Gå til innhold

Er folk sjokkerte over terroren?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med så mange muslimer i Europa og vidåpne grenser og titusenvis strømmende inn hver mnd. 

I Islam så er omtrent 50% for sharia

og 10-15% mener at terror kan være nødvendig. 

I enkelte land som Egypt, Bangladesh og Afghanistan så mange som 30%! 

Så nei kjære dere, det er ikke noen FÅ sure epler. Det er veldig mange som er ekstreme. 

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Rozárka
Gjest supernova_87
Skrevet

Spørsmålet om man vil innføre sharia kan gjerne slå ut feil, siden man legger ulikt i hva sharia innebærer. Jeg snakket med en ung muslimsk kvinne (hennes familie har ikke hjernevasket henne, hun har valgt å bruke hijab selv om familien ikke gjør det, og følger islam i større grad enn dem, så ikke kom med at hun er en undertrykt blablabla), hun er nokså vestlig, men misjonerte sterkt for sharia! "Folk misforstår sharia! Tror det handler om å drepe homofile, og kappe av hender, men det er ikke det!" Fikk dessverre ikke fulgt opp, så fikk ikke helt tak på hva hun la i sharia og hvordan man kunne vite hvilken det var snakk om. Poenget er at statistikk på det kan være feil siden det ikke tar høyde for at mennesker legger forskjellig i forståelsen av hva det er.

Mener du at terroren i Frankrike er et resultat av masseinnvandringen som har skjedd siden juni?

Skrevet

Poenget er at statistikk på det kan være feil siden det ikke tar høyde for at mennesker legger forskjellig i forståelsen av hva det er.

I dette tilfellet er det hun som i likhet med mange vestlige muslimer, spesielt kvinner, har en naiv forståelse av hva sharia er. Det er derfor mange som har reist til Syria angrer bittert når det endelig går opp for dem hva de får.

Anonymkode: b6e5d...937

• Liker 4
Skrevet

Spørsmålet om man vil innføre sharia kan gjerne slå ut feil, siden man legger ulikt i hva sharia innebærer. Jeg snakket med en ung muslimsk kvinne (hennes familie har ikke hjernevasket henne, hun har valgt å bruke hijab selv om familien ikke gjør det, og følger islam i større grad enn dem, så ikke kom med at hun er en undertrykt blablabla),

Man trenger ikke å være undertrykt av egen familie for å bli radikalisert.

Hijab er et politisk symbol som signaliserer et sterkt skille mellom "oss" og "dem". 

Anonymkode: cf3e7...088

• Liker 8
Skrevet

Spørsmålet om man vil innføre sharia kan gjerne slå ut feil, siden man legger ulikt i hva sharia innebærer. Jeg snakket med en ung muslimsk kvinne (hennes familie har ikke hjernevasket henne, hun har valgt å bruke hijab selv om familien ikke gjør det, og følger islam i større grad enn dem, så ikke kom med at hun er en undertrykt blablabla), hun er nokså vestlig, men misjonerte sterkt for sharia! "Folk misforstår sharia! Tror det handler om å drepe homofile, og kappe av hender, men det er ikke det!" Fikk dessverre ikke fulgt opp, så fikk ikke helt tak på hva hun la i sharia og hvordan man kunne vite hvilken det var snakk om. Poenget er at statistikk på det kan være feil siden det ikke tar høyde for at mennesker legger forskjellig i forståelsen av hva det er.

Mener du at terroren i Frankrike er et resultat av masseinnvandringen som har skjedd siden juni?

Det er greit nok at det er mange som ikke ønsker en like ekstrem form av Sharia, men å innføre et lovverk som i det hele tatt er basert på religion er helt bak mål og ganske farlig. Du kan jo bare lese litt om Europa og perioden der lovene som i all hovedsak ble pushet av kirken og de tilhørende straffende ble praktisert. Det var ikke spesielt hyggelige samfunn. 

Anonymkode: 15f9a...b3b

• Liker 8
Skrevet

At dere i det hele tatt prøver å ta i forsvar en religiøs lov og si at "den er ikke alltid sååå ill" sier jo bare om hvor skakkjørt dere tenker. Vi har menneskeverd og slikt her i vesten. Det går på dynga, uansett "versjon" av sharia. 

• Liker 8
Skrevet

JA- vi er sjokkerte over terroren, NÅR den inntreffer, det gir voldsomme inntrykk, og det skaper uro og frykt.

Vet vi at det eksisterer en terror fare til enhver tid ? JA, pr. d.d så gjør det i høyeste grad det.  Det er ekstremister som står bak, og det er en form for hevnmotiv som er årsaken.  Vesten og vestlig kultur er ofte målgruppa som skal rammes, og gjerne uskyldige mennesker. Det skaper overskrifter og vrede.  Det er ikke avgjørende hvem som utfører terrorhandlingene, men grunntanken til ekstremistene er å skape usikkerhet og frykt blant befolkning, og deretter legge til grunn et motiv bak ugjerningene.  Der Europa eller Vesten er deltagende part i en konflikt i IS-områder vil det alltid være risiko for hevntokter. Dette har jo skjedd på kloden så lenge det har eksistert menneskeliv her.

Mennesker av 2000 årtusenet har etterhvert lært seg at terror som rammer helt uskyldige mennesker er en del av hverdagen, men når den rammer så skaper det uslettelige inntrykk.  Ekstremisme i form av selvmordsbombere og drapsmenn/kvinner er en del av hverdagen, men den skal også bekjempes !  Det er svært vanskelig å beskytte seg mot mindre og effektive terrrorceller som befinner seg på mange steder i verden. Uansett kan vi ikke la terror få kontroll på livene våre, selv om vi på en absurd måte må respektere at den inntreffer........

Skrevet

Det er 1,5 milliarder muslimer i verden. Et fåtall av disse er radikale islamister. De utgjør likevel samlet sett forsiktig anslag 150 millioner mennesker. Det er ganske mange terrorister, det. 

Fredens religion, og sånn.

• Liker 10
Skrevet

Forferdet, ja.  Sjokkert, nei - dessverre..... 

• Liker 10
Skrevet

Man kan ikke støtte sharia uten å støtte diskriminering av kvinner og homofile.

Anonymkode: 4f21d...301

• Liker 3
Skrevet

JA- vi er sjokkerte over terroren, NÅR den inntreffer, det gir voldsomme inntrykk, og det skaper uro og frykt.

Vet vi at det eksisterer en terror fare til enhver tid ? JA, pr. d.d så gjør det i høyeste grad det.  Det er ekstremister som står bak, og det er en form for hevnmotiv som er årsaken.  Vesten og vestlig kultur er ofte målgruppa som skal rammes, og gjerne uskyldige mennesker. Det skaper overskrifter og vrede.  Det er ikke avgjørende hvem som utfører terrorhandlingene, men grunntanken til ekstremistene er å skape usikkerhet og frykt blant befolkning, og deretter legge til grunn et motiv bak ugjerningene.  Der Europa eller Vesten er deltagende part i en konflikt i IS-områder vil det alltid være risiko for hevntokter. Dette har jo skjedd på kloden så lenge det har eksistert menneskeliv her.

Mennesker av 2000 årtusenet har etterhvert lært seg at terror som rammer helt uskyldige mennesker er en del av hverdagen, men når den rammer så skaper det uslettelige inntrykk.  Ekstremisme i form av selvmordsbombere og drapsmenn/kvinner er en del av hverdagen, men den skal også bekjempes !  Det er svært vanskelig å beskytte seg mot mindre og effektive terrrorceller som befinner seg på mange steder i verden. Uansett kan vi ikke la terror få kontroll på livene våre, selv om vi på en absurd måte må respektere at den inntreffer........

Det er bare det at det er mange ekstremister i Islam. 10-15% støtter Jihad. Ca 40% er for sharia. 

• Liker 2
Skrevet

Det er 1,5 milliarder muslimer i verden. Et fåtall av disse er radikale islamister. De utgjør likevel samlet sett forsiktig anslag 150 millioner mennesker. Det er ganske mange terrorister, det. 

Fredens religion, og sånn.

Det blir omtrent som at 15% av Norges befolkning direkte hadde STØTTET Breiviks attentat mot 92 barn. Ikke bare "jeg forstår at folk kan klikke og er enig med ideologien hans"..nei..man STØTTER handlingen. 15%. 

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

I dette tilfellet er det hun som i likhet med mange vestlige muslimer, spesielt kvinner, har en naiv forståelse av hva sharia er. Det er derfor mange som har reist til Syria angrer bittert når det endelig går opp for dem hva de får.

Anonymkode: b6e5d...937

Jada, poenget var at statistikk på hvor mange som vil innføre sharia har noen fallgruver.

Man trenger ikke å være undertrykt av egen familie for å bli radikalisert.

Hijab er et politisk symbol som signaliserer et sterkt skille mellom "oss" og "dem". 

Anonymkode: cf3e7...088

Hijab er for noen kun et religiøst symbol. Og neida, man trenger ikke være undertrykt av egen familie for å bli radikalisert. Denne jenta er dog ikke radikalisert. 

Det er greit nok at det er mange som ikke ønsker en like ekstrem form av Sharia, men å innføre et lovverk som i det hele tatt er basert på religion er helt bak mål og ganske farlig. Du kan jo bare lese litt om Europa og perioden der lovene som i all hovedsak ble pushet av kirken og de tilhørende straffende ble praktisert. Det var ikke spesielt hyggelige samfunn. 

Anonymkode: 15f9a...b3b

Ja, enig. Poenget var rettet til statistikker om hvor mange som vil innføre det, og at det finnes fallgruver i mye av sik statistikk. 

At dere i det hele tatt prøver å ta i forsvar en religiøs lov og si at "den er ikke alltid sååå ill" sier jo bare om hvor skakkjørt dere tenker. Vi har menneskeverd og slikt her i vesten. Det går på dynga, uansett "versjon" av sharia. 

Men i alle dager da mann, du må roe litt ned. Leste du innlegget mitt? Jeg har faen ikke tatt i forsvar en religiøs lov! Som jeg har nevnt til de over, så sa jeg kun noe om at mange har en annen og mildere tolkning av sharia og derfor vil slik statistikk ha fallgruver, og kanskje ikke være så god å bruke som argument for hvor mange sure epler det er. Jeg er rimelig lei av at din diskusjonsretorikk i alle dine tråder går på å tillegge andre meninger de ikke har! Ikke svarer du på spørsmålet mitt heller! 

Og en annen ting, hvorfor gidder du? Alt går til helvete, og Europa ryker uansett, ja men hvis du virkelig, virkelig tror på det, hvorfor bruke resten av tiden din her i trygge, gode Norge på å prøve å overbevise mennesker som er så jævla skakk-kjørte om at alt bare skal gå til helvete? Eller er det kanskje ikke så svart-hvitt? 

Og jadajadajada, jeg vet at jeg også må roe meg litt. 

Man kan ikke støtte sharia uten å støtte diskriminering av kvinner og homofile.

Anonymkode: 4f21d...301

Ja, det mener du. Jeg tenker at man kan åpenbart det da, siden slik som hun jenta gjorde det. Samme greia som at kristne tror på Bibelen med de spiser blåskjell likevel, og aksepterer homofile likevel. "Du kan ikke tro på Jesus uten å hate homofile." Jo. 

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

.

Endret av Rainstorm
Dobbelpost
Skrevet

.

Norge vil ikke være trygt og godt særlig lenge med denne utviklingen kjære venn. Jeg ønsker å delta i diskusjonen omkring dette og hjelpe mange som mulig med å gjøre noen foreberedelser. Flytte ute av byene, låse døra om kvelden, passe ekstra godt på barna sine, spare penger, investere i riktige ting for framtiden..rett og slett hedge seg mot de ulumskheter fremtiden sannsynligvis vil bringe. Jeg kan også ta feil

• Liker 1
Skrevet (endret)

At det skjedde et nytt angrep i Paris, var vel kanskje ikke forventet da franske myndigheter hevdet at sikkerheten var på topp. Dette kommer dessverre til å skje oftere. Vi må vise solidaritet og anse dette som et angrep på våre verdier, kultur og levesett. 

Terrorister er de feigeste rottene som angriper uskyldige mennesker. Om de ønsker å føre krig, må de vise hvem de er, ikke gjemme seg bak forkledninger og uskyldige mennesker som er på flykt. Om det finnes et helvete, håper jeg at de brenner godt!

Endret av Snuppi
Skrevet

Norge vil ikke være trygt og godt særlig lenge med denne utviklingen kjære venn. Jeg ønsker å delta i diskusjonen omkring dette og hjelpe mange som mulig med å gjøre noen foreberedelser. Flytte ute av byene, låse døra om kvelden, passe ekstra godt på barna sine, spare penger, investere i riktige ting for framtiden..rett og slett hedge seg mot de ulumskheter fremtiden sannsynligvis vil bringe. Jeg kan også ta feil

For ikke å snakke om hamstre opp med tørrfor og boksmat, kjøpe propanapparat og vannkanner. Planlegge en fluktvei, og trene slik at man er i stand til å overleve i lengre tid i feks skogen, eller på fjellet. Ref. yezidiene. Øve på å lage løvhytte og snøhule.

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet (endret)

Dessverre er jeg ikke sjokkert. Men jeg er utrolig lei meg for situasjonen. Det er så trist at sånne ting skjer, men det gjør det.

Endret av FruPotter
Skrevet

Tråden ryddet for latterliggjøring og avsporing

Nordvesta, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...