Gå til innhold

Flytte fra samboer, men usikker på økonomien.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

All den tid foreldre faktisk har forsørgerplikt så lenge barna går på vgs, synes jeg dette blir helt feil. At ungdommen holder seg selv med lommepenger er derimot noe man kan forvente. 

Anonymkode: db318...48b

Det kan du selvfølgelig synes, men når jeg hadde bedre råd enn moren min hver mnd ble det jo helt høl i huet at hun skulle betale alt av mat, strøm, Internett osv. Vi fikk det begge mye bedre fordi jeg betalte en tusenlapp i mnd. Jeg prøver på ingen måte å si at sånn skal det være for alle, jeg sier bare at det er helt greit! Ingen vgs elever dør av å betale husleie så sant de har midler til det og det er nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt uenig med de som mener at datteren din skal bidra til din elendige økonomiske planlegging. Hvordan i allverden klarer en voksen dame å tjene så lite? Hvorfor misligholdt du gjelden din?

Nå er både behovsprøvd stipend og bidrag ment å dekke barnets forsørgelse på videregående. Det er da helt vanlig at barnet bidrar med deler av disse midlene inn i husholdningen, enten direkte ved å gi deler av midlene til bidtedsforelder eller indirekte ved å stå for alle kostnader utenom utgifter til bolig og husholdning selv, dvs dekker alt sv kostnader knyttet til skole ig fritidsinteresser, klær, førerkort og lommepenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...