AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 Nå har det vært så mye snakk om det som har skjedd i Paris. Ja det er helt forferdelig og jeg føler meg redd.Tror dere dette kommer til å skje i Norge? Burde vi være redde? Anonymkode: 947c5...92b 1
maskineple Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 (endret) Nei, du må bare stemme riktig neste valg. Høyre er det gode partiet. FrP kanskje. KrF og Venstre, de er ok. Men, ikke stem på noen rødgrønne partier som feks AP,SV,MDG,Rødt. Aldri, Never. Ever. EVER. Endret 14. november 2015 av maskineple 7
Ruccula Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Det hjelper ikke å gå rundt å være redd.. Men det er på ingen måte urealistisk at noe lignende vil kunne skje i Norge. Dette kommer det nok bare til å bli mer og mer av. Det finnes ikke et ondere dyr enn menneske dyret
SD2018 Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Ikke vær redd. Du bør leve livet som om det ikke finnes noen farer. Hvis du vil, så kan du gjøre noen forberedelser i tilfelle man blir nødt til å klare seg uten strøm en dag eller to. Og kjøp noen varme klær i tilfelle man er nødt til å oppholde seg utendørs i en dag eller to. Bortsett fra det; lev, dans, ha det gøy!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 Mange er nok redde, og flere nordmenn vil nok dø i terrorangrep i fremtiden. Vi vet bare ikke når. Rådet er likevel å leve som normalt. I Paris skjedde det på en restaurant/kafe (?). Hva var sannsynligheten for å gå et sted der det ikke var så mange, kun for å skyte en og en? Kan ikke hilde oss unna alt i livet, bare på grunn av eventuelle angrep. Men at det er lov å være redd, det er det. Jeg er det og blir mer og mer rasistisk og fremmedkulturell-hater. Liker det ikke, men ser ikke hvordan man skal kunne stole på hvem av dem som ikke er IS. Anonymkode: 3a75f...634
Vampen Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Det kommer sjelden noe godt ut av å gå rundt og være redd. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Det kommer sjelden noe godt ut av å gå rundt og være redd. Det kommer sjelden noe godt ut av å være uforberedt eller naiv heller. Anonymkode: 13c63...959 15
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Ikke alle muslimer er terrorister, men alle (99 %) terrorister er muslimer. Anonymkode: 08221...f66 6
Snof Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 En frykt som går over hverdagen din, der du bekymrer deg for terror eller annet i det daglige liv er ikke bra. En slik frykt bringer ikke noe godt med seg, og selv om terrorfaren er reell, så er en slik frykt lite produktiv. 1
WubWub Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Det er større fare for at du sklir i dusjen å brekker nakken, eller at du skal få hjerteinfarkt mens du sitter foran pcen, eller at du skal dø i en bil ulykke, få en is-tapp i hodet mens du går ute om vinteren, eller sette maten i halsen å bli kvelt enn at du skal dø av terror.Om du skal gå rundt å bekymre seg om alt man kan dø av så må man isolere seg ganske kraftig. En ting er sikkert og det er at ingen slipper unna livet i live. Personlig er jeg ikke redd for terror for jeg bor i en liten by. Hadde jeg bodd i Oslo derimot hadde jeg holdt meg unna områder som er folksomme. Men det hadde jeg uansett gjort terror eller ei, for den byen fremstår for meg veldig utrygg, fiendtlig og kald. Politiet har jo i Oslo gått ut å sagt at man skal unngå øyekontakt med andre mennesker for i "noen kulturer" kan det oppfattes som aggressjon, så det å titte på folk kan være en invitasjon til å bli banket opp eller voldtatt. Det er ikke det Norge jeg vokste opp i ! Heldigvis er det ikke slike tilstander i min by - enda. 2
Example Skrevet 14. november 2015 #13 Skrevet 14. november 2015 Nytter ikke å gå rundt å være redd for deg selv når det gjelder terror. Sjansen for at du er et sted hvor dette skjer er usannsynlig liten.Som nasjon derimot, burde vi være bekymret. Det er ingen tvil om at våre politikere spiller et høyt spill med norske borgeres sikkerhet når det kommer til denne masseinnvandringen. 4
altflyter Skrevet 14. november 2015 #14 Skrevet 14. november 2015 Redd? Ja, i grunnen. Men det er ikke særlig konstruktivt. Vi må bare følge med og være optimister
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #15 Skrevet 14. november 2015 TS her. Jeg mener ikke at jeg går rundt redd 24/7. Men tror dere dette kommer til å skje i Norge? Anonymkode: 947c5...92b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #16 Skrevet 14. november 2015 Det er større fare for at du sklir i dusjen å brekker nakken, eller at du skal få hjerteinfarkt mens du sitter foran pcen, eller at du skal dø i en bil ulykke, få en is-tapp i hodet mens du går ute om vinteren, eller sette maten i halsen å bli kvelt enn at du skal dø av terror.Om du skal gå rundt å bekymre seg om alt man kan dø av så må man isolere seg ganske kraftig. En ting er sikkert og det er at ingen slipper unna livet i live. Personlig er jeg ikke redd for terror for jeg bor i en liten by. Hadde jeg bodd i Oslo derimot hadde jeg holdt meg unna områder som er folksomme. Men det hadde jeg uansett gjort terror eller ei, for den byen fremstår for meg veldig utrygg, fiendtlig og kald. Politiet har jo i Oslo gått ut å sagt at man skal unngå øyekontakt med andre mennesker for i "noen kulturer" kan det oppfattes som aggressjon, så det å titte på folk kan være en invitasjon til å bli banket opp eller voldtatt. Det er ikke det Norge jeg vokste opp i ! Heldigvis er det ikke slike tilstander i min by - enda.Eh, når og hvor? Kilde! Anonymkode: 43d33...397
WubWub Skrevet 14. november 2015 #17 Skrevet 14. november 2015 (endret) Eh, når og hvor? Kilde!Anonymkode: 43d33...397Eh , I OSLO STÅR DET KLART OG TYDELIG I MITT INNLEGG OG NÅR? NÅR SOM HELST SKAL DU UNNGÅ SE FREMMEDE I ØYNENE OM DU SETTER PRIS PÅ HELSA DI. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/--ikke-se-fremmede-i-oynene-1.1126804- Ikke se folk i øyneneOslopolitet oppfordrer folk til ikke å se fremmede i øynene når de er ute på byen. Det kan fremprovosere vold.Blikkontakt kan ifølge politiet ofte provosere til vold som kunne vært unngått.- Noen kan føle det provoserende. Det er synd at det er sånn, men provoserende blikk er nok til å oppleve vold, sier politioverbetjent Geir Tveit ved Grønland politistasjon.Volden er grovereSå langt i år har antall anmeldelser av voldshendelser i sentrum økt sammenlignet med i fjor. Endret 14. november 2015 av WubWub 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #18 Skrevet 14. november 2015 Men tror dere dette kommer til å skje i Norge?Ja, helt sikkert, men det vil skje i Oslo, heldigvis. Bare rett og rimelig at de skal få nyte fruktene av sitt målbevisste arbeid. Anonymkode: a11d0...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #19 Skrevet 14. november 2015 Eh , I OSLO STÅR DET KLART OG TYDELIG I MITT INNLEGG OG NÅR? NÅR SOM HELST SKAL DU UNNGÅ SE FREMMEDE I ØYNENE OM DU SETTER PRIS PÅ HELSA DI. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/--ikke-se-fremmede-i-oynene-1.1126804Blikkontakt kan ifølge politiet ofte provosere til vold som kunne vært unngått.- Noen kan føle det provoserende. Det er synd at det er sånn, men provoserende blikk er nok til å oppleve vold, sier politioverbetjent Geir Tveit ved Grønland politistasjon.Volden er grovereSå langt i år har antall anmeldelser av voldshendelser i sentrum økt sammenlignet med i fjor.Det burde være opplagt at det er dumt å aktivt gå inn for å provosere. Det er ikke her tale om "øyenkontakt", men "provoserende blikk" - to svært ulikesider av en sak. Det du henviser til er forøvrig også fra 2006. Anonymkode: 43d33...397 1
WubWub Skrevet 14. november 2015 #20 Skrevet 14. november 2015 Det burde være opplagt at det er dumt å aktivt gå inn for å provosere. Det er ikke her tale om "øyenkontakt", men "provoserende blikk" - to svært ulikesider av en sak. Det du henviser til er forøvrig også fra 2006.Anonymkode: 43d33...397Ser det er problemer med leseforståelsen her. ikke bare må du spørre om hvor blikkkontakt er farlig når det står klart og tydelig i innlegget mitt, men du viser også til at du ikke leste artikkelen jeg gav deg. Eller du forstod den kanskje ikke? POLITIET SIER : "Blikkontakt kan ifølge politiet ofte provosere til vold som kunne vært unngått.". Altså er ET BLIKK NOK.Natteravneren som du siterer derimot prater om "provoserende blikk". Men jeg holder heller min tillit til politiet som har mye bedre kompetanse og tall på dette en det denne natteravneren. Ja, har voldsbildet i Oslo blitt bedre siden 2006 kanskje? Siden du ikke tenker det er relevant lenger? FEIL. Det er nå mye mer vold i Oslo enn 2006. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå