Gå til innhold

dagboka


Dawn

Anbefalte innlegg

God bedring,Dawn! :trøste:

Har lest gjennom hele dagboken din nå,og sitter igjen med inntrykket av at du er en tøff jente! :) Stå på!

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

:klem: fra Lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg får vel lære meg litt mer selvbeherskelse den siste studietiden' date=' kan jo ikke gå rundt og filleriste pasientene mine når jeg er uenige med dem.[/quote']

Hihi, er sikkert god trim det! :ler:

Takk skal du ha, Lykke! :klem:

Formen er mye bedre den, hodet ble godt like brått som det ble vondt. Men i dag forsov jeg meg til timen hos dps som jeg har ventet på en måned... :o håper jeg får ny! Føler fortsatt det er viktig å få ut ting.

Ellers nyter jeg første dagen uten bikkja! :tunge1: Ingen som ut med det første. Tror det er bra, for jeg hørte sambo skrape is av bilen før han dro i dag. Jeg trenger ikke is, jeg trenger snø! :Nikke:

Men siden jeg glemte timen (trodde det var i morgen :sjenert:), skal jeg bruke hele dagen på å friske opp fagene. Må jo gjøre det bra i desember. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh... 3 dager til jeg får penger! :sjarmor:

Vurderer å slenge meg på samme utdanning som min nye venninne, det er ikke så forskjellig fra den jeg har tenkt. Da får vi gått på skolen sammen og får hjulpet hverandre. Og det er en helt ok betalt jobb. Om jeg skulle ombestemme meg er det bare å ta påbygging og bli det jeg hadde tenkt...

What to do... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen måneder å tenke på (studier), så jeg skal ikke bry hodet mitt så mye ennå.

Ble pizzasnurrer og calzone til middag i dag. Pizzasnurrene er ganske små, så det er mer som snacks. Nye venninne M kom bort en tur og smakte på dem, de falt i smak! :danse:

Nå har hun gått hjem og jeg venter på sambo. Spiller kamp i kveld, han.

Oh, fullmåne! :hjerte: *fascinert*

Og bare 2 dager igjen! :sjarmor::kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest i hele dag, litt sliten i hodet nå. Men er bedt til venninne M på middag, så alt er helt ok! Sulten allerede jeg... :tunge1:

I morgen kommer foreldrene til sambo på kaffe og kake... blir vel eplekake det da. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig i går! Og veldig gode burgere :sikle:

:Gjesp: våknet så altfor tidlig i dag... naboen driver og bygger på verandaen sin (om høsten?) og bryr seg ikke om klokka er 7 eller 23.

Men, jeg har vært flink og brukt de første timene godt. :tunge1: Gravd meg ned i skolebøker og forsøkt å lage en leseplan for den siste måneden... eller kanskje jeg skal si repetisjonsplan. Har jeg pugget alle regler og vanskelige ting tidligere.

I kveld kan vi hoppe i høyet igjen... men vi har bestemt oss for å drøye det et halvt døgn. Sånn i tilfelle. Dessuten er vi bare trøtte og slitne etter ei lang uke, så vi ville vel ikke hatt noe glede av det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da var jeg tilbake igjen. Det har skjedd masse siden sist jeg var innom... sambo fikk tilbud om jobb i Sør-Amerika (samme arbeidsgiver) og vi fant ut at vi ville bo der en stund. Organisering, utleie av bolig og pakking og fæle farvel til venner stod for tur.

Vi fant oss til rette i BA og alt så fint ut, helt til det kom tlf hjemmefra om at mamma var veldig syk. Jeg dro hjem igjen og passet på mamma en ukes tid før hun døde. :cry: Og så fikk jeg vite at bestemor antageligvis har alzheimer, så jeg bodde hos henne noen dager.

På et eller annet vis har det ordnet seg slik at de vi leide ut til har sagt opp avtalen, så nå bor jeg her hjemme med bestemor mens sambo bor på andre enden av jordkloden. :roll: Han har kontrakt på 1 år, så han kommer jo ikke hjem. (Bare godt at vi tok abort egentlig. Tror jeg. Hadde ikke klart å ta vare på bestemor om jeg var gravid.)

Har snakket med leger og sykepleiere som jobber med demente, og de sier at bestemor kommer til å bli dårligere om hun flyttes på. Og det ble hun jo, litt hvert fall. Men selv om jeg har forklart at dette er hjemmet hennes nå, så virker det som hun tror at vi er på slumber party og fniiiiser i vei. :wink: Det er nesten som å ha et barn i huset, jeg må passe på alt hele tiden. Kan ikke forstå hvordan hun har klart seg alene så lenge, og hvordan tanter/onkler har kunnet tillate dette. Men det er vel som vanlig mamma som har hatt ansvaret. :-(

Jeg skulle hatt eksamen i dag. Men det går jo ikke når jeg ikke kan dra fra bestemor. Så da er de utsatt til sommeren. Det ser ut til at det kan ta inntil 1 år å få plass på sykehjem (ikke til meg, nei). Om jeg må klare dette på egenhånd... nei, det går ikke! Er ikke bare å skaffe "barnevakt" heller. Bestemor forstår fortsatt at hun er syk, men hun klarer ikke uttale sykdommen, eller sette ord på hvordan det oppleves. Det er så grusomt å se henne når hun virkelig tenker på hvordan hun har det og hva som skjer. :grine:

Klærne kommer på i feil rekkefølge, pålegget kommer under smøret, hun bruker feil apparater til feil ting, hun skrur på komfyren fordi det ringer på, hun setter mat inn i stekeovnen, hun tar av duker og gardiner og bretter pent sammen. Hun vasket seg med bodylotion og smørte seg inn med shampo her om dagen. Og når hun snakker, så er det ikke alltid med sammenheng. Og svært sjelden handler det om nåtid. Utrolig slitsomt.

Tlf-regninga blir ikke så dyr, for jeg snakker med sambo via nett og mailer ham. Savner ham så! Han er minst like frustrert som meg, men som han sa så kan han jobbe masse overtid og spare penger for oss. Det blir jo bra en gang. Jeg vil bare at det skal skje NÅ! :sur:

Bestemor sover middag 3 ganger om dagen, 30-60 minutter hver gang. Men det virker som hun trenger søvnen. Jeg trenger den i alle fall! Egen-tid. GID jeg kunne hatt mamma her... (men da ville jeg vel vært hos sambo og mamma hatt ansvaret alene). :oops: :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja. Det har i alle fall kommet en positiv ting ut av dette... jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet når bestemor en gang dør.. Nuvel, det får man vel alltid. Men jeg kan vite innerst inne at jeg virkelig har gitt alt for henne. Håper hun kan bo her lenge, for vi har det jo koselig også! :hjerte:

Jeg er omsorgsperson på fulltid, og jeg begynner likevel å bli verpesyk. Ganske ironisk med tanke på hva jeg gjorde i oktober, eller hur? :roll: Sambo (han bør snart få nytt kallenavn...) synes det var bra at vi bor så langt fra hverandre, ellers ville jeg fått dobbelt opp. :tunge1:

Men jeg blir hos bestemor helt til hun får plass på sykehjem, og så får jeg få hjem sambo før vi begynner å snakke for mye om dette. Prøver å glemme det, jeg vet så inderlig godt at det ikke passer med barn på lenge.

Får benytte tiden til å gå ned noen kg, mayhaps? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe tak for deg nå i førjulstiden! Håper det snur til det bedre for deg nå. At du får, til tross for det vonde, en god advent og julefeiring! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt mye ja, Kipa. Men det går litt lettere nå enn i starten, jeg har laget rutine i alt som må gjøres. Så selv om bestemor stadig finner på nye sprell, går det på et vis. :klem:

Hun vasket undertøy i kjøkkenvasken i natt. Det er nemlig april nå, og hun har snart stevnemøte med X på en eller annen café i Oslo. :sjarmor:

Sambo kommer hjem den 22.! :danse: Tenker han får seg litt av et sjokk, ja. Hehe. Sofaputer som ligger pent stablet på kontoret, blomster som flyttes rundt på hele dagen, brødskorper som hun nekter å spise, hemmeligheter hun forteller, og ikke minst at hun må følges i dusjen og på do hele tida. Aiai!

Men jeg føler at jeg MÅ, fordi hun gjorde jo så mye for meg da jeg var lita. Skulle bare mangle at jeg stiller opp nå, mener jeg.

Vi spiste pepperkaker til frokost og fikk sukker-kick. Så danset vi rundt i stua til Gwen Stefani's "Rich Girl" og drakk kaffe på verandaen i 2 +grader. :wink:

Nå tar jeg med meg bestemor og møter venninne M på et lite kjøpesenter utenfor byen. Der er det ikke så mye folk og uro, så bestemor slipper å bli så forvirra. Vi skal gå på café og kjøpe julekort og sende pakke til sambo.

Bestemor nå nettopp: "Mirjam, du må komme! Cden vil ikke spilles av!" Så gikk jeg for å ordne da, og hun hadde puttet cden inn i plate-spilleren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg mistet babyen sin for noen få mnd siden. Hun og samboeren flyttet fra hverandre osv. Nå er hun kanskje gravid igjen - og livredd. Føler ikke jeg klarer å stille opp som jeg burde, både pga bestemor og fordi jeg har litt sorg å bearbeide før jeg klarer takle dette med babyer på naturlig måte.

Hun har uansett ikke IKM før om en uke, så det blir mye venting på henne stakkars.... Har gjort så godt jeg har kunnet ved å høre på henne og trøste, men det kjennes ikke som det er godt nok. Hun har sagt hun setter stor pris på det, hun er ikke utakknemlig....jeg føler meg bare utilstrekkelig i slike situasjoner. :cry:

Est. ventetid på sykehjemsplass: 8 måneder. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk i like måte, Trulselinemor :)

SAMBO er hjemme!!! :hjerte: Dagene går sakte men sikkert riktig vei. Han er alt utslitt av romsteringen til bestemor, så det blir vel neppe mye julefred på oss i år. Men nå har den ene onkelen og tanten min sagt at bestemor kan få være med dem fra 2. juledag til 1. nyttårsdag! ÅÅÅH! FRI! :grinele:

Føler meg ond som tenker sånn, men det er så slitsomt!

Jeg gjorde klar alt av juleklær i forgårs, men i går brukte bestemor noen av klærne som håndkle etter dusjing. På'n igjen. Stryke i morgen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Altfor lenge siden jeg skrev noe her.

Bestemor har flyttet på sykehjem, jeg har gått opp nesten 14 kg siden aborten og sambo mistrives på andre siden av kloden.

Har ei tante i Danmark som betalte bestemor inn på et privat sykehjem. Hvor de får drikke alkohol og stå opp og legge seg når de måtte ønske det! Fine landet. :hjerte:

Eneste ulempen er at det tar lang tid å besøke... men det er som alt annet: Prioriteringer.

Vektøkningen kan nok ikke skyldes hormonelle forandringer, dessverre. Men jeg har vært så deprimert og ustabil psykisk, og den eneste måten jeg klarer å takle det på er ved trøstespising. Da forsvinner følelsene og jeg har det bra. I et par timer. Jeg ser absolutt hvor lite lurt det er - på alle måter! Men jeg tåler vel kanskje ikke like mye som alle andre... sånn rent psykisk. :sjenert:

Sambo sliter med å komme seg gjennom dagene i Sør-Amerika. Litt av et par, vi? Han bor i det lekre landet/byen og jeg har lite å klage over selv... men sutre, det gjør vi.

Nå har jeg internett og masse fri, så nå er jeg vel forsåvidt tilbake igjen. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Jeg er gravid! Hva gjør jeg nå?

:o Venninne M som mistet baby i oktober er gravid!

8) Sambo får komme hjem mot at han finner en til å overta for seg og lærer ham opp! Ser lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant så fin fargeoversikt på testforumet, jeg er herved en tyv. :oops:

# antiquewhite

# aqua

# aquamarine

# azure

# beige

# bisque

# black

# blanchedalmond

# blue

# blueviolet

# brown

# burlywood

# cadetblue

# chartreuse

# chocolate

# corall

# cornflowerblue

# cornsilk

# crimson

# cyan

# darkblue

# darkcyan

# darkgoldenrod

# darkgray

# darkgreen

# darkkhaki

# darkmagenta

# darkolivegreen

# darkorange

# darkorchid

# darkred

# darksalmon

# darkseagreen

# darkslateblue

# darkslategray

# darkturquoise

# darkviolet

# deeppink

# deepskyblue

# dimgray

# dodgerblue

# firebrick

# floralwhite

# forestgreen

# fuchsia

# gainsboro

# ghostwhite

# gold

# goldenrod

# gray

# green

# greenyellow

# honeydew

# hotpink

# indianred

# indigo

# ivory

# khaki

# lavender

# lavenderblush

# lawngreen

# lemonchiffon

# lightblue

# lightcoral

# lightcyan

# lightgoldenrodyellow

# lightgreen

# lightgrey

# lightpink

# lightsalmon

# lightseagreen

# lightskyblue

# lightslategray

# lightsteelblue

# lightyellow

# lime

# limegreen

# linen

# magenta

# maroon

# mediumaquamarine

# mediumblue

# mediumorchid

# mediumpurple

# mediumseagreen

# mediumpurple

# mediumslateblue

# mediumspringgreen

# mediumturquoise

# mediumvioletred

# midnightblue

# mintcream

# mistyrose

# moccasin

# navajowhite

# navy

# oldelace

# olive

# olivedrab

# orange

# orangered

# orchid

# palegoldenrod

# palegreen

# paleturquoise

# palevioletred

# papayawhip

# peachpuff

# peru

# pink

# plum

# powderblue

# purple

# red

# rosybrown

# royalblue

# saddlebrown

# salmon

# sandybrown

# seagreen

# seashell

# sienna

# silver

# skyblue

# slateblue

# slategray

# snow

# springgreen

# steelblue

# tan

# teal

# thistle

# tomato

# turquoise

# violet

# wheat

# white

# whitesmoke

# yellow

# yellowgreen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kjenns så rart nå. Jeg føler jeg bør ha revolusjonerende tanker og betraktninger, at jeg må utrette noe stort. Men jeg er jo bare lille meg med smule i ovnen. Vi tror vi er glade, vi være glade. Jo, vi er glade. Men det er så sjokkerende at det skjedde to ganger på så kort tid! To ganger - med p-sprøyte/p-piller! Julebesøket fikk full uttelling. :plystre:

I motsetning til sist er jeg ikke kvalm, men jeg har småvondt i magen. (Det er vel strengt tatt eggstokk/livmor, og ikke mage.) Har fått ordnet legetime neste uke. Kanskje det blir litt mer virkelig da? Herregud, dette føles merkelig! Har lyst til å juble og fortelle hele verden om det, samtidig som jeg har lyst til å grine og er redd.

Om jeg har telt riktig, er jeg 6+6 i dag. Neinei! Det må være 8+6!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! :D

Bare en liten spekulasjon fra min side: Om det skjedde i jula, så må du vel være ti uker eller mer nå? Eller har du ikke talt med de to ukene før EL? Eller.. jeg vet ikke helt jeg altså..

Vet ikke om jeg har skrevet her inne før, men har fulgt med på deg siden starten av boka di omtrent. Virkelig en snikleser :oops:

Lover å legge igjen flere hilsener i tiden framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jolie :klem:

Han var her til over nyttår. Og jeg fikk mensen 17. desember. Så da er jeg 8+5 i følge min siste tellerunde. Tallene og datoene går i ett. :oops:

Er fryktelig skummelt å gå fra ingenting til nesten 9 uker! Jeg har ikke tenkt over det før den siste uken, for jeg har vært så opptatt med andre ting. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...