Gå til innhold

Venninne hadde droppet meg hvis jeg var homofil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette fortalte hun meg selv. Jeg blir så provosert av sånne uttalelser. Hun snakker åpent om hvor mye hun hater fordomsfulle folk(rettet mot sin religion, da hun er utenlandsk), men er selv den mest fordomsfulle av de alle... Jeg vet rett og slett ikke om en person som kommer med slike uttalelser er noen jeg føler jeg har så mye til felles med..

Har tatt meg utrolig nær av dette. Rett og slett fordi jeg så sterkt misliker at folk er mot homofili. Hadde dere tatt dere nær av dette?

Anonymkode: 3fead...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Ja, jeg hadde tatt meg nær av dette, ikke at jeg ble såret, men jeg hadde blitt sint. 

Jeg hadde kuttet ut en av mine venner hvis de var sterkt homofobe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært venn med en homofob, på samme måte som at jeg ikke hadde vært venn med en kvinnehater eller rasist.

Jeg er selv homofil (mann) og opplever ofte at jeg må akseptere de homofobiske kjærestene til venninnene mine. Hadde jeg derimot blitt sammen med en kvinne-fiendtlig mann så hadde de nok sluttet å snakke med meg ganske umiddelbart. Det er rart hvordan noen mennesker kun er opptatt av sin egen situasjon, og er helt blinde for andres.

Anonymkode: 1ac18...65b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært venn med en homofob, på samme måte som at jeg ikke hadde vært venn med en kvinnehater eller rasist.

Jeg er selv homofil (mann) og opplever ofte at jeg må akseptere de homofobiske kjærestene til venninnene mine. Hadde jeg derimot blitt sammen med en kvinne-fiendtlig mann så hadde de nok sluttet å snakke med meg ganske umiddelbart. Det er rart hvordan noen mennesker kun er opptatt av sin egen situasjon, og er helt blinde for andres.

Anonymkode: 1ac18...65b

Godt poeng +1

"Hadde dere tatt dere nær av dette?"

Nei, og jeg hadde nok ikke brydd meg stort mer om "vennen" heller , da en jeg har sterke aversjoner mot hykleriske folk, og siden personen i tillegg kunne "dumpet" meg for legning , så var vi aldri ordentlige venner i utgangspunktet heller...

"Good riddance", eller hva man nå sier i slike situasjoner.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda verre å ha fordommer mot homofili enn å ha fordommer mot religion.  Homofili kan man ikke forandre, men man kan velge om man vil tro.  Tror ikke jeg hadde greid å være venninne med et slikt menneske!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok tenkt at det var urolig frekt og korttenkt å si og mene. Men som hyller av Skapelsen selv, så har jeg forståelse for at noen troende er indoktrinert med den meningen om at det er "Adam and Eve not Adam and Steve", men om man faktisk tar ork til deg å snakker på en høflig spørrende måte til disse så har de ikke et eneste argument med poeng som forsvarer meningen sin. Så jeg ville tenkt at det bunnet i indoktrinering og ikke nødvendigvis oppriktig hat.
Kjenner dog til en god del kvinner og menn som er pro-homofile (pro-støttere) som sletter folk på facebook eller grisejuler de med en gang om de sier noe homofobt. For eksempel etter Cailtyn Jenner ble Bruce fikk jeg med meg at flere i min krets hadde fulgt etter en som hadde likt en Anti-transgender gruppe på facebook, og jult han opp på vei hjem fra byen og truet han ut av kommunen og det syns jeg blir for drøyt. Jeg mener, så lenge ikke homohaterne sprer hatet sitt eller utøver hatet sitt, så skal de jo få ha meninga si i fred. Det blir jo ikke som med jenten i tråden din, som åpenbart var veldig opptatt av å si frem meningen sin, når hun egentlig burde holdt den privat.
 

Anonymkode: ceec2...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri vært venn med et menneske som var homofob, rasist eller hva som helst i den duren. Hadde faktisk kuttet ut så og si hvem som helst tvert om jeg hadde funnet ut at de hadde slike holdninger. Skjønner ikke at du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Dette fortalte hun meg selv. Jeg blir så provosert av sånne uttalelser. Hun snakker åpent om hvor mye hun hater fordomsfulle folk(rettet mot sin religion, da hun er utenlandsk), men er selv den mest fordomsfulle av de alle... Jeg vet rett og slett ikke om en person som kommer med slike uttalelser er noen jeg føler jeg har så mye til felles med..

Har tatt meg utrolig nær av dette. Rett og slett fordi jeg så sterkt misliker at folk er mot homofili. Hadde dere tatt dere nær av dette?

Anonymkode: 3fead...f22

 

Nei.Jeg er vant med det.Har alt fra prostituerte og pastorer som venner.Hva de gener om hverandre tar jeg ikke hensyn til. Har et ganske bred og stor omgangskrets.

Sa giddet ikke bry meg.Har de fordommer eller er konservative.deres problema.Jeg bryr meg ikke.Jeg liker folk fra uansett "stasted",Det er livet mitt.Jeg hadde ikke hart jobb om meg ikke aksepterte folk som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at fordommer kommer av uvitenhet. La venninna di treffe noen homofile, uten at de oppgir legningen sin. Bli kjent med dem og se at de er helt normale mennesker. Det eneste forskjellige er at de forelsker seg i en av samme kjønn. Jeg er selv bifil og dermed hatt kjærester av begge kjønn. Dette har gjort at flere har avslørt sin uvitenhet (homofobi) de gangene jeg har vært i et hetroforhold og senere måttet innrømme at jeg "er jo helt vanlig" etter å ha sett meg sammen med en av eget kjønn.

Det er viktigere å opplyse enn å avvise homofobe. Etter hvert skjønner de hvor dumt de selv tenker. Be dem tenke seg at barnet deres er homofil, hadde de avvist det? Etter å ha kjent barnet sitt hele livet og sett hvilket fantastisk menneske det er? 

Anonymkode: 57c99...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...