MapleSirup Skrevet 12. november 2015 #21 Skrevet 12. november 2015 Jeg blir egentlig ganske sjokkert over svarene i tråden her.1. Hva om barna finner jointen/hasjen?2. Om far blir tatt med hasj, blir det sendt til BV, som igjen kan medføre at han ikke får ha barna hos seg.3. Hasj er narkotika, uansett hvor "mildt" det er. Anonymkode: 2027e...754Å bli tatt med hasj er IKKE grunnlag for å bli fratatt barna!Herregud, da hadde vi trengt noen tusen barnehjem e.l 2
MapleSirup Skrevet 12. november 2015 #22 Skrevet 12. november 2015 Dette synes jeg er ren hysteri.Jeg er også imot narkotika, i alle former? Men lugna ned.. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #23 Skrevet 12. november 2015 Jeg synes du overdriver, bortsett fra at han ble litt glemsk så merket du jo ikke engang at han drev med det.Ja hvis han blir tatt så risikerer han å få en bot, verden går ikke under av den grunn. Anonymkode: 7e145...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #24 Skrevet 12. november 2015 Det er urovekkende at så mange synes det er greit. Men når man ser på andre tråder på kg om hasj, er jeg dessverre ikke så overrasket. Anonymkode: f9ca5...7e4 3
Gjest Franke Ann Skrevet 12. november 2015 #25 Skrevet 12. november 2015 Jeg vil at barnevernet skal ta hånd om barna hans.“There is perhaps no phenomenon which contains so much destructive feeling as 'moral indignation,' which permits envy or hate to be acted out under the guise of virtue.”- Erich Fromm -
Vival Skrevet 12. november 2015 #26 Skrevet 12. november 2015 Vet du hva? Jeg støtter deg 100 %. For meg er "det er verre enn det" diskusjonen latterlig, for det finnes alltid noe verre. Det er ingen unnskyldning. Uavhengig av dette, så er det å misbruke stoffer faktisk ulovlig. Jeg ville sagt det til ham, at du har et ansvar, og det har han også. Så hans ansvar er å bevise at han er ren, for å kunne være med barna uten oppsyn. å få være foreldre er ikke bare en rettighet, men et privilegium man må gjøre seg fortjent til. Gjør det du føler er riktig. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 12. november 2015 #27 Skrevet 12. november 2015 Hva om barnevernet får nyss i hva han driver med?I og med at jeg vet om dette, så er jeg ansvarlig for at de har det bra hos far. Og alkohol vs hasj diskusjonen kan vel taes en annen plass. Hasj er per dags dato ulovlig. Og vi har aldri drukket eller noe rundt barna, så tviler på at han røyker rundt dem. Men jeg har jo et ansvar alikevel, det er kriminelt. Hadde jeg enda ikke visst om det ... For tror ikke han gjør dette med dem, men nå stoler jeg ikke på han. Jeg har blitt løyet for, og gudene vet hvor lenge Anonymkode: 7ca8c...bacHva har du tenkt til å gjøre egentlig? Dere har vært sammen i ti år og ikke rørt noe av rus rundt barna.Og så går du fra konseptene fordi du finner det der? Om han røyker vet du ikke en gang,og om han gjør en gang iblant uten barna tilstede,så hva er problemet? Tror du bare vil lage unødig med drama her! Du må roe deg ned og snakke ordentlig med pappaen.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #28 Skrevet 12. november 2015 Har prata med han i dag. Han hadde røykt få ganger ila åra med kompiser, kun når de hadde tilbudt. Ikke kjøpt selv f.eks. Vi (jeg og barna) hadde vært langt vekke når det skjedde, typ på ferier visst. Så jeg sa klart i fra at noe som helst slikt i nærheten eller før samvær så blir det ikke greit. Da blir det urinprøver mm. Men han sa selvsagt ikke og virket sjokka over at jeg trodde han gjorde dette i nærheten eller rundt barna eller ofte. Men hva skulle, (og skal?! ) jeg tro? Men han får da denne siangsen, er jo selvsagt ikke ute etter å lage trøbbel. Men det er han som er kriminell og ettersom han har valgt å få barn, velger man automatisk bort slike handlinger, selv om dere og han mener det er "småting" og sammenligner det med å kjøre på rødt lys... Heh... Anonymkode: 7ca8c...bac
Rotemor Skrevet 12. november 2015 #29 Skrevet 12. november 2015 Har prata med han i dag. Han hadde røykt få ganger ila åra med kompiser, kun når de hadde tilbudt. Ikke kjøpt selv f.eks. Vi (jeg og barna) hadde vært langt vekke når det skjedde, typ på ferier visst. Så jeg sa klart i fra at noe som helst slikt i nærheten eller før samvær så blir det ikke greit. Da blir det urinprøver mm. Men han sa selvsagt ikke og virket sjokka over at jeg trodde han gjorde dette i nærheten eller rundt barna eller ofte. Men hva skulle, (og skal?! ) jeg tro? Men han får da denne siangsen, er jo selvsagt ikke ute etter å lage trøbbel. Men det er han som er kriminell og ettersom han har valgt å få barn, velger man automatisk bort slike handlinger, selv om dere og han mener det er "småting" og sammenligner det med å kjøre på rødt lys... Heh... Anonymkode: 7ca8c...bacMen, altså, selv om det er ulovlig så må du jo faktisk vurdere ting opp mot hverandre.Hvis du blander inn BV skjer følgende:De snakker med dere alle. Det innebærer blant annet at barnas barnhager og skoler blir bedt om å redegjøre for hvordan barna har det. De skal da også komme hjem til dere, eller du skal ta med barna på deres kontor.All den belastningen med følgende resultat: " Vi håper ikke du røyker hasj når du har barna....." De har ingen tiltak.Du har jo ingen sak!!Det er ikke omsorgssvikt av barn og drive med ulovligheter. 99% av landets kriminelle har barn, eller får barn!De kan være like gode, eller bedre foreldre på de ting som gjelder uansett.Jeg er selv hasjmotastander, men også tilhenger av et visst privatliv. Om far til mine barn røyker hasj, eller kjører i 180 km/t eller stjeler i butikken, når han ikke har ungene, så forstår jeg rent fornuftsmessig at jeg ikke kan gjøre noe med det.. Nekte samvær kommer du ingen vei med. 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #30 Skrevet 12. november 2015 Dere er veldig forutinntatt om enkelte ting, det var jo det siste jeg ville at samværet skulle stoppes. Snakk om å bare lese og se det man vil da.... Men nei, han har visst røyket en gang i blandt, og kun når vi har vært borte på ferie eller han borte ... Så han var helt klar på at slikt sjelden skjedde og aldri innen rekkevidde av oss og typ. før samvær. Anonymkode: 7ca8c...bac
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #31 Skrevet 12. november 2015 Far til mitt barn ble tatt med noe sterkere enn hasj, og det hadde jeg aldri fått vite om han ikke selv fortalte dette. Det er jeg som har den daglige omsorgen for barnet og han har barnet iblandt. Ingen problemer med barnevern eller politi av den grunn. Han er en fantastisk pappa, selv om jeg vet han bruker ulovlige rusmidler. Å stoler også på han når han har barnet vårt -M- Anonymkode: cb0f7...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #32 Skrevet 12. november 2015 Ikke engang barnevernet blander seg spesielt inni sånt.Så lenge han sier han ikke røyker med barn i hus, så er det i grunn ikke din sak, TS.Ja, det er ulovlig. Du kan jo politianmelde Der er slutt med dere og du har ikke noe med om han røyker eller ei sånn sett.Det er sikkert fristende å rope "jeg er mor til hans barn" e.l, men det beste er om du legger det bak deg.Barnevernet blander seg ikke? Vet om ei som mista omsorgsretten for datteren sin fordi hu røyka hasj! Anonymkode: 9f446...9fc
MapleSirup Skrevet 12. november 2015 #33 Skrevet 12. november 2015 Det er jo feil. Folk lyver alltid om sånt.Da må hun ha ruset seg på et slikt nivå at hun var ute av stand til å ta seg av barna. Og i tillegg ikke vist evne til bedring.Du må ikke tro alt du hører. Jeg kan garantere at den rapporten inneholder mer enn "mor røyket hasj, ergo tar vi barna"... 3
MapleSirup Skrevet 12. november 2015 #34 Skrevet 12. november 2015 Barnevernet blander seg ikke? Vet om ei som mista omsorgsretten for datteren sin fordi hu røyka hasj! Anonymkode: 9f446...9fcDet var deg jeg henvendte meg til over.Du har nok en urealistisk oppfatning både av barnevernet og av folk som røyker hasj i ny og ne. 2
Snikende ullteppe Skrevet 12. november 2015 #35 Skrevet 12. november 2015 Uenig. Om fyren royker hver bidige dag feks kan jeg GARANTERE at det har konsekvenser mht psyken ol. Og for aa underslaa alle andres argumenter om at weed bruk er heeeeeelt uskyldig kan jeg opplyse om forstehaands erfaring fra marijuanas "krybbe" pluss at her jeg er for oyeblikket er det legalisert. Det har konsekvenser! Passive, paranoid, aggressive(!) Effekter er slett ikke uvanlig. Anbefaler folk aa reise mere saa vil se selv se dritt konsekvenser fra ogsa weed bruk. Faar mer kred da enn aa sitte bortskjemt oppi aasen aa forlese seg paa div artikler. Lite jeg finner mer usexy enn en habil weed bruker Anonymkode: a75e7...6d8Hvor står det at han røyker hver dag? Avhengighet er selvfølgelig ikke bra uansett hva det er. 3
Snikende ullteppe Skrevet 12. november 2015 #36 Skrevet 12. november 2015 Jøsses. Her er det en forelder som til tider har barna alene. Så bruker han jevnlig narkotika.. Og svarene folk gir er "alkohol er like ille". Nei, narkotika er verre da den sitter i kroppen betraktelig lenger enn alkohol. Virkestoffet påvirker i lange perioder i etterkant, selv om han ikke er ruset lenger. Men hva du skal gjøre? Si det. Å snakke med barnevernet er en god start. Kanskje rådføre deg (ikke tipse) med politiet og. Jeg jobber selv i politiet og var på en lignende sak for kort tid siden. En far som hadde funnet fragmenter av hasj i en bag moren etterlot seg da hun flyttet ut. Hun hadde den helgen ansvar for begge barna. Da vi banket på og ble sluppet inn i leiligheter hennes lå det rester av kokain og amfetamin på stuebordet. Jeg har sluttet å bli overrasket over hvor gode løgnere man kan være, selv når de omfavner egne barn Anonymkode: 17c1e...839Her var det mange rare påstander. Om dette er det generelle kunnskapsnivået til politiet så er det direkte skremmende.Narkotika er en betegnelse på mange forskjellige stoffer hvor hver enkelt stoff har helt forskjellige egenskaper.Regner med det er hasj du snakker om siden det er det tråden handler om. Det er en myte at virkestoffet påvirker i lang tid etterpå. Rusen er helt over etter 6 timer. De aktive stoffene etter hasj kan ikke påvises etter 12 timer, og det er ikke bevist ettervirkninger i form av annen bakrus utover 24 timer. Inaktive metabolitter (stoffskifteprodukter) og mikroskopiske mengder THC blir riktignok sittende igjen en stund etterpå. Mengdene er for små til å gi psykologiske virkninger, og dette er et fenomen som også gjelder lovlige medisiner som Valium. 6
Hundejente Skrevet 12. november 2015 #37 Skrevet 12. november 2015 Kriminell? Seriøst? Man bryter loven om man kjører i 63 i 60-sona også, men tviler på at du hadde klikka like mye da. Man må bruke litt skjønn. Du tror ikke han røyker sammen med barna, da er det ikke noe problem. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #38 Skrevet 12. november 2015 Men, altså, selv om det er ulovlig så må du jo faktisk vurdere ting opp mot hverandre.Hvis du blander inn BV skjer følgende:De snakker med dere alle. Det innebærer blant annet at barnas barnhager og skoler blir bedt om å redegjøre for hvordan barna har det. De skal da også komme hjem til dere, eller du skal ta med barna på deres kontor.All den belastningen med følgende resultat: " Vi håper ikke du røyker hasj når du har barna....." De har ingen tiltak.Du har jo ingen sak!!Det er ikke omsorgssvikt av barn og drive med ulovligheter. 99% av landets kriminelle har barn, eller får barn!De kan være like gode, eller bedre foreldre på de ting som gjelder uansett.Jeg er selv hasjmotastander, men også tilhenger av et visst privatliv. Om far til mine barn røyker hasj, eller kjører i 180 km/t eller stjeler i butikken, når han ikke har ungene, så forstår jeg rent fornuftsmessig at jeg ikke kan gjøre noe med det.. Nekte samvær kommer du ingen vei med.Er du helt fjern? Hasj går under kategorien narkotika, og sist jeg sjekka så var det forbudt her på bjerget.Tviler på at du er hasjmotstander, heller tvert i mot så tror jeg du er for legalisering og at du benytter det selv. Ts: kontakt BV, krev urinprøver. Jeg hadde aldri sendt mine barn avgårde til en narkoman (og ja, man er narkoman når man regelmessig benytter seg av narkotika.) Anonymkode: f654e...0e6 3
Rotemor Skrevet 12. november 2015 #39 Skrevet 12. november 2015 Er du helt fjern? Hasj går under kategorien narkotika, og sist jeg sjekka så var det forbudt her på bjerget.Tviler på at du er hasjmotstander, heller tvert i mot så tror jeg du er for legalisering og at du benytter det selv. Ts: kontakt BV, krev urinprøver. Jeg hadde aldri sendt mine barn avgårde til en narkoman (og ja, man er narkoman når man regelmessig benytter seg av narkotika.)Anonymkode: f654e...0e6Du er helt urealistisk. Du vet ikke nok, rett og slett. Beklager det. 5
Epleskall Skrevet 13. november 2015 #40 Skrevet 13. november 2015 Er du helt fjern? Hasj går under kategorien narkotika, og sist jeg sjekka så var det forbudt her på bjerget.Tviler på at du er hasjmotstander, heller tvert i mot så tror jeg du er for legalisering og at du benytter det selv. Ts: kontakt BV, krev urinprøver. Jeg hadde aldri sendt mine barn avgårde til en narkoman (og ja, man er narkoman når man regelmessig benytter seg av narkotika.)Anonymkode: f654e...0e6Det er riktig at hasj ikke er legalisert i Norge, og bruken av dette er straffbart i henhold til Legemiddelloven.Din definisjon av narkomani er imidlertid ikke riktig, og heller ikke relevant i denne sammenheng, da TS ikke har hevdet at eksen regelmessig benytter seg av narkotika. Narkomani er en tilstand som foreligger når bruken av et middel går ut over et individs fysiske og/eller psykiske helse og sosiale tilpasning. (Se snl.no). Det kommer ikke frem informasjon fra TS om at eksens fungering er svekket som følge av et angivelig misbruk. Mor kan heller ikke kreve urinprøver, hvor i all verden skulle hun hjemle et slikt krav? Barnevernet kan ikke sette inn tiltak eller kreve samvær ved tilsyn eller noe annet, men mor står så klart helt fritt til å kontakte BV og drøfte saken. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå