AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 jeg har vært innlagt for depresjon tidligere. Der hvor man alltid ved en innleggelse blir spurt om man har suicidale tanker. Å jeg tenker da, hvorfor spør de om dette? Da den som virkelig vil ta livet av mest trolig ikke svarer sant på dette?og legene/behandlerene slår seg til ro med svaret de får (nei). Føler det er for å skyve fra seg ansvaret litt? Jeg vet ikke Anonymkode: 61da2...211
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Spørsmålet stilles for å vurdere om du er ærlig. Svaret blir vurdert sammen med observasjon av deg, eventuelle tester og samtaler med deg. Anonymkode: 3bfbe...a95
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Jeg har svart ærlig på det spørsmålet. Jeg ga også beskjed til paykologen min når jeg begynnte å bli suicidal. Jeg tviler på at jeg er unik, så jeg tror flere svarer sant på det spørsmålet. Anonymkode: 64f98...21c
minister-mio Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Jeg tror det er kjempeviktig at de stiller det spørsmålet. De vurderer det selvfølgelig med alt annet.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Det er mange måter å svare på. I tillegg til ordene "ja" og "nei" bruker man kroppsspråk, tonefall, man begrunner, man imøtekommer eller avviser spørsmålet. De som behandler deg er pliktig å spørre deg, for det skal alltid være en vurdering rundt dette. Uansett hva du svarer er det ikke sikkert de klarer å stoppe deg fra en handling, men de skal ha vurdert om det er en risiko for at du utfører en handling. Det er også i din interesse å vite at det er behandling tilgjengelig om du har det så tungt at å ta livet ditt føles som den eneste utveien.Selv har jeg svart at det på nåværende tidspunkt ikke er trolig, men om det blir aktuelt kommer jeg neppe til å ta kontakt med enheten jeg har vært til behandling hos og begrunnet dette. Dette skal noteres i papirene de har om meg og ettergåes om jeg skulle komme til å velge å avslutte livet. Anonymkode: d706e...31c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå