Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har folka på Ivars pub begynt å se på Skam også. Velkommen etter. 

Anonymkode: 472ba...939

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble virkelig rørt av "Vilde"-snutten...

Anonymkode: 315ac...27d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. Sterke Vilde. Og så var den så fin den mekdingen fra Sana.

Men stakkars jente. Vokse opp med en slik mor som ikke klarer å ta vare på seg selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på Vildes liv. Stakkars, hun prøver å skjule så mye.. Jeg er også nysgjerrig på Chris sitt liv og ville gjerne hatt et par sesonger til!

Merker at det begynner å lakke mot enden nå.. Jeg synes det kunne endt mer spennende mellom Sana og Yousef.

Anonymkode: 6d485...34f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på Vildes liv. Stakkars, hun prøver å skjule så mye.. Jeg er også nysgjerrig på Chris sitt liv og ville gjerne hatt et par sesonger til!

Merker at det begynner å lakke mot enden nå.. Jeg synes det kunne endt mer spennende mellom Sana og Yousef.

Ja vi burde i det minste også fått en Chris snutt. Synd dette er siste sesong altså. Er jo så mye vi ikke vil få vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare henge meg på: Stakkars Vilde. Tenk hva det koster henne å bære det ansvaret i så ung alder (hun har sikkert gjort det lenge) for både økonomi og alt rundt morens helse, og samtidig prøve å opprettholde en løgn av en fasade fordi hun skammer seg. Den frykten i øynene hennes da det ringte på... 

Jeg tror heller ikke at dette er spesielt unikt, dessverre. Det finnes mange ungdommer som har hatt, og har, et større ansvar enn de bør ha, med de bekymringene og den skammen det medfører, på grunn av foreldre som ikke er friske og ikke fungerer. Det blir jo omvendte roller, hvor barnet har ansvar for forelderen. 

Litt av grunnen til at det ikke blir et tema i vennegjengen, tror jeg er at det ligger en usagt sannhet der, om at dette snakker vi ikke  om, selv om alle vet og Vilde vet at de vet. Dette viser jo et dilemma: Vilde kunne trengt hjelp og støtte, det er heller ikke umulig at hun dekker over et hjelpebehov mora har, mens det som kanskje holder henne oppe er troen på at ingen egentlig vet.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg må bare henge meg på: Stakkars Vilde. Tenk hva det koster henne å bære det ansvaret i så ung alder (hun har sikkert gjort det lenge) for både økonomi og alt rundt morens helse, og samtidig prøve å opprettholde en løgn av en fasade fordi hun skammer seg. Den frykten i øynene hennes da det ringte på... 

Jeg tror heller ikke at dette er spesielt unikt, dessverre. Det finnes mange ungdommer som har hatt, og har, et større ansvar enn de bør ha, med de bekymringene og den skammen det medfører, på grunn av foreldre som ikke er friske og ikke fungerer. Det blir jo omvendte roller, hvor barnet har ansvar for forelderen. 

Litt av grunnen til at det ikke blir et tema i vennegjengen, tror jeg er at det ligger en usagt sannhet der, om at dette snakker vi ikke  om, selv om alle vet og Vilde vet at de vet. Dette viser jo et dilemma: Vilde kunne trengt hjelp og støtte, det er heller ikke umulig at hun dekker over et hjelpebehov mora har, mens det som kanskje holder henne oppe er troen på at ingen egentlig vet.  

Ja jeg så det på uttrykket til Chris at hun egentlig vet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Vilde...:icon_frown: Fikk lyst til å gi henne en klem. Kunne ønske vi kunne få en Vilde-sesong, men jeg kan samtidig forstå hvorfor Andem velger å avslutte.

Endret av Tita92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at mange skriver om at moren til Vilde er alkoholiker. Jeg tror ikke hun er det.

Jeg tror at hun er psykisk syk og dermed sengeliggende med depresjon, angst osv. Hun fikk sobril av Vilde...tviler på at en lege skriver ut det til en med alkoholproblemer. Det at Vilde hele tiden har skyldt på vinkvelder, tror jeg ikke har noe med saken å gjøre.....

Bare litt synsing fra min side :) 

Anonymkode: 7b4d6...13c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi denne uken får en del oppklaring på ting vi har lurt på. Vilde i dag, kanskje Chris i morgen etc. Men stusset på at Sana inviterte til fest på lørdag. Siden siste klipp er på fredag. Går jeg ut fra da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint klipp, og fikk en helt ny respekt for Vilde nå❤ Men, det blir litt rart for meg at brått det blir et klipp uten hovedpersonen. Blir så "rushed" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sett den siste chaten. Har vi Vilde-sesong siste uka? Det var litt merkelig egentlig. Vet ikke om jeg likte den vrien helt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker ikke feil i serier/filmer. Å putte et cetirizin-brett inne i sobril-boksen var en smule unødvendig. Så vanskelig er det ikke å finne sobril-tabletter når man allerede har funnet noen som har esken. 

Anonymkode: d455f...38e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje flere forskjellige personer som ikke har vært hovedpersoner får én dag hver den siste uken? Vilde får en dag, Chris får en dag, Even får den dag, Jonas får en dag osv. Og så blir sikkert siste episode flyttet fra fredag til lørdag for å få med Eid-feiringen.

Anonymkode: 8c4c2...f9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vilde-klippet irriterte meg bare! Vi får liksom hint om at der ligger det en hel historie, og så får hun bare et lite klipp i sesongen til Sana. Syns de bare rusher igjennom tingene her. 

Altså, klippet var fint det. Men det gjør meg bare mer lysten på en sesong med vilde. Nå blir det bare sånn krampe-aktiv i siste liten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg så klippet igjen..

"...meg og mamma ble sittende og skravle." Og så dét blikket fra Chris.

😢 Såå vondt av Vilde, tenk at det nok fins ungdommer som lever slik! MÅ ha Vilde-sesong!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange skriver om at moren til Vilde er alkoholiker. Jeg tror ikke hun er det.

Jeg tror at hun er psykisk syk og dermed sengeliggende med depresjon, angst osv. Hun fikk sobril av Vilde...tviler på at en lege skriver ut det til en med alkoholproblemer. Det at Vilde hele tiden har skyldt på vinkvelder, tror jeg ikke har noe med saken å gjøre.....

Jeg har vokst opp med en alkoholikermamma. Tro meg, Sobril kan fint skrives ut til alkoholikere.Noen leger lukker øynene og andre leger vet ikke helt hvordan det er fatt med alkoholismen.

Anonymkode: d13b7...b3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med en alkoholikermamma. Tro meg, Sobril kan fint skrives ut til alkoholikere.Noen leger lukker øynene og andre leger vet ikke helt hvordan det er fatt med alkoholismen.

Anonymkode: d13b7...b3b

Uansett hva. Vildes mor er en elendig mor

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært hint om det et par ganger, bl.a et rykte om at Vilde og noen "Pepsi Max" jenter hadde ruslet rundt i byen og gått forbi en alkoholisert dame som hadde tatt kontakt, Vilde hadde da rømt unna og oppført seg veldig merkelig... Husker ikke nøyaktig men mye tydet på at det var moren, evt en venn av moren.

Alt har frem til nå pekt mot at Vilde bor alene med moren, at de har dårlig råd, og at moren har alkoholproblemer. Så kommer dette sterke klippet som viser den helt typiske situasjonen der "barnet" må ta ansvaret og omsorg for sin forelder, prøver å ordne opp i økonomi og holde fasaden 😩 Det finnes så mange lignende skjebner rundt om, og det er fantastisk at Julie Andem og Ulrikke skildrer dette så sterkt, vakkert og sårt. Her er det garantert mange ungdom som vil kjenne seg igjen, desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...