Gå til innhold

Helgepappa røyker hasj

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er helt urealistisk. Du vet ikke nok, rett og slett. Beklager det.

I utgangspunktet synes jeg du skriver mye svada, spesielt i barnetrådene, men i denne tråden virker du ganske fornuftig rotemor:) thumbs up 👍

Anonymkode: 9344b...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se begrunnelsen for at dette er greit; hasj er ikke verre enn alkohol. Hasj er ulovlig, basta. Hasj har en tendens til å involvere kriminelle miljøer. Synes det er ganske drøyt å blande ulovligheter med en hverdag med barn. Enda drøyere at folk ser ut til å synes dette er greit.

For meg er det prinsippsak. 

Anonymkode: 50f86...f0e

Noen ganger må man bruke sunn fornuft. At hasj er kriminalisert, mens alkohol ikke er det, skyldes kulturelle og tradisjonelle forhold. For meg er prinsipper basert på logikk/konsekvenser, ikke dogmer. For å gjøre en ting klart: Det er aldri greit at omsorgspersoner er ruset med barn tilstede, eller når man har ansvar for barn. Men å si at "hasj har en tendens til å involvere kriminelle miljøer" er veldig lite nyansert. Kjenner ressurssterke oppegående personer (doktorgrader) som røyker av og til. 

Hadde jeg visst at røykingen ikke forekom med barna tilstede, hadde jeg vitterlig ikke ønsket å stå i veien for at barna skulle få fortsette å ha et godt forhold til sin far - og latt barnevernet ta seg av de sakene der barn blir utsatt for omsorgssvikt. 

Anonymkode: cf49a...bd7

• Liker 3
Skrevet

Rusmidler og barn hører ikke sammen i mitt hode, så jeg hadde ikke likt om han hadde brukt hasj i samværshelgene. Jeg hadde heller ikke likt om han hadde gått på fylla i samværshelgene. Hva han hadde gjort når barnet ikke er tilstedet hadde jeg vært klinkende likegyldig til.

Og, jeg synes ikke det kan sammenlignes, å røyke hasj kontra å ta seg ei pils til maten er to vidt forskjellige ting. 

Hasj er også ulovlig, det er ikke marlboro og tuborg. 

Skrevet

Det er urovekkende at så mange synes det er greit. Men når man ser på andre tråder på kg om hasj, er jeg dessverre ikke så overrasket. 

Anonymkode: f9ca5...7e4

Tja, ikke så veldig urovekkende. Det er 2015, informasjon er godt tilgjengelig og myter blir hele tiden avkreftet. Når både verdens helseorganisasjon og Human Rights Watch anbefaler avkriminalisering av bruk og besittelse så viser det at vi er på vei mot en holdningsendring og alternative rusmidler blir mer akseptert.

• Liker 2
Skrevet

Tråden ryddet for forherligse av lovbrudd, spekulasjoner, personangrep, persondebatt,  samt svar til disse innlegg.

Bond, forumansvarlig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...