Gå til innhold

Kjæresten har fått beslaglagt tlf av politiet, bilder/videoer som er forbeholdt meg og typen min. Rettigheter?


alliecrandell

Anbefalte innlegg

Den 30. november 2015 at 20.34, AnonymBruker skrev:

Venninna mi ble slått av mannen sin, fikk jo bare litt blåmerker og brist noen ribbein i blant. De ble jo venner igjen etterpå, ikke noe biggie. 

:ironi:

Vold er noe som ikke bør tas lett på, uansett. 

Anonymkode: 471bc...2dc

Nå sammenligner du guttestreker og vold i hjemmet ;) Forstår at det finnes saker der man ikke har all fakta, men nå snakker jeg konkret om en sak som IKKE tilhører den kategorien. Dere skjønner ikke at staten driver butikk dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 21. november 2015 at 19.22, MapleSirup skrev:

seriøst?

Hørt om ransakelsesordre? Konfiskering?

En annen ting: politiet driter i sexbilder/nakenbilder etc. Det er nok intet nytt for de...

TS sa fra seg sine rettigheter til bildene i samme øyeblikk de ble tatt. 

Seriøst ja, så har de faktisk ikke fått hjemmel i loven til dette i dette tilfellet som jeg og min samboer tenkte oss. Vi ringte aktor i saken i dag (ettersom det er null fremgang og kommunikasjon) og aktor hadde ikke hørt om saken en gang! Han sa også at de ikke hadde grunnlag for å beholde denne tlf på bagrunn av en slosskamp. Så gjett hvem som skal hente tlf på selve lille julaften! Jo det er vi :-)  Og her krever ingen at tlf skal bli åpnet en gang :)

Må være fælt for alle dere der ute som mener han er så kriminell. 

Ellers takk til dere som har svart saklig :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. november 2015 at 3.43, AnonymBruker skrev:

Tull! Hvis politiet mistenker at det har vært tekstet om slåsskampen så er det VIRKELIG SKJELIG GRUNN FRA FOLK HØYT OPPE! Hvor slapt tror du egentlig det er.

Gjør du noe kriminelt og holder beviser for det så kan de brukes. Enkelt.

Anonymkode: b4c1d...344

Der tar nok du feil. Det gikk ikke igjennom hos aktor som god nok grunn, så telefonen blir hentet UTEN at de har vært inne på den. Så så slapt tror jeg at det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet gjorde ikke feil i å konfiskere den uansett. De må sikre bevis og så er det jo aktor som tar beslutningen videre.

Jeg håper DU har lært hvor lite som skal til for at andre personer skal se nakenbilder/sexbilder av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, alliecrandell skrev:

Seriøst ja, så har de faktisk ikke fått hjemmel i loven til dette i dette tilfellet som jeg og min samboer tenkte oss.

Politiet kan ta beslag så lenge noe kan ha betydning som bevis i en straffesak. En telefon kan ha betydning som bevis. Hvis de etter beslaget ikke fulgte opp saken videre så betyr ikke det at beslaget ikke var hjemlet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎01‎.‎12‎.‎2015 at 19.36, AnonymBruker skrev:

Bekymringsverdig at så mange skremmer TS ved å si at disse bildene blir snakkisen på politikontoret. Jeg regner med at dere bare troller da dette ikke stemmer overhodet. Politiet har taushetsplikt og en distribusjon av materiale de har tilegnet gjennom profesjonen sin er straffbart.

Anonymkode: 4288f...296

Det finnes vel egentlig ingen garanti for at politifolk ikke beholder slike bilder selv. Dessuten finnes det liksom ingen som kan kikke dem i kortene, og påse at politiet ikke gjør noe dem ikke skal gjøre...

Anonymkode: 8e7c7...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel egentlig ingen garanti for at politifolk ikke beholder slike bilder selv. Dessuten finnes det liksom ingen som kan kikke dem i kortene, og påse at politiet ikke gjør noe dem ikke skal gjøre...

Anonymkode: 8e7c7...34d

Joda, det finnes faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...