Gå til innhold

Gikk på en smell på jobbjulebord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

i går var jeg på mitt første julebord med jobben. Har kun jobbet der 4 uker. Kvelden startet meget bra, og jeg husker alt helt fram til siste timen, oppførte meg fint fram til jeg fikk blackout og stemningen var fin.

Regner med (Håper!) jeg oppførte meg greit gjennom hele kvelden, og jeg kom hjem til min samboer strålende fornøyd og blid. Har selvfølgelig fylleangst i dag :( Hvorfor i h.. måtte jeg bli full første kvelden, så sint på meg selv i dag og fullstending useriøst av meg. Vet at stemningen var god og at jeg ikke var den eneste som var full. Har tidligere hatt blackout og sagt/gjort mye rart, så klarer ikke legge fra meg angsten, og gruer meg så fælt til i morgen :(

Så jeg lurer på; skal jeg kontakte min nærmeste medarbeider som jeg stoler på i dag og fiske litt om jeg "ble lagt merke til"? Eller skal jeg late som ingenting og satse på at jeg klarte meg greit?
Hater meg selv akkurat nå. Verste er at jeg er over 30 år, etablert, og har en slags ansvarsstilling i den bedriften i et lite tettsted.. Hjelp meg!

Anonymkode: 7f31d...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Hvis du stoler på din nærmeste medarbeider og dere har et godt forhold kan du vel bare spørre han/henne rett ut? Blir dummere å fiske rundt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du fremstiller deg selv vil folk tolke deg. Fort gjort at når du går rundt og spør "var jeg rar igår?" fordi du kanskje lo litt mye eller danset og så ut til å ha det gøy, gjør det bare til en usikker menneske. Egentlig syns jeg det er kjipt at folk syns det er så flaut å slappe litt av og senke ned veggene sine. Det får meg kanskje til å styre unna litt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok spurt kollegaen hvis du stoler på henne. Bare si at du drakk for mye og fikk black-out.

Anonymkode: 1b6ba...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør rett ut, ikke fisk..

Tror du kan slappe av egentlig. jeg var på julebord med jobben min for et år siden, var livredd for å drikke og si noe rart ol, så endte opp med at jeg var så godt som edru og ALLE mine kollegaer var sørpe og sa all verdens rare ting.

(dette var også en svært seriøs bedrift og alle minne kollegaer var veldig ordentlig og fine på det liksom)

Tror det er ganske vanlig :P

Anonymkode: 1cbbd...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på jobb med hevet hode og lat som ingenting. "Takk for i går, det var morsomt" med et smil. 

Ringe å høre med andre tyder på usikkerhet, du hinter til litt ledende stilling, tar seg ikke bra ut da å avsløre at du drakk såpass at du ikke husker slutten av kvelden.

Anonymkode: 1ae46...0ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de andre også var fulle så kan du nok ta det helt med ro. Sjansen er større for at de andre også sitter med fylleangst, legger du merke til andre som er fulle når du selv er full? Man havner som regel i en egen liten boble. Eneste måten jeg ville tilnærmet meg dette ville vært å tatt det med godt humør og humor, og avdramatisert det om noen nevner det ved å si "Hehe, det ble kanskje litt for mange drinker/shots, men hadde det ordentlig moro!" Du var i strålende humør da du kom hjem og det er det som teller, da har du nok ikke gjort noe veldig galt heller. :)

Man trenger ikke å være så seriøs på julebord, og særlig ikke på slutten. Det viser jo bare at du er sosial og har godt humør, slik som det skal være. Du var ikke akkurat på jobb.

Anonymkode: f5299...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar dere, hjelper å høre at det ikke er så uvanlig å bli litt for full i "upassende" sammenhenger. Det går litt bedre nå, og tror jeg bare går for å late som ingenting, vise litt selvironi og si noe ala "ja, det ble litt for mye, men koste meg veldig!" Hvis det kommer fram at noe spesielt skjedde i perioden jeg hadde blackout så får jeg heller bare ta det der og da. Før det skal jeg bare late som ingenting, og heller sørge for å ikke bli så full neste gang :P Ganske sikker på at jeg ikke var den eneste som var full der, så forhåpentligvis fikk ingen det med seg.

 

At man aldri lærer... Føler meg så liten i dag :(:P

Anonymkode: 7f31d...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Fylla har skylda.
 Men hvem har egentlig skylda for fylla?

Anonymkode: 61d64...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som har skylda for fylla? Selvfølgelig den som drikker. Utdyp gjerne hva du vil fram til..

Anonymkode: 7f31d...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Gått på en smell på jobbjulebord jeg også. Nå er vi gifte og skal ha barn. Så ikke bekymre deg for litt fyllerør...

Anonymkode: 5a4d5...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt julebord var det iallefall en kollega som gikk å la seg under middagen, sjefen var raus med både bonger og klemmer, jeg ble sjekket opp av minst 4, snakket privat med enda fler, sov med en, derav en annen bare stakk osv. Vi snakket alle sammen fortsatt og ting er normalt. Tror spørsmålene til nå har vært "du var litt full i helga eller?" Og "var det noen skandaler?" 

 

Men sånn er festene med jobben min. Alltid! Vi er forsåvidt ganske close de fleste av oss. Har også fått den "jeg sjekket opp ...., det funka ikke for å si det sånn". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha julebord til helgen og jeg "gruer meg litt".

Trives kjempegodt på jobb og har det veldig gøy med dem jeg jobber med, problemet er bare at jeg har endt opp med å drikke for mye en del ganger jeg har vært ute i det siste. Jeg takler å drite meg ut en gang i blant når jeg er med venner, men det er krise om jeg ender opp med å drikke for mye og gjøre noe dumt med jobben. Da måtte jeg helt seriøst sykemeldt meg de neste to månedene eller noe sånt, og jeg hadde fått høre det og blitt "mobbet" for alltid. Bare på en vennskapelig måte selvfølgelig... men likevel. 

Forrige jobbfest drakk jeg litt, men ikke mye. Fikk likevel høre her en dag "ÅÅÅ, jeg viste ikke at du og xxx rotet på forrige jobbfest hahah". Det er flere måneder siden og ingenting skjedde. Likevel klarer noen å fortsatt å lage et samtaleemne av det.. Så jeg bare ser for meg hvordan det kan bli. 

Så tror jeg holder meg på den sikre siden og drikker alkoholfritt haha. Vil ikke være den som blir snakket om det neste året, selv om det ikke er noe vondt ment fra noen. 


- Jente 19

Anonymkode: abd53...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha julebord til helgen og jeg "gruer meg litt".

Trives kjempegodt på jobb og har det veldig gøy med dem jeg jobber med, problemet er bare at jeg har endt opp med å drikke for mye en del ganger jeg har vært ute i det siste. Jeg takler å drite meg ut en gang i blant når jeg er med venner, men det er krise om jeg ender opp med å drikke for mye og gjøre noe dumt med jobben. Da måtte jeg helt seriøst sykemeldt meg de neste to månedene eller noe sånt, og jeg hadde fått høre det og blitt "mobbet" for alltid. Bare på en vennskapelig måte selvfølgelig... men likevel. 

Forrige jobbfest drakk jeg litt, men ikke mye. Fikk likevel høre her en dag "ÅÅÅ, jeg viste ikke at du og xxx rotet på forrige jobbfest hahah". Det er flere måneder siden og ingenting skjedde. Likevel klarer noen å fortsatt å lage et samtaleemne av det.. Så jeg bare ser for meg hvordan det kan bli. 

Så tror jeg holder meg på den sikre siden og drikker alkoholfritt haha. Vil ikke være den som blir snakket om det neste året, selv om det ikke er noe vondt ment fra noen. 


- Jente 19

Anonymkode: abd53...0e5

Klarer du ikke å oppføre deg på fylla så er det rett og slett bare la være å drikke. Drikk alkoholfri øl eller vin.

Anonymkode: 27575...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å oppføre deg på fylla så er det rett og slett bare la være å drikke. Drikk alkoholfri øl eller vin.

Anonymkode: 27575...554

hun sier jo hun skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hun sier jo hun skal det.

akkurat, jeg tar ikke risikoen på at noe kan skje :) selv om jeg har innsett litt mer hva jeg tåler i det siste

Anonymkode: abd53...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...