AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Del Skrevet 12. november 2015 jeg har vært innlagt for depresjon tidligere. Der hvor man alltid ved en innleggelse blir spurt om man har suicidale tanker. Å jeg tenker da, hvorfor spør de om dette? Da den som virkelig vil ta livet av mest trolig ikke svarer sant på dette?og legene/behandlerene slår seg til ro med svaret de får (nei). Føler det er for å skyve fra seg ansvaret litt? Jeg vet ikke Anonymkode: 61da2...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Del Skrevet 12. november 2015 Spørsmålet stilles for å vurdere om du er ærlig. Svaret blir vurdert sammen med observasjon av deg, eventuelle tester og samtaler med deg. Anonymkode: 3bfbe...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg har svart ærlig på det spørsmålet. Jeg ga også beskjed til paykologen min når jeg begynnte å bli suicidal. Jeg tviler på at jeg er unik, så jeg tror flere svarer sant på det spørsmålet. Anonymkode: 64f98...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13. november 2015 #4 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg tror det er kjempeviktig at de stiller det spørsmålet. De vurderer det selvfølgelig med alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #5 Del Skrevet 13. november 2015 Det er mange måter å svare på. I tillegg til ordene "ja" og "nei" bruker man kroppsspråk, tonefall, man begrunner, man imøtekommer eller avviser spørsmålet. De som behandler deg er pliktig å spørre deg, for det skal alltid være en vurdering rundt dette. Uansett hva du svarer er det ikke sikkert de klarer å stoppe deg fra en handling, men de skal ha vurdert om det er en risiko for at du utfører en handling. Det er også i din interesse å vite at det er behandling tilgjengelig om du har det så tungt at å ta livet ditt føles som den eneste utveien.Selv har jeg svart at det på nåværende tidspunkt ikke er trolig, men om det blir aktuelt kommer jeg neppe til å ta kontakt med enheten jeg har vært til behandling hos og begrunnet dette. Dette skal noteres i papirene de har om meg og ettergåes om jeg skulle komme til å velge å avslutte livet. Anonymkode: d706e...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå