AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #961 Skrevet 20. mars 2016 Lagt merke til at kiwi jukser ihvertfall med de elektroniske hylleprisene og later som de er med på priskrigen på jif og maiskolber. De har nemlig fjernet de elektroniske hylleprisene på nettopp disse og selger de til full pris og nettopp disse. Alt annet har hyllpeprisene på. Det verste er at de er utsolgt. Folk har trodd de er på tilbud og har kjøpt. Anonymkode: 3a540...cde
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #962 Skrevet 20. mars 2016 ....hos dem koster nemlig maisen 14,90 og jif-en 35,90 i kassa. Og de har fjernet de elektroniske hylleprisene. Anonymkode: 3a540...cde
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #963 Skrevet 20. mars 2016 ..og dette gjelder alle de sentrumsbutikkene i Oslo jeg har vært i. Anonymkode: 3a540...cde 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #964 Skrevet 20. mars 2016 Jeg syns hele priskrigen er kjempefrustrende. En dag koster nugatti 9,30, neste 22 og så 8,20. Det samme gjelder alt fra gulrøtter til Fjordland middager (i går hadde f eks kiwi noen gulrøtter til kr 15, mens first price var til 2,90, Rema har Fjordland pastaretter til 18 - 30 kroner, kiwi har samme 40 - 50 kroner). Savner rett og slett forutsigbare ukestilbud. Nå føler jeg meg regel rett lurt når jeg finner at jeg kunne kjøpt samme vare mye rimeligere en time eller en dag før eller etter. Istedenfor handleliste, har jeg begynt å gå rundt med kvitteringen fra Rema og Kiwi, bare for å kunne kontrollere prisene før jeg kjøper Anonymkode: ec446...980 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #965 Skrevet 20. mars 2016 Ja, det er frustrerende. Ihvertfall hvis varen ikke er med på krigen i utgangspunktet. La da fullprisenlappen stå i hylla istedenfor å jukse. Passer man ikke på har man kjøpt varen til full pris. Som jeg har risikert å gjøre et par ganger. Anonymkode: 3a540...cde 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #966 Skrevet 20. mars 2016 Egentlig er jo hele greien helt forferdelig. I en verden hvor 70% av befolkningen sulter, går vi helt kokko når smågodt fullt at e-stoffer koster 29 kroner kiloet. Anonymkode: ec446...980 7
Mis(s)Understood Skrevet 20. mars 2016 #967 Skrevet 20. mars 2016 De som bor i passelig avstand fra Nordbycenteret tipses herved om at ferskkvernet karbonadedeig koster 29,90 SEK/kg hos Nordbymat for øyeblikket. 1
Kamikatze Skrevet 20. mars 2016 #968 Skrevet 20. mars 2016 (endret) Hva er egentlig vitsen med å priskrige uten å fortelle kundene om hva som settes ned? Ofte når jeg kommer til butikken og skal ha noe, er varen utsolgt pga priskrighamstring. Må jo være forferdelig dårlig butikk at kunder stadig må til konkurrenten din, fordi du er utsolgt for vanlige dagligvarer. Varen er jo like utsolgt for alle oss som ikke har fått med oss prisraset, men som har varen på handlelista lell. Hvis det sto noen plass at grovbrødet på rema koster en krone, kunne jeg spart meg fra å dra dit, fordi da vet jeg brødhylla er tom når jeg kommer. Så drar jeg heller en plass der jeg har bedre odds for å skaffe meg en brødblings. Og hvor mange av eierne har Coop spurt om lov til å priskrige sånn at de selger varer med tap? Ingen har spurt meg. Jeg vil heller foretrekke tre-fem prosent kjøpeutbytte (nede i en prosent nå) enn tomme hyller, når jeg bruker min sparsomme fritid på å romstere rundt i butikker. Endret 20. mars 2016 av Kamikatze 3
applestories Skrevet 20. mars 2016 #969 Skrevet 20. mars 2016 (endret) 19 minutter siden, Kamikatze skrev: Hva er egentlig vitsen med å priskrige uten å fortelle kundene om hva som settes ned? Ofte når jeg kommer til butikken og skal ha noe, er varen utsolgt pga priskrighamstring. Må jo være forferdelig dårlig butikk at kunder stadig må til konkurrenten din, fordi du er utsolgt for vanlige dagligvarer. Varen er jo like utsolgt for alle oss som ikke har fått med oss prisraset, men som har varen på handlelista lell. Hvis det sto noen plass at grovbrødet på rema koster en krone, kunne jeg spart meg fra å dra dit, fordi da vet jeg brødhylla er tom når jeg kommer. Så drar jeg heller en plass der jeg har bedre odds for å skaffe meg en brødblings. Og hvor mange av eierne har Coop spurt om lov til å priskrige sånn at de selger varer med tap? Ingen har spurt meg. Jeg vil heller foretrekke tre-fem prosent kjøpeutbytte (nede i en prosent nå) enn tomme hyller, når jeg bruker min sparsomme fritid på å romstere rundt i butikker. Dette med å ikke vite hva som er med i denne priskrigen og ikke er jo smått irriterende. I går hadde min nærmeste Rema et skilt ved inngangen der det sto; "Kun to tilbudsvarer per kunde". Men hva er tilbudsvarer? TIlbudsplakater eller annen merking av tilbudsvarer fantes ikke. At smågodt til 2,50 ikke er vanlig har de fleste fått med seg, men en butikk som reklamerer med at de er billigst kan da ikke forvente at kundene skal klare å skille mellom hva som er veldig billig, og hva som er for billig... Endret 20. mars 2016 av applestories 4
Pringle Skrevet 20. mars 2016 #970 Skrevet 20. mars 2016 21 minutter siden, applestories skrev: Dette med å ikke vite hva som er med i denne priskrigen og ikke er jo smått irriterende. I går hadde min nærmeste Rema et skilt ved inngangen der det sto; "Kun to tilbudsvarer per kunde". Men hva er tilbudsvarer? TIlbudsplakater eller annen merking av tilbudsvarer fantes ikke. At smågodt til 2,50 ikke er vanlig har de fleste fått med seg, men en butikk som reklamerer med at de er billigst kan da ikke forvente at kundene skal klare å skille mellom hva som er veldig billig, og hva som er for billig... Det er ikke alltid de ansatte vet hva som er hva heller. Jeg tenkte det samme på min Extra, da jeg hadde plukket med meg tre bokser med bambusskudd til 1,80 - det hang en plakat ved kassa om akkurat dette - kun 2 priskrigsvarer pr kunde. Jeg vet jo ikke hva bambusskudd koster akkurat der til vanlig. Så jeg spurte om dette var billigbilligvarer, det er greit om jeg isåfall bare får med to. Men kassadamen hadde ikke sett oppslaget, hun virket nokså likegyldig, smilte unnskyldende, trakk på skuldrene og jeg fikk med meg alle tre. Det blir gjerne litt tilfeldig. Jeg liker ikke denne uforutsigbarheten. 6
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2016 #971 Skrevet 20. mars 2016 Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #972 Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, DreamOn skrev: Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop. Å giiiiiiiiiid Larsen, så farlig at det er i samme tråååååd! Billige ting å dytte i trynet hører hjemme i samme tråd, enkelt og greit. Grandiosa er ikke mat i mine øyne, men likevel er det noe man spiser, ergo hører det hjemme i tråden. Godis også. Til og mrd folk som nevner jif her, hvorfor reagerer du ikke på det? Eller spiser du jif? Jeg skjønner at du vil vise oss at du er så ekstremt sunn og er stolt av det, men la oss få ha tråden i fred! Godis er også noe man spiser, de som tør å innrømme det ihvertfall. Ferdig snakka. Anonymkode: ccb10...9be 21
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #973 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, DreamOn skrev: Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop. Skal alle her ta hensyn til hva som interesserer deg? Og hva er snop da om det ikke er mat? Det kan jo spises sist jeg sjekket. Anonymkode: c772b...047 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #974 Skrevet 20. mars 2016 5 minutter siden, DreamOn skrev: Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop. Bare å hoppe over innlegg som omhandler godteri, det, surpomp! Anonymkode: 10d97...42e 4
Salka Skrevet 20. mars 2016 #975 Skrevet 20. mars 2016 (endret) 19 minutter siden, DreamOn skrev: Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop. Unnskyld meg, men tror du at du eier tråden? Tror du virkelig folk bryr seg om hva du mener? Vel, dream on! Selv om godteri ikke skal erstatte mat er det likevel noe man spiser, altså en matvare og da hører det hjemme her i tråden enten du liker det eller ikke. Makan altså! Helt greit om du er med i sunnhetspolitiet, men la nå oss som koser oss med ting som ikke er så sunt (godteri) i blant få nevne det i tråden om vi finner noe på tilbud! Endret 20. mars 2016 av Salka 9
Gjest C'est la vie:) Skrevet 20. mars 2016 #976 Skrevet 20. mars 2016 Jeg håper tilbudene varer lengre, for jeg har kun fått tak i 8 appelsiner Endelig kan jeg lage skikkelig rimelig appelsinjuce, også er de tom overalt! Bu!
Salka Skrevet 20. mars 2016 #977 Skrevet 20. mars 2016 Vet ikke om Anthon Berg fugleegg er på tilbud her i Norge, men jeg fant 24-pack til 59,50 i Sverige igår. På Jula av alle steder. Normalt koster de jo ca 30 for en liten pose med 7-8 stk. Jeg kjøpte to pakker og har spist åtte egg allerede. nam, nam. Beste påskedigget. 3
Darkannie Skrevet 20. mars 2016 #978 Skrevet 20. mars 2016 (endret) Den 19. mars 2016 at 17.39, AnonymBruker skrev: Ja, tenk om det ble priskrig på is, potetsalat, vannmelon, saft, jordbær, salater og pølser! :D Anonymkode: 332c7...b14 Rema her har Gilde 2x 600g grillpølser til 29,-!!! Endret 20. mars 2016 av Darkannie 3
applestories Skrevet 20. mars 2016 #979 Skrevet 20. mars 2016 49 minutter siden, DreamOn skrev: Kan dere som bare legger ut poster om billig snop slutte? Jeg er ikke intr i å hvite om kvikklunsj koster 2,50. Kjøper jo selvfølgelig ikke mer for det. Snop er ikke mat. Det skulle tatt seg ut om man gikk mann av huse for å kjøpe masse snop hver gang det var billig. Tråden handler om mat, det er derfor jeg leser den. Dere godteentusiaster kan jo lage en egen tråd om billig snop. Den aller første varen som er nevnt av TS i det aller første innlegget er ostepop... Jeg er enig i at slikt ikke er mat. Ostepop er knapt nok spiselig. Ostepop gjør ethvert rom ubeboelig når pakken åpnes. Jeg skulle streng tatt ikke fulgt tråden i det hele tatt dersom det var det nivået den skulle vise seg å ligge på. Heldigvis kom det massevis av folk som hadde sett massevis av andre varer, både godteri og mat. Tusen takk til alle som ikke har nevnt ostepop og gjør at jeg også kan lese tråden! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #980 Skrevet 20. mars 2016 TS her! Jeg synes at folk kan få nevne alle rimelige varer de finner i dagligvarebutikken Anonymkode: 332c7...b14 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå