre full ansvarsfraskrivelse: "Jammen det kunne jo ikke vi vite" og "Hvordan skal vi løse dette problemet?".

Halloooo, jeg er sluttbrukeren :sur: . Det er ikke meg som bestiller, eller frakter - jeg bare spesifisererer hva vi skal ha. Sint Cata slo verbalt i bordet og gjorde oppmerksom på at jeg faktisk ikke har oversikt over hva som foregår 2-3 ledd nedstrøms av mitt ansvarsområde og at jeg er lei av å bedrive redningsaksjoner når ting har gått galt. Jeg ble visst noget hissig, for jeg ble bedt om å enten roe meg eller forlate kontoret til han som fikk skrapen :rodme: . "Jeg går", sa jeg - og seilte ut. Jeg vet når temperamentet har godt av litt nedkjøling, men på den annen side så var vi to om den diskusjonen for når jeg blir møtt av holdningen "Du må bare sende melding om avviket. Det har du jo gjort før og det bryr oss ikke...." så blir jeg faktisk veldig sur. :frustrert:

Nuvel, jeg forlot åstedet og temperamentet roet seg på begge hold, for etter en halvtimes tid så fikk jeg beskjed om at action var på gang i "fiendens leir" :ler: .

Deretter ble jeg tauet med ut for å inspisere noe som var inne til reparasjon. Vel, jeg endte med å kondemnere hele greia. Den var rimelig nedslitt og hinsides redning i forhold til alle mulige spesifikasjoner.

Jojo, på det tidspunkt hadde jeg mest lyst til å gå i hi. Men - man gjør jo ikke sånt på våren. Jeg forsøkte meg med å gjemme meg på kontoret litt, men ble raskt funnet og meddelt den glade beskjed at Viktig Utstyr fusker og må lirkes og lures for å få til å virke - og hvordan gikk det med reservedelsbestillingen som kollega skulle foreta.

Åpenbart trøbbel med informasjonsflyten for jeg hadde ikke hørt et knyst om noe av dette. Vel, jeg oppsøkte kollega 1 som hadde sjekket ut leveringstider og videresendt saken til kollega 2 for bestilling av del. Og kollega 2 hadde i sin tur sendt hele greia til kollega 3 :grine: .

På det tidspunkt hadde jeg fått gjennomslag for at her var det liten krise i emning så det ble veldig fortgang i sakene. :ler:

Og akkurat da ringte varmepumpemannen meg og sa at de gjerne kunne komme på befaring om 30 minutter - sånn ca. ...... Jadda!!! Det er miiiiin dag i dag.......

Vel, jeg tror jeg har en viss kontroll over situasjonen og varmepumpemann har befart så nå må jeg bare bli enig med meg selv om hvilket av de to firmaene jeg har hatt på befaring jeg skal velge. Tror jeg er noenlunde enig med meg selv, men skal ha litt finlesing av brosjyer i helga før jeg bestemmer meg 100%.

Men det blir pumpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå blir det maaaat :ler: .

Det er fin avreagering å bake (eller banke?) brød. Særlig når man ikke har mer igjen i frysen. Dermed har det vært huslige sysler i heimen i kveld, og jeg gleder meg allerede til frokost. Hvilket på en bisarr måte minner meg om at jeg må ut med søpla. Når jeg får stuet tomme melposer i søppelposen så er det fullt. Kan like gjerne gå ut med det i kveld.

Og så fikk jeg veska jeg bestilte i dag. Nå er solbriller og veske på plass, så da kan våren komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg en vårspretten Cata med ny veske og nye solbriller.

Åh - sånn ansvarsfraskriving som du opplevde - det er til å få fnatt av. Forstår godt at du ble sinna, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Cata - jeg likte kommentaren "Jeg går" - med påfølgende bilde av seiling ut samme vei som du kom inn! Jeg tenkte: Jenta si det, ikke pille Cata på nesen!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene: Jeg har trent! Og det kjenner jeg godt i baken, -og i høyre fot. Det er noe som er litt feil inni der. Noe må det være som skjevbelastes for det verker etter hver trening og det er ikke bare treningsverk slik som jeg har i venstre ben. Det er noe som murrer bakom treningsverken også. Tror jeg må ha feilbelastet noe baki der i årevis. Burde kanskje ha en ny runde med naprapat eller kanskje prøve en osteopat. Driver ikke de sistnevnte og setter folk rett sammen igjen? :ler:

I dag har jeg utkjempet slag på min jobb 2. Noe datagreier jeg skal bruke har plutselig slått seg vrangt og jeg klarte ikke løse de flokene uten hjelp. Dataguru hadde fått beskjed om saken, men jeg tror ikke jeg var høyest på prioriteringslista. Det er forsåvidt greit, men det blir litt dumt når jeg er leid inn for så begrenset periode samtidig som jeg er helt avhengig av dataverktøyet for å få gjort jobben. Så jeg gikk til sjefen og "sladret".

På min hjemlige arbeidsplass kan jeg sagtens svinge pisken når det er ting som jeg må ha gjort, men når jeg bare er innleid så synes jeg ikke jeg har så mye å slå i bordet med.

Ellers så er jeg trøtt. Tror det blir tidlig kveld i kveld. I morgen skal jeg på vindusshopping. Må oppsøke noen butikker og begynne å se på kjole - ikke bare snakke om det. Planen om leie kjole er falt i fisk. Kontaktet et par butikker som var aktuelle, men de har sluttet med utleie. Dermed må jeg se om jeg kan finne noe som ikke ruinerer meg, men som jeg i allfall tør vise meg offentlig i.

Dessuten skulle jeg hatt en ytterjakke til våren/forsommeren. Allværsjakken er litt sesongbetont, dongerijakke er gammel og diverse profileringsartikler som jeg har fått via jobb er ikke spesielt lekre - for å si det pent. ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine: Jeg er forgiftet....

Nei, det er ikke påskekrim på etterskudd - og jeg innrømmer at jeg kanskje overdriver en del, men det er ikke langt fra å være sant. Og det verste er at det er selvpåført - på sett og vis.

Som et resultat av den store kjolejakten + et sterkt behov for ny vårjakke (den gamle er frynsete i ermene) satte jeg meg i bilen i morges og oste av sted til en litt større by. Det gikk greit nok, bortsett fra at jeg måtte opp litt tidligere enn strengt tatt ønskelig.

Kjole ble det ikke - jeg ble rett og slett skremt ut av kjolesalongene jeg var innom. Alt var så "brudete" og dillete at jeg fikk angst. Jeg flyktet. Sånt er ikke for meg. Men jakke ble det. Ikke min drømmejakke, men en helt grei sandfarget jakke - dessverre med hette, men heldigvis ikke helt trenchcoatsnitt. (Det eneste jeg synes er verre enn trench er duffelcoat.)

Ingen utpreget vellykket handletur, altså. Så jeg bestemte meg for å dra hjem. Orket ikke intensiv kjolejakt. Da jeg kom til bilen og åpnet døra stinket det vindusspylervæske :overrasket: . Jeg luftet ut som best jeg kunne og kjørte avsted - med begge sidevinduene på gløtt for å få ut elendigheta. Angsten bredde seg. Jeg har jo mistet dekselet over den ene lyktespyleren, og begynte å frykte at det var mer som var galt. Men alt det der ligger jo tross alt framme i motorrommet, så jeg kunne ikke skjønne at det skulle stinke så vanvittig inne i kupeen av det? Jeg slo av friskluftvifta også. Og hodepinen trengte seg på.

Fant det klokt å stoppe underveis og lufte meg litt i et handlesenter langs veien ;) . Vel tilbake i bilen stinket det verre enn noengang. Ny lufting og inn i bilen og hjem - med bange anelser om større reparasjon i vente. I det jeg steg ut av bilen demret det som jeg burde tenkt på før: Hva med den åpnede kanna med vindusspylervæske som ligger i bagasjerommet? Kan den muligens ha noe med saken å gjøre?

Det kan den nok, for den hadde veltet og korken var lekk. Tenker miljøsynderen er der, jeg. Så her sitter jeg med gnistrende hodepine og lett kvalme - som sannsynligvis er overdose løsemiddel eller noe sånt. Vindusspylervæske inneholder jo en god del teknisk sprit. Merker at hodepinen begynner å trekke seg tilbake nå som jeg er ute i frisk luft igjen. Godt jeg ikke ble tatt i promillekontroll. Mistenker at med de skumle dampene inne i kupeen så kunne jeg fått utslag på både det ene og det andre selv om jeg altså ikke har smakt en dråpe alkohol med unntak av lettølen jeg tok på påskeaften.

Har pøst innpå et digert glass vann og trøster meg nå med en kopp kaffe. Håper jeg får dritten fort ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da....Dette hørtes ikke godt ut. Får håpe det går fort over.

:klem:

Tusen takk, "mor". Det bedrer seg gradvis så jeg er sikkert bra igjen utpå kvelden, men....føler meg mer enn bare litt dum som ikke tenkte på den kanna.

Egentlig fortjener jeg visst litt hodepine for å ha vært så korttenkt :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...