Gå til innhold

Å ta jobb med like mye utbetalt som NAV gir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig; hadde du tatt en jobb som hadde like (+/-) mye utbetalt som dagpengene du mottar?

Anonymkode: 05a21...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er man forpliktet til hvis man får tilbud om det, så det er vel strengt tatt ikke særlig interessant hva jeg måtte mene om det...

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i år tok jeg en jobb som ga mindre enn jeg fikk i dagpenger. Den gjorde det lettere å få ny jobb, så jeg ville gjort det igjen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobb har du forhåpentligvis en stund,  Kanskje du stiger i lønn, får flere timer.  Dagpenger fra NAV  blir mindre og forsvinner. Så ja jeg hadde valgt jobb. Er heller ikke sunt å sitte hjemme og glo i taket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Husk at dagpenger får du kun i en periode, og beløpet blir lavere med tiden.

Anonymkode: def2a...d08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja klart det! En jobb får man på CVen , og mer på CVen gir mer lønn i fremtiden. og det gir ikke en spesielt bra selvfølelse å ikke gjøre noe i hverdagen sin, bare vite at man sitter å snylter på staten når andre uten mulighet til å jobbe trenger de pengene mer enn deg.
Var arbeidsløs for en periode og aldri hatt så dårlig selvfølelse før, ble sett ned på av andre også, og det vil du hvertfall bli om du er frisk nok til å jobbe og velger å snylte i steden!
Jeg engasjerte meg til slutt i frivillig arbeid jeg bare for å ha noe å gjøre som føltes givene og kjenne at jeg også bidro med noe til samfunnet.

Anonymkode: ade67...f53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å ha en lavtlønnet jobb på CV'n enn å ha hull.

Anonymkode: b9154...2ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig; hadde du tatt en jobb som hadde like (+/-) mye utbetalt som dagpengene du mottar?

Anonymkode: 05a21...730

selvfølgelig. Med en jobb får du erfaring, du får noe å putte på cven, feriepenger,pensjon osv. Jobb handler ikke bare om penger

Anonymkode: 35837...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Husk at dagpenger får du kun i en periode, og beløpet blir lavere med tiden.

Anonymkode: def2a...d08

Tull! Beløpet er det samme frem til maksdato.

Man er forpliktet til å ta arbeid man blir tilbudt via NAV som gir samme eller høyere utbetaling enn dagpengene. Men jeg hadde ikke aktivt søkt jobber som er lavt lønnet.

Anonymkode: 987d0...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Er noe som heter "har du jobb får du jobb".

Større sjangse for å få ny jobb når man allerede har en jobb; samme hvor dårlig betalt den er.

 

Anonymkode: b977e...c60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere i år tok jeg en jobb som ga mindre enn jeg fikk i dagpenger. Den gjorde det lettere å få ny jobb, så jeg ville gjort det igjen. 

Jeg har det slik nå bortsett fra at jeg 

1) Aldri har vært så heldig å ha rett på dagpenger. Jeg har kun fått individstønad i kortere perioder.

2) Jeg har vært i denne situasjonen i 2 1/2 år nå.

3) Har høyere utdannelse, men det er ikke blitt lettere for meg å få en fast jobb likevel. Har en vikarjobb nå.

4) Ofte har det skjedd at jeg ikke har fått mer i lønn enn å såvidt kunne betale regninga til Lånekassen. Jeg har faktisk fått mer penger i periodene der jeg har "gått på NAV", enn i denne lengre perioden uten noe stønad. Det er en sur erkjennelse.

 

Anonymkode: f6441...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat takket ja til en deltidsjobb som er helt i grenseland av å være det samme som dagpenger. Det er pain og hjelper ikke det spøtt på den økonomiske situasjonen, men jeg er av den oppfatning at man sitter ikke hjemme på rævva om man kan få jobb. Så får jeg heller fortsette å søkeetter bedre jobb...

Anonymkode: 9c675...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat takket ja til en deltidsjobb som er helt i grenseland av å være det samme som dagpenger. Det er pain og hjelper ikke det spøtt på den økonomiske situasjonen, men jeg er av den oppfatning at man sitter ikke hjemme på rævva om man kan få jobb. Så får jeg heller fortsette å søkeetter bedre jobb...

Anonymkode: 9c675...707

Og ja, glemte å legge til.. Jeg synes det systemet er helt sprøtt og borti natta. Det burde være en høyere maksgrense på timeantall fra forrige jobb eller noe. Nå kan man jobbe under 50% og fortsatt få no dagpenger. Jobber man 60%, som jeg har takket ja til, mister man alle dagpenger. Det er helt feil at det skal lønne seg å gå på NAV enn å jobbe 60%...

Anonymkode: 9c675...707

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonder Woman

Tidligere i år tok jeg en jobb som ga mindre enn jeg fikk i dagpenger. Den gjorde det lettere å få ny jobb, så jeg ville gjort det igjen. 

Kragebein, hvem er du har bildet av? Lurt på det lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...