Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Nå er havregrøt inntatt. Det er lørdagsmiddagen sin det.... Men gidder ikke mase med masse kokkelering når jeg skal på trening og så dusje og slappe av og være lat etterpå. Blir litt mer middagsk i morgen. Tenker jeg skal ha kyllingwraps før restene av salsaen som står i kjøleskapet blir dårlig.

Prøvde meg på intervalltrening i dag, og satser på at det gir suuuuuuupert utslag på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Suuupert utslag it is!!!! *peker på ticker*

Deilig å se at anstrengelsene bærer frukter og at vekta går ned. Har også brutt en liten personlig kilobarriere i dag. Det er mange år siden jeg hadde så lav vekt som det jeg noterte i dag. Det føles bra.

Men om ca. 3 kg begynner en ny, vanskelig del. Da skal jeg stabilisere så jeg klarer å holde meg ca. der resten av livet. Har lest at det blir vel så tøft som selve slankingen. Har imidlertid en fordel og det er at jeg har gått ned hovedsaklig vha å kutte ut unyttig mat, i den grad brus og yoghurt kan kalles mat, samt at jeg trener litt mer enn jeg har gjort. Trening startet jeg med før slanking, så den vanen har fått satt seg litt mer, men trener jo veldig ofte nå i forhold til det som er mitt naturlige nivå. Planen er altså å fortsette å spise omtrent som jeg gjør nå, kanskje litt mer og kutte litt i treningsmengden innimellom. Tenker jeg legger meg på 2 skikkelige treninger og en søndagsturnivå. Så får vi se hvordan det går.

Men, som sagt, enda 2-3 kg igjen før jeg kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt oppvask på jobb. Blidere nå. Skal protestavspasere i morgen og ut uka :ler: . Dvs. jeg synes det er lurt å fjerne meg fra åstedet siden jeg ikke er helt blid enda, og sant å si så har jeg hauger av avspasering til gode samtidig som jeg for en gangs skyld har nesten ledig kalender. Et møte i morgen MÅ jeg på, men så kan jeg snike meg stille ut.

Med sjefens velsignelse selvsagt.

Er litt i tvil om planene, men enten blir det til at jeg suller rundt her hjemme, eller så bevilger jeg meg kanskje en hotellnatt i en eller annen litt større by for å få litt luft under vingene. Får se hva værgudene sier.

Hadde forresten en strålende trimøkt i kveld. Kjenner nå virkelig at kondisen begynner å ta seg opp. Gjennomførte intervalløkt på mølle i fin stil og klarte til og med å jogge noen minutter etter endt intervallprogram uten å trille overende. Hurra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noen fridager kan gjøre seg - det har vel allerede begynt. Har du bestemt deg for å dra bort? Godt med noen dager fri selvom man ikke har store planer, nesten litt luksus synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skar seg. Kunne ikke gå før etter et møte i formiddag og da hadde det rukket å renne inn en haug med nye ting. Spesielt noen telefonmøter som jeg knapt kan la være å delta i. Vet jeg blir mer stresset av å gå hjemme når det er sånn så det blir i allfall jobb i morgen også. Så får vi se om jeg kan stikke av torsdag eller fredag.

Fikk forresten mitt nye armbåndsur i dag. Og det virket ikke :sur: . Rett nok er det kjøpt på nett, men av autorisert forhandler, så det burde virkelig gå. Tipper de har glemt å sette i batteri, eller at det ikke fulgte med på kjøpet eller noe. Får gå til den lokale urmakeren og få sjekket det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener med det stresset, men kjipt allikevel. Håper du får noe fri denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner akkurat hva du mener med det stresset, men kjipt allikevel. Håper du får noe fri denne uken.

Nja, det kunne vært greit med litt i allfall. Har mer enn 60 plusstimer nå, så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skar seg i dag også. Just i det jeg prøvde å komme meg ut så ble jeg stoppet av en som hadde noe som absolutt måtte gjøres der og da. Og så var det møte og møte og telefonmøte og jeg bare gav opp. Ny sjanse i morgen.

Har imidlertid fått igjen mine savnede fjernsynskanaler. :nigo: Sannsynligvis lå det hardpakket snø eller is og stengte for utsynet i noen vinkler på parabolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å få avspasert for deg skjønner jeg...

Men godt at tv-kanalene har kommet tilbake. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armbåndsur går også!!! :hoppe: Kom meg ut en times tid i dag så jeg fikk dratt til nærmeste urmaker og byttet batteri. De var litt skeptiske for at de kunne komme til å bryte en evt. garanti, men tok jobben da jeg sa at jeg hadde klarert det med selgeren allerede.

Nytt batteri gjorde susen, nå har jeg klokke som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sliten* Nå forventes det telefonmøter en time på overtid hver dag. Det er ikke det at jeg ikke jobber overtid, men en time pålagt overtid på den måten synes jeg er i meste laget. Møter stjeler effektiv arbeidstid når de blir så hyppige.

Dette blir ikke noe greit år. Sånn er det bare. Har imidlertid fått roet turbulensen på jobb noe. Det er slitsomt med slike runder. Problemet med å ikke være konfliktsky er at jeg tar opp vanskelige ting og får dermed ofte så hatten passer. Det er et tveegget sverd det der. På den ene siden skal man ikke være kranglete, på den andre siden så kjenner jeg at når "nok er nok" så er jeg nødt til å snakke ut for å prøve å rydde i sakene. Av og til er det lurt, av og til mindre lurt. Denne gangen hadde det muligens vært lurest å holde kjeft, men sannsynligvis hadde jeg irritert meg grønn da også. Nå har jeg fått en del verbal juling, men på den annen side vet jeg i det minste at jeg prøvde. Så...tja... Man slikker sine sår og går videre.

En sjelden gang, som nå, hadde jeg virkelig ønsket meg et normalt liv der ikke jobben opptar 80% av fokuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sovna på sofa i går, våkna lenge nok til å gå og legge meg, sov til over 8 i morges. Muligens passe utslitt? Plan for dagen er å la vaskemaskinen jobbe seg ferdig, feie over gulvene (orket ikke forrige helg så nå bare MÅ jeg). Så blir det en liten tur på apoteket, må ha skyllevann. Og så får jeg ta meg en tur på trening også. Da tenker jeg jeg har dagen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Flere som må prøve å få fram husmor-genet i seg i dag. Her har jeg startet med prosjekt "endeløs og håpløs rydding". :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg startet med prosjekt "endeløs og håpløs rydding". :murvegg:

Det høres veldig ut som mitt gjesterom. *ser seg rundt og sukker oppgitt*

Der havner alt som jeg rydder vekk fra andre steder, og så ser det ut deretter også. På en måte bra jeg aldri har gjester for da hadde logistikken havarert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet det med at jeg skulle rydde soverommet, for det er der alt rotet mitt havner. Resultatet er at rotet har forplantet seg til hele leiligheten. Det ligger hauger i alle rom (til og med på badet). :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal mye gjesteromrot pakkes i sekker og "doneres" til søppelfyllingen når våren kommer. Tror også jeg skal ha en skikkelig razzia i uteboden når den tid kommer. Tror det vil forenkle en del.

Går jo ikke an å ha det sånn, men orker ikke stå og pakke sekker inn i (og ut av) bil i snøføyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en del til søppelfyllinga og Fretex her også. :jepp:

Jeg er i grunnen raus med donasjonene for tiden. For nå VIL jeg ha det ryddig her. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det kanskje blir litt skaprydding til våren også. Etter dette krympeprosjektet mitt så tror jeg jeg har krympet forbi skapkrympen :ler: . Det er så definitivt ikke alt i skapet som fortjener å få være med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plan og en drøm om å skifte ut mesteparten av garderoben iløpet av året jeg også. Det er jo åtte kilo som er borte vekk. Og det betyr ned to str i bukser. Og planen er jo å klare mange kilo til iløpet av året. For å si det sånn, så startet jeg med 25 kilo overvekt. Det vil si at det fortsatt er 17 kilo fett som skal bort. Og klarer jeg det, fortjener jeg virkelig ny garderobe. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plan og en drøm om å skifte ut mesteparten av garderoben iløpet av året jeg også. Det er jo åtte kilo som er borte vekk. Og det betyr ned to str i bukser. Og planen er jo å klare mange kilo til iløpet av året. For å si det sånn, så startet jeg med 25 kilo overvekt. Det vil si at det fortsatt er 17 kilo fett som skal bort. Og klarer jeg det, fortjener jeg virkelig ny garderobe. :jepp:

Når du klarer det så fortjener du definitivt ny garderobe. :jepp:

Pr. def. var jeg ca 15 kg overvektig. Nå er omtrent 8 av dem vekk og jeg tror ikke jeg skal ned mer enn ca. 4 til. Dvs. 2,5 til jeg når mitt opprinnelige mål og så skal jeg sette et nytt mål et par kg ned etter det rett og slett for å venne meg til å spise det som skal bli normalen heretter. Jeg føler ikke at jeg "må" helt ned på idealvekta, men en grei trivselsvekt som i utgangspunktet ikke er voldsomt helsefarlig er målet. I min alder tror jeg det er greit nok siden jeg aldri har vært "naturlig tynn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...