Gå til innhold

Det er nummeret før jeg klikker, men.. vent litt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Disse få menneskene. De som tydeligvis har pekt meg ut fra dag 'en av, hvorfor er de ufine mot meg?

Jeg er hyggelig og nøytral tilbake, men opplever hver gang at taktikkene blir endret. De blir frekkere og mer direkte. Og jeg gjør så godt jeg kan for å svare så ærlig og oppriktig som mulig. Men personene stenger ørene, og forholder seg like sur. Og igjen står jeg og føler meg som en spedalsk. 

Så kommer dagen. Den dagen ikke legger skjul på hva de synes om meg. De viser det mest med ansiktet, og gjennom likegyldighet.      Jeg kjenner med en gang at jeg kunne ha mistet alle hemninger og bedt de om å la være med denne idiotiske og teite oppførselen. At jeg ikke finner meg i å bli behandlet slik!  Men jeg lar dette passere, da jeg alltid får en snikende følelse av at dette er en plan.   Nemlig å få meg til å reagere, slik at konflikten endelig kommer fram. Startet av rasende meg.

Og provokatøren, jo hun forholder seg taus og går fri. 

Men som sakt kjære dere, så unngår jeg å reagere slik.  For her til lands er moralen sådan, at den som slår neven i bordet og setter stemme på urettferdigheten, er den som lager bråk.

 

Men hvorfor gjør noen dette mot sine håndplukkede offre? 

Hva er målet deres?

 

 

 

Anonymkode: f6f01...9ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, har opplevd det samme før. Ble sagt at jeg var den som alltid lagde drama og ødela for andre. Sannheten var at jeg sprakk til slutt av å bli behandlet dritt, og sa i fra (kanskje ikke på den beste måten men nok var nok) og alle andre støttet selvsagt den som smilte og latet som at h*n var heeeelt uskyldig og ikke visste noenting.

Bare unngå de, ignorer de så godt du kan og la de ha det så godt i "riket" sitt. De går nok på en knekk en gang.

Anonymkode: a85e6...005

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadisme, personen koser seg ved å prøve å få andre til å lide. 

Anonymkode: ac3d7...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike folk er ikke fornøyd med livet sitt, og sliter nok med dårlig selvtillitt i tillegg. De har et sterkt behov for å tråkke andre mennesker ned i søla for å hevde seg selv. Kom deg unna slike mennesker! Det nytter ikke å si ifra til sånne, de manipulerer og manipulerer...Husk at det er ikke din feil., og du er ikke paranoid.

Veldig fint at du sa ifra, forresten! Husk, direkte konfrontasjon idet øyeblikket personen slår til. Helst med vitner til stede.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Hvis dere er voksne mennesker og en "gjeng" ikke liker deg.. Hvorfor holder du deg ikke bare unna?

Jeg kjenner ingen voksne mennesker som går sammen i en gjeng og plukker seg ut et tilfeldig offer. Det kan være at du er skikkelig taktløs, har sagt noe de reagerer på eller at de rett og slett ikke liker deg. Som jeg skjønner det så ser du bare på kroppsspråket at de ikke liker deg, så kan du ikke bare akseptere det og gå videre?
Hvorfor fortsetter du å klenge deg innpå en gjeng som ikke ønsker å være sammen med deg? Spesielt når du sier de har vist dette fra dag èn! Hvorfor ikke finne noen andre venner?

Det er ikke alltid hele verden det er noe galt med. Noen ganger må man se seg litt i speilet også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ?

Hvis dere er voksne mennesker og en "gjeng" ikke liker deg.. Hvorfor holder du deg ikke bare unna?

Jeg kjenner ingen voksne mennesker som går sammen i en gjeng og plukker seg ut et tilfeldig offer. Det kan være at du er skikkelig taktløs, har sagt noe de reagerer på eller at de rett og slett ikke liker deg. Som jeg skjønner det så ser du bare på kroppsspråket at de ikke liker deg, så kan du ikke bare akseptere det og gå videre?
Hvorfor fortsetter du å klenge deg innpå en gjeng som ikke ønsker å være sammen med deg? Spesielt når du sier de har vist dette fra dag èn! Hvorfor ikke finne noen andre venner?

Det er ikke alltid hele verden det er noe galt med. Noen ganger må man se seg litt i speilet også :) 

Dette er dessverre utbredt på arbeidsplasser, i tillegg til i andre sammenhenger

Anonymkode: a07d7...b14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse få menneskene. De som tydeligvis har pekt meg ut fra dag 'en av, hvorfor er de ufine mot meg?

Jeg er hyggelig og nøytral tilbake, men opplever hver gang at taktikkene blir endret. De blir frekkere og mer direkte. Og jeg gjør så godt jeg kan for å svare så ærlig og oppriktig som mulig. Men personene stenger ørene, og forholder seg like sur. Og igjen står jeg og føler meg som en spedalsk. 

Så kommer dagen. Den dagen ikke legger skjul på hva de synes om meg. De viser det mest med ansiktet, og gjennom likegyldighet.      Jeg kjenner med en gang at jeg kunne ha mistet alle hemninger og bedt de om å la være med denne idiotiske og teite oppførselen. At jeg ikke finner meg i å bli behandlet slik!  Men jeg lar dette passere, da jeg alltid får en snikende følelse av at dette er en plan.   Nemlig å få meg til å reagere, slik at konflikten endelig kommer fram. Startet av rasende meg.

Og provokatøren, jo hun forholder seg taus og går fri. 

Men som sakt kjære dere, så unngår jeg å reagere slik.  For her til lands er moralen sådan, at den som slår neven i bordet og setter stemme på urettferdigheten, er den som lager bråk.

 

Men hvorfor gjør noen dette mot sine håndplukkede offre? 

Hva er målet deres?

 

 

 

Anonymkode: f6f01...9ed

Foregår dette på arbeidsplassen din?

Kan du evt ta det opp med HMS-ansvarlig, dersom dette foregår på jobb?

Du kan få rådgivning hos http://www.arbeidstilsynet.no/

og hos Arbeidsmiljøsenteret http://www.arbeidsmiljo.no/konflikt/¨

 

http://www.arbeidsmiljo.no/manipulatorene-iblant-oss/

 

 

Anonymkode: a07d7...b14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse få menneskene. De som tydeligvis har pekt meg ut fra dag 'en av, hvorfor er de ufine mot meg?

Jeg er hyggelig og nøytral tilbake, men opplever hver gang at taktikkene blir endret. De blir frekkere og mer direkte. Og jeg gjør så godt jeg kan for å svare så ærlig og oppriktig som mulig. Kan du utdype dette? Men personene stenger ørene, og forholder seg like sur. Og igjen står jeg og føler meg som en spedalsk. 

Så kommer dagen. Den dagen ikke legger skjul på hva de synes om meg. De viser det mest med ansiktet, og gjennom likegyldighet.  Kan du fortelle mer om dette, konkret hva de gjør?     Jeg kjenner med en gang at jeg kunne ha mistet alle hemninger og bedt de om å la være med denne idiotiske og teite oppførselen. At jeg ikke finner meg i å bli behandlet slik!  Men jeg lar dette passere, da jeg alltid får en snikende følelse av at dette er en plan.   Nemlig å få meg til å reagere, slik at konflikten endelig kommer fram. Startet av rasende meg. Hvorfor får du den følelsen? Har de gjort dette mot deg tidligere?

Og provokatøren, jo hun forholder seg taus og går fri. Kan du fortelle om en eller flere episoder der dette har skjedd?

Men som sakt kjære dere, så unngår jeg å reagere slik.  For her til lands er moralen sådan, at den som slår neven i bordet og setter stemme på urettferdigheten, er den som lager bråk.

 

Men hvorfor gjør noen dette mot sine håndplukkede offre? 

Hva er målet deres?

 

 

 

Anonymkode: f6f01...9ed

Anonymkode: a07d7...b14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er lurt om TS snakker med fastlegen sin om dette, og også med psykolog.

Anonymkode: a07d7...b14

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er lurt om TS snakker med fastlegen sin om dette, og også med psykolog.

Anonymkode: a07d7...b14

Ja, TS burde ikke måtte slite med dette alene, uansett hva som er årsaken.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det her hørtes ikke bra ut. 

Du burde fortelle legen din om disse tankene og teoriene slik at du kan få adekvat hjelp.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre utbredt på arbeidsplasser, i tillegg til i andre sammenhenger

Anonymkode: a07d7...b14

Da burde vel TS ta den detaljen med i HI, siden det utgjør en veldig stor forskjell på hvordan å håndtere situasjonen. Om det er på arbeidsplassen kan man ta det opp med sjefen eller noen andre.

Syntes fremdeles hele HI bare går ut på at TS påtar seg en offerrolle mens alle andre bare er ekle og slemme. Kunne gjerne ha slengt med noen eksempler eller beskrevet HVORFOR det har blitt sånn, for det ligger alltid noe bak når flere mennesker oppfører seg sånn mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da burde vel TS ta den detaljen med i HI, siden det utgjør en veldig stor forskjell på hvordan å håndtere situasjonen. Om det er på arbeidsplassen kan man ta det opp med sjefen eller noen andre.

Syntes fremdeles hele HI bare går ut på at TS påtar seg en offerrolle mens alle andre bare er ekle og slemme. Kunne gjerne ha slengt med noen eksempler eller beskrevet HVORFOR det har blitt sånn, for det ligger alltid noe bak når flere mennesker oppfører seg sånn mot deg.

Det kan ligge bak at noen på en arbeidsplass eller skole fant ut at de ikke likte deg og fikk med resten av kollegiet på å fryse deg ut eller gjøre skolehverdagen til en slitsom opplevelse.

Anonymkode: 8dab0...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ligge bak at noen på en arbeidsplass eller skole fant ut at de ikke likte deg og fikk med resten av kollegiet på å fryse deg ut eller gjøre skolehverdagen til en slitsom opplevelse.

Anonymkode: 8dab0...a95

Jeg skjønner det om TS går på ungdomsskolen.

Men om dette er en skole det er snakk om så er det jo bare å la være å henge med disse folkene?! TS skriver jo at hun gjentatte ganger prøver å oppnå kontakt, er det ikke da bare greit å la det være? Samme om det er på en arbeidsplass egentlig, eller da kan du ta det opp med sjefen eller HMS-ansvarlig. 

Alle kan ikke like alle, men om HELE skolen ikke vil være med deg, og INGEN på arbeidsplassen vil være med deg... Vel, da er det kanskje noe i det. 

Det er jo bare å unngå disse menneskene. Hvis de ikke liker deg så syntes de det er plagsomt at du oppsøker dem, og da er det like greit (for alle parter) å bare ikke henge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger selv sine venner og hvem man vil omgås. Hvorfor henge med noen som drar deg ned?

Anonymkode: 74917...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...