Gå til innhold

Jeg er handikapet og redd han ikke vil møte meg :( Kunne du dratt på date med en som var handikapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tvilsomt. Det er nok heller snakk om personer med manglende selvinnsikt og latent mindreverdighetskompleks som prøver å pårope deres superioritet ved å hevde handicappede mennesker ikke er bra nok for dem, de bruker også tråden som en unnskyldning til å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet. Type, se på meg alle sammen jeg elsker å trene og hvert år bestiger jeg himmelbjerget med 5kg ryggsekk og Crocs.

 

Og hva så?

Jeg er ikke interessert i å være sammen med en handicappet person. JEg er heller ikke interessert i å være sammen med en grovt overvektig person. Eller en person med Downs syndrom.  

Man kan velge HELT selv hvem man vil være sammen med. Har du problemer med det? 

 

Anonymkode: 5a6b1...298

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller dere som er overfladiske og ikke kan være sammen med en som er handikapet pga dere liksom har en SÅ aktiv livsstil. Tvilsomt. 

Anonymkode: 0e234...791

For min del så vil jeg ikke være sammen med en handicappet fordi jeg er funksjonsfrisk selv og vil være sammen med andre som er funksjonsfriske. 

Men alle har sine egne grunner, og alle grunner er like gode. At du ikke fatter dette tyder på en mild personlighetsforstyrrelse. For øvrig også en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 5a6b1...298

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil utsette deg for dette? Det er jo bare forferdelig ubehagelig å skulle slippe en slik bombe og sette både deg og din potsensielle date i en så klam situasjon.

Jeg sitter selv i rullestol (på fulltid) og har hatt profil på Sukker. Selvsagt opplyste jeg om dette i profiltekst og la også ut et par bilder så man får se hele elendigheten med én gang. Har du ellers en litt smart og forhåpentligvis en smule original tekst for å skille seg ut fra den generiske mengden med jenteprofiler (det er ikke spesielt vanskelig) så burde du få noen svar. Innboksen min var iallfall rimelig stappa, og jeg var på flere dater.

Fant riktignok ikke kjæresten min på Sukker men , men det virket ikke umulig.

 

Anonymkode: 098e4...13e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke et handikap en dealbreaker. Mannen min er lam fra livet og ned og er rullestolbruker.  Vi møttes noen år etter at han havnet i rullestol, han ble ikke skadet mens vi var sammen, og jeg har visst om handikappet fra første stund.

For meg er det viktigste ærlighet. Hadde vi møttes på nett og han hadde unnlatt å fortelle noe så vesentlig fra starten hadde det definitivt påvirket forholdet i negativ retning. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er. F.eks. 

"jeg har noe å fortelle deg og håper du fortsatt er interessert I å møte meg. Jeg har en nevrologisk sykdom som slo ut i voksenalder. Det går ut på  at jeg til vanlig må gå med en krykke. Jeg skulle ha sagt det med en gang og jeg beklager det.. Hvis dette er en dealbreaker for deg, så respekterer jeg det."

Noe i den duren. Å du bør skrive på profilen din at du er handicappede. Skjønner godt at det er vanskelig,  men det må til.

Takk for hjelpen. Jeg skriver noe sånt til han. Så får vi se hva han sier. Holder dere oppdatert :)

Ts.

Anonymkode: 471d1...484

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Det er nok heller snakk om personer med manglende selvinnsikt og latent mindreverdighetskompleks som prøver å pårope deres superioritet ved å hevde handicappede mennesker ikke er bra nok for dem, de bruker også tråden som en unnskyldning til å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet. Type, se på meg alle sammen jeg elsker å trene og hvert år bestiger jeg himmelbjerget med 5kg ryggsekk og Crocs.

 

Her skyter vi mot øst og vest, ser jeg.

Anonymkode: 0ac55...17a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handikkapede kan også bli med på turer ,det finnes nemlig noe som heter scooter og med den kan min mor komme seg nesten overalt ,også i skogen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kunne hatt stevnemøte med en som er handikappet. Det er personligheten jeg går etter. Hvis han ikke vil være sammen med deg pga ditt handikapp, er han ikke noe å samle på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hvertfall fortelle om sykdommen din før du møter han: hvordan den påvirker deg i hverdagen, litt om selve sykdommen, hvordan livet ditt ser ut i fremtiden ol. Det er ganske viktig å få informasjon om det. Kan sykdommen forverre seg? Eller er du stabil nå? Kan du bli dårligere raskt (mer bevegelsesvansker feks)?

Også bør du be han spørre deg hvis det er noe han lurer på. Jeg ville sikkert lurt på hvordan sykdommen feks påvirker sexlivet, muligheten for barn ol. 

Det er bedre at du informerer og lar de stille spørsmål før dere møtes. Da luker du hvertfall ut de som ikke er interessert lenger. 

Anonymkode: f0f35...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan de jo det. Så det at folk ikke vil date en som er handikapet pga de ikke kan bli med på turer og sånn er en dårlig unnskyldning.  

 

Anonymkode: 0e234...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel i ett par år nå, og har derfor brukt både Tinder og sukker. Jeg orker ikke å styre på datingsider lengre, og Tinder har egentlig gått over til å fungere som underholdning. Alt i alt er det bare to stykker som jeg genuint har blitt interessert i. Den første mannen var jeg fysisk tiltrukket av, men det var det at han prøvde å bli kjent med meg uten at det ble overfladisk som gjorde meg interessert. Denne mannen bodde ett stykke unna meg og var utdannet lege. Den andre mannen var svensk og bodde i Sverige, og han var på ett rehabiliteringsopphold hvor han trente seg opp etter en operasjon i ryggen hvor de fjernet kreftsvulster. Da vi begynte å snakke sammen på Tinder, så var han helt avhengig av rullestol og klarte ikke å gå selv uten hjelp.

Om jeg måtte velge mellom hvem jeg helst ville møtt så ville det definitivt blitt svensken. Han skilte seg ut på en positiv måte, han var oppriktig interessert i å bli kjent med meg, og han var veldig ydmyk og god å snakke med. Han fortalte meg veldig tidlig hvor han var og hvorfor han var der, og jeg tror han var litt redd for hvordan jeg ville reagere. Men jeg bryr meg ikke om hva slags handicap man enn måtte ha, jeg bryr meg om personen bak. Og jeg merket jo fort hvor fin person han var. 

Anonymkode: 82fa9...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Det er nok heller snakk om personer med manglende selvinnsikt og latent mindreverdighetskompleks som prøver å pårope deres superioritet ved å hevde handicappede mennesker ikke er bra nok for dem, de bruker også tråden som en unnskyldning til å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet. Type, se på meg alle sammen jeg elsker å trene og hvert år bestiger jeg himmelbjerget med 5kg ryggsekk og Crocs.

 

LOL, ja nettopp! :fnise:

Anonymkode: 2938b...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller dere som er overfladiske og ikke kan være sammen med en som er handikapet pga dere liksom har en SÅ aktiv livsstil. Tvilsomt. 

Anonymkode: 0e234...791

Haha, ærlig talt. Du må nesten tåle at folk aktivt ikke velger seg partnere som gir store begrensninger på fremtiden deres.

 

Det er helt legitimt, på samme måte som man tenker seg nøye om når man skal velge hunderase, er det lov å ha sine egne krav til kjæreste, jobb eller andre ting i livet. Man velger eksempelvis ikke en chihuahua hvis man er ivrig jeger og har lyst på en hund som kan være med på de aktivitetene. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart jeg kunne hatt stevnemøte med en som er handikappet. Det er personligheten jeg går etter. Hvis han ikke vil være sammen med deg pga ditt handikapp, er han ikke noe å samle på.

Klaaart det. Du har sikkert absolutt ingen preferanser i det hele tatt du når det kommer til utseendet. Det tror jeg på. 

Dere kvinner er vandrende bullshit-fabrikker. 

Anonymkode: 5a6b1...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel i ett par år nå, og har derfor brukt både Tinder og sukker. Jeg orker ikke å styre på datingsider lengre, og Tinder har egentlig gått over til å fungere som underholdning. Alt i alt er det bare to stykker som jeg genuint har blitt interessert i. Den første mannen var jeg fysisk tiltrukket av, men det var det at han prøvde å bli kjent med meg uten at det ble overfladisk som gjorde meg interessert. Denne mannen bodde ett stykke unna meg og var utdannet lege. Den andre mannen var svensk og bodde i Sverige, og han var på ett rehabiliteringsopphold hvor han trente seg opp etter en operasjon i ryggen hvor de fjernet kreftsvulster. Da vi begynte å snakke sammen på Tinder, så var han helt avhengig av rullestol og klarte ikke å gå selv uten hjelp.

Om jeg måtte velge mellom hvem jeg helst ville møtt så ville det definitivt blitt svensken. Han skilte seg ut på en positiv måte, han var oppriktig interessert i å bli kjent med meg, og han var veldig ydmyk og god å snakke med. Han fortalte meg veldig tidlig hvor han var og hvorfor han var der, og jeg tror han var litt redd for hvordan jeg ville reagere. Men jeg bryr meg ikke om hva slags handicap man enn måtte ha, jeg bryr meg om personen bak. Og jeg merket jo fort hvor fin person han var. 

Anonymkode: 82fa9...3a6

Men møtte du ham? Nei, det gjorde du ikke. 

Anonymkode: 5a6b1...298

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my fucking god. Det må være helt greit å velge potensiell partner utifra spesifikke kriterier. Dette kan være alt fra utdannelse, høyde, vekt, bosted, familiebakgrunn, hudfarge, religion, økonomi, øyenfarge, intellekt, humor, politisk ståsted osv. osv. OG helse! Jeg er veldig sikker på at mennesker med funksjonsnedsettelse også har kriterier for hvordan de ønsker at en potensiell partner skal være. 

 

Folk må øyeblikkelig stige ned fra sin høye hest.

Anonymkode: 0ac55...17a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var en jeg likte godt så hadde det ikke plaget meg. Men det er en av tingene jeg ville gjerne vite om før vi møttes, det er jo en stor del av deg. Det blir litt som å lyve om høyden, vekt, antall unger osv, ingen liker å bli holdt for "narr" uavhengig av alvorlighetsgraden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaaart det. Du har sikkert absolutt ingen preferanser i det hele tatt du når det kommer til utseendet. Det tror jeg på. 

Dere kvinner er vandrende bullshit-fabrikker. 

Anonymkode: 5a6b1...298

Nei så bitter vi var i dag da...:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 100% sikker på at eg hadde blitt hos min mann om han var f.eks ei ulykke som gjor at han måtte sitte i rullestol, bruke krykker, trenge masse hjelp osv. 

Men å gått inn i eit nytt forhold med ein med handikapp fra før hadde eg nok ikkje. Syns rett og slett det er litt turn-off og for min del så hadde det definert heile personen. 

Veit eg er stygg no, men det er mi personlige meining. 

 

Anonymkode: fba8e...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...