Gå til innhold

Slik ser den «perfekte» kvinnekroppen ut i 18 ulike land - Kan trygt si at historiske og kulturelle faktorer spiller en rolle.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"

Hva ulike mennesker oppfatter som vakkert finnes det heldivis delte meninger om. 

Det britiske nettbaserte apoteket Superdrug Online Doctors ville imidlertid undersøke fenomenet nærmere, og sendte dermed en forespørsel til 18 grafiske designere verden over.

Der ble de spurt om å retusjere et bilde av en «normal» kvinne og gjøre henne, etter deres mening og landets kulturverdier, mer attraktiv.

- Ingen objektiv skjønnhet

Kvinnen på bildet har altså en høyde på 165 centimeter. Mens Kina og Italia leverte bidrag hvor kvinnen var tynnest, førstnevnte på 46,3 kilo og sistnevnte med 49 kilo, leverte Spania i motsetning et bidrag hvor kvinnen veide 69,4 kilo. 

 

Forsøket har fått tittelen «Perception of Perfection», og er de siste dagene blitt omtalt av en rekke aviser som Huffington Post, Metro og Inquirer.

 

Målet med prosjektet er å vise akkurat hvor mye kulturverdier har å si for oppfatningen av skjønnhet, og hvordan skjønnhetspresset varierer på verdensbasis.

«Det vi har funnet ut i dette prosjektet er at det ikke er mulig å dømme skjønnhet objektivt. Det én person synes er vakkert, appellerer gjerne ikke til en annen.», skriver nettstedet."

(sakset herfra: http://www.kjendis.no/2015/08/19/kjendis/skjonnhet/prosjekt/18_land/grafisk_designer/40689608/

 

Anonymkode: 0f3b1...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte best de kroppene som Egypt og Mexico ser på som flottest. 

De jeg likte minst var : Kina , Italia og spanias syn på skjønnhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullshit

ikke f om nederland kvinnen regnes som perfekt i nederland

jeg har bodd der

Anonymkode: ec1c1...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...