Gå til innhold

Ingen fungerende antibiotika igjen.. :(


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

 https://www.newscientist.com/article/dn28513-bacteria-now-resistant-even-to-last-resort-antibiotics

Until now, a type of bacteria known as Gram negative have remained susceptible to one particular class of antibiotics, called polymyxins. These have become known as “last resort” antibiotics, increasingly used to treat infections that resist every other kind.

In 2012, the World Health Organisation classified colistin, the most widely used polymyxin, as being critically important for human health. But that didn’t stop farmers around the world, especially in China, from using large quantities of colistin to fatten up pigs and chickens.

Tja...skavisse, hva slags vitaminer skal vi blande i griseforet i år?

Hmm... vi kan jo prøve den nyeste og hotteste antibiotikatypen, du vet den som bakteriene enda ikke har utviklet resistens mot?

JA! Knakende god ide.

:murvegg:


Svartedauen: Her skal du motstand næringsrike kropper finne.

Den som vil tjene penger på elendigheten: Sett pengene i selskaper som utvikler bakteriofager. (Google it, lazy bastard)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 https://www.newscientist.com/article/dn28513-bacteria-now-resistant-even-to-last-resort-antibiotics

Tja...skavisse, hva slags vitaminer skal vi blande i griseforet i år?

Hmm... vi kan jo prøve den nyeste og hotteste antibiotikatypen, du vet den som bakteriene enda ikke har utviklet resistens mot?

JA! Knakende god ide.

:murvegg:


Svartedauen: Her skal du motstand næringsrike kropper finne.

Den som vil tjene penger på elendigheten: Sett pengene i selskaper som utvikler bakteriofager. (Google it, lazy bastard)

Det er til å bli totalt fortvilet av... :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg tror nok det er en god del frem i tid at bakteriofager blir et mainstream alternativ til antibiotika. Kommer selvfølgelig litt an på hvor fort utviklingen skjer, den dagen folk begynner å dø og blir skadet i hopetall av infeksjoner som vi nå ser på som småtterier, går det kanskje fort. Jeg tror det vil bli svært vanskelig å få den generelle befolkningen med på injisering av virus for å bli frisk. Men hvem vet, kanskje jeg undervurderer folk. Å bevilge penger til utvikling av nye antibiotikatyper burde være et sterkere fokus enn det er i dag!

Og hvorfor vi nå er i ferd med å miste en av de bete legemiddeltypene vi noen gang har sett er rett og slett bare tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et alvorlig problem og en varslet katastrofe. Slik jeg har forstått det så ligger mye av årsaken hos husdyrhold for meieri- og kjøttproduksjon fordi antibiotika brukes som et middel for å kunne opprettholde produksjonen til tross for dårligere sanitærforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...