Gå til innhold

Hvorfor synes mange at dyr er søtere enn barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt klart der selv, og måtte jeg valgt mellom å dulle med en baby og en søt hundevalp, katt, eller noe slikt ville gått for det siste ti av ti ganger. Har det med pels å gjøre? Store øyne? Og uansett hva grunnen måtte være - burde ikke skaperverket ta selvkritikk når vi foretrekker noe annet enn våre egne? Må jo være noe feilprogrammering ute og går her :P

Anonymkode: 74813...9d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer kan være søte de, men de kan ikke måle seg med dyreunger, nei :fnise: De er jo så myke og skjønne. Og best av alt: STILLE!

Endret av Cashbah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst tror jeg det er pga pelsen. Dyr er jo ikke søte når de er barberte..

Også er det noe med øynene, i hvertfall for min del. Griser synest jeg ikke er søte fordi de har så mye hvitt i øynene, og derfor ser det ut som menneskeøyne.

 

Aner ikke, men dette var min mening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer bråker, lukter verre enn elefanter og de er alltid klissete. Hadde du ville lekt med en katt som luktet apedritt og føltes som å ta på snørr? For ikke å snakke om de irriterende feite hendene. Å klappe en unge er omtrent like tilfredsstillende som å klappe en krystallkule. 

Egentlig er unger bare en krystallkule og ørten pakker margarin i en ekkel slimete forpakning. Ikke rart folk avskyr dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som foretrekker ekle dyr foran fantastiske små babyer. Så det er ikke alle som er feilprogrammert.

Anonymkode: f583d...286

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyer bråker, lukter verre enn elefanter og de er alltid klissete. Hadde du ville lekt med en katt som luktet apedritt og føltes som å ta på snørr? For ikke å snakke om de irriterende feite hendene. Å klappe en unge er omtrent like tilfredsstillende som å klappe en krystallkule. 

Egentlig er unger bare en krystallkule og ørten pakker margarin i en ekkel slimete forpakning. Ikke rart folk avskyr dem.

Jeg går ut i fra at dette er en mening du har arvet av din mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare pga pelsen. Grisunger er jo søte! 

Men fugleunger er stygge (de som klekkes nakne). Samme er menneskebabyer. Er ikke rart vi trenger å ruses på hormoner for å synes de er søte. Jeg har hatt et par små perioder i livet hvor jeg har  vært skikkelig babysyk og hadde lyst på et helt kull med unger. Jeg skylder på hormoner, for jeg fatter ikke i ettertid hva jeg tenkte med. Regner med det er slik mange kvinner føler seg permanent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...