Gå til innhold

Er folk sjokkerte over terroren?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jada, poenget var at statistikk på hvor mange som vil innføre sharia har noen fallgruver.

Hijab er for noen kun et religiøst symbol. Og neida, man trenger ikke være undertrykt av egen familie for å bli radikalisert. Denne jenta er dog ikke radikalisert. 

Ja, enig. Poenget var rettet til statistikker om hvor mange som vil innføre det, og at det finnes fallgruver i mye av sik statistikk. 

Men i alle dager da mann, du må roe litt ned. Leste du innlegget mitt? Jeg har faen ikke tatt i forsvar en religiøs lov! Som jeg har nevnt til de over, så sa jeg kun noe om at mange har en annen og mildere tolkning av sharia og derfor vil slik statistikk ha fallgruver, og kanskje ikke være så god å bruke som argument for hvor mange sure epler det er. Jeg er rimelig lei av at din diskusjonsretorikk i alle dine tråder går på å tillegge andre meninger de ikke har! Ikke svarer du på spørsmålet mitt heller! 

Og en annen ting, hvorfor gidder du? Alt går til helvete, og Europa ryker uansett, ja men hvis du virkelig, virkelig tror på det, hvorfor bruke resten av tiden din her i trygge, gode Norge på å prøve å overbevise mennesker som er så jævla skakk-kjørte om at alt bare skal gå til helvete? Eller er det kanskje ikke så svart-hvitt? 

Og jadajadajada, jeg vet at jeg også må roe meg litt. 

Ja, det mener du. Jeg tenker at man kan åpenbart det da, siden slik som hun jenta gjorde det. Samme greia som at kristne tror på Bibelen med de spiser blåskjell likevel, og aksepterer homofile likevel. "Du kan ikke tro på Jesus uten å hate homofile." Jo. 

Hijab er ikke i utgangspunktet et religiøst symbol da det ikke er religiøst forankret i koranen. Det er derimot et kulturelt og ideologisk symbol som er innført av islamister. Det blir (nesten) som at man går med hakekors på armen fordi man er katolikk og/eller støtter nazismen - uten å forsvare jødeforfølgelse. Man blander religion og ideologi og plukker ut de elementene man liker. Det blir såkalt "cherry picking".

Hijab er et symbol på undertrykkelse og har aldri vært ment som noe annet.

Anonymkode: 8fcd8...9f8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sånt skjer så ofte at det er vanskelig å bli sjokkert.

Skrevet (endret)

Personlig er jeg mest overrasket over at dette ikke har skjedd oftere. Kanskje det er vanskelig å gjennomføre..

Frankrike har vært veldig ivrige med å bombe i Syria den siste tiden. Slikt får konsekvenser. Russland har også fått smake IS sin hevn med dette flyet som datt ned.

Vet ikke hva som er den beste løsningen, men at vi slutter å bombe muslimland og blande oss inn i ting vi ikke har noe med vil kanskje hjelpe. Vi kan i tillegg nekte mennesker fra disse områdene adgang til Europa.   

Endret av debattanten
  • Liker 2
Skrevet

Religion har alltid vært den største årsaken til krig 

• Liker 2
Skrevet

Samme greia som at kristne tror på Bibelen med de spiser blåskjell likevel, og aksepterer homofile likevel. "Du kan ikke tro på Jesus uten å hate homofile." Jo. 

Nei, det er umulig å støtte sharia og ikke samtidig støtte diskriminering av kvinner og homofile. 

Jeg har aldri hørt om noen som støtter sharia som ikke støtter diskriminering. 

Anonymkode: 4f21d...301

• Liker 2
Skrevet

Personlig er jeg mest overrasket over at dette ikke har skjedd oftere. Kanskje det er vanskelig å gjennomføre..

Frankrike har vært veldig ivrige med å bombe i Syria den siste tiden. Slikt fårkonsekvenser. Russland har også fått smake IS sin hevn med dette flyet som datt ned.

Vet ikke hva som er den beste løsningen, men at vi slutter å bombe muslimland og blande oss inn i ting vi ikke har med med vil kanskje hjelpe. Vi kan i tillegg nekte mennesker fra disse områdene adgang til Europa.   

Enig. 

Det kan være noen forklaringer på hvorfor det ikke skjer oftere;

1. Muslimer blir assimilert sterkere enn vi tror, og får det såpass godt her at det er lettere å ha det i kjeften enn å faktisk gjøre noe (som Bhatti og gjengen) 

2. Det er færre ekstremister enn forskning (som tross alt er seriøs - pewforum osv) antar.

3. Det er sterk etteretning og svært vanskelig å gjennomføre uten å bli oppdaget i planleggingsfasen. Umulig å anslå hvor mange angrep som blir avverget. Det er hemmeligholdt. Men når du ser nivået på f.eks hvordan italiensk etteretning oppdaget Krekar nå nylig, så er det ingen tvil om at det er høyt nivå på etteretningen. 

• Liker 3
Skrevet

Hijab er ikke i utgangspunktet et religiøst symbol da det ikke er religiøst forankret i koranen. Det er derimot et kulturelt og ideologisk symbol som er innført av islamister. Det blir (nesten) som at man går med hakekors på armen fordi man er katolikk og/eller støtter nazismen - uten å forsvare jødeforfølgelse. Man blander religion og ideologi og plukker ut de elementene man liker. Det blir såkalt "cherry picking".

Hijab er et symbol på undertrykkelse og har aldri vært ment som noe annet.

Anonymkode: 8fcd8...9f8

Hijab var på Muhammeds tid et symbol på rikdom. Det var rike overklassekvinner som gikk med dette og det viste at de ikke trengte å arbeide

Anonymkode: d89ee...739

• Liker 1
Skrevet

Jada, poenget var at statistikk på hvor mange som vil innføre sharia har noen fallgruver.

Fallgruven er å tro at det er mindre farlig enn det er fordi mange av dem som er for har et blåøyd syn på hva det innebærer. Det hjelper oss ingenting at de tror de får noe annet enn de gjør så lenge de ville stemt på noen som vil innføre det.

Anonymkode: b6e5d...937

• Liker 1
Skrevet

Er ikke overrasket. Kommer til å bli svært vanlig med masseinnvandringen som kommer de neste årene. Norge og Sverige kommer til å bli utsatt for mye verre angrep. Hvorfor? Fordi vi har menneskefiendtlige politikere, inkompetente politifolk, naive innbyggere og en aggressiv utenrikspolitikk. Den dårligste kombinasjonen som finnes. Uansett hva som skjer, så vil muslimene gå i offerrollen. Mistenker man muslimer, så er man rasist. Dreper en muslim 100 nordmenn, så er alle de andre muslimene ofre for diskriminering. Poenget er veldig enkelt. Vi lever ikke i en rettsstat. Vi lever i et meningsdiktatur.

Skrevet

Jeg er mer sjokkert over alle som tar det som en personlig seier at "de hadde rett", og "jeg sa at alle muslimer er djevelen selv"

Det er en tragisk situasjon, men igjen så må vi ikke glemme at dette er fåtall av menneskets befolkning som står for disse meningene. 

Skrevet

Spørsmålet om man vil innføre sharia kan gjerne slå ut feil, siden man legger ulikt i hva sharia innebærer. Jeg snakket med en ung muslimsk kvinne (hennes familie har ikke hjernevasket henne, hun har valgt å bruke hijab selv om familien ikke gjør det, og følger islam i større grad enn dem, så ikke kom med at hun er en undertrykt blablabla), hun er nokså vestlig, men misjonerte sterkt for sharia! "Folk misforstår sharia! Tror det handler om å drepe homofile, og kappe av hender, men det er ikke det!" Fikk dessverre ikke fulgt opp, så fikk ikke helt tak på hva hun la i sharia og hvordan man kunne vite hvilken det var snakk om. Poenget er at statistikk på det kan være feil siden det ikke tar høyde for at mennesker legger forskjellig i forståelsen av hva det er.

Mener du at terroren i Frankrike er et resultat av masseinnvandringen som har skjedd siden juni?

Men kjære deg, tror du folk som prøver å selge inn sharia som noe bra ville sagt at det viktigste ved denne praksisen er å få kappet av folk hendene?!

De vil selvsagt fokusere på det de mener er mest spiselig for vestlige folk. Og så sniker alle disse mindre hyggelige elementente ved sharia seg inn etterhvert. At hun ikke klarte å forklare hva hun egentlig mente med sharia sier jo sitt!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mer sjokkert over alle som tar det som en personlig seier at "de hadde rett", og "jeg sa at alle muslimer er djevelen selv"

Det er en tragisk situasjon, men igjen så må vi ikke glemme at dette er fåtall av menneskets befolkning som står for disse meningene. 

Si det til de 127 døde i Paris. Jeg er sikker på at de er enige.

• Liker 3
Skrevet

Si det til de 127 døde i Paris. Jeg er sikker på at de er enige.

Både franskmenn, briter, spanjoler, nordmenn og amerikanere har stort sett en oppfatning av dette. Du har ekstreminister som ødelegger for alle og du har trangsynte motstandere som ødelegger for resten. 

Skrevet

Islam, satt opp mot kristendom og Breivik... Finnes ikke EN tråd på KG som diskuterer saken i seg selv, uten å dra inn de "fantastisk intellektuelle" argumentene sine.

Ingen kan vel være overrasket over dette, og mange av dere mener dette er greit at skjer. Hvem jeg snakker om? Jo, alle som mener at flerkulturelt samfunn er en god idé. 

Det fungerer ikke, islam vil alltid hate alle andre religioner og drepe i hva enn pokker guden deres skal forestille.

Anbefaler nordmenn om å holde seg unna storbyer og folkemasser om nødvendig den neste tiden. Åpne grenser? Vi er neste på lista med vår gpdhjerta (jævla) åpenhet mot alt og alle. 

Når det smeller,  så vit at dette var det dere ønsket med å kalle oss rasister. Vi som er redd er ikke det, vi tenker på vårt land og vår fremtid. Det burde dere også!

Anonymkode: 0cdb1...a25

• Liker 3
Skrevet

Det er 1,5 milliarder muslimer i verden. Et fåtall av disse er radikale islamister. De utgjør likevel samlet sett forsiktig anslag 150 millioner mennesker. Det er ganske mange terrorister, det. 

Fredens religion, og sånn.

Tror 300 millioner radikale muslimer er et bedre anslag. Det er like mange mennesker som det bor i USA. 

• Liker 1
Skrevet

Hijab var på Muhammeds tid et symbol på rikdom. Det var rike overklassekvinner som gikk med dette og det viste at de ikke trengte å arbeide

Anonymkode: d89ee...739

Muhammed giftet seg også med en 9 åring. Kanskje på tide å gi faen i slike "idealer" i 2015?

Anonymkode: b9a46...18c

• Liker 1
Skrevet

Dessverre finnes jeg ikke overrasket. Vi har ventet på dette i månedsvis. Det ville skjedd før eller siden, og jeg er overbevist om at dette bare er starten

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg er ikke sjokkert.

Anonymkode: 8d5cf...155

• Liker 1
Skrevet

Ikke overrasket nei.
Slik vi gjorde det i Forsvaret sier jeg;  "synd, trist, leit - drikk vann". Døden er en rettighet.

Anonymkode: 12412...83e

Skrevet

Med så mange muslimer i Europa og vidåpne grenser og titusenvis strømmende inn hver mnd. 

I Islam så er omtrent 50% for sharia

og 10-15% mener at terror kan være nødvendig. 

I enkelte land som Egypt, Bangladesh og Afghanistan så mange som 30%! 

Så nei kjære dere, det er ikke noen FÅ sure epler. Det er veldig mange som er ekstreme. 

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/

Jeg er ikke overrasket. Jeg forventet at noe sånt skulle skje. Og jeg er rimelig sikker på at det kommer flere slike terroraksjoner.

Men jeg mistenker at enkelte naive aktivister fra godhetsmafiaen er overrasket, dypt sjokkert og ganske rystet. For de kunne ikke koble islam med terrorisme før nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...