Gå til innhold

dagboka


Dawn

Anbefalte innlegg

Akkurat nå er jeg så forvirret og har så mange motstridende følelser og merkelige tanker i hodet, at jeg burde vente med å starte på noe nytt. Men så er det dette med å få ut ting da... :roll:

Jeg er 24, samboer på 2. måneden, gravid på 4. dagen (bare den tida jeg har visst det teller :wink:), går på skole, er arbeidsledig og skal på høyskole fra høsten av.

Forresten så er det mest sannsynlig at vi tar abort. Forholdet er nokså ferskt, og det er en grunn til at vi bruker prevensjon. Vi ønsker oss barn.. bare ikke .

Det er jævlig å nyse når kvalmen er intens. Føles som jeg skal spy gjennom nesa! Bare sånn for å ha sagt det. :o :oops:

Legetime til uka, da får vi vite hvor langt jeg er på vei og hvor lang betenkningstid vi har. Kommer nok til å be om henvisning til sykehus bare i tilfelle.

Har dårlig samvittighet fordi jeg tenker sånn, siden vi har venner som ikke kan få.

Tar vi abort nå har vi jo muligheten til å få barn senere. Men gjør vi motsatt, er det ingen vei tilbake.

Abort er ikke en lettvint løsning i stedet for prevensjon for oss... vi kommer til å få det vondt om vi tar abort. Men det føles bedre å kunne si at barnet er ønsket og vi gleder oss, enn at jeg gråter hvert kvarter og ikke vet hva jeg vil. Vi er der for hverandre og kommer til å klare oss uansett. :Nikke:

Litt av en start, gitt! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagboken.

Håper dere finner en løsning som passer dere best, ingen lett avgjørelse det der, nei :(

Lykke til videre og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Betty :rosasmil:

Vi koste oss med pizza og film i kveld. Lov å unne seg litt nå, tror jeg. Men så ble min kjære stuptrøtt og småsnorket litt bak meg. Fikk sendt ham i seng til slutt og nå :sove: han søtt!

Jeg sitter her og prøver å ikke tenke så fælt. Har funnet en slags ro med tanke på å skulle ta abort, så det er vel kanskje det beste for oss akkurat nå. Fikk forklart hvordan ting var til dama på legekontoret i dag, og hun skaffet meg en time allerede på mandag. Hun er en engel! Skal bli godt å få litt fakta på bordet, jeg innbiller meg at det blir lettere å velge etterpå. :roll:

Til uka skal vi også invitere et vennepar over. De har vært igjennom en abort for noen år tilbake, så det kan være godt å få snakket med dem og spurt og spurt... :oops:

I kveld har jeg også vært plaget med noe som minner om menssmerter. Altså, slike smerter som kommer et par dager før mensen. Med påfølgende løs mage. Vet ikke helt hva det betyr, men så lenge det ikke begynner å blø er det vel greit. (Hm. Hvorfor vil jeg ikke blø? Det kunne vært en "lettvint" løsning... kanskje jeg ikke er så sikker som jeg tror?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sovet godt i natt. Jeg sov urolig.. men jeg er uthvilt.

Svogeren min var innom og hentet min kjære nettopp, de skal spille treningskamp. Gud så vanskelig det er å late som ingenting når kvalmen gjør at jeg sitter vrengt. Gruer meg til noen tar bladet fra munnen og spør oss rett ut. Svigers har nok en mistanke... Skal dit en tur i ettermiddag, får krysse fingrene! :-?

På en måte vil jeg fortelle det til noen, altså familien, men jeg er redd for å bli presset til å gjøre noe jeg ikke vil. Folk med stjerner i øynene som vil bli besteforeldre er ikke det jeg trenger å møte nå...

Klarte bare ei gulrot til frokost, men nå er kvalmen tilbake for fullt igjen. Brød eller yoghurt? :klø:

Nei, jeg har jo pizzarester! Yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittentu :vinke:

Velkommen som dagbokskriver!

Så spennende å være gravid.. :) Bortsett fra kvalmen da. en den går jo heldigvis over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Aniola-Fisken :rosasmil:

Men jeg kommer neppe til å beholde det... har funnet roen igjen i løpet av helgen. Har bestemt meg for abort og kjent på følelsene rundt det. Og om det er noe som skriker at det er feil, kan jeg alltids avlyse timen. Men først står legetimen for tur. Den er i morgen kl 11:30. Det viktigste jeg trenger å vite er:

* hvor langt er jeg på vei (vel, det ER viktig å vite for meg... vet ikke helt hvorfor)

* får jeg narkose eller lokalbedøvelse under en abort?

* bivirkninger, blødninger o.l.? hvor lenge?

* kan jeg få barn senere om jeg tar abort nå?

* når kan jeg begynne med p-piller igjen, og hvor snart kan jeg hoppe til køys? :tunge1:

Svigermor graver og spør. Men det er samboeren min som tar seg av svarene. Jeg ligger jo hjemme og spyr. :-(

Vet ikke om vi kommer til å fortelle det til familien, men om det blir brakt på bane av dem kommer vi jo ikke til å nekte eller lyve.

Kjip måte å starte en dagbok på, egentlig... men det er også en ny start. Jeg setter mer pris på mine "enkle" problemer jeg har til vanlig og jeg blir tvunget til å ta en avgjørelse. (Jeg hater å ta avgjørelser.)

Men dette har også fått sambo og meg til å komme enda nærmere hverandre. Han får seg meg i bunnløs sorg den ene timen og sur og gretten den neste, før jeg er blid som ei sol den tredje. Osv. En liten forsmak på 2008 altså. :wink: Planen er (mht utdanning) å vente med barn til etter sommeren 2008. Men gudene vet hva som skjer... kanskje det passer meg utmerket med et fri-fra-skolen-år når jeg er halvveis. Og med det kruttet han har i ballene vet man jo aldri! :hoho: (ble gravid på p-sprøyte)

10 timer til legetimen starter. Jeg burde fått meg litt søvn. Er så fælt å legge seg når sambo er borte! Ensomt og kaldt, ikke minst. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, timen gikk bra den. Fikk ikke så mye info som jeg hadde håpet på, legen min er spesialist i allmenn medisin og det inkluderer visst ikke graviditet. Men jeg fikk skrevet under på et papir om "begjæring og svangerskapsavbrudd". Og i følge siste mens er jeg 12 uker på vei... men det vet jeg at ikke stemmer. Jeg er maks 8 uker på vei. Får visst innkalling til ultralyd (og abort) i løpet av denne uka. Siden legen tror det er 12 uker. Jeg er redd. Og jeg har en nydelig mann som kommer til å være der for meg helt til jeg går i narkose, som er der når jeg våkner og som kommer til å være med meg i mange mange år fremover. :hjerte:

Det føles forresten fryktelig vanskelig å gratulere "ny-gravide" mennesker. For all del, jeg unner dem alt godt og håper de får en flott tid fremover. Men her går jeg med mitt eget frø i magen, som jeg vil ha bort! :cry:

Jeg er 100% sikker nemlig. Dette er feil å gjøre nå. En ting er min utdannelse, økonomien vår osv, men det å sette et barn til verden i en familie hvor mor og far har vært sammen under et år, det er feil for barnet. Jeg vil gi mine barn et trygt og godt hjem, og jeg føler at jeg ikke er i stand til dette nå.

Herregud, dette er det vanskeligste jeg noen gang har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte summe meg litt. Er litt overrasket (?) over hvor jævlig dette er følelsesmessig. Altså, i og med at jeg tror dette er riktig.

Gjenstår fortsatt å få vite:

* hvor langt er jeg på vei

* når kan jeg begynne med p-piller igjen, og hvor snart kan jeg hoppe til køys

Fikk vite at det var alt fra ingen til svært lite bivirkninger. "De har kommet så langt nå til dags." Og sjansen er der for at jeg blir steril, men det var visst mikroskopisk. (Men for pokker, bank i bordet! Jeg har jo maks uflaks uansett hva jeg gjør, så jeg tør ikke ta det som en selvfølge.)

Jeg skalv på hånda da jeg skrev under på papiret. Hjelp hjelp hjelp. Noe i meg skriker at jeg ikke vil gjennomføre dette, men følelsen av at abort er det riktige å gjøre slik ting er i dag er langt sterkere. Har vært altfor sippete til at jeg har turt stole på magefølelsen. Men jeg skal gjenoppta yoga et par-tre dager fremover, så får jeg roet meg ned. Da vet jeg hva magefølelsen sier. Og da får jeg trygghet.

Sambo er på jobb i natt, jeg er alene hjemme (så klart). Burde vaske opp og rydde litt på soverom og i stue, men jeg ooorker ikke. :oops:

Han sa forresten "jeg vet ikke om jeg tør sette barn på deg en gang i fremtiden" i dag.. det var en spøk siden jeg ble så kvalm at jeg hang over broa her og spydde. :tunge1: Merkelig at jeg har selvironi og galgenhumor oppi dette. Men herlig og!

Til fredag kommer et vennepar på besøk. Har ikke bestemt oss helt for om det blir varm mat eller om det blir snacks av noe slag. Kanskje baker jeg noe? Det kommer vel litt an på om de har med jentungen sin eller ikke. Litt upraktisk med små fingre og varm mat. Men bolle må da falle i smak? Og kanskje gulrotkake? :klø:

Liker å ha besøk og holde ved like vennskapene mine.. det er viktig for meg, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arkana, jeg håper virkelig det :klem:

Fikk et lite sjokk da jeg dro på meg yndlingsbuksa mi i dag. Hjelp, den strammer! :o Litt rundt rompa, litt rundt magen. Men så har jeg jo spist som en flodhest de siste par-tre ukene. Håper jeg går det av meg når dette er over, jeg trenger positive ting å tenke på.

Jeg har vært verpesyk for et par år siden, det roet seg litt da jeg møtte sambo, men nå kjenner jeg det begynner å komme igjen. "Alle" rundt meg har mage ser det ut til. Samme som når jeg går ute - alle har barnevogn. Aldri lagt merke til det før. :-(

Fortalte sambo hvordan jeg følte det da han kom hjem i dag tidlig, og han sa at det gikk jo an å få barn tidligere enn vi har planlagt. Poenget er vel bare at jeg bør jobbe litt først. Og det må jeg da få til selv om jeg studerer? :kul: Det skader jo ingen om jeg tar et års pause fra studiene og blir mamma. Et par år frem i tid har vi råd til dette, vi har fått vært på en lengre ferie samme, opplevd mye sammen, kanskje flyttet... vi har for så vidt plass her vi bor nå, vi må bare ommøblere litt :tunge1: Men det er litt upraktisk med vogn opp trappene. Oh well.

Vi vurderer å låne en katt. Altså, langtids-låne. :ler: En kamerat av sambo skal jobbe et år i utlandet og trenger litt hjelp. Skal få den ned hit i morgen for å venne den til ny plass. Og så skal den tilbake et par-tre ganger senere. Den flytter inn hit 1. november i så fall.

Sambo og faren hans kjører ved. Wuhu!

:kvalm::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig kylling og ris til middag i dag :sikle: Aner ikke hvorfor ikke vi spiser kylling oftere... å jo, det er jo så dyrt! :-?

Sambo har reist på jobb igjen og jeg har sett c.s.i. og drukket masse vann. Og spist en meller. Hihi :tunge1:

Snart er det Friends!

Har gått og irritert meg litt over at vaskemaskina står nede i kjelleren. Det er hele 38 trappetrinn ned og god trim, men akkurat nå er det mest plagsomt. Jeg har jo pause for hvert tredje skritt jeg tar mens jeg venter på at kvalmen skal gå vekk. Tenk å ha barn og måtte fly opp og ned hver dag! Æsj.

Drømmen om å pusse opp badet ble avlyst i sommer pga litt andre prioriteringer. Ble også en del uforutsette utgifter. Badet er så fryktelig lite, så det er viktig at det er rent og pent der. Og nå er det ikke særlig pent! Vi skal ha fliser og varmekabler. Det er alt vi er enige om :oops: Jeg vil ha badekar, han mener det ikke er plass. Jeg vil ha grått (med mønster), han vil ha hvitt. Grå fliser med hvit innredning er svært lekkert, om jeg skal si det selv :ler:

Får finne frem noen bilder og lage montasje, så kanskje han ser det litt bedre for seg.

Soverommet er også et stort problem for meg (men ikke for ham). Det er rødt/burgunder-rødt med masse furu. Det er jævlig! :grine: Tror jeg bare må sende han bort på en lang ferie og pusse opp selv.. præhæ. :sjarmor:

Kom forresten ingen innkallelse i dag. Men det er vel litt tidlig å forvente noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove. :roll:

Grubler mye og savner sambo. Typisk at jeg har mer på hjertet om kveldene. Håper ikke jeg skal inn på sykehuset til torsdag, jeg har fått time hos en.. terapeut av noe slag. Forstod ikke helt brevet. :oops: Men det er fordi jeg ba om å få snakke med noen om det jeg skal gjøre.

Ei venninne fødte dagen etter jeg fikk vite om min graviditet, fikk høre det i dag. Hun fødte nesten 3 mnd før termin og barnet var så utrooolig lite! (Så rart.) Men i kveld ringte mannen hennes og fortalte at barnet ikke kommer til å klare seg. Det var så fælt å høre! :grine: Mine problemer blekner i forhold. Og vips får jeg dårlig samvittighet igjen. Skal opp og besøke henne til helgen. Tror det er best å vente til "det er over", så de får være alene med barnet den tiden de har ham her.

Stakkars venninna mi... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg rundt 5 i natt og våknet litt senere (men før sambo kom hjem), av et kraftig smell. Det gjentok seg flere ganger og det tok en stund før jeg innså at det lynet og tordnet like i nærheten her. :o

Meow er redd i torden! Pøsregnet gjorde det også. Jeg lå under sambo sin dyne og tviholdt rundt puta mi. :oops:

Fredagsgjestene kommer uten barn og tar med kake. Så da får vel vi varte opp med cola, øl og kaffe! :ler: Kanskje noe salt snacks og. Jeg skal lage 180 isbiter i dag, så vi har til colaen utover. Cola er nemlig bare godt med masse is og sitronskive. Jeg er sær. :kul:

Synd posten kommer så sent her. Jeg går på veggene av ventingen. Panduro-katalog og henvisning til sykehus. Haster! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pandurokatalogen kom idag! Men det gjorde ikke henvisningen... så det blir vel ingen abort før til uka. Kanskje like greit å få en rolig helg.

torsdag - ishockey

fredag - vennebesøk

lørdag - kino + spise ute

søndag - kino

Får mange gode minner disse dagene. Godt å tenke på når jeg har det kjipt til uka.

Apropos panduro, jeg :hjerter2: da jeg bladde gjennom den. Må ha! Må ha! Må ha! Blir dyrt om jeg skal få viljen min hele veien... men moro å drømme! :danse:

Lyner og tordner litt fortsatt. Men selv om sambo er på jobb har jeg jo banan-bamsemums å trøste meg på. :tunge1: Var gode de, men den mørke sjokoladen var litt for dominerende i forhold til banansmaken. Finner alltid noe å pirke på, jeg. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops... skal i møte kl 9 i morgen tidlig! :o

Bussen går ca 8:15 og ca 9:45, det tar fort 20 min i morgenrushet. Så første bussen er vel best. Da må jeg jo opp senest 7:15... :Gjesp:

Nå er det pandurokatalog på senga, oppvask og c.s.i. I omvendt rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: det er en sånn dag i dag :Gjesp:

Orker ingenting, er lei meg, føler meg mislykket og fatter ikke hvorfor sambo holder ut med meg.

Han derimot har støvsugd hele leiligheten, laget kveldsmat til oss, kjørt på butikken og kjøpt brød, spilt pc-spill og trøstet meg.

Vi håper det skal roe seg når aborten er over og det er mindre å stresse med. Legen min snakket om at det kanskje kunne bli nødvendig med antidepresiva, noe jeg har tatt en kort periode tidligere. Det fungerte veldig bra, men jeg er redd for å bli avhengig. :sjokk:

I morgen skal jeg kjøpe pizzamel, tomatpuré og hakkede tomater og slenge sammen en pizza til besøket kommer. Sambo er mest glad i den amerikanske varianten med tykk bunn, men han liker aller best min pizza med halvtynn bunn. Kompromiss. Bestemor ville vært stolt om hun visste at jeg husker oppskriften hennes ennå! :danse:

Hodepine... :sur: får se om det er noe kjedelig på tv, kanskje ta en paracet (vi har bare brusetablettene og de er æsj! :klaske:) og vente på Dr. Phil.

Til jul ønsker jeg meg badekar, "mitt ryddige jeg", smykker, ringer, hjemmelaget julepynt, klær og pågangsmot.

Og parfyme, nemi bok (+ kalender), abb på et blad, kjøretimer og jobb. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å nevne hockeykampen i går. Men kanskje like greit... "vi" tapte. :roll:

Jeg har jobbet med en julekalender siden forrige onsdag, og er vel ferdig med rundt 1/6. Ganske tøft! Ante ikke at jeg kunne være kreativ på en sånn måte. :ler:

Mine plikter for dagen er å vaske badet, vaske vinduer og skrive handleliste til sambo. Og lage pizza. Ikke særlig mye. Jeg lever et latmannsliv for tiden. Men jeg får vel tilbake litt energi og overskudd når ting har roet seg... :-?

Uh oh, jeg har glemt å lage isbiter! :klaske:

(Psykisk er jeg litt bedre enn i går. Jeg ser noe som likner på et lys i enden av tunnelen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som du har det så fint for tiden... :trøste:

Jeg håper dere får en ordentlig kose-helg!

...som kanskje kan bedre situasjonen! :Nikke:

Tusen takk for hilsener! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, Lillen, en fin helg gjorde veldig godt :Nikke:

Vi var litt sent ute med shopping på fredag, men det ordnet seg, gjestene var sent ute også! :ler:

Kjøpte 1,7 KG smågodt og vi hadde fortjent det. To smellfulle godteposer, frukt, diverse tørrvarer, 3 poser chips, øl og billig lasagne. Tenkte vi kom til å spise en del på fredag, men pizza og kake (som venninne E tok med) holdt lenge. Så vi leide to filmer på lørdag og skulle tømme snopet. Men det orket vi ikke etter middagen, så vi tenkte at i dag skjer det! :tunge1:

Umulig å se at man har rørt smågodtet, vi har ikke åpnet verken chips eller øl. Men vi tenker å ta en tur på hytta til svigers til helgen, så vi får vel trøkke i oss litt da. :danse:

Jeg har fått time! Kom brev på lørdag, timen er på mandag. :-D :sjokk::grine: Skal bli godt å få det ut av verden, men jeg gruer meg. Må til særp også. Det var flaks at jeg fant ut. Jeg var så opphengt i klokkeslett og dato at jeg knapt enset at det ikke stod fredrikstad. :roll: Håper inderlig jeg får ta aborten i morgen samtidig med ultralyden. For det går på sambo løs når jeg blir frustrert og lei meg. Han fortjener noe fint etter dette. Så tålmodig og god som han har vært! :trøste:

Venninne E som var her på fredag kommer i morgen også. Hun skal avlaste sambo når han drar på jobb. :sjenert: Jeg er heldig som har vakre mennesker rundt meg! :hjerte:

Svigers drar 3 uker til Hellas (i morgen), så vi skal passe hunden deres. Liker hunder så lenge de ikke bjeffer eller er våte. :roll::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten 3 stemetil av venninnen min. De er gode som gull! Tok en i går og hadde en helt fin dag fra jeg tok den til jeg sovnet.

:kvalm: blir til :rosasmil: på en halvtime/tre kvarter!

Og apropos, jeg måtte ta enda en nå. Håpte å kunne spare 2 til mandag/tirsdag, men svigers ville visst ha oss over på middag. Kan ikke sitte og se :sur: ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...