Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiller det noen rolle hva som forårsaket utroskapen? Han var utro, angrer ikke, og du beskriver han generelt som en drittsekk. Hva er dette å samle på? Du må jo like å plage deg selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle hva som forårsaket utroskapen? Han var utro, angrer ikke, og du beskriver han generelt som en drittsekk. Hva er dette å samle på? Du må jo like å plage deg selv. 

Han sier jo til meg at han angrer veldig, elsker meg, vil satse på meg, og at det aldri skal skje igjen. Det er det som gjør det så vanskelig. Så det kan jo hende han angrer litt, hvem vet. hadde jeg bare kunne sett inn i hans hode og visst hva han egentlig tenker og føler, så hadde valget vært lettere.

Skrevet

Men det kan du ikke! Se inni hodet hans altså.

Det du derimot vet, er at han var utro, det virker ikke som han angrer, han blir lett sint osv osv osv. Klarer du å leve med det?

Kom deg vekk fra han og finn deg et skikkelig mannfolk.

• Liker 2
Skrevet

Han sier jo til meg at han angrer veldig, elsker meg, vil satse på meg, og at det aldri skal skje igjen. Det er det som gjør det så vanskelig. Så det kan jo hende han angrer litt, hvem vet. hadde jeg bare kunne sett inn i hans hode og visst hva han egentlig tenker og føler, så hadde valget vært lettere.

Feil nr 1: Du legger mer vekt på det han sier, framfor det han gjør. Handling viser hva du egentlig føler og hvem du egentlig er, ord er bare ord. Feil nr 2: Du går rundt og håper på at han skal innse hvilken fantastisk partner han har, og plutselig forandre seg på grunn av den åpenbaringen. Folk forandrer seg veldig, veldig sjelden. Feil nr 3: Du er en dørmatte som tviholder på et dårlig forhold fordi du er redd for å bli alene som 30+. 

Du sier han kan bli alvorlig rasende. Er dette en mann du ser for deg å få barn med? For alle som leser tråden, er det åpenbart at dette forholdet ikke er bra for deg, og likevel fortsetter du å forsvare han. Det virker veldig selvutslettende. 

Skrevet

Det han sier er det han vet at du vil høre. Ikke det han faktisk tenker og føler selv. 

Han viser klart og tydelig at han er følelsesløs ovenfor situasjonen, og at han ikke klarer å sette deg først. En mann som angrer legger ikke det bak seg med en gang. De sluter med samvittigheten i lengre tid, nettopp fordi de angrer på hva de har gjort mot partneren. 

• Liker 2
Skrevet

Les den tråden om hun som var gravid i 8 mnd, gift og tok sin partner i utroskap. Hun kasta han på dør. DER har du sterk kvinne. Hun sitter mye dypere i det enn deg. Ta litt mot til deg, litt selvrespekt og gjør det samme. Slutt å syt.

Anonymkode: 90dfd...a7a

• Liker 10
Skrevet

Han sier bare tomme ord. De har jo ingen mening uten handling.

Kom deg ut av dette ts. Høres ikke ut som han har respekt for deg. Som om du er avhengig av hans dårlige av/på bekreftelser? Du nevner at han ser deg ikke ol, du er opptatt av hans bekreftelser, fordi de er aldri stabile, så du blir usikker. 

Anonymkode: 70625...bd9

Skrevet

Du må virkelig gro deg en ryggrad TS. Det du driver med nå er bare tull. Innrøm for deg selv at den eneste grunnen til at du holder ut med dette tullet her er fordi du er redd for å starte på nytt alene. Allerede da har du kommet et langt sted lenger.

Det neste du må gjøre er å innse at handlinger teller mer enn ord. Ordene hans er ikke verdt en dritt når handlingene hans sier det motsatte.

Kvitt deg med fyren og gå videre i livet. Det kommer til å bli slutt mellom dere uansett, hvorfor kaste bort mer tid på dette en nødvendig? Livet ditt er verdt mer enn det.

Anonymkode: 229fa...bd8

• Liker 2
Gjest AnonGangerTo
Skrevet
Hvorfor kan ikke du innrømme at du har tenkt å bli med fyren? Nesten alle i tråden har anbefalt deg om å dumpe drittsekken og du fortsetter med å argumentere for det motsatte. 
Skrevet (endret)

Huff, ja jeg forstår at dere tenker slik. Vel, det er jo en stor avgjørelse å ta da folkens... Det har bare gått 2 uker siden jeg fant det ut, og vi har vært sammen i et par år...

2 grunner til at det er vanskelig: følelser + redd for å bli alene. Synes han har jobbet litt for meg i det siste da, holdt seg unna festing for en stund og sier han skal roe seg ned... 

Ps. Dette var snakk om en one night stand i fylla, ikke ei han hadde avtalt å treffe over tid.

At handling er viktigere enn ord er jeg helt enig i. La meg si det sånn at tråden her gjør at jeg heller mer mot å gå, enn jeg ellers ville gjort. Ser ikke hvorfor jeg skal innrømme at jeg kommer til å bli? For jeg har jo ikke tatt en avgjørelse enda. Mange gode poenger her: at det uansett kommer til å bli slutt mellom oss etter hvert, er sikkert sant det og... Takknemlig for alle synspunkter og har lest tråden gjennom mange ganger 😊

Endret av fisk31
Skrevet

Huff, ja jeg forstår at dere tenker slik. Vel, det er jo en stor avgjørelse å ta da folkens... Det har bare gått 2 uker siden jeg fant det ut, og vi har vært sammen i et par år...

2 grunner til at det er vanskelig: følelser + redd for å bli alene. Synes han har jobbet litt for meg i det siste da, holdt seg unna festing for en stund og sier han skal roe seg ned... 

At handling er viktigere enn ord er jeg helt enig i. La meg si det sånn at tråden her gjør at jeg heller mer mot å gå, enn jeg ellers ville gjort. Ser ikke hvorfor jeg skal innrømme at jeg kommer til å bli? For jeg har jo ikke tatt en avgjørelse enda. Mange gode poenger her: at det uansett kommer til å bli slutt mellom oss etter hvert, er sikkert sant det og... Takknemlig for alle synspunkter og har lest tråden gjennom mange ganger 😊

Ingen her kan si hva som er rett og glat for akkurat deg. 
Vi kan bare si hva vi selv har erfaring med. 

Uansett hva du velger håper jeg at du velger det som rett for deg. Både nå og i fremtiden. Det valget vil bare være rett om du ikke har noen anger senere. Jeg kan bare si at de tegnene han viser nå og tidligere ut fra din beskrivelse ikke akkurat gir noe positivt inntrykk for fremtiden. 

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at du fikk vite om utroskapen for bare to uker siden, men det er fortsatt lang tid hvis du fremdeles bor med han? Det hadde aldri jeg klart! Da gir du jo han ingen konsekvenser. Kan det være flere hendelser av utroskap? Jeg mener ikke å gi deg mistanker, jeg bare lurer på om du fortsatt ikke vet hva han evt kan gjøre og har gjort bak din rygg?

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du fikk vite om utroskapen for bare to uker siden, men det er fortsatt lang tid hvis du fremdeles bor med han? Det hadde aldri jeg klart! Da gir du jo han ingen konsekvenser. Kan det være flere hendelser av utroskap? Jeg mener ikke å gi deg mistanker, jeg bare lurer på om du fortsatt ikke vet hva han evt kan gjøre og har gjort bak din rygg?

ja-har bodd noen dager hos venner, men bortsett fra det, under samme tak enda.. Angrer veldig at jeg ikke kastet han ut med en gang (så fikk han ihvertfall kjenne litt på det) i morgen skal jeg igjen overnatte hos en venninne, da.

det kan ha vært, men ikke som jeg vet håndfast.. I fjor tok jeg han i å chatte med en eks-flamme, og en gang kom han hjem kl 8 (!) fra nachspiel, men sa det bare var gutta der. Jeg stusset veldig over det, men lot tvilen komme han til gode da.

vi har felles pc, og jeg har lagt merke til at når han er på Facebook, er det omtrent bare jenteprofiler som lukkes på... Trodde man brukte sosiale medier til å følge med på venner jeg, både kompiser og selvfølgelig noen jenter også, men (må innrømme at jeg har sjekket loggen) rart når KUN jentenavn dukker opp... Dette er eneste gang jeg vet om utroskap, da.

Skrevet

ja-har bodd noen dager hos venner, men bortsett fra det, under samme tak enda.. Angrer veldig at jeg ikke kastet han ut med en gang (så fikk han ihvertfall kjenne litt på det) i morgen skal jeg igjen overnatte hos en venninne, da.

det kan ha vært, men ikke som jeg vet håndfast.. I fjor tok jeg han i å chatte med en eks-flamme, og en gang kom han hjem kl 8 (!) fra nachspiel, men sa det bare var gutta der. Jeg stusset veldig over det, men lot tvilen komme han til gode da.

Vet venninnene dine om hva som har skjedd? Eller er du bare på overnatting der? 
Det kan være greit å ha noen til å holde deg igjen om du bestemmer deg for å gå i mot instinktene dine og løpe bort. 

At han har vært ute til klokka 8 om morgenen er veldig rart. De fleste kommer seg hjem innen klokka 4-5 om natta. Det er jo mange timer siden utestedene stenger da. 

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet

Jeg tilga men under helt andre forutserninger; vi gikk i parterapi og fikk følgende råd; det var min selvtillit som var svekket og hans troverdighet. Derfor skulle JEG få styre skuta ei god stund fremover. Han skulle jobbe med å styrke selvtilliten min (gjennom å erkjenne og validere meg, og sette MINE behov først) og jeg skulle få FRI tilgang til alle hans private ting (FB konto, mobil osv) dette skulle vare over en bestemt periode til jeg begynte å bli ferdig med sorgprosessen og få tilbake tillit. Deretter måtte JEG erkjenne at JEG valgte å tilgi. Så jeg kunne heller ikke bruke dette imot han for evig tid fremover. Min daværende kjæreste så ja uten å mokke. Vi har vært gift i flere år og har barn idag. MEN; din kjæreste gjør ikke dette for deg, eller hva ? Ikke krever du det av ham heller? - fest to uker etter utroskap ? Jo, du kunne GLATT nektet ham det. Du er faktisk i en krisesituasjon i livet ditt ene og alene forårsaket av ham.. Vil han at du skal komme deg på føttene igjen bør han gi deg tid for å klare det, ikke bare dampveivalse videre. Men du ser ikke ut til å kreve så mye eller si noe imot, så du gjør det enkelt for ham.. Største dealbreakeren slik jeg ser det er barn.. Min ville ha barn, så det var aldri ett problem. En dag forrelsker han seg kanskje i en av de mange FB jentene og du sitter igjen med mange av dine beste år gitt til en mann som ikke behandla deg bra eller var interessert i å endre seg eller støtte deg :-( 

Skrevet

Slipper han unna nå etter å først ha vært utro, for så å blånekte når du vet det helt sikkert så er det ingenting i veien for at han gjør det igjen. 
Og han har en historikk med å gå over grenser med ekser og andre han har hatt en flørt med. 

Det oser lang vei hvilken type dette her er. Så klart kan ikke slikt tilgis.

J

Tilgi han og gjør det slutt:) Ingen harde følelser si, men sånn er det. Etterpå så kanskje si at dere kan fortsette, da har han fått en oplærende erfaring.

• Liker 2
Skrevet

Vet venninnene dine om hva som har skjedd? Eller er du bare på overnatting der? Det kan være greit å ha noen til å holde deg igjen om du bestemmer deg for å gå i mot instinktene dine og løpe bort. 

At han har vært ute til klokka 8 om morgenen er veldig rart. De fleste kommer seg hjem innen klokka 4-5 om natta. Det er jo mange timer siden utestedene stenger da. 

ja, de vet om det. Er en del av mine venner som vet om det nå. ikke så mange da, for jeg ville helst ikke spre det rundt".

Holde meg igjen? Du tenker, holde meg igjen fra å gå tilbake til han?;) Vennene mine råder meg til å gå. En sa imidlertid: "livet er ikke svart-hvitt, utroskap kan noen ganger tilgis, men IKKE hvis han gjør det igjen. Han er jo en kjempehyggelig fyr, ung (han er noen år yngre enn meg) la han få en sjanse til". De andre synes han burde vært dumpa på stedet.

ja, klokka 8 er veeeeeldig rart!! Jeg fryktet utroskap, men vi hadde en god periode og han er god til å snakke for seg. Han er i en festglad gjeng som ofte kan sitte noen timer etter byens stengetid, det vet jeg. Men likevel...!

Skrevet (endret)

Jeg tilga men under helt andre forutserninger; vi gikk i parterapi og fikk følgende råd; det var min selvtillit som var svekket og hans troverdighet. Derfor skulle JEG få styre skuta ei god stund fremover. Han skulle jobbe med å styrke selvtilliten min (gjennom å erkjenne og validere meg, og sette MINE behov først) og jeg skulle få FRI tilgang til alle hans private ting (FB konto, mobil osv) dette skulle vare over en bestemt periode til jeg begynte å bli ferdig med sorgprosessen og få tilbake tillit. Deretter måtte JEG erkjenne at JEG valgte å tilgi. Så jeg kunne heller ikke bruke dette imot han for evig tid fremover. Min daværende kjæreste så ja uten å mokke. Vi har vært gift i flere år og har barn idag. MEN; din kjæreste gjør ikke dette for deg, eller hva ? Ikke krever du det av ham heller? - fest to uker etter utroskap ? Jo, du kunne GLATT nektet ham det. Du er faktisk i en krisesituasjon i livet ditt ene og alene forårsaket av ham.. Vil han at du skal komme deg på føttene igjen bør han gi deg tid for å klare det, ikke bare dampveivalse videre. Men du ser ikke ut til å kreve så mye eller si noe imot, så du gjør det enkelt for ham.. Største dealbreakeren slik jeg ser det er barn.. Min ville ha barn, så det var aldri ett problem. En dag forrelsker han seg kanskje i en av de mange FB jentene og du sitter igjen med mange av dine beste år gitt til en mann som ikke behandla deg bra eller var interessert i å endre seg eller støtte deg :-( 

så gode råd dere fikk under parterapi! Jeg satt egentlig som krav at vi skulle til det (eller han til psykolog), men det nektet han. Dette var også et veldig godt innlegg. Ja, det føles som om jeg er i en livskrise-situasjon! Noen vil nok hevde at jeg overdriver, tror jeg, for jeg har tatt dette veldig hardt. Nå er jeg sykmeldt, og har så dårlig samvittighet for jobben,

Jeg klarer ikke tenke på så mye annet. Jeg snakker mye om det, noe han hater. Jeg er blitt handlingslammet - orker ikke trene, ikke husarbeid (gjør bare absolutt det jeg Må). Det ser ut til å irritere han. I natt knuste jeg et vannglass ved et uhell i mørket. Da ble han sinna: "helvete heller, du er så jævla klønete!" Og så sier jeg: "det var et uhell og kunne skjedd alle. Jeg er ikke i form om dagen og da blir man mer klønete." Han blir sint og sier: "faen, du trenger ikke bruke den dritten der (utroskapen)?som unnskyldning for alt". Hva synes dere om dette???

Men det er helt sant: jeg er blitt mer klønete og apatisk.,Overdriver jeg veldig? Burde jeg ha ikke reagert så sterkt? Men, dette føles som det verste jeg har opplevd i hele mitt liv. Utroskap er helt spesielt vondt: sviket fra den du ser hver dag, som skal støtte og beskytte deg, og som du elsker. Fremtidsdrømmer som blir knust. Ydmykelse, føler meg som en fæl person, selvtilliten synker. Føles som om årene vi har vært sammen, og alt jeg har gjort for han, ikke var verdt noenting. Ikke minst de mange timene vi brukte på å pusse opp boligen en hel sommer: alt var jo bortkasta jo?! 

jeg er en følsom person som grubler ganske mye, så dette takler jeg ikke (hvem takler det egentlig)!

Du har så rett, barn er en stor dealbreaker. Sant det at en dag forelsker han seg i en yngre, og så sitter jeg der. Det er jeg redd for... Jeg husker han sa dette en gang (noen dager etter utroskapen, men før jeg tok han): "er litt vanskelig når vi ser ulikt på det med barn. Er litt redd for at dersom det blir slutt mellom oss etter noen år, så blir du bitter på meg, siden du ikke fikk barn." Generelt var han rar og sur i dagene etter han var utro. Noen tanker om dette?? Han sa det var pga dårlig samvittighet. Jeg tenkte at det kunne være fordi han likte jenta, likte friheten ved å være utro / singelgreia, og vurderte å gjøre det slutt..?

lurer på om han ikke vil ha barn fordi han ikke elsker meg, eller fordi han ikke orker ansvaret (han er mye psykisk sliten.) Hadde han villet ha barn, ville han på en måte uttrykt at det er meg han satser på. Nå står han på en måte mer "fritt" til å senere forelske seg i en av de mange FB-jentene, som du sier. 

og dette med at han kikker på SÅ mange jenter på Facebook - er det ikke litt rart? Jeg tenkte som så at det, og chatting med en eksflamme fikk jeg komme over, og at det var lang vei fra sånt, til fysisk utroskap. Nå i ettertid føles det annerledes. Kanskje han hele tiden var åpen for noe sånt 😡 Ikke som han sier, at det skjedde spontant i fylla, han var full og angrer jævlig.

Endret av fisk31
Skrevet

LØP FOR FAEN, KOM DEG UNNA!! Veit foreldre dine HVA som har skjedd ?? Ring mora di omgående å be om å få flytte hjem ei stund og hjelp til å komme deg på fotene igjen. Snart er du både sykmeldt, feit, på antideppressiva og dumpa til fordel for noen han anser som bedre. Ring NÅ!!

Anonymkode: 5561d...6ce

• Liker 3
Skrevet

LØP FOR FAEN, KOM DEG UNNA!! Veit foreldre dine HVA som har skjedd ?? Ring mora di omgående å be om å få flytte hjem ei stund og hjelp til å komme deg på fotene igjen. Snart er du både sykmeldt, feit, på antideppressiva og dumpa til fordel for noen han anser som bedre. Ring NÅ!!

Anonymkode: 5561d...6ce

ja de vet det, men de bor langt unna, får ikke bodd der. ja, fy faen - tenk hva utroskap og kjærlighetssorg kan gjøre med en person 😡 Er det mange tegn på at han kommer til å dumpe meg for noen "bedre" synes du? Er det jeg frykter. Tror dere at jeg vil få det bedre med meg selv dersom jeg er den som dumper han? Tror det vil bli megatøft uansett... 😡 Det med når jeg knuste det vannglasset ved uhell, er det vanlig å bli så sint som han ble?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...