Gå til innhold

Rett inn i syklus - gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet at alt som kommer til prøving og graviditet er veldig individuelt fra person til person, men jeg føler jeg aldri får nok informasjon så jeg må bare spørre :D  Jeg sluttet på Loette 01 november, fikk det som kalles (?) bortfallsblødning 03.11 og den sluttet 06.11. Jeg og mannen min ønsker å starte prøvingen igjen nå (hatt pause på prøvingen siden april og gikk på pillen gjennom sommeren). Vi hadde oss 14.11 og skal forsøke igjen nå i helgen. Siden vi bor i to forskjellige byer frem til desember så blir det vanskelig å få ting til å klaffe 110% med el, men vi prøver de gangene vi møtes uten å stresse med hverken prøvingen eller at det skal klaffe med el/ikke klaffe. 

Hva er sjansen for at jeg har blitt gravid nå? Går jeg rett inn i syklus etter en liten periode på pillen igjen? Når kan jeg forvente å få mensen igjen, kan jeg gå ut i fra at bortfallsblødningen var en vanlig uke? Jeg pleier å ha mensen i 7-8 dager, så en så kort periode me blødning er uvanlig for meg. :) 

Anonymkode: e2777...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Alt er helt umulig å svare på. Sannsynligheten for å bli gravid er ca 20% HVIS man har sex rundt EL, men det er umulig å forutsi når du har/skal ha EL eller mensen, siden du nettopp sluttet på p-piller. Sannsynligheten er derfor en plass mellom 0 og 20 %...

Om du går rett inn i syklus er også vanskelig å vite, noen gjør det, andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er helt umulig å svare på. Sannsynligheten for å bli gravid er ca 20% HVIS man har sex rundt EL, men det er umulig å forutsi når du har/skal ha EL eller mensen, siden du nettopp sluttet på p-piller. Sannsynligheten er derfor en plass mellom 0 og 20 %...

Om du går rett inn i syklus er også vanskelig å vite, noen gjør det, andre ikke. 

I see.. :) Takk for svar :*  

Anonymkode: e2777...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk direkte tilbake til 28 dagers syklus etter mange år på pillen. Trodde det var en god ting, men har ikke blitt gravid på det halve året siden jeg sluttet.... Gynekologen som akkurat sjekket meg og ikke fant noe galt sa at det kun er ca 10% sjanse selv om man har sex under eggløsningen.

hadde egentlig trodd det skulle klaffe på første forsøk! Men, men det skjer nok til slutt. Har jo akkurat mista retten til barnehageplass iom at selv om jeg blir gravid på første forsøk så føder jeg etter fristen! Men nå blir jeg glad bare jeg får en positiv test!

lykke til! De fleste klarer det rimelig fort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok siste p-pille 25/10 og fikk EL 10/11. Hadde både positiv EL-test, EL-slim og stikking i eggstokk. Men om det resulterte i graviditet, det vet jeg ikke ennå :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...