Gjest Sukkerbit Skrevet 9. desember 2015 #301 Skrevet 9. desember 2015 På kiwi kosta det 11 kroner flaska for julebrus på glass i dag, men har hamstra kyllinggryte, meksikansk gryte og forskjellige supper
elvital Skrevet 10. desember 2015 #302 Skrevet 10. desember 2015 Om noen egentlig ikke spiser surkål annet enn på juleaften vil 10 pakker være galskap, men det er meg bekjent ikke mulig å se surkålspisevanene til folk utenpå.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #303 Skrevet 10. desember 2015 Det minner meg om tilstandene rundt smørkrisa for noen få år siden. Husker ikke om det var i 2009 eller 2010. 2011 faktisk Anonymkode: 95c29...44c
Gjest Ennasus Skrevet 10. desember 2015 #304 Skrevet 10. desember 2015 På kiwi er det 4kr+pant for 1,5l med sukkerfri julebrus
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. desember 2015 #305 Skrevet 10. desember 2015 Jeg jobber deltid nå på en butikk i en liten bygd, og "min" butikk deltar i denne priskrigen. Det har foreløpig ikke vært de helt elleville tilstandene, mest fordi det ikke er så mange folk her, og flere har ikke fått det med seg en gang. Likevel, de få som har fått det med seg hamstrer. Virkelig hamstrer. Ei dame ringte og ba meg legge av 25 pakker surkål, på ubestemt tid, for hun visste ikke når hun ville få tid til å handle. Det som er flott med å jobbe på bygda er at jeg vet akkurat hvem denne dama er; hun er nærmeste nabo til butikken, har ikke noe liv annet enn å snoke på naboene, klage på at naboenes bikkjer står ute i bånd (selv om hennes også gjør det), være sur og frekk, og ingen kan fordra henne. Jeg vet også at hun aldri i verden klarer å bruke opp 25 pakker med surkål, og nei, hun kommer i hvert fall ikke til å gi bort til folk som trenger det, eller organisasjoner som samler inn mat. Jeg sa at jeg ikke kunne legge av noen, og at hun måtte komme seg på butikken selv dersom hun skulle ha. Jeg vet også hvilke folk som faktisk kjøper inn mye for å gi bort, og hvem som hamstrer fordi de er grådige. Jeg vet hvem som har store familier, og kan rettferdiggjøre de ørten pakkene med mat, og hvem som bor alene og som virkelig ikke kommer til å nyttegjøre seg 9 pakker pepperkakedeig eller 15 pakker surkål. Enkelte folk mister gangsynet helt, og blendes av at det er billig. Og det er svært trist å se at så mye bra mat "kastes bort" på folk som bare er grådige, og som jeg vet kommer til å kaste mye av det uansett. Jeg er enig med dette. Jeg kjøper ihvertfall kun det jeg trenger nå, og kjøpte kun en pakke med rødkål og en pakke med surkål fordi jeg vet vi ikke spiser så mye av slikt. Men sånn som fiskesuppe og meksikansk gryte og lasagne er ting jeg kjøper til vanlig uansett, så da er det greit å hamstre et par poser av hver Butikken var ribba for pepperkakedeig og edamerost, og jeg som gjerne skulle hatt en pakke med pepperkakedeig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #306 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er enig med dette. Jeg kjøper ihvertfall kun det jeg trenger nå, og kjøpte kun en pakke med rødkål og en pakke med surkål fordi jeg vet vi ikke spiser så mye av slikt. Men sånn som fiskesuppe og meksikansk gryte og lasagne er ting jeg kjøper til vanlig uansett, så da er det greit å hamstre et par poser av hver Butikken var ribba for pepperkakedeig og edamerost, og jeg som gjerne skulle hatt en pakke med pepperkakedeig. Enig, men jeg opplever at det ikke er så lett i praksis når det er så billig. Jeg har gått forbi den billige lasagnen flere ganger fordi vi ikke bruker den typen, men nå sist spurte jeg mannen om ikke vi skulle ta et par pakker. "Bruker vi sånn da?" spurte han. "Neeei, men vi kan jo gjøre det nå?" Men kom frem til at vi hadde råd til å holde oss til knorr siden vi liker den best. Anonymkode: 11609...ef1
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. desember 2015 #307 Skrevet 10. desember 2015 Enig, men jeg opplever at det ikke er så lett i praksis når det er så billig. Jeg har gått forbi den billige lasagnen flere ganger fordi vi ikke bruker den typen, men nå sist spurte jeg mannen om ikke vi skulle ta et par pakker. "Bruker vi sånn da?" spurte han. "Neeei, men vi kan jo gjøre det nå?" Men kom frem til at vi hadde råd til å holde oss til knorr siden vi liker den best. Anonymkode: 11609...ef1Kjøpte faktisk 1 pakke av den lasagnen fordi det er den typen vi bruker. Det er egentlig litt dyrt vanligvis med en familiepakke lasagne for oss som er studenter i alle fall når man i tillegg skal kjøpe en stor pakke kjøttdeig og salat ved siden av, så det er litt deilig å slippe å bruke så mye penger på 1 middag.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #308 Skrevet 10. desember 2015 At noen har behov for 10 pakker vaniljesukker før det går ut på dato i løpet av de neste 2-3 årene ser jeg på som mindre sannsynlig. Det er veldig mange ts i en boks, og det er få oppskrifter som krever mer enn et par. Jeg bruker 2-3 bokser vaniljesukker i året. Men jeg har ikke hamstret likevel altså Anonymkode: 0de58...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #309 Skrevet 10. desember 2015 Hvilken type lasagne snakker dere om og hva koster den? Er den frossen?Og hva koster denne edamerosten og leverandør? Anonymkode: 3a540...cde
Superblomst Skrevet 10. desember 2015 #310 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Hvilken type lasagne snakker dere om og hva koster den? Er den frossen?Og hva koster denne edamerosten og leverandør?Anonymkode: 3a540...cdeToro familiepakke med tomatsaus og pastaplater til 18 kr, om jeg ikke har sett helt feil Lasagnen må du mekke selv. Edamerosten er Tine til 25 kr for 850 gr. (Om du er heldig nok til å finne en da) Endret 10. desember 2015 av Superblomst
elvital Skrevet 10. desember 2015 #311 Skrevet 10. desember 2015 På kiwi er det 4kr+pant for 1,5l med sukkerfri julebrus Hvilket merke er det?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #312 Skrevet 10. desember 2015 Hvilket merke er det?Er ikke Ab du siterte, men om det er den samme som jeg har sett så er det billigmerket til kiwi. Lettbrusen smaker kreft. Anonymkode: 595e5...a6a 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #313 Skrevet 10. desember 2015 Stor boks med rosiner(500 gram) koster 9.90 på Rema.Til sammenligning kster en pakke på 250 gram (Remas eget merke) 9.90 til vanlig. First price ferdig grøt(900 gram) 10.90 Anonymkode: 8a961...39c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #314 Skrevet 10. desember 2015 Igår kjøpte jeg julepølser til middag til vanlig pris, men idag hørte jeg en krangel på butikken der en gammel mann hadde hamstret 11 stk til 1 krone og en annen man klagde og kalte han egoist, mens han stakkars gamle mannen prøve å rettferdiggjøre sin handling med at han hadde dårlig råd og det var ikke hans feil at butikken ikke tok inn flere poser. Det så ut som at begge disse mennene var kanskje litt mer "vanskeligstilt" eller hva man skal kalle det... Anonymkode: 16478...a87 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #315 Skrevet 10. desember 2015 På kiwi kosta det 11 kroner flaska for julebrus på glass i dag, men har hamstra kyllinggryte, meksikansk gryte og forskjellige supper Noen som vet hvilke supper som er billige nå? Anonymkode: 332c7...b14
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. desember 2015 #316 Skrevet 10. desember 2015 Noen som vet hvilke supper som er billige nå?Anonymkode: 332c7...b14En jeg kjenner hadde vært på kiwi nå og da var det bergensk og lofoten fiskegryte (eller suppe eller hva det heter) og kyllinggryte som var på tilbud i dag som han så ihvertfall.
Drittsekken Skrevet 10. desember 2015 #317 Skrevet 10. desember 2015 Noen som jobber innen dagligvare som kan fortelle hvilken nye produkter som har fått kutt i prisen? Reitan gikk jo ut i VG og lovet i forrige uke at priskrigen skulle vare til jul og nye produkter skulle komme i priskrigen i denne uka
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #318 Skrevet 10. desember 2015 Men kom frem til at vi hadde råd til å holde oss til knorr siden vi liker den best. Anonymkode: 11609...ef1Kjøpte faktisk 1 pakke av den lasagnen fordi det er den typen vi bruker. Det er egentlig litt dyrt vanligvis med en familiepakke lasagne for oss som er studenter i alle fall når man i tillegg skal kjøpe en stor pakke kjøttdeig og salat ved siden av, så det er litt deilig å slippe å bruke så mye penger på 1 middag. Jeg må bare spørre selv om det er litt avsporing, men hvorfor i all verden lager dere ikke bare lasagne selv fremfor å bruke Toro/Knorr? Det koster ikke mye mer, men det smaker veldig mye bedre! Anonymkode: 0d244...887 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #319 Skrevet 10. desember 2015 Nidar Julemarsipan smågriser til 5,90 på Rema. Anonymkode: 8a961...39c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #320 Skrevet 10. desember 2015 Det er nesten blitt litt plagsomt når man skal ha noe som ikke er på tilbud. Kjøpte tre bokser tomatpure og mannen i kassa sa "det er full pris på dem". Følte meg litt som en fattiglus som ikke skulle ha råd til tre bokser Anonymkode: d17cf...eb4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå