Gå til innhold

Sukkerkutter


Berit

Anbefalte innlegg

Den 3. mars 2016 at 14.21, ambivalentReaction skrev:

Takker, det er godt mulig du har rett. Men det skader vel ikke å prøve.

Har du laget?

Jeg laget en til porsjon i dag. Hadde også oppi litt valnøtter og vaniljepulver. Dessverre ble de stekt litt for lenge. Da ble de litt tørre. Men veldig gode for det. Så jeg klarte å spise opp alt i løpet av dagen.

Lurer på om jeg skal ta meg en løpetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant katten min druknet i elven i går. Hun forsvant på mandag. Det har vært grusomme dager hvor jeg har letet i timevis. Tenkte først at hun hadde gått bort til andre hus, boder, garasjer. Kanskje hun var innestengt. Har fått naboer til å åpne garasjer, jeg har ropt, og sikkert sett ut som en tulling som har kravlet over kratt og i busker. 

Har tenkt de verste tanker om hun hadde satt deg fast, var innestengt, at hun frøs mm.

Det opplevdes grusomt, men ble også lettet da jeg fant henne død i elven. Nå vet jeg i hvert fall. Hun har fred nå. Jeg har fred når jeg vet det.

Hun betydde så utrolig mye for meg. Hun var en lykke. Hun var ofte så glad. Hun rullet seg i gresset ute, malte fornøyd, var alltid så glad for å se meg. Kom løpende til meg da hun så meg komme. Hun smittet med sin lykkelige adferd. Så mange ganger hun fikk meg til å smile. 

For et tomrom hun etterlot seg. Det er så rart at hun ikke er her mer. Stod alltid opp med meg og gikk opp til kjøkkenet med meg. Vi snakket alltid sammen. Hun var her i 12 år. Det er lang tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Berit skrev:

Har du laget?

Jeg laget en til porsjon i dag. Hadde også oppi litt valnøtter og vaniljepulver. Dessverre ble de stekt litt for lenge. Da ble de litt tørre. Men veldig gode for det. Så jeg klarte å spise opp alt i løpet av dagen.

Lurer på om jeg skal ta meg en løpetur.

Nei, jeg liker ikke kjøkkenet her. Regner med jeg gjør det i løpet av måneden. 

Prøvde å gå på ski i går, jeg kan visst ikke gå på ski...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

 

Prøvde å gå på ski i går, jeg kan visst ikke gå på ski...

Ha, ha, sikker på du kan.

Men jeg har fått inntrykk av at du tror du må/vil prestere mye i de tingene du gjør. Strekke deg etter et mål som er der "fremme".

For meg handler tingene om å se målet i selve "reisen"/handlingen. Jeg har ikke mål i fremtiden. Målet er her og nå, jeg er i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Berit skrev:

Ha, ha, sikker på du kan.

Men jeg har fått inntrykk av at du tror du må/vil prestere mye i de tingene du gjør. Strekke deg etter et mål som er der "fremme".

For meg handler tingene om å se målet i selve "reisen"/handlingen. Jeg har ikke mål i fremtiden. Målet er her og nå, jeg er i det.

Jeg har mange talenter men jeg kan ærlig si at å gå på langrenn ikke er en av dem. Gikk i gjennomsnitt 4 kilometer i timen (det går fortere å gå), og jeg er håpløs til å gå i nedoverbakker med langrennski. Vurderte å kjøpe meg truger å løpe opp fjellet for så å stå slalom ned (ville nok gått mye fortere, og slalomskiene er bredere så de synker ikke så mye. Kom meg bare til 180 moh før jeg var lei. Uten ski ville jeg vært tre ganger så høyt, minst. 

Å løpe/gå på ski handler for meg om å bli kvitt stress og bekymringer. Det gir meg fred og ro til å tenke på ting. Nå fikk jeg lyst til å kjøpe truger så jeg kan løpe oppover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det gir meg fred og ro til å tenke på ting. Nå fikk jeg lyst til å kjøpe truger så jeg kan løpe oppover.

Det må være utrolig tungt å løpe med truger, og enda tyngre oppover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Berit skrev:

Det må være utrolig tungt å løpe med truger, og enda tyngre oppover. 

Regner med det er litt tungt ja, sikkert ennå tyngre med slalomski og sko på ryggen. Har likevel fryktelig lyst til å prøve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surround yourself

with

inspiring being

 

Underbevisst tror jeg vi tenker på, at vi tiltrekkes av folk som inspirerer oss. Folk som er fornøyde og tilfredse med seg selv. De har overskudd å gi glede/oppmerksomhet til andre mennesker, fordi de er glad i seg selv.

Men hva med folk som ikke er glad i seg selv? De har ikke mye overskudd til å "gi" til andre mennesker. 

Det er mange tråder på Kg som handler om hvor lite selvtillit vi har, hvor usikker og redd vi er. Ingen liker oss. Vi vet at med den holdningen hvor vi selv ikke liker oss, kan vi heller ikke tro at andre liker oss. 

Hvordan kan vi bli inspirerende så folk vil være med oss? Jo, vi må like oss selv. Vis at vi liker oss selv (virkelig liker oss som person. Ikke behov for å fremheve oss selv, for sånn berson liker vi ikke) og at vi har overskudd. Selv om vi ikke har det. Det er en øvelse å like oss selv. Jo mer vi prøver, jo mer får vi det til, jo mer blir det sant at vi liker oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 3. mars 2016 at 18.34, ambivalentReaction skrev:

Regner med det er litt tungt ja, sikkert ennå tyngre med slalomski og sko på ryggen. Har likevel fryktelig lyst til å prøve. 

Fikk du gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...