Cata Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2181 Skrevet 1. mars 2007 Desperasjonen griper om seg. For det første her jeg lyst på kaffe, men når jeg sliter med å få i meg nok væske så er ikke det det lureste *stirrer surt på kruset med grønn te*. Dessuten har jeg lyst på frisk luft. Men siden feberen fremdeles henger i så er det vel ikke så lurt å rusle ut en tur. Uansett ville nok piffen godt ut av meg etter sånn ca 50 m. Men har evakuert stua og slengt opp et stuevindu for å få skiftet litt luft innendørs i det minste . Man får ty til de midler man har. Og jeg blir jo bedre, selv om det går tregt etter min ringe mening. Men når sant skal sies så varer vel en standardinfluensa en ukes tid så jeg er strengt tatt ikke i mål enda. Jeg er bare borstskjemt med å være frisk. *sytesutreklage* Ser at badegulvet begynner å bli litt pelsete (hvor kommer hybelkaninene fra, mon tro). Får se om jeg orker et slag med tørrmopp i morra. Nå tror jeg jeg skal gå og sette på en vaskemaskin med utsvettede T-skjorter. Begynner å bli en liten haug i kurven nå.
Cata Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #2182 Skrevet 2. mars 2007 Jippiiiii! Croc'ene mine er kommet (lukk øynene, Navnløs). I dag hadde jeg omsider ork til å bla gjennom posthaugen og der ramlet hentelappen ut, gitt. Siden det ikke er så langt til posten så foretok jeg en liten ekspedisjon.... De er ganske gode, ja. Blir klam kjenner jeg, men annet er vel ikke å vente. Uansett så skal de først og fremst brukes som "barbeintsko" til sommeren og da pleier jeg bli klam uansett hvilke sko jeg har. Det dumme er at de er bittelitt korte, men da jeg var på vinterferie så prøvde jeg for sikkerhets skyld nummeret jeg har bestilt og ett nummer større ved flere anledninger og det jeg har kjøpt er og blir det som passer best. Vel skal de være romslige, men nummeret over slenger rundt på foten. For en gangs skyld er jeg faktisk moderne...... Har ellers mailet med jobben og meldt min tilbakekomst til de levendes rekker på mandag. *snufs* de savner meg ikke halvparten så mye som jeg syns de burde . Men det er jo i grunnen greit å ikke være uunnværlig da.
Navnløs Skrevet 2. mars 2007 #2183 Skrevet 2. mars 2007 *lukker øynene* Hun ene legesekretæren hos legen her om dagen hadde smykker på crocksene sine. Det hjalp ikke stort. De er like stygge uansett. Men bra du er fornøyd! Håper du blir frisk og rask til mandag!
Cata Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #2184 Skrevet 3. mars 2007 Jeg looooover, Navnløs. Du skal få slippe å se Tante Cata med besmykkede croc'er . Ellers er da dette den første dagen i mitt nye liv. I praksis betyr det at jeg nå regner influensaen for å være så mye på retur at jeg har bevilget meg morgenkaffe. :kaffe: Får heller pøse på med med Farris utover dagen.
Cata Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #2185 Skrevet 3. mars 2007 Jippi! Influensa'n har gitt seg. Har ikke hatt et febertokt i hele dag. Ikke verker jeg heller. Eneste som henger i er en småekkel hoste (og den får jeg vel ha en stund, kjenner jeg meg rett). Deilig å slippe å være seig av svette når kvelden kommer. Rimelig fornøyd med ståa, altså. Tror jeg må feire i morgen med å spasere rundt kvartalet. Lenge siden jeg har fått frisk luft nå. Men legger nok ikke ut på langferd. Erfaringsmessig pleier etterdønninger av influensa å henge i en stund. Øyner imidlertid håp for at jeg skal komme meg på trening litt uti uka. Får kjenne hvor sliten jeg blir etter en full arbeidsdag først.
Cata Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #2186 Skrevet 4. mars 2007 Da var søndagsluftetur fullført. Det ble vel sånn bortimot verdens korteste søndagstur, men det var litt skarpt i lufta så jeg gav meg før jeg begynte å fryse. Var godt å få halt inn litt frisk luft i allfall. Forsov meg så det ljomet i dag , var nesten litt flau over meg selv da jeg våkna, men trøster meg med at fra og med i morgen er det uansett vanlig "oppstandelse".
Cata Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #2187 Skrevet 5. mars 2007 *host, host* Tenkte jeg det ikke. Influensa over, men hosten har slått rot. Sånn er det alltid. Tror de der bronkiene mine, eller luftrøret eller noe er av det sarte slaget for jeg får alltid ørten ukers "etterpåhoste" hvis jeg har vært forkjøla, og siden influensa'n startet med tett-i-brystet så blir det vel slik denne gangen også. Men har vært på jobb i dag og er i relativt fin form. Litt trøtt, men det skyldes vel helst at jeg sov dårlig i natt. Værgudene begynte å slamre med noen postkasselokk i 1-tida i natt og da var det takk og farvel til søvnen. Får bevilge meg en liten time på øret nå i kveld, så blir det bra.
Cata Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2188 Skrevet 6. mars 2007 Er det ikke det ene, så er det det andre.... Nå har skulderen min gått en smule i vranglås. Gudene må vite hvordan jeg har sovet i natt . Det er full floke i et par muskler oppi der. Jaja, skal avsted til min månedlige massasjetime i morgen så da blir den forhåpentligvis knadd opp. Ellers har jeg kapitulert over for shampo-verdenen. Håret mitt ser ut som en høydott! (møøøøh!) Tror shampoen jeg bruker (Redken) må være altfor sterkt. Siden jeg har farget håret en del i det siste så kjøpte jeg shampo for farget hår, men det gir helt håpløst resultat. I dag måtte jeg pent labbe på apoteket og kjøpe shampo. Den har jeg god erfaring med fra før, så nå håper jeg det blir orden på sakene.
mysan Skrevet 8. mars 2007 #2189 Skrevet 8. mars 2007 Det er ikke fa'li og se ut som en høydott så lenge du holder deg i byen.
Cata Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #2190 Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke fa'li og se ut som en høydott så lenge du holder deg i byen. ← Jeg vil ikke være noen dott!!! Har byttet shampo og håper det vil hjelpe etterhvert. Dessuten har jeg vært på trening i dag. Godt å få rørt seg, selv om jeg nøyde meg med bare apparater. Forsøk på kondistrening får vente til hosten roer seg. Er ikke helt i toppslag ennå, tror jeg. I går da jeg kom fra jobb kollapset jeg på sofaen før jeg gadd lage middag. Så ble det ny kollaps etter middag og der ble jeg i grunnen til det var på tide å legge seg. Bonus var svært uthvilt Cata i morges . Er litt spent på om dagens trim kommer til å slå ut på negativt vis i morgen, men...må jo bare prøve. Uansett var det godt å komme i gang igjen. Nå surrer håndklær i vaskemaskina, og jeg har fått lempet ut av oppvaskmaskina. Relativ helgekontroll. I morgen får jeg vaske sengetøy og feie over gulvene. Da blir det anstendig i heimen.
Cata Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #2191 Skrevet 10. mars 2007 Jeg er blitt et shoppingmonster . Etter å ha lest tråd om "Kule gummistøvler" på KG i går har jeg fått ustyrtelig lyst på et par Ilse Jacobsen støvler. De jeg har er et par brune kjedelige "bestefarstøvler" som er så stygge at selv ikke jeg orker bruke dem hvis jeg ikke er heeeeeeeelt nødt. Men jeg kjøper altså ikke støvler til nesten 1000 kr. i en måned der jeg har fått kredittkortregninga etter vinterferien pluss en bunke andre skumle regninger. Men jeg garanterer ikke for hva jeg kan finne på til høsten. Gummistøvler er "gangbar vare" her i distriktet, nemlig . Bortsett fra det så sitter jeg og gruer meg til en omgang rengjøring... Må ha fram støvsugeren, tror jeg, og det bare avskyr jeg. Tørrmopping er mye bedre. Men ser det ligger såpass med hybelkaniner igjen etter influensauka at jeg må støvsuge først. *urk* Nuvel, i det minste surrer sengetøy i vaskemaskina, så jeg "jobber" mens jeg drikker formiddagens :kaffe: nr. 3.
Cata Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #2193 Skrevet 10. mars 2007 Jeg er lei av å surkle... Altså - det jeg egentlig er lei av er å hoste, men med hosten følger litt småsurkling nedi brystet. På den positive siden må jeg jo si at jeg hoster mindre enn jeg vanligvis gjør etter en forkjølelse. Men lei er jeg uansett. Har daffet rundt i dag, men som foregående innlegg viser så har jeg nå et noenlunde rent hus å daffe i. Været frister ikke akkurat til utendørsaktiviteter. Ble jo rimelig fuktig bare på den korte turen til butikken. Satser på at det blir bedre i morgen. Kunne vært greit med en masaitur igjen. Lurer forresten på om det blir en natt med magesjau. Det var en litt pussig lukt av kyllingfileten jeg kjøpte på Lidl...... Men holdbarhetsdatoen var 23. mars, så det var god margin. Forhåpentlig går det bra, men blir litt skeptisk når rått kjøtt lukter "annerledes".
Cata Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #2194 Skrevet 11. mars 2007 Nok en fenomenalt spennende og interessant søndag. Not. Største begivenhet her i gården har vært at jeg har fått snurpet på meg masaiene og gått en tur. Værgudene var noenlunde medgjørlige, nemlig. Og så har jeg ryddet vekk koffert. Ja, for den har altså stått i gangen side jeg kom fra vinterferie. (Noe sier meg at jeg ikke aspirerer til tittelen "årets husmor" .) Første uka var jeg for utslått av influensa til å lempe den på loftet, og forrige uke var jeg visst rett og slett for lat. Men nå er altså orden gjenopprettet i gangen - iallfall noenlunde orden. Av en eller annen grunn ser det ut til at yttertøy og sko lever sitt eget liv der. Jeg har stumtjener og skoskap, men likevel står det noen par sko på gulvet og noen jakker har på mystisk vis funnet veien opp i stolen som står der.
mysan Skrevet 11. mars 2007 #2195 Skrevet 11. mars 2007 Legger igjen en liten hils som takk for at du halte meg opp fra side 3. Jaså, har du gått tur i dag? Mens jeg støvsugde og vasket det da? Jeg burde også ha beveget meg litt utendørs, men jeg synes det er så gørr å tråkke langs veiene i området at jeg ikke for mitt bare liv klarer å motivere meg til å komme meg ut.
Cata Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #2196 Skrevet 12. mars 2007 Jepp, sannsynligvis ruslet jeg mens du vasket. (Vi har forskjellig type trim bare... ) I dag har jeg omsider fått tatt meg sammen til litt seriøs brødbakst. På tide. Nå har jeg levd på corn flakes i en uke. Ikke det sunneste kosthold man kan ha..... Men i morgen blir det grovbrød. Har også fått avverget nabokatastrofe. Jeg har visst kommet litt ut av tellinga med mine vaskeuker i trappeoppgangen, men nå dufter det Ajax i trappa så jeg er garantert blid nabo i enda noen uker . (Neida, ta det med ro - jeg har hyggelige naboer. Nettopp derfor er det litt pinlig når jeg blir seint ute med min vask.) I dag kom den første av 2 bøker jeg har kjøpt på Bokkilden. Snille firmaet, de sender bøkene hver for seg. Dermed blir pakkene små nok til å legge i postkassa sånn at jeg slipper å hente på postkontoret. Koselig med litt ekstraservice .
Gjest Tyr Skrevet 12. mars 2007 #2197 Skrevet 12. mars 2007 Her er litt lesestoff til deg Cata. ( kontovenlig )
Bettie Skrevet 12. mars 2007 #2198 Skrevet 12. mars 2007 Jeg liker også bokkilden. Har handlet masse bøker derfra, og nå må jeg snart bestille noen fler, for jeg har lest ut alt jeg har her i huset. Tur og trim har det blitt lite av i det siste. Kanskje på tide å ta meg sammen....
Cata Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #2199 Skrevet 12. mars 2007 Her er litt lesestoff til deg Cata. ( kontovenlig ) ← Mnjaaaa, lesestoffet var kontovennlig, men innholdet...? Nuvel, ingen Tv på meg før til høsten. Fikk invitasjon til bryllup i dag, så jeg må ut med kronasjer både til gave, reise og klær i juni. Staaaaakar konto'n
mysan Skrevet 13. mars 2007 #2200 Skrevet 13. mars 2007 Gratis lesestoff, og masse kjoler. JA, noen er litt blomstrete og kanskje i overkant feminine for deg, men allikavæl da http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink=
Fremhevede innlegg