AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 Jeg skjønner meg ikke på det her, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke stormaktene gjør noe med det. Så til tittelen. Har de det, eller kan de få det? De skyr jo ingen midler, så da håper jeg verdenssamfunnet utsletter middelalder-viruset før de får muligheten til det selv. JEG ORKER IKKE MER AV DENNE DRITTEN!!!!!! Anonymkode: d6ecd...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 Man vet jo ikke om man har det, men det er uansett et stort taktisk feilgrep å angripe med atomvåpen uten at man selv har blitt angrepet med det, fordi det eskalerer konflikten så inni granskauen hinsides. Selv religiøse ekstremister forstår at om de først slipper trollet ut av esken og begynner med atomvåpen så kommer den delen av verden til å teppebombes med atomvåpen som motsvar. Anonymkode: 96034...b4c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Kommer de til å fortsette med å gjøre terrorhandlinger, før de faktisk får "makten" over hele verden?Eller kommer de til å tape til slutt? Jeg leste en kommentar på VG om at dette er begynnelsen av slutten for IS, men skjønner ikke helt den selv. Fra mitt perspektiv, så virker det som om at verden er på vei inn i 3. verdenskrig, og det bare er snakk om tid før terroristene tar over verden. Anonymkode: 772dd...f23 4
Fotballflue Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg håper hvertfall at det er begynnelsen av slutten for IS. Endret 14. november 2015 av Fotballflue 4
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 2016, terrorisme, død. Eneste jeg sier
Mann 42 Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Kommer de til å fortsette med å gjøre terrorhandlinger, før de faktisk får "makten" over hele verden?Eller kommer de til å tape til slutt? Jeg leste en kommentar på VG om at dette er begynnelsen av slutten for IS, men skjønner ikke helt den selv. Fra mitt perspektiv, så virker det som om at verden er på vei inn i 3. verdenskrig, og det bare er snakk om tid før terroristene tar over verden.Anonymkode: 772dd...f23IS kommer til å bli utradert som militær organsiasjon innen ganske kort tid. Det er uunngåelig. De kommer til å fortsette å eksistere som undergrunnsbevegelse og drive med terror på samme måte som Al Quaida, men forhåpentligvis ikke med den samme suksessen som Al Quaida har hatt. De har jo avdelinger over hele verden. Forestillingen om at terroristebevegelser skal kunne ta over verden er temmelig urealistisk. De vil kunne avstedkomme spredte terrorangrep, men ikke stort mer. Og når de blir plagsomme nok, vil de få rikelig av den sorten oppmerksomhet som i sin tid pulveriserte den venstreradikale terroren i Europa. 4
Testosteron Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 IS kommer ikke til å ta over hele verden. IS er en islamistisk organisasjon og kan derfor bare ha makten i områder hvor befolkningen er muslimsk. Akkurat som Taliban kom til makten i Afghanistan fordi regimet var svakt, har IS kommet til makten i deler av Irak og Syria fordi regimet var svakt og de har kunnet fylle et makt-vakum, men samtidig trenger ethvert regime støtte i befolkningen. Derfor vil aldri islamister komme til makten i land med en ikke-muslimsk befolkning 1
Djungelvrål Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Det er 300 millioner ekstreme radikale muslimer i Verden, hvis ikke IS får has på vesten så er det vel andre som klarer det. Det finnes utallige ekstreme muslimske grupper, skulle tro IS var den eneste. 1
Gjest Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 (endret) - Endret 6. desember 2015 av Intruder
yxnyx Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Lederen i IS blir drept, sammen med noen fremstående medhjelpere. Dermed forsvinner kjernen i IS, og grupperingen mister sin relevans. Dette kommer imidlertid ikke til å hjelpe hverken Midt-Østen eller Europa det minste. Problemet er jo at bortimot 20% av verdens muslimer er klin gærne (ekstremister). Hvordan i huleste ordner du opp i et sånt problem?! 5
WubWub Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 (endret) NATO er det mektigste krigsmaskineriet verden noen gang har sett i historien. USA alene hadde gruset hele resten av verden sammenlagt i en konvensjonell krig - men de er ikke alene. For de har militærallianser og pakter med de sterkeste og rikeste landene i verden samt de har militærbaser spredd over hele kloden. De har hangarskip som er mektigere enn et gjennomsnitt lands flystyrke. Hva har IS av militært utstyr som tilsier at de kan få verdensherredømme? Hvor mange tanks har de? 50 000+ ? 50 000+ jager fly? Hvor mye artilleri? Hvor stor er manpoweren til styrkene deres? Det må være ganske høyt om de skal ta over verden. Kanskje de har over 20 millioner soldater? Og hvordan tenker du deg at de skal projecte power globalt da? Da må de også ha transport utstyr, logistikk og krigsskip til å beskytte transport båtene. Men for å få til alt det her må de også ha en meget stor lommebok. Og for å ha en meget stor lommebok så må man ha en stor industri som eksporterer varer eller selger råvarer. Hva slags ressurser mener du IS sitter på som tilsier at de har inntekt nok til å holde hjulene igang i krigsmaskineriet som skal ta over verden?Jeg vet de har et par oljebrønner, men det er da bare nok til å betale for noen tusen AK-47, SUV's , granater og rakett kastere.Hvor får de resten av pengene til å finansiere en militærstyrke som overgår USA sitt militære budsjett på over 600 milliarder dollar? 600 milliarder som forøvrig bare er 3,6% av USA sin totale BNP. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt "om IS kan ta over verden?" .. Er du seriøs? Ja la oss leke med tanken om at IS helt magisk har skaffet seg et par tusen milliarder dollar. Hvilke land ville vært dumme nok til å solgt de moderne stridsvogner , bombefly/jagerfly, ubåter, destroyere, hangarskip og teknologi for kommunikasjon/logistikk og etterretning?Eller tenker du de har industri og teknologi til å produsere alt selv? Wait what? Endret 14. november 2015 av WubWub
Tibbie Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Jeg tror ikke at dette er begynnelsen på noen slutt. IS eksisterer nok ennå når jeg er gammel og borte. Om de skal ta over verden, blir ikke det før om mange, mange generasjoner. Men hallo, hvor realistisk er vel det uansett?Grunnen til IS er deres foreldre. De læres opp til å mene at de gjør det eneste rette (akkurat som oss), og det samme gjør de nå med sine egne barn. Det er ikke alle foreldre som tar bilde mens barna deres poserer med et menneskehode i hånden. For at barna ikke skal bli som sine foreldre, bør de "blandes" med andre kulturer sånn at de ser det finnes andre retninger å gå før det er for sent. Kanskje få venner som ikke er ekstreme. Meeeeen hvem tør vel integrere seg med IS-medlemmer? Ikke jeg.Nei, jeg aner ikke hva som kan ta slutt på IS. Måten de tvinger folk inn i gruppa på, gjør bare at de vil fortsette å vokse.Kjæresten min tror at det som vil hjelpe er at de får en sterk og fredfull regjering. Utdannede og fredfulle muslimer. Men det tror jeg ikke er helt trygt...Lederen i IS blir drept, sammen med noen fremstående medhjelpere. Dermed forsvinner kjernen i IS, og grupperingen mister sin relevans. Dette kommer imidlertid ikke til å hjelpe hverken Midt-Østen eller Europa det minste. Problemet er jo at bortimot 20% av verdens muslimer er klin gærne (ekstremister). Hvordan i huleste ordner du opp i et sånt problem?!20%?! Hæ, hvor har du hentet det tallet fra? :O Har hørt det er nærmere 0,003% av muslimene som er ekstremister.Men nei, drap av lederen vil nok ikke ha noe å si. Dette er nok ganske selvgående mennesker som vil fullføre sin mening med livet uansett.
NordicViking Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Kommer de til å fortsette med å gjøre terrorhandlinger, før de faktisk får "makten" over hele verden?Eller kommer de til å tape til slutt? Jeg leste en kommentar på VG om at dette er begynnelsen av slutten for IS, men skjønner ikke helt den selv. Fra mitt perspektiv, så virker det som om at verden er på vei inn i 3. verdenskrig, og det bare er snakk om tid før terroristene tar over verden.Hvordan ser du for deg at terrorister som IS "tar over hele verden"? IS er en terrorgruppe, ikke et land innenfor definerte grenser. Deres mål er riktignok et verdensomspennende kalifat, men det er ikke noe annet enn en utopisk drøm. Per i dag er både USA og Russland "allierte" i krigen mot IS, og jeg kan vanskelig se for meg at Kina skulle ha noen interesse av å støtte IS. Dermed er løpet i praksis kjørt for IS. De kan sikkert lage mye jævelskap og drepe menge uskyldige mennesker i tiden framover, men de kan ikke overleve på lang sikt som en slagkraftig militærmakt når stormaktene går sammen om å fjerne dem. De vil sakte men sikkert bli bombet sønder og sammen, lederskapet vil bli drept, ressursene vil tømmes eller ødelegges, og de vil til slutt bli jaget ut av både Syria og Irak.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 http://www.militaryindustrialcomplex.com/Så ser du hva som driver krig i verden. Anonymkode: eb969...4ff
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 http://www.militaryindustrialcomplex.com/Så ser du hva som driver krig i verden.Anonymkode: eb969...4ffMen det må ikke blandes inn at det er noe konspirasjon og at det er en hemmelig organisasjon som styrer verden som iscenesetter krig og ulykker med mer. Anonymkode: eb969...4ff
Gjest Castielz Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Håper russerne slakter hver eneste en av dem, og alle som støtter dem.Uten nåde.
NordicViking Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Har de det, eller kan de få det?Nope! De kan i beste fall lage såkalte "skitne bomber".
Lanista1984 Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Har de det, eller kan de få det?Anonymkode: d6ecd...0bcNei. Det er ekstremt lite sannsynlig. Hvis de kan vokse seg såpass store og mektige, vil det ta mange år.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Under andre verdenskrig klarte vi å knuse to ekstreme ideologier med rå makt. Vi jevnet tyske og japanske byer med jorden etter flere år med teppebombing, og vi rykket inn i byene med en hærstyrke verden verken før eller siden har sett maken til. Med dagens snillisme-krig vil vi aldri klare å knuse ekstremistene. En enkelt rakett som tar ett militært mål vil bare skape mere hat. Vi så det allerede under Korea og Vietnamkrigen, da altså skal gjøres "rent" vinner vi aldri. Anonymkode: d307b...599 3
Mann 42 Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Under andre verdenskrig klarte vi å knuse to ekstreme ideologier med rå makt. Vi jevnet tyske og japanske byer med jorden etter flere år med teppebombing, og vi rykket inn i byene med en hærstyrke verden verken før eller siden har sett maken til. Med dagens snillisme-krig vil vi aldri klare å knuse ekstremistene. En enkelt rakett som tar ett militært mål vil bare skape mere hat. Vi så det allerede under Korea og Vietnamkrigen, da altså skal gjøres "rent" vinner vi aldri. Anonymkode: d307b...599Hvilke to ideologier var det? Vi har fortsatt nazizter, rasister og japanere som mener at de stammer fra gudene selv. Ikke forveksl en militær seier med en ideologisk. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå