Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nok en del som ikke leser tråden lenger. Men selv har jeg gratulert deg og syns det er bra, selv om jeg reagerer på at du faktisk ikke har gjort det slutt enda. Det syns jeg er rart. Hadde det vært fordi du ville hevne deg og bare stikke uten at han vet noe så hadde det forsåvidt vært greit, men jeg blir litt bekymret når du selv sier at det er fordi du er usikker.

Anonymkode: 229fa...bd8

jeg har jo kjøpt leilighet, så det er jo slutt, men han er bortreist, så jeg tenkte å si det Face to Face.

men ja: jeg er kjempeusikker på om jeg har tatt rett valg!! Elsker han fortsatt. Føler meg tvunget til å gjøre det slutt. 

Egentlig var det vel han som gjorde det slutt, i det øyeblikket han sa han var singel, var med en dame hjem i senga- OG dagen etter melder henne. Det er er overtramp ikke i blinde og i fylla, men over mange timer. Hva slags valg har jeg da?

jeg ville ellers aldri ha droppet han, da jeg er forelsket....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.. Han har jo gjort noe bra i etterkant, vanskelig å få frem alt her, men.. Syk av bekymring, har han ihvertfall ikke vært.

Men ja, føles rart og sykt å slå opp med noen man er forelsket i. Strider mot alle naturlover 😰

Det er ikke sikkert du er forelsket i ham, men følelsesmessig avhengig av ham.

Anonymkode: cb042...844

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke sikkert du er forelsket i ham, men følelsesmessig avhengig av ham.

Anonymkode: cb042...844

ja.. Hvordan tenker du da? Føler meg forelsket. Men burde ikke være mulig å være det i en som er slem mot deg?

Skrevet

Gratulerer så masse med ny leilighet! :roser:

Når overtar du den?

Hvis jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg tatt selve flyttingen mens den kommende x'en hadde vært bortreist. Så hadde han kommet til tom leilighet. 

Har du forresten fått takst på den leiligheten dere har sammen?

Anonymkode: f3767...075

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så masse med ny leilighet! :roser:

Når overtar du den?

Hvis jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg tatt selve flyttingen mens den kommende x'en hadde vært bortreist. Så hadde han kommet til tom leilighet. 

Har du forresten fått takst på den leiligheten dere har sammen?

takk! Ikke lenge til :) smart det! 

ja, det har vi. Blir veldig dyrt å flytte alene. Dårlig sibgelpolitikk i dette landet! Gruer meg til ensomhet, kjærlighetssorg og dårlig råd.

Skrevet

takk! Ikke lenge til :) smart det! 

ja, det har vi. Blir veldig dyrt å flytte alene. Dårlig sibgelpolitikk i dette landet! Gruer meg til ensomhet, kjærlighetssorg og dårlig råd.

Det er dyrerer å bo alene enn med en annen voksen med inntekt ja, men det går. Det er jo 'bare' penger. Du får sette deg opp ett budsjett, sjekk litt rundt på ting du kan spare penger på. Typisk er forsikringer, mobilabbonement, strømleverandør etc.

Bor selv alene med ett barn på en inntekt, og det går godt nok :) Ikke biff hver uke for å si det sånn, men har tak over hodet og blir mett og god opptil flere ganger om dagen :)

Og kjørlighetssorgen din vil gå over etterhvert, lite trøst i det når man sitter i det. Men du vil nok snart oppdage at du har det mye bedre uten han typen der i huset. Du går en lysere tid i møte. Stell godt med deg selv, piff deg opp, gjør ting som gir deg glede i hverdagen. Gå turer og nyt alenetiden. Finn deg sjæl igjen. Jeg ønsker deg alt godt for framtiden :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Gratulere med leilighet! Jeg vet at det er tøft, og du vil sitte med tvilen en stund før kjærlighetssorgen slipper taket. 

Men etter hvert vil du se det fra avstand og tenke "hva så jeg egentlig ikke han der"... Vi er mange her inne i tråden som har Vært gjennom det samme som deg, samme følelser,  samme tanker, og samme tvil. 

Alle kan vi skrive under på at du vil se at det er til det beste snart! 

:klemmer:

Endret av daemonia
  • Liker 2
Skrevet

Gratulerer, fisk31 😊 Så godt å høre at du har kommet deg er skritt videre i riktig retning. Skjønner det er tøft og synes du er sterk som tok det steget. Jeg tror du uansett valgte riktig. Er forholdet liv laget så gjør han nok HVA SOM HELST for å få deg tilbake. Og da snakker jeg handling og ikke ord. Han burde jobbe en god stund også for å bevise at han kan endre seg og angrer på det han har gjort. Det er sikkert leit å høre, men jeg tviler sterkt på at han blir noe bedre. Når man kan gjøre alt det han har gjort mot deg så tror jeg ikke man eier mye empati for andre. Snakker ikke bare om utroskapet, men hele måten han er på sånn du beskriver. Tror du kommer til å sette pris på at du kom deg unna, når du har bearbeidet kjærlighetssorgen og ser ting på avstand. Dette klarer du!

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk, snille dere 🌷 settes stor pris på! Jeg tror dessverre ikke han kommer til å jobbe så mye for å få meg tilbake. Er jo en stor ting med salg og kjøp av leilighet, papirer, penger osv. Pluss at alle venner og familie ser at vi går hvert til vårt. Så at han da skal kjempe etter at jeg har gitt opp alt dette, gjør han nok ikke, kjenner jeg han rett. Var vel mye boligen som holdt oss sammen, det trygge og praktiske osv.

Jeg jobbet så mye da vi flyttet sammen. Tapte og ga opp mye da jeg solgte min egen leilighet, pusset opp og ordnet, masse timer på Maxbo osv, min far var meget hjelpsom.. Føles som om typen Spyttet på alt dette ved å være utro, er jo Null respekt!

Jeg tror han vil være lite samarbeidsvillig da han er gjerrig og ego. Derfor er det bra at jeg overtar nye leil veldig snart. Eneste måte å komme seg videre på. Så håper jeg salget av denne går greit, og at jeg ikke DØR av anger og kjærlighetssorg. Og klarer meg videre i jobben og dagliglivet. 

Nå føles fremtiden helt håpløs 😰 men hadde jo ikke så mye valg! 

Skrevet

Jeg har fulgt tråden din en stund nå. Hvordan er ting mellom dere nå? Har han vært hjemme? Har dere snakket noe mer om hele saken? Snakket i det hele tatt?

Jeg heier på deg, du gjør det rette! Stå på

• Liker 2
Skrevet

Ja TS, hvordan går/gikk det? :-)

Anonymkode: a1706...392

Skrevet

Han er bortreist fortsatt med familie, så til uka må jeg fortelle han at jeg har kjøpt bolig, og at vår må selges.

Litt dårlig samvittighet (?) for at jeg går og kjøper bak hans rygg, men jeg mener: han har sviktet meg på det groveste, og går i tillegg rundt og sier at han er singel. Dessuten er jeg så svak for han at jeg neppe hadde klart å motstå om han bad meg om å ikke gjøre det. Også er det ikke ofte det dukker opp bolig i rette prisklasse for meg,

Han sender meldinger og spør hva jeg ønsker meg til jul osv, prøver virkelig å legge inn sjarmoffensiven, så synes egentlig han har vært grei og forsøkt å vinne meg den siste tiden... noe som gjør alt bare enda mer forvirrende. Skriver at han gleder seg til å være sammen med meg neste helg, osv. Har tydeligvis ambisjoner om å vise meg at han har sluttet med mye byturer og drikking.
Det skal vi jo ikke, for da er det jo slutt. Jeg skriver bare tilbake noe nøytralt som at "vi snakkes i morgen :-)

Jeg gråter mye, hele tiden egentlig, fordi jeg er redd for at valget kanskje var feil allikevel. Sånn om atte dette var den siste gangen og han skjerpet seg, liksom.
Samtidig: jeg stoler jo ikke på han. Ser han med mobilen og dataen, og tenker: "er han inne på en datingside, eller hva?"

Tror dessverre at det alltid ville bli i det sporet, dersom vi fortsetter...

Er kjempetrist! Skulle ønske jeg kunne feiret jul og nyttår med han! Der kom det en tåre igjen...
Sorry, men jeg er helforvirret! Og nå er det jo "No way back liksom", noe som gjør det mye vanskeligere..

• Liker 1
Skrevet

Litt dårlig samvittighet (?) for at jeg går og kjøper bak hans rygg, men jeg mener: han har sviktet meg på det groveste, og går i tillegg rundt og sier at han er singel.

Det er ikke du som har gått bak hans rygg, for å si det sånn 😂 dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Du og din familie har stått så mye på for å pusse opp denne leiligheten. Klart du skal få gjøre som du vil med den!

Skrevet

Det er ikke du som har gått bak hans rygg, for å si det sånn 😂 dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Du og din familie har stått så mye på for å pusse opp denne leiligheten. Klart du skal få gjøre som du vil med den!

Ja... føler på en måte at: når en person velger å være utro, så mister man en del grunnleggende rettigheter, f.eks. enighet om boligsalg. Jeg sier til han i morgen/tirsdag at: jeg har kjøpt, vi er nødt til å selge denne snarest, så du må være med meg til megleren. Nekter han å selge, så får han kjøpe meg ut. Det vil jeg helst ikke være med på, for da er det høyt sannsynlig at han tjener gode penger ved å selge senere med en budrunde evt. Han er sleip pengemessig også.

• Liker 1
Skrevet

Fisk31, du har IKKE tatt feil valg! Om du ser vekk fra utroskapen så burde du fortsatt ha forlatt ham, men i tillegg er han altså utro. Du fortjener noen som virkelig elsker deg og som ikke ville blitt sint på deg for knuste glass eller bedt deg slutte å gråte når du tydelig er i sorg.. Du VIL møte en slik fyr om ikke lenge, en moden kar som ville ELSKET å starte en familie med deg. Dette er det riktige å gjøre, du har bare ett liv, og nå er du så redd for å starte på nytt at du heller velger å rote bort de gode årene av livet ditt på denne fyren som ikke fortjener deg i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet

Ja... føler på en måte at: når en person velger å være utro, så mister man en del grunnleggende rettigheter, f.eks. enighet om boligsalg. Jeg sier til han i morgen/tirsdag at: jeg har kjøpt, vi er nødt til å selge denne snarest, så du må være med meg til megleren. Nekter han å selge, så får han kjøpe meg ut. Det vil jeg helst ikke være med på, for da er det høyt sannsynlig at han tjener gode penger ved å selge senere med en budrunde evt. Han er sleip pengemessig også.

Du har retten på din side; hvis du vil selge så selger dere. Hvis han absolutt vil kjøpe deg ut så skjer det med markedspris, ikke hva dere kjøpte plassen for for et år siden ;-)

Dette greier du kjempebra! Jeg er stolt av deg!

• Liker 3
Skrevet

Fisk31, du har IKKE tatt feil valg! Om du ser vekk fra utroskapen så burde du fortsatt ha forlatt ham, men i tillegg er han altså utro. Du fortjener noen som virkelig elsker deg og som ikke ville blitt sint på deg for knuste glass eller bedt deg slutte å gråte når du tydelig er i sorg.. Du VIL møte en slik fyr om ikke lenge, en moden kar som ville ELSKET å starte en familie med deg. Dette er det riktige å gjøre, du har bare ett liv, og nå er du så redd for å starte på nytt at du heller velger å rote bort de gode årene av livet ditt på denne fyren som ikke fortjener deg i det hele tatt.

TUSEN takk for dette innlegget! Nå ble jeg rørt. Jeg håper at det blir sånn. KG er gull verdt <3 Mange flotte mennesker her inne. For nå er det virkelig kaos i mitt hode!

Og ja, det stemmer at jeg er redd for å starte på nytt....
Det glasset knuste jeg når det var helt mørkt i rommet ved et uhell (skulle ta en slurk vann etter vi hadde lagt oss). Og sorgen er jo den verste jeg har opplevd hittil i livet, vil jeg si - altså når det gjelder kjærlighetsmessige ting. Føler seg som et null, utroskap er et helvete. Helt enig med deg, en bør ikke bli sint på noen av sånne grunner....

• Liker 2
Skrevet

Kjære fisk31. 

Jeg har vært i din situasjon og mye verre. Har skrevet mangt et desperat innlegg her på KG og fått velmenende råd fra brukere som mente jeg burde pakke tingene å dra. Alt fra spytting, manipulering, dumpet meg annenhver uke til dobbeltspill med en annen dame hvor han selv hadde det riktig så fint med en kjæreste i hver havn og et HAV av løgn og bedrag.. Jeg trodde på han.. trampet på meg selv om min verdighet i 4 år før jeg endelig innså at det ikke forandrer seg. Er man tilbøyelig til å manipulere den man elsker og gå bak ryggen på den andre, så kan man gjøre det igjen...og igjen.... handling over ord. 

For er det noe de er flink på så er det å sno seg innpå når de ser at de mister grepet over den andre personen. For du er tross alt behagelig for han å ha I livet sitt. Men hvor er respekten? Tilliten? Du vil aldri kunne stole på en slik mann og han vet nøyaktig hvor han har deg. 

Ta det fra en som har kastet bort 4 år på å tenke at ting blir bedre for han elsker meg jo tross alt. Det gjør han visstnok ennå, men nå er jeg lei. Han er ikke en del av livet mitt lengre og skal aldrl være det igjen. Ja, det er ennå ganger jeg savner han og ønsker han tilbake, men da leser jeg ting han har sendt i sinne eller dagboka mi. Der skrev jeg alt om hva jeg har opplevd og funnet meg i. Fant mye styrke i å skrive ned tankene mine. 

Jeg håper for din del at du tar et oppgjør for godt slik at du om to år slipper å skrive her igjen, tenke på denne tråden og "hvorfor gikk jeg ikke da?" For sannheten er at han ikke kommer til å endre seg. Det er mye mer ved deres forhold som ikke er slik man bør finne seg i enn utroskap. 

Jeg kan ikke si hva du bør gjøre, det må du føle på selv. Men når jeg ser tilbake på mitt forhold skulle jeg ønske jeg gikk før jeg i det hele tatt skrev mitt første innlegg på KG. 

Vi lever kun ett liv. Hvorfor kaste det bort på noen som ikke gjør noe for å fortjene å ha deg i livet sitt?

Anonymkode: 938b0...640

• Liker 4
Skrevet

Kjære fisk31. 

Jeg har vært i din situasjon og mye verre. Har skrevet mangt et desperat innlegg her på KG og fått velmenende råd fra brukere som mente jeg burde pakke tingene å dra. Alt fra spytting, manipulering, dumpet meg annenhver uke til dobbeltspill med en annen dame hvor han selv hadde det riktig så fint med en kjæreste i hver havn og et HAV av løgn og bedrag.. Jeg trodde på han.. trampet på meg selv om min verdighet i 4 år før jeg endelig innså at det ikke forandrer seg. Er man tilbøyelig til å manipulere den man elsker og gå bak ryggen på den andre, så kan man gjøre det igjen...og igjen.... handling over ord. 

For er det noe de er flink på så er det å sno seg innpå når de ser at de mister grepet over den andre personen. For du er tross alt behagelig for han å ha I livet sitt. Men hvor er respekten? Tilliten? Du vil aldri kunne stole på en slik mann og han vet nøyaktig hvor han har deg. 

Ta det fra en som har kastet bort 4 år på å tenke at ting blir bedre for han elsker meg jo tross alt. Det gjør han visstnok ennå, men nå er jeg lei. Han er ikke en del av livet mitt lengre og skal aldrl være det igjen. Ja, det er ennå ganger jeg savner han og ønsker han tilbake, men da leser jeg ting han har sendt i sinne eller dagboka mi. Der skrev jeg alt om hva jeg har opplevd og funnet meg i. Fant mye styrke i å skrive ned tankene mine. 

Jeg håper for din del at du tar et oppgjør for godt slik at du om to år slipper å skrive her igjen, tenke på denne tråden og "hvorfor gikk jeg ikke da?" For sannheten er at han ikke kommer til å endre seg. Det er mye mer ved deres forhold som ikke er slik man bør finne seg i enn utroskap. 

Jeg kan ikke si hva du bør gjøre, det må du føle på selv. Men når jeg ser tilbake på mitt forhold skulle jeg ønske jeg gikk før jeg i det hele tatt skrev mitt første innlegg på KG. 

Vi lever kun ett liv. Hvorfor kaste det bort på noen som ikke gjør noe for å fortjene å ha deg i livet sitt?

Anonymkode: 938b0...640

takk for innlegget ditt! I min situasjon er det så godt med råd 🌷 hvis du vil, kunne du sendt meg en pm, så kan jeg lese dine innlegg om din daværende situasjon? 

Høres ut som om du hadde det mye verre enn meg. Bra du kom deg ut! 👍🏼 Spytting og dumping osv har jeg aldri opplevd, så håper ikke det er jeg som overdriver / krisemaksimerer min egen situasjon. Noe av mitt problem, er at jeg aldri vet hvor jeg har han... Føler jeg ikke kjenner han! For alt jeg vet har han sittet på daringsider mens vi var sammen, det KAN ha vært flere damer og mere utroskap, men det VET jeg altså ikke.

Det du sier om at slike menn aldri forandrer seg, stemmer nok. Husker da jeg tok han i chatting med gamle flammer for 1 år siden. Han lovte dypt og hellig at det Aldri skulle skje igjen, og han elsket meg over alt på jord!! Og nå, gjør han tusen ganger verre.

i ettertid merket jeg at han ofte var inne på denne eksen sin Facebook profil og kikka på bilder (vi har felles PC). Jeg spurte hvorfor, og han sa: "det ble en vane, på en måte". Men det var kun av nysgjerrighet, sa han.

What?? Han må jo ha tenkt masse på henne da? Det er jo en form for utroskap, det også? Jeg hadde skjønt om det var en han hadde vært glad i over flere år. Men dette var en nettdate han hadde kjent i få uker.

Er dette også ille? Jeg tok det tungt. Husker jeg angret litt på at jeg ikke gikk allerede da.

lurer på en ting, hvordan kommer min samboer til å oppføre seg i sitt neste forhold? Hvis han blir skikkelig forelsket, så kanskje han oppfører seg eksemplarisk?

vil slike menn alltid være sånn? Eller er det fordi han ikke ble forelsket i meg?

Skrevet

Med mindre han får seg en reall oppvekker (en skikkelig, skikkelig en) så vil han alltid være slik. Dette er rett og slett han er, og ingenting av det er din feil. Det er derfor ingenting du kunne gjort annerledes for at forholdet deres skulle tatt en annen vending.

Dette er selvfølgelig ikke ment som et ordentlig råd; men det virker som at om DU var utro mot ham som hevn, så ville han kanskje forstå en smule hva du har gått gjennom de siste ukene. Han vil uansett få seg en skikkelig oppvekker av å komme hjem og så er hjemmet hans til salgs.. ;-) han som trodde han hadde det så trygt med den manipulator oppførselen sin.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...