Gå til innhold

Bhg lærer praksis fort. Godkjent under tvil pga. dårlig lederevne?


Gjest 89-modell

Anbefalte innlegg

Gjest 89-modell

Praksislæreren min har vært veldig frem og tilbake og nå tre dager før jeg er ferdig har jeg min andre lederdag, jeg velger å ha Kims lek med gjenstander fra avdelingen, selv om det ikke har med mitt pensum å gjøre...

Har hatt enkeltaktiviteter og lederdag med pensum relatert og ferdig med det nå.

 

Fått  først nå tilbakemelding på at min lederevne på bedres, og at hun godkjenner meg i TVIL fordi jeg ikke virker som en typisk leder.

Hun mener det å være en leder er noe man er født med , og ikke noe man kan lære seg ved å lese det...

 

 :O:O:O

 

Første praksisperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok? :klo: Du er i din første praksisperiode, og du går faktisk på studiet for å bli en god leder! Har dere obligatoriske lederdager allerede første året? På førskole var ikke lederdager før siste året, nettopp fordi du er ute i aktiv observasjon første året som student. 

Personlig ville jeg bedt henne drite og dra :fart2: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som hadde en tråd i går om øvingslæreren din? Jeg er førskolelærer, og må si meg uenig med øvingslæreren din her. Det er først når du begynner i jobb at læringen din begynner. Ledererfaring kan fint læres, og det kommer med tid - og nettopp erfaring. Hvis man tror man er utlært leder som nyutdannet, har man bommet kraftig. Jeg er enig i at man ikke kan lese seg til gode lederegenskaper, men man lærer det heller ikke i praksisperioden sin. Da får man bare en liten smak på hvordan det er når man kommer ut i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 89-modell

Jeg ringte praksisleder på skolen og han sa dette måtte bli mellom øvingslærer og meg, barnehagen var partnere til skolen i praksis og sto for dette ansvaret.

 

Læreren min virket mer seriøs og håper han tar det videre etter jeg har sendt han praksinotatet fra øvingsbarnehagen, men får ikke det før jeg er ferdig.

Uff, er så ille at jeg vurdere å be om å få den gamle jobben tilbake.

Hun tviler på meg hele tiden, sa hun tvilte på om jeg var egnet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen (Praksiskontoret) skal trå inn dersom du føler deg veldig urettferdig behandlet i praksis. 

Når det er sagt - dersom du får bestått praksis så bør du kanskje bare legge det bak deg, og fokusere på veien videre? Ingen kan fortelle deg hvorvidt du er egnet eller uegnet som leder etter et par mnd på studiet! Med mindre du er helt på viddene da ;) 

Endret av RompeRusk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 89-modell

Skolen (Praksiskontoret) skal trå inn dersom du føler deg veldig urettferdig behandlet i praksis. 

Når det er sagt - dersom du får bestått praksis så bør du kanskje bare legge det bak deg, og fokusere på veien videre? Ingen kan fortelle deg hvorvidt du er egnet eller uegnet som leder etter et par mnd på studiet! Med mindre du er helt på viddene da ;) 

Den ene dagen var flott, den andre var ikke så bra, valgte f.ekså ha Kims lek, noe som ikke er pensum, men måtte ikke ha noe opplegg idet hele tatt, men valgte å ha det, selv om jeg har hatt aktiviteene jeg skulle med tnake på pensum, det ble ikke så bra mottatt at jeg hadde den leken, etterpå sa hun det ikke var koblet mot pensum...

 

Man skal ikke si tre dager før praksisen er over at man blir godkjent i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene dagen var flott, den andre var ikke så bra, valgte f.ekså ha Kims lek, noe som ikke er pensum, men måtte ikke ha noe opplegg idet hele tatt, men valgte å ha det, selv om jeg har hatt aktiviteene jeg skulle med tnake på pensum, det ble ikke så bra mottatt at jeg hadde den leken, etterpå sa hun det ikke var koblet mot pensum...

 

Man skal ikke si tre dager før praksisen er over at man blir godkjent i tvil.

Du skal gjøre noe bra ille for å ikke stå i praksis så lenge halvtidsevalueringen var bra. Du skal også få en advarsel slik at du skal ha mulighet til å forbedre deg. 

Du skal gjøre noe ganske graverende feil for å ikke bli godkjent når praksisen nesten er over.

Du må bare drite i det og være glad for å ha bestått.

Huff. Så jeg virket litt krass. Det var ikke meningen. Ble bare oppgitt på dine vegne :) Jeg tror du kommer til å klare deg fint! Ikke la en tulling knekke deg :)

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok? :klo: Du er i din første praksisperiode, og du går faktisk på studiet for å bli en god leder! Har dere obligatoriske lederdager allerede første året? På førskole var ikke lederdager før siste året, nettopp fordi du er ute i aktiv observasjon første året som student. 

Personlig ville jeg bedt henne drite og dra :fart2: 

Jeg hadde tre lederdager i min første praksisperiode på førskolelærer. For øvrig enig med deg i at TS bør fokusere på at hun har fått bestått, og gi blaffen i denne øvingslæreren. Håper hun får en som er litt mer engasjert og hyggelig neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksislæreren min har vært veldig frem og tilbake og nå tre dager før jeg er ferdig har jeg min andre lederdag, jeg velger å ha Kims lek med gjenstander fra avdelingen, selv om det ikke har med mitt pensum å gjøre...

Har hatt enkeltaktiviteter og lederdag med pensum relatert og ferdig med det nå.

 

Fått  først nå tilbakemelding på at min lederevne på bedres, og at hun godkjenner meg i TVIL fordi jeg ikke virker som en typisk leder.

Hun mener det å være en leder er noe man er født med , og ikke noe man kan lære seg ved å lese det...

 

 :O:O:O

 

Første praksisperiode.

Din lærer må være en kunnskapsløs bitch.

Hvis alle ledere var født ledere - hva skal man da med lederutdanning og lederfag? 

Når HUN er en dårlig menneskefiendtlig og "leder": ja da er det umulig at hun skulle kunne gjenkjenne noe bra hos andre.

Anonymkode: 48d02...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tre lederdager i min første praksisperiode på førskolelærer. For øvrig enig med deg i at TS bør fokusere på at hun har fått bestått, og gi blaffen i denne øvingslæreren. Håper hun får en som er litt mer engasjert og hyggelig neste gang.

men det er vel ikke påkrevd? Ihvertfall ikke på min skole :) hadde dog 2 lederdager 2.året av egen vilje, for å forberede meg til siste året, hvor det var påkrevd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er vel ikke påkrevd? Ihvertfall ikke på min skole :) hadde dog 2 lederdager 2.året av egen vilje, for å forberede meg til siste året, hvor det var påkrevd 

Jo, det var obligatorisk da jeg tok utdanningen. Det kan sikkert variere fra skole til skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 89-modell

Jeg hadde tre lederdager i min første praksisperiode på førskolelærer. For øvrig enig med deg i at TS bør fokusere på at hun har fått bestått, og gi blaffen i denne øvingslæreren. Håper hun får en som er litt mer engasjert og hyggelig neste gang.

Må tilbake en mnd i april-mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er noen praksislærere helt på jordet. Jeg har gått lærerutdanning da, men har hatt både praksislærere som har kjeftet når studenter har gjort det de mener er "feil", og praksislærere som heller har gitt tilbakemelding om hva som kan gjøres for å gjøre det bedre og forståelse i at vi bare er studenter og kommer til å gjøre feil. Siste året fikk vi velge praksisskole da, vi måtte ordne det selv, og da valgte jeg en skole der jeg kjente noen av lærerne fra før. Kan dere gjøre sånt siste året?

sitter nå her med jobb selv om jeg har fått dårlige tilbakemelding av praksislærer før. Bare drit i det, og fortsett å gjøre så godt du kan i praksisperiodene.

Anonymkode: 5557c...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler veldig på det.... De skal se utviklingen fra den ene perioden til den andre...

Hvordan mener øvingslærer og skole at du skal ha en god utvikling når du har lite optimale praksisforhold? Hvis du snakker med praksisveileder ved skolen din, bør du kunne argumentere for et bytte. En kan selvfølgelig se utvikling selv om en bytter praksissted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

går lærer, begynte nå i høst og er just ferdig med min første periode.

Fikk varsel om fare om å ikke bli godkjent, perioden etter jul vil bli sånn godkjent/ikke-godkjent, men nå skulle vi ikke få noe godkjenning. Har virkelig vært tøft, og gjorde mitt beste, og det at praksislæreren min sier jeg får varsel, var som å få et slag i magen....:(
Min praksislærer er jo ganske grei da, alle de andre på gruppa fikk ikke varsel, så er nok bare at jeg ikke er født til å bli lærer (jaja, har kun tenkt å gå ut til våren, siden jeg ikke vil dette, og hvertfall ikke nå lengre!)

Så vet litt hvordan det er.. :bond:

Anonymkode: f6083...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 89-modell

Hvordan mener øvingslærer og skole at du skal ha en god utvikling når du har lite optimale praksisforhold? Hvis du snakker med praksisveileder ved skolen din, bør du kunne argumentere for et bytte. En kan selvfølgelig se utvikling selv om en bytter praksissted. 

Ikke vet jeg, sagt hva jeg mener nå i egen-evaluering av lederdagnr. 2 samt at jeg skrev med hva jeg mente ellers om dette oppholdet. Helt konstrusktivt.

Hun sa at nå ville hun iallefall vurdere å stryke meg så hun er ikke helt god, for på fredag sa hun at jeg fikk godkjent under tvil...

Blir møte på skolen imorgen med øvingslærer, tillitsvalg, praksisleder og klasse-lærer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...