Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli OT nå, men noen som vet om det er mulig å bli kvitt den elendigheta? Vil ikke ha linker over alt, bare jeg skriver et tall. 

Anonymkode: 5a670...b92

Lag en egen tråd om det temaet da...

Jeg er fortsatt nysgjerrig på Vildes familiebakgrunn jeg 😱 Håper at vi får se mer til det. Sana, bli sammen med Yousef da...

Anonymkode: 315ac...27d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag en egen tråd om det temaet da...

Jeg er fortsatt nysgjerrig på Vildes familiebakgrunn jeg 😱 Håper at vi får se mer til det. Sana, bli sammen med Yousef da...

Anonymkode: 315ac...27d

Er det ikke bare en uke igjen nå? Jeg har mistet troen på Skam jeg ass, og at vi får en bra avslutning.. Selv om det sikkert er realistisk at en 17 år gammel jente hører på mora si og dropper å dra på date med en mann som ikke er muslim, så er det sykt kjipt og ikke sånn jeg vil at det skal ende :(

Anonymkode: 019cd...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare en uke igjen nå? Jeg har mistet troen på Skam jeg ass, og at vi får en bra avslutning.. Selv om det sikkert er realistisk at en 17 år gammel jente hører på mora si og dropper å dra på date med en mann som ikke er muslim, så er det sykt kjipt og ikke sånn jeg vil at det skal ende :(

Hun er jo muslim også IRL. Så det utelukker jo å gjøre ting uansett foran et kamera. 

Anonymkode: 8f46a...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, hvor får Chris klærne sine fra? Hun går med en topp med bilde av pommes frites fra McDonalds i snakket om al-klippet! :nori:

Anonymkode: 7f0b8...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvor får Chris klærne sine fra? Hun går med en topp med bilde av pommes frites fra McDonalds i snakket om al-klippet! :nori:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mcdonalds+sweater&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xfries+sweater.TRS0&_nkw=fries+sweater&_sacat=0

:)

Anonymkode: 97bb1...1c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo muslim også IRL. Så det utelukker jo å gjøre ting uansett foran et kamera. 

Anonymkode: 8f46a...d5c

Jeg vet :) de hadde sikkert klart å løse det på en god måte uansett, hvis de vil/ville. Men har egentlig ikke troen på at Yousana blir noe av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 13.6.2017 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Det funker ikke på mobilen min, kun på pc. 

Hva slags mobi har du? Android er litt pes, men det fungerer tilslutt.

Anonymkode: 5be48...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mobi har du? Android er litt pes, men det fungerer tilslutt.

Anonymkode: 5be48...68c

Har android ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet :) de hadde sikkert klart å løse det på en god måte uansett, hvis de vil/ville. Men har egentlig ikke troen på at Yousana blir noe av.

Tror du..? Jeg er litt tvilende. Det må være fryktelig begrensende å være muslimsk kvinne som ønsker å bli skuespiller.. Jeg skjønner jo at akkurat Skam skrives rundt hennes tro, men sånn generelt går det vel nesten ikke.

Jeg føler nesten at vi har hastverk nå. Det er SÅ mye som burde skje, og så får vi bare uinteressante drypp mellom Eskild og Sana. Jeg mener, vi seere visste jo alt som "kom frem" i den chatten. Vil ha klipp!

Anonymkode: 6d485...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og en annen ting; jeg trodde generasjon prestasjon var myyyye mer utålmodige i sin kommunikasjon! Vente i dagevis på svar fra noen, liksom.. Er det noen i den generasjonen som gjør det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 14.49, 365vinter skrev:

Av en eller annen merkelig grunn syns jeg hun som spiller Noora har begynt å spille mye dårligere nå enn i de tidligere sesongene. Syns hun var best i sesong 1 og deler av sesong 2, men nå virker det som at hun skal være så "søt" når hun snakker. Mange av scenene med henne er så... cringe-worthy. Veldig synd, for hun er jo i utgangspunktet en tøff karakter som jeg likte godt.

Det er ikke så merkelig. Det heter fortellerteknisk virkemiddel, og er laget sånn for at vi skal irritere oss litt over henne i sesong 3 og 4. 

• I sesong 1 var Eva hovedperson. Hun hadde dybde, vi ble kjent med henne og likte henne godt. 
  • I sesong 2 var Noora hovedperson. Plutselig var Eva den litt irriterende venninna sa ting som ikke passet, og alltid drakk seg for full på fest.
  • I sesong 3 var Isak hovedperson.  Nå var det Noora sin tur til å være irriterende. Maste om William og dukket opp på de mest upassende tidspunkter.
  • Nå er det Sanas sesong og vi elsker henne, mens vi irriterer oss over Eva, Noora og Isak. 
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du..? Jeg er litt tvilende. Det må være fryktelig begrensende å være muslimsk kvinne som ønsker å bli skuespiller.. Jeg skjønner jo at akkurat Skam skrives rundt hennes tro, men sånn generelt går det vel nesten ikke.

Jeg føler nesten at vi har hastverk nå. Det er SÅ mye som burde skje, og så får vi bare uinteressante drypp mellom Eskild og Sana. Jeg mener, vi seere visste jo alt som "kom frem" i den chatten. Vil ha klipp!

Enig. Jeg tror hun reserverer seg mot å spille ting som hun anser som moralsk forkastelig. Tror aldri hun ville spilt en som blir sammen med en ikke-muslim, en som gjør opprør mot familien, en som drikker, kysser ..osv. Listen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hvit.rose skrev:

Enig. Jeg tror hun reserverer seg mot å spille ting som hun anser som moralsk forkastelig. Tror aldri hun ville spilt en som blir sammen med en ikke-muslim, en som gjør opprør mot familien, en som drikker, kysser ..osv. Listen er lang.

Men hun gjør jo ikke opprør mot familien om hun velger Yousef. Det var jo ikke sånn at hun fikk bedkjed om å holde seg unna han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kalevala skrev:

Det er ikke så merkelig. Det heter fortellerteknisk virkemiddel, og er laget sånn for at vi skal irritere oss litt over henne i sesong 3 og 4. 

• I sesong 1 var Eva hovedperson. Hun hadde dybde, vi ble kjent med henne og likte henne godt. 
  • I sesong 2 var Noora hovedperson. Plutselig var Eva den litt irriterende venninna sa ting som ikke passet, og alltid drakk seg for full på fest.
  • I sesong 3 var Isak hovedperson.  Nå var det Noora sin tur til å være irriterende. Maste om William og dukket opp på de mest upassende tidspunkter.
  • Nå er det Sanas sesong og vi elsker henne, mens vi irriterer oss over Eva, Noora og Isak. 

Nei. Jeg irriterer meg over sana...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
5 timer siden, Maleficenta skrev:

Men hun gjør jo ikke opprør mot familien om hun velger Yousef. Det var jo ikke sånn at hun fikk bedkjed om å holde seg unna han.

Ærlig talt. Hun fikk jo et indirekte forbud mot å velge Yosef, ser du virkelig ikke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Moren godkjente jo på ingen måte Yosef. Men la vekt på at hun ikke skulle gifte seg ennå, at det ikke ville være bra for Sana mtp religionen osv. Skulle Sana liksom gå i mot det?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, hvit.rose skrev:

Moren godkjente jo på ingen måte Yosef. Men la vekt på at hun ikke skulle gifte seg ennå, at det ikke ville være bra for Sana mtp religionen osv. Skulle Sana liksom gå i mot det?! 

Du har jo tolket klippet helt feil? Moren smilte jo når hun fortalte om Yousef og sa jo basically at de kunne være sammen, MEN at det er forskjell på å være betatt/forelsket og faktisk elske noen, og hun gav uttrykk for at de ikke kommer til å vare i framtiden pga forskjeller som livssyn

Anonymkode: 7ae87...b60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tolket klippet helt feil? Moren smilte jo når hun fortalte om Yousef og sa jo basically at de kunne være sammen, MEN at det er forskjell på å være betatt/forelsket og faktisk elske noen, og hun gav uttrykk for at de ikke kommer til å vare i framtiden pga forskjeller som livssyn

"Du er bare 17 år, du skal ikke gifte deg enda" med et smil. Jeg tolket det som at Sana kan flørte og være forelska, det er bare ikke så seriøst fordi hun er så ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei. Jeg irriterer meg over sana...

Da er du i mindretall :)

14 timer siden, Kalevala skrev:

Har sett folk skrive dette gjentatte ganger og er faktisk litt uenig 

I sesong 1 var Eva hovedpersonen, og introduserte oss på en måte for SKAM. Men i sesong to hadde hun nettopp blitt singel, og da har noen jenter tendenser til å overdrive med festing/alkohol og gutter, og dermed fikk vi sett en ny side av henne. I tillegg vil jeg si at Noora var like irriterende i sesong 2 som det hun var i sesong 3, væremåten hennes var alltid irrierende med måten hun snakket på/ting hun sa og gjorde, og derfor var det nesten kjedelig å følge med på henne. Så vil jeg heller ikke si at Isak er irriterende i Sana sin sesong? han er jo enda bedre nå enn han var i sesong 3 tenker jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toppen med bilde av pommes frites er fra styleconnection sine klær (bloggeren Kristin) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...