Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?

fisk31

Anbefalte innlegg

Du får jo bekreftet gang på gang at denne fyren ikke er helt stabil, og han prøver alt han kan på å psyke deg ned! Skjønner ikke at du lar han få skade deg sånn så lang tid etter at det er slutt!!

Du kommer aldri til å klare å gå videre så lenge du har kontakt med denne fyren.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verdens land og rike har du fortsatt kontakt med denne fyren, TS? Du sliter med dårlig selvbilde, lav selvrespekt og liten tro på din egen verdi, også lar du han trykke deg ytterligere ned, til tross for at det er slutt? Slett, slett, blokkèr, blokkèr fyren overalt, så har du en reell sjanse til å komme deg videre og bygge deg opp. Slik du holder på nå, blir det et skritt fram og to tilbake hele tiden.

Du har overhodet ikke behov for å ha kontakt med han, dere har ikke barn sammen, og heller ingen praktiske grunner til å ha kontakt. Kutt tvert, se framover og la han styre med sitt. Den eneste grunnen til at han kontakter deg, er at det sikkert var sjokkerende for han at du faktisk gikk - det trodde han nok ikke om deg (you go girl!), og den eneste måten han kan ta tilbake noe av kontrollen, er å fortsatt ha muligheten til å trykke deg ned. Ikke la han få den makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja TS, det beste tipset for å få opp selvtilliten her og nå er nok å  kutte all kontakt med mannen, blokkere ham totalt. Har dere gjort opp alt det økonomiske og praktiske? Har dere det er det ingen grunn til at du skal snakke mer med ham. Det er så utrolig bra for deg at du har kvittet deg med denne fyren, nå må du bare gjøre det skikkelig :) Heia Fisk!

Anonymkode: e26b8...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han blokkert. Det gjorde vondt, men da er det gjort... Kjente at når han begynte med personangrep på hvem jeg er, så var grensa nådd for min del. Tviler skikkelig på meg selv- og han har gjort alt så mye verre!

Føler meg skikkelig ensom og lei..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er svak er i hvert fall bare tull! Du er kjempetøff! Det krever så utrolig å kutte alle bånd. Men jeg er overbevist om at det er det som må til. Kunne ønske jeg kjente deg og kunne hjulpet deg gjennom det. Håper du har gode venner og familie. De er gull vært i slike tider. Heier så utrolig på deg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har blokkert han, fisk! Ble så glad når jeg leste at du hadde det. Jeg har fulgt tråden lenge, og så endelig!!!!! Yess og yess og yes igjen! Gratulerer så mye med det! Du må ikke tro på alt det pisspratet han lirer av seg til deg, det er bare en hersketeknikk for å prøve å psyke deg ned og straffe deg fordi du greide å komme deg ut av dette destruktive forholdet. Synes du var veldig flink som blokkerte han!

Anonymkode: c585f...cdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, fine dere!

Dere er gull verdt! ⭐️ Har fine og gode venner, men mange er opptatt på hver sin kant med barn osv. Jeg er jo i midten av 30-årene og da kan det bli mer ensomt å bli singel kjenner jeg... 😟

Hvorpr skal han ville straffe meg? Nå kan jo han pule og gjøre som han vil...

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med en sånn personlighet kommer til å slite med å kanskje noen sinne være i et stabilt forhold. Ok, kanskje han puler litt rundt. Men va betyr det egentlig..æsj. Skjønner det er ekkelt å tenke på. Så prøv å sku de tankene vekk. Til syvende og sist er du den vinnende parten. Du har vært snill og trofast. Og du er sterk og kan gå med æren i behold. Du kommer til å bli lykkelig igjen. Det tar bare litt tid. Men ikke grav deg ned i alt han har sagt og gjort. Det er bare destruktivt og det stemmer ikke!! Du kommer til å skjønne alt dette når du har bygget deg selv opp igjen og ikke har hatt kontakt med han på en stund. Kanskje det tar kortere tid enn du tror. 

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, fisk31 skrev:

Nå er han blokkert. Det gjorde vondt, men da er det gjort... Kjente at når han begynte med personangrep på hvem jeg er, så var grensa nådd for min del. Tviler skikkelig på meg selv- og han har gjort alt så mye verre!

Føler meg skikkelig ensom og lei..

Så bra! Du er knalltøff og sterk, og mange har noe å lære av deg. Du skal ikke tvile på deg selv i det hele tatt, du har gjort det rette, og det er å ta vare på deg. Jeg skjønner at du føler deg nedfor nå, men det blir bedre, det lover jeg. Gjør hyggelige ting for deg selv, vær sammen med folk som er bra for deg, gå på date, hva som helst som gjør dagene dine lysere :)

Og for all del, ikke opphev blokkeringene! Skriv heller et innlegg her hvis du føler for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba!

Jeg visste du kom til å blokkere han til slutt. Nå skal du slappe godt av, visualisere positive ting, og la han gremme seg i fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Juniper skrev:

Bra jobba!

Jeg visste du kom til å blokkere han til slutt. Nå skal du slappe godt av, visualisere positive ting, og la han gremme seg i fred. 

Takk! Ja- jeg HÅPER at han kommer til å gremme seg ;)

6 minutter siden, Lauge skrev:

Suuuperbra, fisk! Jeg synes du skal være stolt over dette, for dette må ha krevd mye fra deg. 

Ja, det krevde nok litt... Synes han er en sjarmerende fyr som jeg har mange gode minner med også, til tross for alt.. Også blir man jo nysgjerrig på hva han gjør, om man møter noen, osv. Så ja, dette var ikke så lett som det kan virke som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mythic skrev:

Så bra! Du er knalltøff og sterk, og mange har noe å lære av deg. Du skal ikke tvile på deg selv i det hele tatt, du har gjort det rette, og det er å ta vare på deg. Jeg skjønner at du føler deg nedfor nå, men det blir bedre, det lover jeg. Gjør hyggelige ting for deg selv, vær sammen med folk som er bra for deg, gå på date, hva som helst som gjør dagene dine lysere :)

Og for all del, ikke opphev blokkeringene! Skriv heller et innlegg her hvis du føler for det :klem:

Tusen takk for støtten fra dere! :) Egentlig er jeg en som ønsker å ta vare på folk og minner, og er venner på FB med de andre eksene mine... Men, med han her så gikk det jo ikke....
Klarer ikke å fri meg fra tanken om at det er NOE ved meg som gjør at ikke alle respekterer meg, da. Dette er nok noe jeg må få hjelp til å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som det er gått 3-4 måneder etter avslørt utroskap så burde det vel egentlig gå mye bedre med meg, men det gjør det ikke. Fikk en voldsom reaksjon istad og gråt, klarte ikke konsentrere meg på jobben.

Handler ikke om kjærlighetssorg tror jeg, men jeg føler meg så verdiløs. Han har vært så slem! Også handler det vel om knuste drømmer, har brukt masse tid og noen av mine beste år på han. Nå spørs det vel om jeg noen gang kommer til å få et lykkelig forhold og en familie f.eks.
Normalt at det liksom kommer en kjempereaksjon nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så jævlig flink fisk! Unn deg selv en premie! 

Ja, mange kan oppleve en reaksjon lenge etter bruddet. Det har gått hardt innpå deg og kverner hele tiden i bakhodet ditt, da er det naturlig med noen "utbrudd". Det er sunt og godt å gråte. 

Men du, kan ikke du ta og sette deg ned og søke etter psykologer rundt der du bor? Og så tar du en ringerunde og får bestilt en time. Eventuelt sender du de en mail, en del privatpraktiserende psykologer har ikke sekretær som tar seg av henvendelser, de ordner alt selv, og da er de lettere å få tak i på mail. Du trenger ikke å skrive mye i mailen, bare noe sånt som: Jeg har vært gjennom et tøft brudd med samboer og jeg kjenner jeg sliter mye etter det. Forholdet var i tillegg ikke særlig bra. I tillegg sliter jeg en del med selvtillit og selvbilde og ønsker hjelp til å endre på dette for å få det bedre med meg selv. Har du muligheter for en time? 

Jeg tror det vil være lurt for deg å få snakket med en psykolog, og ofte er det godt å vite at du har en kyndig person som følger deg opp. Når du kjenner at du har det vondt en dag kan du tenke at dette skal jeg snakke med psykologen om, det blir bedre når jeg har vært der. På den måten blir det lettere å takle det vonde når du er alene. 

Kom til å tenke på en annen ting: Det har jo vært mye frem og tilbake mellom deg og eksen og du blokkerte han i går(?). Ikke rart det kommer en reaksjon i dag da. 

Men det blir bedre! Jeg lover. Tilbring så mye tid du kan med familie og venner. Kanskje du kan date litt? En date betyr ikke at du må love noen evig troskap. Du kommer deg igjennom dette. Du gjør det. 

Anonymkode: 229fa...bd8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har satt et endelig punktum for deg selv når du blokkerte han, da er det ikke rart det kommer en reaksjon nå. Fordi det har vært vanskelig for deg å bryte 100% med en gang, så har du jo skjøvet dette foran deg. Men herfra går det bare fremover, og så oppover! Du kan være kjempestolt over at du har satt en grense! :hug:

Anonymkode: 34e22...404

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er så jævlig flink fisk! Unn deg selv en premie! 

Ja, mange kan oppleve en reaksjon lenge etter bruddet. Det har gått hardt innpå deg og kverner hele tiden i bakhodet ditt, da er det naturlig med noen "utbrudd". Det er sunt og godt å gråte. 

Men du, kan ikke du ta og sette deg ned og søke etter psykologer rundt der du bor? Og så tar du en ringerunde og får bestilt en time. Eventuelt sender du de en mail, en del privatpraktiserende psykologer har ikke sekretær som tar seg av henvendelser, de ordner alt selv, og da er de lettere å få tak i på mail. Du trenger ikke å skrive mye i mailen, bare noe sånt som: Jeg har vært gjennom et tøft brudd med samboer og jeg kjenner jeg sliter mye etter det. Forholdet var i tillegg ikke særlig bra. I tillegg sliter jeg en del med selvtillit og selvbilde og ønsker hjelp til å endre på dette for å få det bedre med meg selv. Har du muligheter for en time? 

Jeg tror det vil være lurt for deg å få snakket med en psykolog, og ofte er det godt å vite at du har en kyndig person som følger deg opp. Når du kjenner at du har det vondt en dag kan du tenke at dette skal jeg snakke med psykologen om, det blir bedre når jeg har vært der. På den måten blir det lettere å takle det vonde når du er alene. 

Kom til å tenke på en annen ting: Det har jo vært mye frem og tilbake mellom deg og eksen og du blokkerte han i går(?). Ikke rart det kommer en reaksjon i dag da. 

Men det blir bedre! Jeg lover. Tilbring så mye tid du kan med familie og venner. Kanskje du kan date litt? En date betyr ikke at du må love noen evig troskap. Du kommer deg igjennom dette. Du gjør det. 

Anonymkode: 229fa...bd8

Det kan også eventuelt være mulig å kontakte kommunens psykisk helseteam og søke om støttesamtaler der.
Det er et lavterskeltilbud, er gratis og jeg har i mine perioder mellom DPS-behandling fått god hjelp fra den type kommunale tjenester. 

Første gang jeg skriver her i tråden din, fisk, selv om jeg har fulgt deg lenge. Jeg ønsker deg masse lykke til, du er faktisk både kjempesterk, flink, tøff OG verdt en hel masse! Tenk på hva du har klart å få til på så kort tid! Alt dette her er en prosess, det vil ta tid.

Nå har du vært sterk og blokkert han. Det vil du kanskje også få flere reaksjoner på (hos deg selv, altså), kanskje får du dårlig samvittighet eller blir svak et øyeblikk og ønsker å oppheve blokkeringen. De tankene er også HELT OKAY! Du har uansett gjort et kjempesteg! Og jeg er helt sikker på at når den verste "samvittigheten" roer seg, så vil du være glad for at du gjorde det. Denne mannen kommer til å spille ball med psyken din til den (og du) blir totalt frynsete, og kommer nok ikke til å stoppe før du virkelig tar ansvaret for ditt eget liv og kaster han ut av det. Og du er på kjempegod vei! Stolt av deg! :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, fisk31 skrev:

Nå som det er gått 3-4 måneder etter avslørt utroskap så burde det vel egentlig gå mye bedre med meg, men det gjør det ikke. Fikk en voldsom reaksjon istad og gråt, klarte ikke konsentrere meg på jobben.

Handler ikke om kjærlighetssorg tror jeg, men jeg føler meg så verdiløs. Han har vært så slem! Også handler det vel om knuste drømmer, har brukt masse tid og noen av mine beste år på han. Nå spørs det vel om jeg noen gang kommer til å få et lykkelig forhold og en familie f.eks.
Normalt at det liksom kommer en kjempereaksjon nå?

Grunnen til at det fortsatt ikke er bearbeidet er fordi du har hatt kontakt med ham, og at du har latt ham tråkke på deg. Nå når du har blokkert ham og kuttet alle bånd så vil det gå mye fortere! 
Jeg ble så gald nå når jeg leste at du har klart å blokkere ham og endelig kutte ut! Jeg gliste så veldig at folk lurte på hva jeg hadde fått for nyheter nå! :biggrin:

4 timer siden, Caelyn skrev:

Det kan også eventuelt være mulig å kontakte kommunens psykisk helseteam og søke om støttesamtaler der.
Det er et lavterskeltilbud, er gratis og jeg har i mine perioder mellom DPS-behandling fått god hjelp fra den type kommunale tjenester. 

Dette anbefaler jeg deg virkelig @fisk31
Dette er som sagt et lavterskeltilbud som skal kunne hjelpe de som behøver det i en krisesituasjon. Der kan du få bearbeidet følelser og tanker, og om du ikke behøver noen videre behandling så er det helt greit. 
Men om du bør be om en henvisning til psykolog for fast behandling er noe som de kan hjelpe deg med å avgjøre. 
Ta vare på deg selv nå fremover, og nyt tanken på at han irriterer seg grønn over at han ikke har taket på deg lengre ;)
Det er faktisk den beste straffen du kan gi ham. Å gå videre med hodet hevet, og prioritere deg selv :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei ts,

kom plutselig til å tenke på deg.

Hvordan går det?

Anonymkode: 70625...bd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...