Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om en amerikansk oppfinnelse som kan være en motivator. Ved å feste et par sensorer f.eks. på baken, vil det pipe og blinke når du bruker setemusklene sikkelig.

Lurte på om det kunne være noe for meg - Ikke for det, jeg kjenner det veldig godt når jeg har brukt noen muskler som har ligget i dvale en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt om en amerikansk oppfinnelse som kan være en motivator. Ved å feste et par sensorer f.eks. på baken, vil det pipe og blinke når du bruker setemusklene sikkelig.

:ler: Akkurat nå piper og knirker det selv uten sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når sluttet melk å være proteiner liksom? :erter:

ja, jeg vet at du må ha melkemat for å holde deg mett lenge. Ost i salaten da? Masse ost... ? Litt kvalmt kanskje...

Jeg fikk forresten noe veldig godt hos mamma og pappa i dag. Lettkokt blomkål, med hvit saus og baconterninger over. Jeg skal prøve det selv her hjemme i påsken, men ha mer grønnsaker enn bare blomkål.. og med bacon på si', siden Liten ikke liker det og det nå ser ut til at det bare blir henne og meg. Yme reiser på fjellet. Nok om meg!

Kanskje jeg skal logge meg på msn litt innimellom ihvert fall? Nå før Liten kommer hjem og okupperer.. okkuperer? maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når sluttet melk å være proteiner liksom?  :erter:

ja, jeg vet at du må ha melkemat for å holde deg mett lenge. Ost i salaten da? Masse ost... ? Litt kvalmt kanskje...

Jeg klasket oppi litt fetaost for å gi kyllingen drahjelp!

Er forresten fortsatt flink. Har vært og trent i dag også :overrasket: . Håpet å få litt stølhet ut av muskulaturen. (Den yogaen satte spor, ja.) Får se om det virker etter hensikten. Føler meg i allfall rent helgenaktig her jeg sitter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Trøtt er jeg fra før og enda trøttere ble jeg av treninga. Huttetu! Men man kan da ikke legge seg når klokka bare er halv ti, kan man vel?

Lurer forresten på om jeg er litt merkelig. Jaja, OK, man er vel pr. def. litt rar når man knasker antidepp :ler: , men altså....jeg må være litt ekstra pussig. For jeg kjenner faktisk at depresjonen rører på seg igjen. Ikke så kraftig at det er hulk og snufs og krise, men det er noe som murrer baki der. Og det virker som om det murrer kraftigere dess mer "normalt" jeg lever. :klø:

Skjønner ikke dette her. Nå trener jeg sånn passe jevnlig, selv om det ikke akkurat er fare for overtrening. Jeg rusler tur innimellom og er igrunnen mer aktiv enn jeg har vært på mange år, -både med og uten depp. I følge alle solemerker skal jo fysisk aktivitet bidra til å redusere depping, men funker det sånn i denne kroppen her? Nei-i-ida. Merkelige greier. Kanskje det er våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B12!

Det leste jeg kunne være en idé mot depresjoner...

vet ikke om du har sjekket lagrene dine?

Ellers er jeg kjempeimponert over deg og treningsutholdenheten din. You go, girl! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, B12 er god idé. For det første tror jeg det ofte går hånd i hånd med lave jernlagre og jeg er frk. Lavt Jernlager in person. Dessuten er det visst en familiesvakhet. Har en tante som veksler mellom lavt jern og lite B12.

Men da må jeg jo til legen :sjenert: .

Ellers så er faktisk jeg også imponert over treningsutholdenheten min :ler: . Det lønner seg å betale dyrt for medlemsskap, for da har man ikke råd til å la være å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuuuuu!

Det ynket er egentlig ikke fra meg, men fra lommeboka mi. Eller snarere bankkontoen. "Prosjekt Varmepumpe" er satt i gang - og det blir grisedyrt. Fyttegrøss. Kontaktet en leverandør/montør i dag og de skal komme for å se på leiligheta og vurdere plassering. Uforpliktende, selvsagt. Men jeg har en mistanke om hvor den kommer til å havne for jeg har omtrent ikke ledig veggplass i stua pga skråtak og møbelplassering, og det blir muligens litt dumt å ha innedelen i gangen med tanke på luftsirkulasjonen. Når jeg i tillegg bare har to aktuelle yttervegger å plassere uteboksen på og en av de veggene er det kun soverommet mitt som vender mot, så sier det seg selv at det blir litt begrensede muligheter.

Så jeg er litt spent nå ;) .

Men jeg gleder meg også. På grunn av de før nevnte skråtakene så pleier det bli katastrofalt varmt her om sommeren når sola er oppe. Det er lett 30-32 grader når jeg kommer hjem fra jobb midt på sommeren - og det er ikke behagelig. Så jeg vil ha pumpe som kan kjøle også (faktisk er det viktigst). Kan jeg få ned temperaturen med 3-4 grader så kommer det til å være gull verdt. Men for all del, det blir ikke trist å kunne ha litt jevnere varme i huset om vinteren heller. En panelovn for stue, kjøkken og delvis gang er litt lite så jeg har måttet spe på med en frittstående ovn når jeg har vært hjemme. Nå kan jeg holde jevn lunk høst og vinter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vassen! Rett og slett vasstrukken, er jeg :ler: . En kollega (en av de få damene) og jeg følte oss rett og slett litt utblåst etter arbeidsuka så vi ble enige om å ta en utflukt til badeland. Vi satte avgårde og plasket rundt i svømmebasseng og boblebad i over en time. Like før jeg får svømmehud mellom tærne, jo. Men deilig var det. Intet er som en kraftig vannstråle i en stressa ryggmuskulatur.

Vi ble enige om at en sånn tur får vi koste på oss flere ganger. Dette gikk jo selvsagt på bekostning av den treningsøkta jeg egentlig skulle hatt i kveld, men jeg har jo vært i (litt) fysisk aktivitet i bassenget så det får telle - ikke sant?

Treningssenteret "mitt" har åpent i hele påsken (om enn med litt redusert åpningstid) så jeg får sørge for å holde trimmen ved like da.

Ellers er jeg temmelig daff etter uka. Tror muligens det blir tidlig kveld i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Klarte på et eller annet vis å rote meg inn her... tenkte jeg skulle legge igjen et spor.

God påske! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ¤Trampe¤ :vinke: .

Alltid koselig med besøk - selv om det er uplanlagt. (Kanskje du snublet i dagboklinken min et sted ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er deilig å være i basseng og boblebad. Gjør ikke noe om det blir litt svømmehud, da.

Forstår at lommebok og bankkonto ynker seg ved utsikt til utlegg på varmepumpe. Men det må være behagelig å ha en jevn temperatur - ikke badstue om sommeren og kjølelager om vinteren.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata!

Du får tiden til å gå, ser jeg. Bra det - kjedelighet er roten til alt ondt, eller hva det heter :ler:

Jeg har Liten hjemme, og i tillegg til min selvpålagte nettpause, så blir det ikke mye "netting" på meg, men i kveld er hun ute, så da har jeg tatt en liten runde på KG ikveld.

Nu forventes imidlertid den unge dame inn ganske snart, så jeg har satt i gang litt nattmat til henne - bestikkelser må foretas for å få frøkna inn før mor sover sittende i sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ¤Trampe¤ :vinke: .

Alltid koselig med besøk - selv om det er uplanlagt. (Kanskje du snublet i dagboklinken min et sted ;) )

Ja, det var akkurat det jeg gjorde tror jeg :) Boblebad er så herlig! Tror jeg må ta meg en tur på spa snart jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sad: Jeg har stygge vinduer.... Altså, vinduene i seg selv er det ikke noe galt med, men - de er skitne etter vinteren. Fysj! Først og fremst gjelder det utsiden, men har en mistanke om at en runde med mikrofiberen på innsiden ikke skader heller, da.

Har en sterk følelse av at jeg skal bruke en ettermiddagstime til noe nyttig i dag. Har både ajax og mikrofiberklut i skapet. Vaske først med Ajax utvendig og så en runde med mikrofiberen. Det må vel bli bra, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde roser, grønne blad - det vil sikkert Cata ha......

...og strengt tatt har hun det akkurat nå :) . Dvs. hun har roser, men røde er de ikke. Kom over en sånn ferdigbukett i butikken og fant ut at det ville jeg ha - fordi jeg fortjener det.

Nå har jeg nemlig nyvaskede vinduer både innvendig og utvendig - og ikke nok med det - jeg har rene og nystrøkne gardiner også. Vaskemaskin og tørketrommel er fine saker. Var litt spent på om gardinene kom til å overleve trommelen, for det står jo at de ikke skal tromles, men siden det er bomull så tok jeg sjansen og tromlet på lav varme og "stryketørt". Det gikk så fint så.

Nå står middagen i stekovnen, og jeg tror jammen jeg skal bevilge meg en øl til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink om dagen at jeg blir helt misunnelig her jeg sitter på min stadig bredere bak og ikke får gjort en ting... kan du sende bitte litt av den energien din over i min retning, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sende energi til mysan.....*

*svosj*

Sånn! Føler meg ikke mye energisk altså for etter all aktiviteten i dag så kollapset jeg på sofa med bok og vips så var klokka en hel masse. Nå har jeg vært snill og flink mac-bruker og det skal dere være glade for. Jeg har scannet lille mac for virus og jammen snoket jeg ikke opp en trojaner gitt. I allfall påsto antivirusen at det var en trojaner der forkledd som wav-fil. Pussig. Er ikke det en lydfil, da?

Uansett - trojaner er kastet ut og lille mac ren igjen. Det sies jo at det er så få virus for mac at man ikke trenger antivirus, men som den skeptiker er så kjører jeg nå et søk i ny og ne med et gratisprogram. Ganske fornøyd med det nå :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...