Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig og dra på byen når man er i et forhold?


urlm

Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis enig med mye du skriver på KG, men her tror jeg du enten ikke forstår hva TS mener eller er for farget av egne opplevelser og tar det personlig.

TS har ikke skrevet at hun (eller han) ikke skal dra ut på byen overhodet. 

Det eneste han har problemer med er at hun virker som en utpreget festjente (mer enn snittet, selv for sin aldersgruppe) og er usikker på om de derfor passer sammen. Da snakker vi ikke om en som tar seg en god fest iblant. Men en som MÅ ut flere ganger hver uke, enn som ikke kan bli brisen men må bli stupfull, og en som lager drama og dritt i fylla. En som synes alkohol er "stor stas" og utrolig kult, selv om hun er gammel nok til å kjøpe det selv og ikke må låne falsk leg av kusinen. 

Dette er delvis kanskje kulturelt - da jeg var tenåring festet vi, men ikke to-tre ganger i uken, det holdt med en. Vi kunne drikke for mye iblant, men etter påfølgende skallebank og fylleangst begrenset man seg litt dagen etter. Hvis man skapte drama og sjalusi i fylla og oppførte seg som en idiot, var man flau dagen etter framfor å gjøre det samme igjen.

Jeg synes ikke TS' dame er typisk 20, mer typisk 17. Jeg kjenner derimot noen fra bygde-Norge som var slik til de var 27, eller lenger. Så dette er forskjellig fra person til person. 

 

TAKK.

Dette beskriver meget godt hva jeg mener.


Det er ikke bare hyppigheten, men også hvordan hun drar ut. Hun drikker seg så full at hun ikke husker noe, ringer meg langt på natt og blir sjalu og sur hvis jeg ikke svarer, klager på meg hvis jeg ikke skal ut når hun skal, osv.

Føler rett og slett at jeg sliter med å holde følge med henne, fordi ikke bare skal hun ut, hun "rakker ned" på meg når jeg ikke ønsker å dra ut.

I tillegg til dette er det veldig vanskelig å få til noen konkrete planer med henne. At folk her inne faktisk foreslår en "kan vi sees om det ikke skjer noe bedre?"-modell synes jeg er helt vanvittig, og vitner ikke akkurat om noe sunt forhold, spør du meg.

Man må ikke være med på absolutt alt, og man kan, man må faktisk, dessverre, tilsidesette et par ting i ny og ne når man er i et forhold. Det virker som om jeg er klar for dette, men det bekymrer meg at hun ikke virker slik.

Man kan gjerne holde på slik hun gjør, jeg dømmer ikke, men det fungerer særdeles dårlig i et forhold, ihvertfall i et forhold med meg. Og jeg mener ikke at jeg er spesielt "sær" eller "kjip" som mener at man kanskje kan moderere seg litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjeldent. 

Syntes utesteder + alkohol er ett kjøttmarked. Misforstå meg rett, det betyr ikke at en aldri skal dra ut. Men syntes det er "singeloppførsel" å dra ut såpass ofte. Men nå sier du at dere er så unge, så er det mer akseptert. Hun trenger sikkert å "løpe" fra seg.

Det jeg også mener.

Det virker som om flere her ikke er enig i begrepet "singeloppførsel" og mener det er helt normalt og drikke seg dritings og dra på typiske trange, kjøttmarked-utesteder flere ganger i uken.

Det jeg sliter med å forstå er at hun har gitt uttrykk for at det er kjipt og dra ut når man ikke er singel, pusher for et forhold med meg (Det er faktisk hun som har pushet på dette), fortsetter å dra ut hele tiden og drikker seg nøyaktig like full (omtrent til det punktet hvor hun ikke husker noe mer) som hun har gjort hele tiden.

Så enten må hun gå lei av å dra ut fordi hun er i et forhold, gå lei av å være i et forhold fordi hun drar ut, eller bare blåse i at hun er i et forhold når hun drar ut.

Jeg har egentlig ikke vurdert muligheten for at hun ikke er trofast tidligere, men når hun gir uttrykk for at halve moroa med å dra ut er å være singel, og fortsetter å dra like mye etter at hun ikke lenger er singel, kan man jo begynne å lure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Mente ikke at du skulle sitte hele uken og vente på et svar fra henne, det forstår jeg jo blir for dumt. Kan hun ikke planlegge litt? Spørre venninnene sine om hvilke dager de skal ut, og så planlegge å være med deg f.eks. på fredag? 

Det at hun alltid blir for full og at hun prøver å gjøre deg sjalu er selvfølgelig ikke bra. Det er slitsomt, og det må du få henne til å forstå. 

Jeg tror dette forholdet er dødfødt. Dere er tydeligvis veldig ulike. Du kan ikke tvinge henne til å kutte ned på festingen hvis ikke det er det hun vil, og da er det jo tydelig at hun ikke passer så godt inn i din livsstil. Fokuser heller på trening og skolen, og finn deg en jente som deler dine interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke ut med henne, det synes jeg ikke er noe gøy, og det blir ofte drama.
Og jeg drar ofte ut uten og drikke meg helt drita, hun derimot..

Da tror jeg rett og slett hun er en dårlig match for deg. Forstår deg godt, regelrett fyll er usedvanlig lite tiltalende. Og seriøse prioriteringer mhp studier og trening osv i ung alder, sier mye om hva du kan forvente mhp holdninger senere i livet.

Anonymkode: 9d92c...698

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om at vi skal dra ut sammen neste torsdag. Har egentlig skydd det som pesten tidligere, fordi jeg ikke synes det er noe gøy og dra ut med dama, sånn rent generelt.

Har også blitt mye drama før når vi har vært ute sammen, men det var før vi egentlig var et par. Da gikk det ofte i at jeg snakket med noen andre, og hun ble kald og avvisende mot meg resten av kvelden og prøve å gjøre meg sjalu.

Orker ikke det dramaet igjen, men regner med at det skal gå greit nå. Spørs uansett hvor artig det er å dra på fylla med dama.

Når du dro på byen med kjæresten, hvordan håndterte du det? Hvor mye var dere sammen ila kvelden? Hva gjorde dere ute på byen? Føler det er en rubiks kube hvordan man skal få til det knirkefritt!

Vel, vi var jo bestevenner fra før av, så alle våre venner var felles. Vi var en gjeng. Selvfølgelig var vi sammen hele kvelden.

Anonymkode: 2827e...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til feilsitering og aggressivitet her, da.
Tror du misforstår meg litt, jeg sier ikke at jeg festet like mye som henne da jeg var 20, jeg sier jeg festet like mye som henne i høst.

Jeg "klager" ikke over at hun festet mye i høst, det gjorde jeg selv. Vi var vel egentlig ikke sammen engang i høst, da drev vi for det meste bare og holdt på.

Det jeg er bekymret over er at vi nå er i et forhold, og hun gir inntrykket av at hun har planer om å fortsette å dra ut 2-3 ganger i uken. Det synes jeg kan være problematisk fordi det gjør det veldig vanskelig for oss å se hverandre.

Har aldri sagt at det ikke er "passende" å feste når man er i et forhold, jeg har sagt at det er ganske normalt å moderere seg litt mer, sammenliknet med når man er singel. Single mennesker drar mye mer ut på byen, tro det eller ei.

Det er ikke snakk om at noen av oss skal slutte og feste, jeg liker selv og ta meg en fest i ny og ne, men jeg synes flere ganger i uken er unormalt mye når man er i et forhold, jeg synes egentlig det er unormalt mye når man er singel, men mulig jeg har en annerledes vennekrets på det området.

Og jeg ser du spør hvorfor jeg skal lage drama rundt det og gå ut. Grunnen til at jeg kanskje er ekstra lite begeistret for akkurat dette er
A) Det er når hun skal "ut" at hele problemet blir gjeldende, det er da ingenting annet gjelder.
B) hun blir alltid, alt for full.
C) Skal alltid ringe meg langt på natt, og blir sur og sjalu hvis jeg ikke svarer.
D) Jeg vet hvordan hun var i fylla før hun ble sammen med meg, og det ligger i bakhodet (gjør ting hun ikke husker, o.l.)
E) Gitt "assosiasjoner" tidligere til at det er kjedelig å dra ut når man ikke er singel, dvs når hun drar ut føler jeg at hun synes det er kjipt og ikke være singel,
F) Føler hun ser ned på meg hvis hun skal ut og ikke jeg, og er nok litt av grunnen til at jeg dro så mye ut i høst.


Så ja, ser ikke på det som noe positiv egenskap at dama drar ut hele tiden. Er vel en grunn til at man sier at man ikke burde date festjenter, men nå er det nå henne jeg har falt for..

Jeg er slettes ikke aggressiv, men jeg sier meningen min slik jeg ser den. Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke tar det opp med henne? Altså hvordan du føler det og tenker rundt fest og forhold?

Når du nå forklarer dramaet, så skjønner jeg deg litt mer. Ta det opp med henne! Hun kan ikke vite hvordan du tenker uten at du faktisk setter deg ned å snakker med henne.

"Satt" gubbe fordi jeg ikke liker å måtte tilpasse min timeplan og mine planer etter hvorvidt hun skal ut eller ikke? Fordi jeg setter pris på å kunne ha planer uten forbehold om at det skjer noe bedre?

Vet ikke hva slags skole du gikk på, men det er ikke veldig vanlig og konsekvent dra på fylla flere ganger i uken for studenter her jeg går, og da spesielt ikke om man er i et forhold.

Kan gjerne si oss uenige i hvorvidt det er nødvendig og drikke seg dritings flere ganger i uken for å ha et bra studentliv, men jeg vil gjerne ha meg frabedt flåsete, nedlatende kommentarer.

Og nei, jeg kjenner veldig få som oppførte seg slik hun gjør nå da de var 20. De fleste klarte å dra ut uten og drikke seg sanseløst fulle hver bidige gang, og de fleste hadde heller noe behov for å gjøre dette flere ganger i uken.

Jeg er stor tilhenger av at man skal få leve slik man vil, men enkelte livsstiler er bare ikke egnet for å fungere i et forhold, og jeg mener hennes faller inne under det, med mindre man har en veldig tålmodig type.

Rimelig sikker på at majoriteten av menn ikke vil satt pris på at dama flyr på byen og drikker seg dritings flere ganger i uken, men vi er vel bare "satte" gubber.

Og jeg er sikker på at det samme gjelder kvinner.

Virker som du tror jeg ønsker å kontrollere henne, eller setter andre standarder for kvinner enn menn, og at jeg har truffet et ømt, kvinnefrigjørende punkt hos deg (siden du kaller meg en "satt" gubbe). Dette tror jeg kommer av at du rett og slett ikke forstod hva jeg sa. Jeg klagde ikke over at hun dro ut så mye når jeg dro ut selv, jeg uttrykte bekymring for at hun ønsker å fortsette å dra ut like mye etter at vi ble involvert i et forhold. Begge dro ut alt for mye i høst etter min mening.

Det er ikke snakk om at jeg ønsker å "kue" dama mens jeg kan gjøre hva jeg vil. Det er snakk om å finne en balanse hvor vi faktisk kan se hverandre noen ganger i helgene, + mye mer annet som jeg allerede har tatt opp.

Gikk på høyskole, der var den mengden fest og moro helt vanlig. Hadde også kjæreste på den tiden, det gikk helt fint. Trengte vi tid sammen, snakket vi sammen om det. Verre er det faktisk ikke. Mange 2+-åringer har flyttet hjemmefra for første gang, det er mange på samme alder og lysten til å feste blir større. Det er heller ikke alle som fester mye i tenårene som da tar det igjen når de blir studenter. Dermed blir begge kategorier helt vanlige. Jeg synes du er en "satt gubbe" fordi du klager over festingen hennes og ting ved henne, men det virker jo ikke som om du har tatt det opp med henne på en ordentlig måte? Tenk over hvordan du ter deg, for min del, synes jeg det er kjedelig med mennesker som kun tenker skole, jobb og trening. Og ikke noe mer. Sånne mennesker har blitt for seriøse og satt for alderen, synes jeg.

Du har slettes ikke truffet et ømt punkt hos meg, hadde skrevet det samme til deg dersom du var en kvinne. Så det å dreie debatten over på kjønn, blir bare latterlig. Dersom du ønsker et voksent forhold, være voksen; KOMMUNISER. Dersom du ønsker å finne en balanse på forholdet deres, hvorfor har du ikke tatt det opp med henne? Spør henne om hva hun tenker, hvordan dere kan balansere flere ting i livene deres sammen? Det er hvordan voksne mennesker gjør det.

Forøvrig hadde jeg ikke hatt noen problemer med at min kjæreste var flere ganger i uken på byen, så lenge det ikke hadde påvirket økonomien vår negativt. Han vet hvor grensene i vårt forhold er, samt at vi har snakket sammen om hvordan vi ønsker at vårt forhold skal være. Det samme mener han om meg. Vi begrenser ikke livene til hverandre, men beriker dem. Hvorfor? Fordi vi snakker sammen i vårt forhold. Bare et lite tips.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Er ikke snakk om at hun skal gi opp festingen eller at jeg skal nekte henne å dra ut. Det er snakk om at det er et problem når hun mer eller mindre må holde av torsdager, fredager og lørdager i tilfelle "jentene" skal på fylla, og i de aller fleste tilfeller drar på fylla rundt 2 ganger i uken.

Mulig jeg har snåle venner, men ingen av vennene mine i forhold, som alle er studenter, drar ut hver eneste helg. Det blir et par ganger i måneden, og de som er samboere drar på fylla sjeldnere enn det.

Mulig du legger noe annet i "å dra ut", men med dette mener jeg regelrett fylla. De drar jo ut og gjør ting sammen i helgene, men de drar ikke på fylla hver eneste helg.

Det er flott at du har funnet en kjæreste som synes det er greit at du drar på fylla hver helg (gitt at det er dette du legger i "å dra ut"), men jeg mener ikke at det er å "gi opp livet sitt" om man dropper et par vanlige byturer en gang i blant og heller gjør noe med kjæresten.

Jeg ser litt av den samme tankegangen gå igjen i den siste setningen din som hun gir uttrykk for. Sier ikke at dette gjelder deg, men hun virker mer eller mindre besatt av at hun må være med på absolutt alt i frykt for at hun vil angre på det senere. Tviler på at noen, noensinne kommer til å sitte som 40-åring og rive seg i håret over at de ikke dro på det samme utestedet de drar hver eneste helg, én gang mer i uken.

Jeg vil ikke tvinge henne til å gjøre noe som helst, men jeg føler at om dette forholdet skal fungere må vi kunne klare å se hverandre litt i helgene. Det er ikke at hun drar på fylla hele tiden som er problemet, det er at det gjør det utrolig vanskelig å se hverandre som et resultat av det. Hun ser liksom på det som en selvfølge at man må ut og drikke hver helg, og føler også at jeg blir litt uglesett på av henne når jeg gir uttrykk for at jeg ikke ønsker å dra ut en helg. Dette gjør også at jeg ender opp med å dra ut når jeg egentlig ikke har lyst, og er nok noe av grunnen til at jeg har dratt ut enda mer enn henne denne høsten.

Er glad i å trene og gjøre det bra på skolen, det har ikke gått så bra hittil, for å si det sånn..

Slik du fremlegger det er jeg enig i at det er et problem.

Jeg var på byen så ofte jeg selv ønsket og går forsåvidt fortsatt ut som 35 årig småbarnsmor, men det at hun beslaglegger alle helger uten å inkludere deg noe særlig er ikke greit. 

Det er og regelrett helsefarlig å drikke alkohol så mye som hun gjør - dersom det er snakk om inntak av alkohol på ukentlig basis flere dager på rad. Dersom det er bokstavelig har hun jo et alkoholproblem.

Forklar henne det du sier her, og se hva hun svarer. Klarer hun ikke se at det er viktig å prioritere normale hensyn og en helt vanlig livsstil med "litt av alt" og ikke bare drikking, så bør du bare gå videre til en annen som er litt mer varierende i fritidssysler.

Det er jo virkelig bortkastet å bruke halve uka på festing når tross alt andre bruker tiden ikke bare på det, men også frivillighet og andre ting å fylle CV` en med i studietiden i tillegg til trening/kjæreste/venner uten alkoholkonsum osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slettes ikke aggressiv, men jeg sier meningen min slik jeg ser den. Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke tar det opp med henne? Altså hvordan du føler det og tenker rundt fest og forhold?

Når du nå forklarer dramaet, så skjønner jeg deg litt mer. Ta det opp med henne! Hun kan ikke vite hvordan du tenker uten at du faktisk setter deg ned å snakker med henne.

Gikk på høyskole, der var den mengden fest og moro helt vanlig. Hadde også kjæreste på den tiden, det gikk helt fint. Trengte vi tid sammen, snakket vi sammen om det. Verre er det faktisk ikke. Mange 2+-åringer har flyttet hjemmefra for første gang, det er mange på samme alder og lysten til å feste blir større. Det er heller ikke alle som fester mye i tenårene som da tar det igjen når de blir studenter. Dermed blir begge kategorier helt vanlige. Jeg synes du er en "satt gubbe" fordi du klager over festingen hennes og ting ved henne, men det virker jo ikke som om du har tatt det opp med henne på en ordentlig måte? Tenk over hvordan du ter deg, for min del, synes jeg det er kjedelig med mennesker som kun tenker skole, jobb og trening. Og ikke noe mer. Sånne mennesker har blitt for seriøse og satt for alderen, synes jeg.

Du har slettes ikke truffet et ømt punkt hos meg, hadde skrevet det samme til deg dersom du var en kvinne. Så det å dreie debatten over på kjønn, blir bare latterlig. Dersom du ønsker et voksent forhold, være voksen; KOMMUNISER. Dersom du ønsker å finne en balanse på forholdet deres, hvorfor har du ikke tatt det opp med henne? Spør henne om hva hun tenker, hvordan dere kan balansere flere ting i livene deres sammen? Det er hvordan voksne mennesker gjør det.

Forøvrig hadde jeg ikke hatt noen problemer med at min kjæreste var flere ganger i uken på byen, så lenge det ikke hadde påvirket økonomien vår negativt. Han vet hvor grensene i vårt forhold er, samt at vi har snakket sammen om hvordan vi ønsker at vårt forhold skal være. Det samme mener han om meg. Vi begrenser ikke livene til hverandre, men beriker dem. Hvorfor? Fordi vi snakker sammen i vårt forhold. Bare et lite tips.

Her på høyskolen er det bare fjortissgjengen i klassen som fester ofte og ikke bryr seg så mye om skolen. Resten tar studiene seriøst. Kanskje du var litt fjortiss da du gikk på høyskole og dermed så så du på det som helt normalt å feste så ofte? 

Anonymkode: 1241c...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at som vanlig blir du angrepet for å ville kontrollere henne. Hvis dette var en dame som skrev om kjæresten sin så ville nok stemningen vært noe annerledes, tenker jeg :)

Jeg er en jente på 22 år, bare så det er sagt. 

Ett av grunnene til at jeg er glad at jeg har en samboer som er mye eldre enn meg, er nettopp pga dette. At man rundt denne alderen absolutt må ut og drikke seg dritings. Får inntrykket av at man vet ikke hvordan man skal håndtere alkoholen og drar ut bare for å bli så blåst som mulig. Som du sier er det greit å dra ut for å være sosial og drikke, men at man skal ha som mål å bli så full som mulig - jeg hadde vært bekymret. 

Jeg tror dere har to forskjellige ideer av hva det vil være å være i et forhorhold. Et voksent forhold er ikke sånn, til tross for at folk her sier det er vanlig når man er i 20 årene. Ja da, man kan dra ut men at man skal totalt utelukke torsdag-søndag...da tenker hun mer på seg selv enn det dere har. Hun hørtes umoden ut og som en typisk 20 åring. Jeg hadde gått videre....

Anonymkode: fb257...9eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se. Hun vil ut å drikke seg drita flere ganger i uka, men du skal ikke være med. Hvis du er med, og snakker med noen andre, blir hun sur, lager drama og gir deg silent treatment. Hun synes det er viktigere å feste og drikke mest mulig mens hun er student, du synes det er viktigere å ha fokus på studiene. Sum a summarum virker det som om dere ikke passer sammen. Du skal selvfølgelig ikke organisere din hverdag og dine planer rundt hennes timeplan, det må gå begge veier. Og hvis det er sånn at film og festing er det eneste dere klarer å finne på sammen, virker det som om dere har lite til felles.

Du framstår som veldig fornuftig og reflektert, mens bildet du gir av henne, gir inntrykk av at hun er veldig umoden og mindre reflektert. Heller ikke noe godt utgangspunkt for et forhold hvor begge er fornøyd og har det bra.
Dette forholdet tror jeg kan gi deg mer frustrasjon enn glede, hvis det fortsetter sånn.

Jeg er i grunnen temmelig overrasket over hvor mange i tråden som synes det å feste og drikke seg full er så viktig i studietiden, at det overskygger både skole og kjæresteforhold. Jeg har to barn i 20-årene, og begge er veldig ferdig med den mest utagerende festinga. Det er vel i grunnen på tide å bli litt mer voksen når man har bikket 20, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på høyskolen er det bare fjortissgjengen i klassen som fester ofte og ikke bryr seg så mye om skolen. Resten tar studiene seriøst. Kanskje du var litt fjortiss da du gikk på høyskole og dermed så så du på det som helt normalt å feste så ofte? 

Anonymkode: 1241c...54c

Nei, fikk bra karakterer jeg :) Klarte å balansere kjæreste, skole, trening og festing :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på i noen måneder med en dame, og det begynner gradvis og bli mer seriøst og intenst. Det eneste som bekymrer meg er at dette er en festjente, hun drar ut hver eneste uke, ofte flere ganger. Dette er forsåvidt greit det når man er ung og singel, men jeg føler at det kanskje er litt voldsomt når man er i et forhold.

Hun er 20 og jeg er 22, begge er studenter første året. Dro selv ut minst like mye som henne dette første semesteret, og jeg innbiller meg at det er kanskje vanligere og dra mer ut på byen det første semesteret, da man ofte ønsker å danne nettverk og bli kjent med nye mennesker.

Det som bekymrer meg er at jeg har planer om å roe ned på dette den kommende tiden, og har egentlig et ønske om å ikke nødvendigvis dra på fylla hver eneste helg. Jeg syntes egentlig det bare var slitsomt og gikk hardt utover både trening og skole dette semesteret, og foretrekker egentlig og ikke dra på fylla hver eneste uke.

Hun derimot gir ingen inntrykk av at hun ønsker å roe ned. Hun virker veldig interessert i å bli et par, og har hintet til dette flere ganger. Har blitt ganske frustrert på meg fordi jeg virker usikker, og har sagt at hun har blitt redd for å knytte seg til meg fordi hun tror jeg kanskje vil slutte å se henne og såre henne. Jeg har forsikret henne om at det ikke er tilfelle, men sannheten er at det ikke er helt sant, jeg er utrolig usikker.

Jeg har gitt inntrykk av at jeg ønsker å ta noen rolige helger med henne fra tid til annen, og jeg har fortalt henne flere ganger at jeg har planer om å slutte å dra så mye på fylla. Skulle tro det var pinlig åpenbart nå at jeg ønsker at vi begge kanskje roer ned litt på festingen om dette skal fungere.

Men det virker ikke som hun forstår dette overhodet, og fortsetter og prate om hvor full hun skal bli neste helg, og hvordan vi må se hverandre hverdager fremfor helger, fordi hun vil dra ut i helgene.

Hvor ofte er det egentlig vanlig å dra på byen når man er i et forhold? Jeg innbilte meg at man roet litt ned på dette når man var i et forhold, tar jeg helt feil?

Som sagt er vi begge studenter i starten av 20-årene.

Jeg innbiller meg også at folk som er interessert i et seriøst forhold roer litt ned :) . Jeg er ikke i forhold men jeg går aldri ut på byen. Og har alltid blitt skremt av folk som går mye ut. Men det er meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spesielt å dra ut på byen en gang i uka eller oftere. Spesielt når man er student. De som sier her at de gjør det har enten ikke jobb i tillegg og dermed sløser de penger på byen som de heller kunne brukt på f.eks et bedre kosthold eller så tar de ikke studiene seriøst. 

Så jeg hadde aldri ville vært sammen med en mann som var sånn. Jeg selv studerer, trener og jobber annenhver helg (jobben min er i tillegg svært relevant for min utdanning og jeg lærer mye) og hverken jeg eller kjæresten har tid til å feste oftere enn en gang i blant som da blir mindre enn en gang i måneden.  

Anonymkode: 1241c...54c

Da har du utelukket ca. 80 % av studentene på Gløshaugen. :fnise: 

Anonymkode: b7dc8...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, vi var jo bestevenner fra før av, så alle våre venner var felles. Vi var en gjeng. Selvfølgelig var vi sammen hele kvelden.

Anonymkode: 2827e...349

Sammen hele kvelden? Nå vet jeg ikke om dere dro på barer eller klubber, men litt vanskelig/slitsomt og være med kjæresten hele kvelden når man drar på klubb?

Og om man skal være sammen hele kvelden høres det jo mye mer tiltalende ut og bare dra ut på date med dama, og heller dra ut med venner litt på siden.


Mulig jeg misforstår litt hva du legger i "sammen hele kvelden".. :P 

De gangene jeg har dratt ut med henne har vi dratt på en stappfull klubb og mistet hverandre med én gang. Derfor jeg egentlig synes det er kjedelig og dra på byen, da spesielt klubber, som singel. Synes ikke det er så gøy å danse at jeg bare kan stå og gjøre det i flere timer for meg selv før jeg drar hjem.


Som singel dro jeg enten ut med gutta på bar og sosialiserte, dro vi på klubber så sjekket vi damer. Føler rett og slett at de fleste klubber her, ihvertfall de alle drar på, er stappfulle kjøttmarked, og steder jeg ikke gidder å dra flere ganger i uken, spesielt ikke med dama.

Nå er jo ikke vi en sammensveiset vennegjeng heller. I starten dro vi jo en del ut sammen, mest fordi vi var på samme faddergruppe, og man endte liksom opp med å dra ut med de man kjente derfra i etterkant. Etterhvert har vi begynt å skli mer fra hverandre, vi henger liksom ikke med de fra faddergruppen lengre, og har liksom funnet våre egne gjenger som ikke har noe med hverandre å gjøre. Er derfor ikke kjempenaturlig at vi drar ut sammen heller; blir jeg med henne kjenner jeg ikke de andre, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slettes ikke aggressiv, men jeg sier meningen min slik jeg ser den. Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke tar det opp med henne? Altså hvordan du føler det og tenker rundt fest og forhold?

Når du nå forklarer dramaet, så skjønner jeg deg litt mer. Ta det opp med henne! Hun kan ikke vite hvordan du tenker uten at du faktisk setter deg ned å snakker med henne.

Gikk på høyskole, der var den mengden fest og moro helt vanlig. Hadde også kjæreste på den tiden, det gikk helt fint. Trengte vi tid sammen, snakket vi sammen om det. Verre er det faktisk ikke. Mange 2+-åringer har flyttet hjemmefra for første gang, det er mange på samme alder og lysten til å feste blir større. Det er heller ikke alle som fester mye i tenårene som da tar det igjen når de blir studenter. Dermed blir begge kategorier helt vanlige. Jeg synes du er en "satt gubbe" fordi du klager over festingen hennes og ting ved henne, men det virker jo ikke som om du har tatt det opp med henne på en ordentlig måte? Tenk over hvordan du ter deg, for min del, synes jeg det er kjedelig med mennesker som kun tenker skole, jobb og trening. Og ikke noe mer. Sånne mennesker har blitt for seriøse og satt for alderen, synes jeg.

Du har slettes ikke truffet et ømt punkt hos meg, hadde skrevet det samme til deg dersom du var en kvinne. Så det å dreie debatten over på kjønn, blir bare latterlig. Dersom du ønsker et voksent forhold, være voksen; KOMMUNISER. Dersom du ønsker å finne en balanse på forholdet deres, hvorfor har du ikke tatt det opp med henne? Spør henne om hva hun tenker, hvordan dere kan balansere flere ting i livene deres sammen? Det er hvordan voksne mennesker gjør det.

Forøvrig hadde jeg ikke hatt noen problemer med at min kjæreste var flere ganger i uken på byen, så lenge det ikke hadde påvirket økonomien vår negativt. Han vet hvor grensene i vårt forhold er, samt at vi har snakket sammen om hvordan vi ønsker at vårt forhold skal være. Det samme mener han om meg. Vi begrenser ikke livene til hverandre, men beriker dem. Hvorfor? Fordi vi snakker sammen i vårt forhold. Bare et lite tips.

Synes egentlig det er litt merkelig at du plutselig vinkler "oppgittheten" din mot at jeg ikke snakker med henne. Hele poenget med tråden var jo at jeg ville rådføre meg litt før jeg evt. gjorde det. Høre hva som er normalt, og hvordan andre evt. takler det. Har jo som sagt også nevnt det, men har jo selvfølgelig ikke lyst til å begynne å klage til henne over at hun drar så mye ut, vil ikke være den personen.

Sist lørdag ringte hun meg på fylla midt på natten igjen, midt i eksamensperioden. Da jeg fant ut at hun ikke engang husket hva hun hadde sagt i samtalen, og var bekymret for at hun hadde sagt noe dumt, prøvde jeg og ta det opp med henne at hun drikker alt for mye. Nevnte bare at hun drikker alt for mye, og at hun må slutte og bli så full fordi det ikke er lurt osv.

Og nei, du kalte meg en "satt gubbe" fordi jeg ikke synes det er ideelt at kjæresten drar ut og drikker seg full flere ganger i uken. Dette kommer jo frem senere i akkurat samme setning. Vet ikke om du er totalt ute av stand til å se at det finnes en mellomting mellom å drikke seg dritings flere ganger i uken og å være en "satt gubbe" som kun tenker skole, jobb og trening, eller om du bare går inn for å lage tidenes stråmann akkurat nå. Jeg ønsker å gjøre det bra på skolen fordi det er derfor jeg faktisk går på skole, ikke for å feste, derfor er det naturligvis første prioritet. Jeg må jobbe for å tjene penger til livets opphold, så har ikke mye valg der. Trene gjør jeg fordi, tro det eller ei, jeg synes det er gøy, og det er en lidenskap for meg. At jeg har en sunn og fornuftig lidenskap betyr ikke at den er kjedelig, da er det mange kjedelige folk der ute. Og jeg er langt fra seriøs som person, tro meg.

Du fortsetter å prøve å få dette til å handle om at jeg ikke har tatt det opp med henne. Som sagt tidligere er hele poenget med denne tråden og høre litt rundt hva som er normalt, evt. rådføre meg litt, før jeg tar det opp med henne.

Har ikke felles økonomi akkurat, (og takk gud for det, hun er blakk hele tiden), men her er jo ikke problemet økonomisk, men sosialt. Du kaller meg "satt" bare fordi jeg ikke synes det er ideelt at hun fester så mye, hva er jeg da om jeg spør om hun kan roe ned på festingen? Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

La meg se. Hun vil ut å drikke seg drita flere ganger i uka, men du skal ikke være med. Hvis du er med, og snakker med noen andre, blir hun sur, lager drama og gir deg silent treatment. Hun synes det er viktigere å feste og drikke mest mulig mens hun er student, du synes det er viktigere å ha fokus på studiene. Sum a summarum virker det som om dere ikke passer sammen. Du skal selvfølgelig ikke organisere din hverdag og dine planer rundt hennes timeplan, det må gå begge veier. Og hvis det er sånn at film og festing er det eneste dere klarer å finne på sammen, virker det som om dere har lite til felles.

Du framstår som veldig fornuftig og reflektert, mens bildet du gir av henne, gir inntrykk av at hun er veldig umoden og mindre reflektert. Heller ikke noe godt utgangspunkt for et forhold hvor begge er fornøyd og har det bra.
Dette forholdet tror jeg kan gi deg mer frustrasjon enn glede, hvis det fortsetter sånn.

Jeg er i grunnen temmelig overrasket over hvor mange i tråden som synes det å feste og drikke seg full er så viktig i studietiden, at det overskygger både skole og kjæresteforhold. Jeg har to barn i 20-årene, og begge er veldig ferdig med den mest utagerende festinga. Det er vel i grunnen på tide å bli litt mer voksen når man har bikket 20, mener nå jeg.

Synes bare det er så kjipt at det ikke skal fungere pga "logistikk", når vi klikker så bra ellers. Har aldri hatt det så gøy med en jente før, vi har utrolig bra kjemi når vi er sammen.

Er jo ikke det at film og festing har vært det eneste vi har klart å finne på, men vi har vinglet litt mellom useriøst og seriøst mye av tiden, og da har det liksom blitt til at vi har hatt veldig "useriøse" møter, tok jo kjempelang tid før vi i det hele tatt så en film sammen, de første 30 gangene vi var sammen lå vi bare i sengen og pratet i timesvis og gjorde egentlig ingenting.

Hun virker relativt voksen og intelligent når jeg er med henne, men hun har et veldig barnslig forhold til alkohol, og virker sykelig opptatt av å skulle være med på absolutt alt, hele tiden.

Jeg ble også temmelig overrasket, og kjenner henne veldig godt igjen i det enkelte sier her. Oppfatningen om at man må feste omtrent så mye det fysisk lar seg gjøre i frykt for at man vil angre når man er 40. Jeg tror man angrer mer som 40 åring om man ikke har blitt det beste man kan være fordi man prioriterte elendig som 20-åring.

Hun er mer eller mindre besatt av dette, og begynner etterhvert å pushe dette over på meg også, som får meg til å føle meg utilstrekkelig om jeg ikke fester flere ganger i uken, noe som egentlig er helt sykt. Hun snakker hele tiden om "hva man angrer på når man er voksen" og at hun må gjøre alt dette så mye som mulig mens hun er ung. Jeg synes det bare høres direkte stressende ut og leve slik, og blir stressa bare av å tenke på det.

Nå kommer jeg kanskje til få noen negative kommentarer på denne uttalelsen, men jeg føler at dette er en holdning som er mye mer vanlig blant kvinner, ihvertfall i moderne tid. Kvinner har kanskje en større tendens til å tenke at deres "prime" er i 20-årene, og bekymre seg i større grad over dette. Jeg bekymrer meg ihvertfall særdeles lite over om jeg fester for lite; hva jeg gjør er klinkende likegyldig så lenge jeg trives med det og det ikke går utover viktigere ting. Jeg synes det blir slitsomt når folk skal "mase" eller prøve å rakke ned på meg og kalle meg en "satt gubbe" fordi jeg ikke deler deres syn om viktigheten av å dra på byen flere ganger i uken. Jeg drar på byen når jeg har lyst og anledning, og det er dessverre ikke flere ganger i uken. Hører stadig vekk om folk som gruer seg til å dra ut fordi de er slitne eller har mye å gjøre på skolen, og har egentlig aldri skjønt besettelsen over å feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes egentlig det er litt merkelig at du plutselig vinkler "oppgittheten" din mot at jeg ikke snakker med henne. Hele poenget med tråden var jo at jeg ville rådføre meg litt før jeg evt. gjorde det. Høre hva som er normalt, og hvordan andre evt. takler det. Har jo som sagt også nevnt det, men har jo selvfølgelig ikke lyst til å begynne å klage til henne over at hun drar så mye ut, vil ikke være den personen.

Sist lørdag ringte hun meg på fylla midt på natten igjen, midt i eksamensperioden. Da jeg fant ut at hun ikke engang husket hva hun hadde sagt i samtalen, og var bekymret for at hun hadde sagt noe dumt, prøvde jeg og ta det opp med henne at hun drikker alt for mye. Nevnte bare at hun drikker alt for mye, og at hun må slutte og bli så full fordi det ikke er lurt osv.

Og nei, du kalte meg en "satt gubbe" fordi jeg ikke synes det er ideelt at kjæresten drar ut og drikker seg full flere ganger i uken. Dette kommer jo frem senere i akkurat samme setning. Vet ikke om du er totalt ute av stand til å se at det finnes en mellomting mellom å drikke seg dritings flere ganger i uken og å være en "satt gubbe" som kun tenker skole, jobb og trening, eller om du bare går inn for å lage tidenes stråmann akkurat nå. Jeg ønsker å gjøre det bra på skolen fordi det er derfor jeg faktisk går på skole, ikke for å feste, derfor er det naturligvis første prioritet. Jeg må jobbe for å tjene penger til livets opphold, så har ikke mye valg der. Trene gjør jeg fordi, tro det eller ei, jeg synes det er gøy, og det er en lidenskap for meg. At jeg har en sunn og fornuftig lidenskap betyr ikke at den er kjedelig, da er det mange kjedelige folk der ute. Og jeg er langt fra seriøs som person, tro meg.

Du fortsetter å prøve å få dette til å handle om at jeg ikke har tatt det opp med henne. Som sagt tidligere er hele poenget med denne tråden og høre litt rundt hva som er normalt, evt. rådføre meg litt, før jeg tar det opp med henne.

Har ikke felles økonomi akkurat, (og takk gud for det, hun er blakk hele tiden), men her er jo ikke problemet økonomisk, men sosialt. Du kaller meg "satt" bare fordi jeg ikke synes det er ideelt at hun fester så mye, hva er jeg da om jeg spør om hun kan roe ned på festingen? Nettopp.

Siden du har så store problemer med hvordan hun oppfører seg og ikke snakker med henne, hvorfor kaster du da bort tiden din og hennes? Det skjønner ikke jeg. Dere har åpenbart forskjellig livsstil, så hva skal du egentlig med henne?

Stråmenn driver jeg ikke med, men måten du ordlegger deg på, får deg til å muligens virke som noe du kanskje ikke er. Jeg kjenner ikke deg, så jeg svarer basert på hva du selv skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret om mine barn i den alderen hadde drukket seg stup fulle flere ganger i uken, men nå har det vært mye alkohol problemer i min familie, så det farger nok synet mitt noe. Men likevel - det er ikke sunt å drikke seg fra sans og samling flere ganger i uken enten man er 20 eller 40. 

Men TS, jeg tror ikke det nytter å ta DEN debatten med henne. Om man blir "moraliserende" så går hun bare i forsvar. Du kan ganske enkelt si til henne at hennes livsstil ikke passer så godt sammen med din livsstil, og at du ikke er villig til å leve hennes, så om forholdet skal kunne utvikle seg, så er det hun som må endre litt på sin. Det handler jo ikke om at du vil kontrollere eller bestemme over henne. Hun har jo et valg. Hun kan fortsette å leve som hun gjør, men da uten kjæreste, eller så kan hun jobbe litt mer med å kombinere kjæreste OG egentid. 

Jeg jobbet på nattklubb da jeg var på deres alder, og gjenkjente jo festløvene som var ute hver eneste helg og ravet rundt. Det var ikke mennesker jeg ønsket å bli nærmere kjent med må jeg innrømme. Jeg hadde aldri orket. Syntes ikke den gang at det var så himla kult å våkne opp med fylleangst og uggen følelse i kroppen, og synes ikke det nå heller. 

Lykke til med samtalen du absolutt MÅ ta med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...