Bettie Skrevet 17. juni 2005 #301 Del Skrevet 17. juni 2005 10 timer - det er lang dag, ja. Kan ikke ha for mange av dem. Håper du skal ha fri i helgen slik at du får tatt deg inn igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #302 Del Skrevet 17. juni 2005 Jotakk, Bettie, det blir forhåpentligvis fri i helgen. Jeg har bruk for det nå for jeg er sliten. Igjen er det mannen som går meg på nervene. :cry: Det er fredag og jeg har ikke hørt et pip. Om en uke reiser han vekk og blir borte i 3 år, -mer eller mindre. Og her sitter jeg som en annen idiotisk tenåring og venter på telefon om hva vi skal gjøre i helga hvis vi skal gjøre noe. En telefon som kanskje aldri kommer. Gresset er sikkert langt nok til å klippes igjen nå. Og da vinner gressklipper'n som kjent. :evil: F*** heller, han kunne i det minste sagt at vi ikke kan treffes fordi han har ting han må gjøre. Jeg er så lei av å føle meg til overs. Ta telefonen og ringe selv? Nei, jeg tror ikke det. Det ville helt sikkert vært i orden at jeg kom bort. Og da ville jeg sittet der (eller skrubbet gulv eller noe) med verdens dårligste samvittighet for at jeg forstyrrer alle disse livsviktige gjøremålene som er viktigere enn oss, -eller kanskje viktigere enn meg, hvis jeg skal være ærlig. Ikke spesielt sympatisk tenkt kanskje, men dessverre sant. Jeg har sånn løselig vært i kontakt med rådgiver for å prøve å få greie på hvordan jeg skal takle dette her. Rådet jeg fikk var i korte trekk "get a life". Dvs. bli flinkere til å gjøre ting på egen hånd. Problemet mitt er at jeg synes ikke jeg er dårlig til det i det hele tatt. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så ille å ønske å ha helgene pluss en kveld eller to i uka sammen med den man er glad i? Vi er da tross alt ikke sammen på dagtid, -og ektefeller må faktisk holde ut med hverandre de fleste kvelder i uka. Så hvorfor er mine ønsker så urealistiske? Kommunikasjon, ja. Liksom! Det var vi flinke på før. Nå er det blitt en tikkende bombe. Han: Jeg har så mye jeg må rekke. Jeg: Jeg vil ha noe tid sammen med deg. Og der er vi låst. Ser mønsteret gjentar seg gang etter gang. Men det forekommer meg at det bare er jeg som er villig til å jobbe med saken. Han gjør som han vil og så får jeg dilte etter hvis jeg gidder. Hvis ikke, vel, så er det greit også. Jeg vil ikke dilte, og jeg vil ikke gå 100% mine egne veier heller. Jeg vil at vi skal diskutere hvordan det blir best for oss begge og så gi og ta litt begge to. Snakk om floke. Og snakk om selvfølelse. Blir jeg mindre nå, så forsvinner jeg snart..... Setter min lit til at hybeltilværelsen etterhvert vil få ham til å savne meg, men oj, oj, oj.....gjett hvor mye gress som må klippes da, når han har vært borte hele uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #303 Del Skrevet 17. juni 2005 Kort sagt...er så hissig nå at så snart jeg får tørket tårene så skal MP3 og jeg ut og gå av oss noe sinne. Da blir jeg i det minstre fysisk mindre, ikke bare psykisk. Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. juni 2005 #304 Del Skrevet 17. juni 2005 Stakkars Cata. Jeg forstår at du er sint. Skulle ønske jeg hadde en tryllestav, så skulle jeg svingt den over mannen så han fikk opp øya. Han må jo få opp øya for at man må være to som investerer i et forhold dersom det skal lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #305 Del Skrevet 17. juni 2005 Jatakk, Bettie!!! (Jeg hadde rett, det var snakk om livsviktig arbeid i heimen). Men MP3 er i allfall en god venn. Nå har vi gått av oss masse sinne og kalorier, MP3 og jeg. Hmmmm....? Trøstespise? Ikke det nei, men det er en trøst å tenke på at stadig tilbakevendende raseri kommer til å føre til modellmål på no time. Pass på Cindy og Naomi og alle dere andre....her kommer Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. juni 2005 #306 Del Skrevet 19. juni 2005 Har dessverre ikke funnet en tryllestav som virker enda, men jeg leter videre. Skal se du får en ny karriere som modell av all den gåinga Det er i hvert fall en fin måte å få ut litt frustrasjon på. Håper du fikk en positiv helg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. juni 2005 Forfatter #307 Del Skrevet 19. juni 2005 Det ble en bra helg likevel, ja. Ble til at jeg dro bort etter spasertur, dusj og litt vimsing rundt på nettet. Så lørdag ble det både bytur (sykkel er bestilt - de hadde nettopp solgt den siste med "min" farge), kjøp av bryllupsgave til "giftende barn" og husvask. Hjelpe seg, det siste er god trim det. Særlig når det skal vaskes både høyt og lavt og man må jumpe opp og ned av stoler. Og innimellom spiste vi godt og hørte radio. Får ta storrengjøring av mitt hus til neste år. Alt i fred og fordragelighet. Temperamentet holder seg som vanlig på plass når vi er sammen, det er når vi har vært fra hverandre noen dager det skjærer seg. Det blir sikkert bedre når han begynner å pendle (så rart det enn høres) for da får vi litt mer ordnede former og forutsigbarhet i forhold til det vi har hatt det siste året. Ellers kan jeg meddele at sommeren har vært på besøk i "Cata-land". Håper den holder seg noen uker, så jeg kan koooooose meg med den nye sykkelen. Gleder meg til å tråkke rundt i omegnen. Det er OK å gå også, men jeg får litt større aksjonsradius pr. sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #308 Del Skrevet 20. juni 2005 Au-au-auu-sann Til tross for at jeg faktisk har drevet fysisk arbeid i dag. (joda, det hender - om enn ikke så ofte) så har jeg vært ute og slanke-ruslet i nesten 1 time. Med MP3 såklart - og et par nyinnlagte sanger. Så nå verker hele jeg. All denne fysiske aktiviteten er visst blitt et sjokk for organismen. Men det er sunt for meg, da. Og nå begynner jeg å komme inn i vanen, så det er noe som mangler hvis jeg ikke får tatt kveldsturen. Bra det. Dårlig uttelling på vekta i morges, men hadde tross alt gått ned så jeg får være fornøyd likevel. Må nok regne med noen oppbremsinger, og det blir gjerne litt surr med spising i helgene. Men i dag er jeg tilbake på sporet igjen, så neste mandag skal jeg nok være enda et skritt nærmere målet. Og nå begynner jeg å se fram til min "mini-ferie" i Irland. Bare et par uker igjen nå, så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. juni 2005 #309 Del Skrevet 21. juni 2005 Heia Cata - heia Cata Jammen er du flink som går tur og jobber og står på. Godt at helgen din ble bra, for det fortjente du. Håper du får mange gode dager framover. Sykkel er forresten fint. Har et eksemplar av arten selv. Det har ikke blitt så mange turer på den i sommer - for det er ikke moro å sykle i motvind og regn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. juni 2005 #310 Del Skrevet 21. juni 2005 dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. juni 2005 Forfatter #311 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg ligger dårlig an. Det er min uke til å vaske gang og trapp. Håper ikke naboen blir vred. Skulle egentlig ha vasket i går, men da var jeg for sliten og i dag så skjedde det ett eller annet....gubben og jeg endte på en interiørforretning og dermed ble det kveld'n før jeg kom meg hjem for alvor. Får fiske fram vaskebøtta i morrakveld så jeg berger æra. Har dessuten kjøpt søt liten elektrisk grill så nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke blir regn de nærmeste dagene. Da skal det bli snadder til middag. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #312 Del Skrevet 22. juni 2005 Æra er redda- dvs. felles trappeoppgang er vasket. Med grønnsåpe, så nå lukter det så friskt at. Og grillen er grilla! Dvs. den er jo ikke det da, men jeg har forsøkt meg med grillmat ja. Ikke så bra med elektrisk grill som med vanlig kullgrill, men bra nok. Vil ikke ha kull på verandaen, og jeg tror nok også at naboene i leilighetene rundt omkring setter pris på å slippe den verste osen fra brennende kull. Ble god mat, men neste gang tror jeg jeg skal prøve å marinere litt på forhånd. Det ble ikke tid til det i dag ettersom venninne fra jobb og jeg hadde bestemt oss for å gå en tur sammen på litt tidlig ettermiddag. Vi gikk nesten en time. Så da var det plass til litt mer mat. Nå surrer tørketrommelen. Merkelig så mye håndklær som hoper seg opp i skittentøyskurven. Lurer på om de formerer seg der nede? :klø: Og jeg var så trøtt etter dagen at MP3 og jeg tok oss en drøy halvtime med lett slumring i go'stolen etter middag, trappevask og dusj. Godt å bare slappe av også. Vil i grunnen slappe av mer. Hvorfor valgte jeg ikke ferie tidligere? Skal ikke ha ferie før i august-september. Det er helt selvvalgt, men akkurat nå synes jeg nok at jeg har vært litt dum. Vil ha ferie nååååååååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. juni 2005 #313 Del Skrevet 24. juni 2005 Godt du rettet æra - og godt naboskap. Håper du har hatt en god uke og ønsker deg en fortreffelig fredagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. juni 2005 #314 Del Skrevet 26. juni 2005 Hatt en god helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #315 Del Skrevet 26. juni 2005 :-( Joda, Bettie, jeg har forsåvidt hatt en bra helg, men litt småtrist likevel. I morgen "flytter" gubben. Dvs. han skal begynne på sommerkurs i studiebyen "sin" og dermed blir han helgependler. *snufs* Jeg er jo veldig glad for at han gjør det og for at han kom inn på kurs og studier og for at denne vårens eksamener gikk bra. Men det blir tomt likevel. Selv om jeg er vant til at vi ikke går i beina på hverandre i ukedagene, så blir det ekstra tomt når han er mange miiiiiiil vekk :cry: . Det er ikke lenger bare å stikke innom en kveldsstund. Men jeg trøster meg med at tida går fort og at jeg "får ham" i helgene som før. Kanskje enda litt mer i og med at studiesituasjonen nå blir litt mer oversiktlig. Og han er ikke så mange mil unna at det ikke går an å ta seg en liten "kveldsdate" hvis det skulle bli helt krise. Går jo ikke å gjøre det hver kveld altså, men en gang i blant. Så det må bare være slik og så får vi innstille oss på at det blir helgene på oss i noen år framover. Trøster meg med at det kunne vært langt verre. Det kunne jo f.eks. vært slik at han hadde måttet reise enda lenger vekk for å studere. Det hadde vært langt tyngre.... Så det går nok, men akkurat nå føles tre år lenge. Men det blir helt sikkert bedre når vi bare får kommet oss inn i en rutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #316 Del Skrevet 27. juni 2005 *fres* Først har gubben dratt i utlendighet i fremmed by, og så må jeg til og med selv hale dagboka mi opp på side 1. Ikke min dag dette! Men jeg kan jo klaske på litt på den positive siden også. "Veiedag" i dag og jeg krymper stadig. Har også krympet i cm. Helt klart opptur :-) . 2 cm. til nå og graden av "lekker rype" er betraktelig økt. (Håper jeg.) MP3 og jeg ble så entusiastiske av medgangen at vi tok en times tur i dag også. Om 4 dager rister jeg Norges støv av mine føtter og setter kursen mot Irland, så kan "lånestedatter" feire bryllup av hjertens lyst. Jeg stikker. Og jeg har fått meg rom på noe som ser ut som et bra hotell, så jeg skal ha med MP3, mange batterier en god bok og koooose meg de to kveldene jeg skal være der. Vel, når jeg ikke er sammen med Utflyttet Venninne og familien hennes altså. Er nemlig ikke så tøff i trynet når det gjelder å valse rundt i fremmede byer alene på kveldstid. Da er det tryggest å holde seg inne. Men om dagen skal jeg ut og gå ja. Gjett om joggeskoa skal få slitt sålene . Og om et par uker skal jeg på konsert sammen med gubbe og "svoger" med dame. (Hva i allverden kaller man sånn "familie" når ingen er gift??? Bruker "svoger" og "svigers" for lettvinthets skyld jeg. Noe skal det jo kalles....) Jepp. Det kan bli en ganske bra sommer likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. juni 2005 #317 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei Cata Så flink du er. Du har virkelig gått målbevisst inn for oppgaven å krympe. Det er vel ikke lenge før du vandrer nedover cat-walken nå - som bikinimodell. Det blir jo en overgang når mannen flytter på hybel og avstanden øker. Vi hadde det sånn i to år da jeg tok første utdanning. Det første året bodde jeg på hybel drøyt 100 mil unna Halvdelen, så da var det tungt, men vi overlevde. Det neste året var jeg bare 35 mil unna, og da kunne jeg dra "hjem" nesten hver helg. Også den overlevde vi. Fire dager til - det er ikke lenge. Jeg håper du får en riktig flott tur til Irland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 28. juni 2005 #318 Del Skrevet 28. juni 2005 Hei Cata Ja, jeg har hatt en rigtig god kveld, vennen min :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. juni 2005 Forfatter #319 Del Skrevet 28. juni 2005 Takk for oppmuntrende heiarop, Bettie. I Cataheimen er den store oppryddingen i gang. I kveld er det kjøleskapet som får seg en skikkelig av-isings runde. Og vask og skrubb og støvuging av varmeveksler skal følge, -når jeg bare får ut isen. Det har kommet illevarslende odører fra det en tid nå og NÅ oppdaget jeg en melkekartong med illevarslende datostempling. Tror nok jeg har funnet synderen der ja. Siden de 3 siste ukene/helgene har gått med til å få gubbens hus ship-shape, så er det jammen på tide jeg konsentrerer meg om mitt. Det ser ikke ut!!!! Så nå skal jeg jobbe meg fram fra rom til rom og kaste og vaske og støvsuge med hard hånd - og nye støvsugerposer. (Gjett hvem som ønsker seg sånn kjekk lite robot-støvsuger som tusler rundt og jobber helt alene ) Men kjøleskapet først, så får jeg ta rommene etterhvert. Og så skulle jeg vært en tur borte i huset til gubben og foret stakkars lille "Dustepus" som har vært utekatt i hele sommer. Mat må hun jo få, stakkar, selv om matfar er vekk. Hmmm, blir 3 travle år dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. juni 2005 #320 Del Skrevet 29. juni 2005 Koselig med PM Så du blir kattemor mens husfar er vekk. Er ikke det en passende jobb for en av barna hans - som takk for hjelp og støtte osv.? Bare lurer jeg. Ellers kan det nesten være lurere å flytte pusen hjem til deg. Sjansen er stor for at den forsvinner hvis mat er det eneste som holder den til området. Kjøleskapsrydding kan være en spennende oppgave. Rene skattejakten kan det være innimellom. Det hender at det skjuler seg noen merkelige greier der inne. Har du full nedtelling for ferieturen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg